Νέες ανανεωμένες υπηρεσίες προς τους καταλυματίες από το Επιμελητήριο Κυκλάδων

Άμεση ηλεκτρονική κράτηση και τουριστικό όφελος

Την Τετάρτη η επίσημη παρουσίαση της σύγχρονης τουριστικής πύλης και των δυνατοτήτων που προσφέρονται στα μέλη

Η δυνατότητα άμεσης ηλεκτρονικής κράτησης (e-booking) προς τους εν δυνάμει επισκέπτες των τουριστικών καταλυμάτων των Κυκλάδων παρέχεται μέσω της σύγχρονης τουριστικής – επιχειρηματικής πλατφόρμας (www.e-κyklades.gr) του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, η οποία προσφέρει πλέον ανανεωμένες τις σχετικές υπηρεσίες, προκειμένου οι καταλυματίες να αποκομίσουν σημαντικό τουριστικό όφελος.

Πρόκειται για ένα βήμα αναβάθμισης του ίδιου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων μέσω του οποίου επιδιώκεται ειδικότερα και η ενίσχυση του κλάδου που συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό, με “όχημα” τις ποιοτικές αλλά και απλοποιημένες διαδικασίες που χαρακτηρίζουν την ιστοσελίδα του και είναι διαθέσιμες στα μέλη και τους επισκέπτες του.

Στο πλαίσιο της ανοδικής πορείας αναβάθμισης που ακολουθεί το Επιμελητήριο καθ΄ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών, παρουσιάζεται να “υπηρετεί” τις σύγχρονες ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας, από την οποία – σε επίπεδο Κυκλάδων - αναμένει και το αντίστοιχο ενδιαφέρον σε μία περίοδο που χαρακτηρίζεται από σκληρό ανταγωνισμό.

Πέραν της δυνατότητας προβολής των επιχειρήσεων (σήμερα 4.100) καθώς και 10.000 σημείων ειδικού ενδιαφέροντος των νησιών του νομού, το Επιμελητήριο Κυκλάδων προσφέρει στα καταλύματα - το πλεονέκτημα - να διαθέσουν με τη σειρά τους, τη δυνατότητα άμεσης ηλεκτρονικής κράτησης προς τους πελάτες τους, αν αδράξουν την ευκαιρία και αξιοποιήσουν την επιχειρηματική ευκαιρία σύμφωνα με τη σύγχρονη τεχνολογία.

Αναφορικά με τα παραπάνω, διοργανώνεται ενημερωτική εκδήλωση την Τετάρτη 18 Μαΐου, στις 19.00 το απόγευμα στη συνεδριακή αίθουσα της Σύρου ενώ θα πραγματοποιηθεί απευθείας διασύνδεση με τα γραφεία στα νησιά Άνδρο, Μήλο, Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Σαντορίνη και Τήνο.

Στην ατζέντα της εκδήλωσης περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων, η παρουσίαση της ανανεωμένης εφαρμογής ηλεκτρονικών κρατήσεων του e-kyklades.gr (BookOnCloud) ενώ μετά το πέρας αυτής, θα γίνει καταγραφή ενδιαφέροντος για εκπαίδευση στο ανανεωμένο σύστημα κρατήσεων βάσει σειράς προτεραιότητας.

Δυνατότητα προβολής καταλυμάτων και στα κινητά τηλέφωνα

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην εφημερίδα ο πρόεδρος, Γιάννης Ρούσσος σχετικά με τις νέες δυνατότητες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, η επιχειρηματική – τουριστική πύλη (e-kyklades.gr), κατά το έτος 2015 δέχτηκε περίπου 500.000 επισκέπτες με 2.653.000 προβολές ενώ τους πρώτους μήνες του 2016 αυτοί οι αριθμοί έχουν ήδη υπερδιπλασιαστεί, γεγονός που αναδεικνύει την απήχηση που έχει το site σε επίπεδο επισκεψιμότητας. Αξιοποιώντας η διοίκηση και τα στελέχη του αυτό το γεγονός, “ανοίγουν” από σήμερα την ανανεωμένη δυνατότητα on-line κράτησης για τα καταλύματα με έναν πιο απλοποιημένο, άμεσο και σύγχρονο τρόπο, με τη σχετική εφαρμογή δε, να προβάλλεται και στα κινητά τηλέφωνα.

“Η σύγχρονη πλατφόρμα μας, συγκέντρωνε πέρυσι στην υψηλή σεζόν 5.000 επισκέπτες την ημέρα, κάτι που είναι φοβερό για “τοπικό” site” σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος, τονίζοντας πως, “αυτή τη στιγμή που μιλάμε, χωρίς να είμαστε στην υψηλή σεζόν έχουμε επισκεψιμότητα περίπου 4.000 κλικ ημερησίως”. Με φόντο τα συγκεκριμένα στοιχεία, για τα οποία θα υπάρξει αναλυτικότερη παρουσίαση στην αυριανή εκδήλωση, ο κ Ρούσσος συμπλήρωσε πως, “Μιλάμε συνολικά για κάποια εκατομμύρια κλικς, για έναν μεγάλο αριθμό επισκεπτών που μπαίνει και βλέπει όχι μόνον τις επιχειρήσεις των καταλυμάτων αλλά και όλα όσα προβάλλονται”. Κληθείς να τοποθετηθεί για την εξέλιξη του Επιμελητηρίου που μοιραία – ως οφείλει – έρχεται να συνδράμει τις επιχειρήσεις – μέλη του μέσα από τη σύγχρονη τεχνολογία, εξήγησε πως, στόχος είναι η ανταπόκριση στις υψηλές απαιτήσεις της εποχής. “Πριν πολλά χρόνια είχαμε προβλέψει έγκαιρα κι επενδύσαμε ως Επιμελητήριο στην τεχνολογία. Φέραμε το Επιμελητήριο στους υπολογιστές, κάναμε τη διασύνδεση με τα νησιά και ήρθαμε πάλι έγκαιρα και προχωρήσαμε σε μία επένδυση για τα επόμενα δέκα χρόνια, φέρνοντας το Επιμελητήριο στο κινητό”. Σύμφωνα με όσα επεσήμανε δε, “Το 40% της χρήσης του Internet στο επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνεται μέσα από το κινητό και αυτό το τονίζω, γιατί θεωρώ πως, το να έχουν τα τουριστικά καταλύματα τις υπηρεσίες τους στο κινητό, είναι κάτι το πολύ σημαντικό”.

Μειωμένη ανταπόκριση και καταλύματα διαφορετικών ταχυτήτων

Προτού αναφερθεί στο πλεονέκτημα που δίδεται πλέον στους καταλυματίες για άμεση ηλεκτρονική κράτηση και διαπραγμάτευση με τους πελάτες μέσω διαδικτύου και ειδικότερα μέσω της πύλης του Επιμελητηρίου, ο κ. Ρούσσος αναφέρθηκε και στην εικόνα που έχει αποκομίσει έως σήμερα η διοίκηση και τα στελέχη του από τη χρήση της υπηρεσίας ηλεκτρονικής κράτησης.

Σε πρώτο επίπεδο μιλώντας για τη μειωμένη ανταπόκριση των καταλυματιών, εξήγησε πως, “δεν είχαμε την ανταπόκριση που αναμέναμε καθώς είτε φοβήθηκαν πολύ τα μέλη ή δεν είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία και το διαδίκτυο” λέγοντας ακόμη πως, “Άρα, μέχρι σήμερα διαπιστώσαμε μειωμένη χρήση της υπηρεσίας που παρείχαμε”. Αναφερόμενος δε, σε όσα διαπίστωσε το Επιμελητήριο από τη χρήση της εν λόγω δυνατότητας έστω κι εκ μέρους ενός περιορισμένου αριθμού μελών, έκανε αναφορά σε “επιχειρήσεις δύο ταχυτήτων”.

“Υπάρχουν εκείνοι που δούλεψαν σωστά και αξιοποίησαν τη δυνατότητα και έχουμε το φαινόμενο σε μικρά νησιά το 70% των κρατήσεών τους να προέρχεται μέσω της πλατφόρμας, αλλά και στα ίδια νησιά, άλλες επιχειρήσεις – μεγαλύτερες και ανώτερης ποιότητας – να έχουν κρατήσεις σε ποσοστό 2%, αφού δεν προέβησαν σε ορθή χρήση, όπως για παράδειγμα, δεν ενεργοποίησαν έγκαιρα την πληρότητα των δωματίων τους κλπ”.

 

Δυνατότητα διαπραγμάτευση προ κράτησης

Βάσει των στοιχείων καθώς και της επικοινωνίας - του Επιμελητηρίου - με τα μέλη του γι αυτά τα θέματα, ο πρόεδρος τόνισε πως, “Αναγνώσαμε όλες τις ανάγκες και βγάζουμε μία έκδοση ηλεκτρονικής κράτησης που παρουσιάζεται την Τετάρτη πολύ πιο απλουστευμένη, η οποία “συνεργάζεται” με όλες τις μηχανές αναζήτησης πχ. Booking.com κλπ”, υπογραμμίζοντας δε, πως, “για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα παρουσιαστεί και η δυνατότητα της διαπραγμάτευσης πριν την κράτηση. Κάτι που μέχρι τώρα δεν υπάρχει. Δηλαδή θα δώσουμε τη δυνατότητα για πρώτη φορά, της διαπραγμάτευσης του πελάτη με τον καταλυματία”.

Διευκρίνισε δε, πως, “σε καμία περίπτωση δεν ανταγωνιζόμαστε τις μεγάλες μηχανές αναζήτησης όπως την booking.com, αλλά παράλληλα, προσφέρουμε τη δυνατότητα να μη χάνει την ευκαιρία κράτησης μέσω διαδικτύου ο κάθε καταλυματίας που επιλέγει να έχει ενεργοποιημένη τη δυνατότητα”.

