Εγκρίθηκε η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων

Μύκονος και Σαντορίνη σε ιδιώτες

Δόθηκε από το Ταμείο Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ) η έγκριση για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται της Μυκόνου και της Σαντορίνης.

Όπως το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε εγκρίθηκε το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, με την καταλυτική ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών να καθορίζεται αμέσως μετά την έγκριση της σύμβασης από το Ελληνικό Δημόσιο.

Τα 39 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τα οποία είναι υπό την κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου, με επιβλέπουσα υπηρεσία την Πολιτική Αεροπορία (ΥΠΑ), πλέον οδεύουν προς την αποκρατικοποίηση μέσω των παραχωρήσεων σε ιδιώτες, εκτός και εάν δεν υπάρξει σχετικό επενδυτικό ενδιαφέρον οπότε θα ακολουθήσουν την οδό της ρευστοποίησης δηλαδή της άμεσης συναλλαγματικής διαδικασίας.

Επενδυτικές λεπτομέρειες

Κατά την εφαρμογή του σχεδίου αποκρατικοποιήσεων των αερολιμένων, περιορίζεται σε άκρως τυπικός ο ρόλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα συνεχίσει να λειτουργεί ως ρυθμιστής των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου έχουν διοριστεί εταιρικά σχήματα προκειμένου να αναλάβουν την εκπροσώπηση σε συγκεκριμένους τομείς όπως οι Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. που αναλαμβάνουν τον ρόλο των οικονομικών συμβούλων, οι νομικές εταιρείες Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης που θα λειτουργήσουν ως νομικοί σύμβουλοι και το τεχνικό τμήμα ανατέθηκε στις εταιρείες Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικοί σύμβουλοι.

Οι επενδυτές που κατέθεσαν τις προτάσεις τους θα αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30 + 10 έτη, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης, και η πληρωμή των συμφωνηθέντων θα γίνει με ένα εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές, αναλόγως των κερδών των αερολιμένων.

Εντός της επόμενης τριετίας οι παραχωρησιούχοι επιφορτίζονται με την δημιουργία υποδομών των αεροδρομίων, οι οποίες υπολογίζονται περί τα 220 εκ. ευρώ.

Πάντως η βιωσιμότητα των επενδύσεων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διεθνoύς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), βασίζεται στη διακίνηση τουλάχιστον δύο εκατομμυρίων επιβατών κατ' έτος, μέγεθος πολύ μακράν της ελληνικής πραγματικότητας με τα 7 μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας να καταγράφουν κίνηση άνω του 1 εκατ. επιβατών ετησίως.

Ετικέτες: