Αποκαλυπτική και συγκεκριμένη η ενημέρωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Saga Sapphire για την ακύρωση της κρουαζιέρας

Αναμένονται απαντήσεις και κυρώσεις

Σε εκκρεμότητα οι αποφάσεις των αρμοδίων που οφείλουν να διαφυλάξουν το συμφέρον της Σύρου

Περιπλέκεται περισσότερο η υπόθεση της ακύρωσης του κατάπλου του κρουαζιερόπλοιου Saga Sapphire στον λιμένα της Ερμούπολης το περασμένο Σάββατο, μετά και την επίσημη θέση της πλοιοκτήτριας εταιρείας προς την εφημερίδα, η οποία “δείχνει” ως αιτία της αλλαγής της προγραμματισμένης κρουαζιέρας την ενημέρωση που είχε ο πλοίαρχος από τον αρμόδιο πλοηγό, πριν την έναρξη του ταξιδιού.

Οι “ασυνήθιστα ισχυροί άνεμοι” καθώς και η “χαμηλότερη στάθμη της θάλασσας” αποτέλεσαν σύμφωνα με έναν εκ των υπευθύνων επικοινωνίας της εταιρείας Saga των κεντρικών γραφείων της Αγγλίας, τις “συμβουλές”, οι οποίες ώθησαν τον πλοίαρχο να αποφασίσει την αλλαγή πλεύσης και να επιλέξει εν τέλει τη Μύκονο ως “εναλλακτικό ασφαλή προορισμό”.

Η συγκεκριμένη ενημέρωση της πλοιοκτήτριας ωστόσο, έρχεται να ενισχύσει με κατηγορηματικό τρόπο τα ερωτηματικά που ανακύπτουν πρώτον, αναφορικά με το πώς προέκυψε ζήτημα μη κατάλληλου βάθους της θάλασσας το βράδυ της Παρασκευής, την ίδια στιγμή που η προχθεσινή βυθομέτρηση επιβεβαίωσε τις ισχύουσες μετρήσεις, δεύτερον, για ποιον λόγο ο πλοηγός έθεσε θέμα περί “ισχυρών ανέμων” αφού σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της ΕΜΥ, δεν συνέτρεχε λόγος και τρίτον, σύμφωνα με ποιές εντολές ο πλοηγός ενήργησε σχετικά, δυσφημίζοντας επί της ουσίας τον λιμένα της Ερμούπολης, ο οποίος χαρακτηρίζεται από τους πλέον ασφαλείς στον ευρύτερο νησιώτικο χώρο, ενώ πολλάκις έχει φιλοξενήσει κρουαζιερόπλοια που προορίζονταν για τη Μύκονο εξαιτίας έντονων καιρικών φαινομένων.

Παρά τις προσδοκίες που διατηρεί η τοπική κοινωνία για σαφείς απαντήσεις τουλάχιστον από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου, δεδομένης της έκτασης που πήρε το θέμα, αλλά και καθώς σχετίζεται άμεσα με την τουριστική ανάπτυξη του νησιού, ωστόσο η διοίκηση με μία ανακοίνωσή της, όχι μόνον δεν φαίνεται να επιθυμεί να διαλευκάνει την υπόθεση, αλλά εμφανίζεται πρόθυμη να αφήσει το γεγονός να περάσει χωρίς κυρώσεις, την ίδια στιγμή που η τοπική επιχειρηματική κοινότητα, ήδη με ανακοίνωσή της έκανε λόγο για οικονομική ζημία.

Ο λανθασμένος χειρισμός ενός σοβαρού ζητήματος με φόντο ένα νησί που επιχειρεί τουριστική στροφή, όχι μόνον δεν επιδέχεται στάση ολιγωρίας από τους αρμόδιους, αντίθετα μάλιστα, επιβάλλει άμεσες και καταλυτικές ενέργειες - που δεν έγιναν μέχρι σήμερα - από την πλευρά τους, προκειμένου να αποζημιωθεί η Σύρος σε κάθε επίπεδο, αλλά και να μην επαναληφθεί ανάλογο σενάριο προσεχώς.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες θέλουν τον δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργο Μαραγκό, να συγκάλεσε συνάντηση χθες με το σύνολο των εμπλεκομένων πλευρών του νησιού σχετικά με το θέμα.

 

Η απάντηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας

Αποκαλυπτική για τις προθέσεις των υπευθύνων της ακύρωσης της άφιξης του Saga Sapphire στη Σύρο αποδεικνύεται η λιτή αλλά περιεκτική σε νόημα ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας, η οποία εστάλη γραπτώς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην εφημερίδα κατόπιν σχετικής όχλησης από την πλευρά της “Κοινής Γνώμης”. Συγκεκριμένα, στο ερώτημα ποιοι λόγοι συνηγόρησαν στην τροποποίηση της προγραμματισμένης κρουαζιέρας απάντησε ο υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρείας στην Αγγλία, Louis Mayers.

Το μήνυμά του, παρουσιάζεται μεταφρασμένο στα ελληνικά, για την πλήρη ενημέρωση των αναγνωστών, αλλά και αυτούσιο στη σχετική φωτογραφία:

“Πριν την προγραμματισμένη άφιξη στη Σύρο, ο καπετάνιος μας, έλαβε τη συμβουλή από το λιμάνι και τους τοπικούς πιλότους, ότι το πλοίο δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιήσει τον κατάπλου. Αυτό οφειλόταν στους ασυνήθιστα ισχυρούς ανέμους και στις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες παλίρροιες. Ως αποτέλεσμα της πρόγνωσης του καιρού και της συμβουλής από τον λιμένα και τους τοπικούς πλοηγούς, το πλοίο κατευθύνθηκε στη Μύκονο ως μία εναλλακτική ασφαλή λύση. Ελπίζω ότι αυτό αποσαφηνίζει το θέμα”.

Καταρρέουν οι νουθεσίες... από τα στοιχεία

Τα ανωτέρω δύο επιχειρήματα που παρουσιάσθηκαν από την ενημέρωση του πλοηγού στη Σύρο μέσω του πλοηγού στον Πειραιά προς τον πλοίαρχο, ο οποίος και αποφάσισε να μην προσεγγίσει εν τέλει τη Σύρο το Saga Sapphire, έρχονται να ακυρωθούν από τα επίσημα στοιχεία της πρόγνωσης του καιρού της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, αλλά και τα αποτελέσματα της βυθομέτρησης που έλαβε χώρα προχθές το πρωί στο λιμάνι παρούσας της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου.

Συγκεκριμένα, οι καιρικές συνθήκες φαίνεται να μην απέτρεπαν τον κατάπλου του κρουαζιερόπλοιου, αφού σύμφωνα με το δελτίο καιρού, “Στα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τις Σποράδες προβλέπονται λίγες αραιές νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν νότιοι με ένταση 5 με 6 και κατά τόπους στις Κυκλάδες και το βορειοανατολικό Αιγαίο 7 μποφόρ” ενώ τα στοιχεία που ανέφερε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς για το βάθος του λιμένα κατά μήκος της προβλήτας που προσδένουν τα κρουαζιερόπλοια, επέτρεπαν τη φιλοξενία του Saga Sapphire, καθώς το βύθισμα του πλοίου δεν ξεπερνά τα 8,6 μέτρα ενώ στο συγκεκριμένο σημείο το βάθος της θάλασσας ξεκινά από 10 και φθάνει έως και 14 μέτρα.

Καμία ουσιαστική απάντηση από το Λιμενικό Ταμείο Σύρου

Όσον αφορά δε, στις “απαντήσεις” που έρχεται να δώσει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, αυτές αφήνονται στην κρίση των αναγνωστών. Αυτούσιο το περιεχόμενο της ανακοίνωσης έχει ως εξής:

“Αναφορικά με την ακύρωση της προγραμματισμένης προσέγγισης του κρουαζιερόπλοιου SAGA SAPPHIRE στις 18/04/15 και μετά από επισταμένες έρευνες για τους λόγους που οδήγησαν στην ακύρωση της κρουαζιέρας, διαπιστώθηκαν τα παρακάτω. Τα βυθίσματα σε όλο το μήκος του προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που υπάρχουν στην Υπηρεσία του Δ. Λιμενικού Ταμείου Σύρου και με τις πρόσφατες μετρήσεις, που τελέστηκαν από την Υπηρεσία του τον Νοέμβριο 2014, την αυτοψία μετρήσεων της 21/04/2015, παρουσία μελών του Δ.Σ. και του πλοηγού από τον συμβεβλημένο δύτη του Δ.Λ.Τ. ανταποκρίνονται στα υφιστάμενα βυθίσματα των σχεδίων, τα οποία προφανώς και αναμφιβόλως δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα μεθόρμησης του συγκεκριμένου πλοίου. Ο πλοηγός ερωτηθείς από την Διοίκηση του Δ.Λ.Τ. για το συγκεκριμένο συμβάν, δήλωσε ότι, επικοινώνησε με τον υπεύθυνο πλοηγό του επίμαχου πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά τον ρώτησε για τα βυθίσματά του και έλαβε την απάντηση ότι είναι 8,60 μ. Εν συνεχεία έδωσε στοιχεία του προβλήτα, πως γίνεται η πρόσδεση, δεδομένου ότι το πλοίο ερχόταν για πρώτη φορά στο λιμάνι της Σύρου. Τέλος μας ανέφερε ότι ο πλοίαρχος του πλοίου αποφάσισε να μην προσεγγίσει στη Σύρο αλλά να κατευθύνει το πλοίο στο λιμάνι της Μυκόνου.

Από την επαφή μας αυτή με τον πλοηγό, συμπεραίνουμε ότι ο πλοίαρχος έχει την ευθύνη τροποποίησης του δρομολογίου, ο οποίος όμως συνεργαζόμενος με τον τοπικό πλοηγό έλαβε την απόφαση να αλλάξει προορισμό.

Μετά από τα παραπάνω, για μια ακόμη φορά, και ειδικότερα μετά τις τελευταίες βυθομετρήσεις, που συμφωνούν απόλυτα με τα στοιχεία των υφισταμένων σχεδίων, προκύπτει ότι το λιμάνι μας είναι απόλυτα ασφαλές να δεχθεί όλες τις προγραμματισμένες κρουαζιέρες και όχι μόνον”.

Αποκατάσταση της φήμης από την “Κοινή Γνώμη”

Την ευθυνοφόρα στάση και συμπεριφορά για την αποκατάσταση της φήμης της Σύρου προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία εξαιτίας της παραπληροφόρησης που υπήρξε με συνέπεια για το νησί την απώλεια ενός εκ των καλύτερων κρουαζιεροπλοίων που είχαν προγραμματισθεί να αφιχθούν τη φετινή σεζόν ανέλαβε η “Κοινή Γνώμη” στο πλαίσιο της επικοινωνίας που πραγματοποίησε με τα κεντρικά γραφεία στην Αγγλία. Στάση η οποία έπρεπε να είχε επιδιωχθεί από τους πλέον αρμόδιους της Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου στο πλαίσιο της οικοδόμησης μίας συνεργασίας με μία εκ των σημαντικότερων εταιρειών στο χώρο του θαλάσσιου Τουρισμού. Αυτούσιο το περιεχόμενο της απαντητικής επιστολής έχει ως ακολούθως:

“Αγαπητέ Luis, Σας ευχαριστώ για την άμεση και λογική απάντησή σας. Η λογική της απάντησής σας, ωστόσο, βασίζεται (σε ό,τι σας αφορά), μόνο στις πληροφορίες που σας δόθηκαν.

Για το γεγονός, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι στις συγκεκριμένες ημερομηνίες δεν υπήρχαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες απολύτως κανενός είδους, ούτε εκ μέρους των τοπικών πλοηγών άρνηση, προκειμένου να βοηθήσουν το πλοίο. Η αναφορά σε παλίρροιες (όποιος κι αν την έκανε) είναι, στην καλύτερη περίπτωση, αβάσιμη, καθώς δεν υπάρχουν παλίρροιες (σημαντικές ή καθόλου) που να επηρεάζουν την περιοχή. Τέλος, το να απομακρύνει κανείς ένα πλοίο, οποιοδήποτε πλοίο, από τη Σύρο, η οποία διαθέτει το πιο προστατευμένο λιμάνι στο Αιγαίο και στο οποίο βρίσκει απάγκιο όλη η ακτοπλοϊκή κίνηση και να το κατευθύνει στα ευάλωτα στους ανέμους αγκυροβόλιο και περιοχές αναμονής της Μυκόνου, καταδεικνύει, στην καλύτερη περίπτωση, πλήρη άγνοια των τοπικών καιρικών συνθηκών και μάλιστα, έλλειψη ναυτικής τέχνης.

Δεδομένων των παραπάνω, η τοπική κοινότητα αδημονεί, ώστε τα πλοία σας να διατηρήσουν τον κατάπλου τους, καθώς το νησί μπορεί να προσφέρει θησαυρούς, τους οποίους αξίζει να ανακαλύψει κανείς, πέραν της - μεταξύ άλλων - κοσμικής ζωής που μπορεί να βρει κανείς στη Σαντορίνη ή στη Μύκονο”.