Δωρεάν χρήση το 2016. Νέα τιμολογιακή πολιτική το 2017

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων σε μία προσπάθεια να μεταδώσει σε όλα τα μέλη του και ειδικότερα στους καταλυματίες, την αξία των νέων εργαλείων και το όφελος που μπορούν μέσω αυτών να αποκομίσουν, αποφάσισε τη δυνατότητα δωρεάν χρήσης – εκ μέρους τους - για όλο το διάστημα του έτους 2016. “Η δυνατότητα θα προσφέρεται δωρεάν γι αυτήν τη χρονιά” σημείωσε, λέγοντας στη συνέχεια πως, “Τροποποιούμε την τιμολογιακή πολιτική μας για το 2017 μέσα από δύο δυνατότητες. Η μία θα είναι ανάλογη της κίνησης που θα καταγραφεί μέσα από τη σελίδα του Επιμελητηρίου και θα υπάρξει μία πολύ χαμηλή χρέωση, ενώ σε όσους έχουν πολύ μεγάλο όγκο και θέλουν μία απλή ενημέρωση θα διατηρηθεί ενιαία τιμή”.

Εξυπηρέτηση μικρών καταλυμάτων. Να αδράξουν την ευκαιρία οι καταλυματίες

Συνοπτικά, ο κ. Ρούσσος επεσήμανε πως, “Όλα όσα προσφέρουμε είναι σε απλή μορφή και προσαρμοσμένα στις ανάγκες και στις δυνατότητες των πολύ μικρών επιχειρήσεων που έχουμε από πλευράς ενοικιαζομένων δωματίων, τουριστικών καταλυμάτων και ξενοδοχείων”, τονίζοντας όμως, πως, θα πρέπει ο κάθε καταλυματίας να αφουγκραστεί τους σύγχρονους ρυθμούς και τις απαιτητικές ανάγκες των πελατών για άμεση, ποιοτική κι εύκολη εξυπηρέτηση. “Αυτό που έχει σημασία είναι να κατανοήσουν τα μέλη μας στις Κυκλάδες ότι υπάρχει η απλή πιθανότητα του να προβληθούν στο διαδίκτυο, αλλά υπάρχει και η ολοκληρωμένη δυνατότητα του να έχουν το σύστημα κρατήσεων μέσω του οποίου ο ενδιαφερόμενος πελάτης θα μπορεί να διαπραγματευθεί και να ολοκληρώσει την κράτηση”.

Αν και ήδη “τρέχει” η σεζόν σε πολλά νησιά, ο πρόεδρος σημείωσε πως το Επιμελητήριο προχωρά στην παρουσίαση της ανανεωμένης υπηρεσίας, καθώς στόχος είναι αφενός “να μη χαθούν ευκαιρίες για τους καταλυματίες την τρέχουσα περίοδο” κι αφετέρου, “να υπάρξει γνώση κι εκπαίδευση ώστε την επόμενη καλοκαιρινή περίοδο να λειτουργούν όλα άψογα”.

Ο ίδιος δε, κάλεσε τα μέλη και όλους τους χρήστες του διαδικτύου να επισκεφθούν τη νέα σελίδα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, υπογραμμίζοντας πως, “αν ένας μεγάλος αριθμός μελών μας, χρησιμοποιήσει στο μέγιστο βαθμό την πλατφόρμα, τότε, θα δούμε επισκεψιμότητες που θα είναι απίστευτες”. Συμπλήρωσε μάλιστα πως, “Το να έχει ο καθένας τη δική του πλατφόρμα ενημέρωσης με αυτά τα υποτυπώδη κόστη σε σχέση με αυτά τα οποία λαμβάνουν όλες οι γνωστές μηχανές αναζήτησης από τα καταλύματα, είναι κάτι το πολύ σημαντικό”.

“Να αντιδράσουμε ως επιχειρηματίες άμεσα”

Κατέληξε δε, σημειώνοντας πως, αναλυτική ενημέρωση θα υπάρξει στην εκδήλωση της Τετάρτης, ωστόσο, “πρέπει ο κάθε καταλυματίας να κατανοήσει την ουσία του να έχει ενεργοποιημένη τη δυνατότητα της άμεσης κράτησης για τον πελάτη του”.

Αξίζει να αναφερθεί πως, ο πρόεδρος επιγραμματικά μίλησε για τη δυνατότητα “σύνδεσης με την τουριστική πύλη του Επιμελητηρίου κι άλλων σελίδων Συλλόγων Ξενοδόχων, Καταλυματιών κι Ενοικιαζομένων Δωματίων κλπ προκειμένου για τους επιχειρηματίες να μη χάνεται η δυνατότητα άμεσων ηλεκτρονικών κρατήσεων”.

Έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί η διαδικασία που κάποιος αναζητούσε κατάλυμα από το διαδίκτυο και έκανε κράτηση μέσω τηλεφώνου. Πρέπει να αντιδράσουμε ως επιχειρηματίες άμεσα. Δεν είναι μικρός ο αριθμός όσων “πελατών” εντοπίζουν ότι ένα κατάλυμα δεν έχει αυτή τη δυνατότητα και αμέσως αναζητούν κάποιο διαφορετικό. Ας αξιοποιήσουν όλοι τις ανανεωμένες υπηρεσίες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων” τόνισε κατηγορηματικά, ολοκληρώνοντας την ενημέρωσή του για το θέμα.