Καμάρι των πλοιοκτητών Γ. και Δ. Στεφάνου το νέο Superferry

Το «κρουαζιερόπλοιο» της γραμμής

Αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις πραγματοποιεί τα δρομολόγια Ραφήνας – Άνδρου – Τήνου – Μυκόνου το SUPERFERRY, το νέο “κόσμημα” της Golden Star Ferries, με τους πλοιοκτήτες, αδελφούς Στεφάνου να δηλώνουν υπερήφανοι για το «κρουαζιερόπλοιο» της γραμμής.

Ένα πλοίο της γραμμής, που ωστόσο, μετά τη μεγάλη μετασκευή του, διαθέτει χαρακτηριστικά κρουαζιεροπλοίου, και το οποίο ενίσχυσε την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Άνδρου, της Τήνου και της Μυκόνου, με τη Ραφήνα, κάνοντας παράλληλα, την διαδικασία του ταξιδιού αρκετά ελκυστικότερη για τους επιβάτες, δεδομένου, ότι διαθέτει εξαιρετικά προσεγμένους χώρους, με μοντέρνο σχεδιασμό, δίνοντας την αίσθηση της «πρώτης θέσης», ακόμη και στους εξωτερικούς χώρους του καταστρώματος.

Εν πλω και ευρισκόμενοι μέσα στο νέο πλοίο – “κόσμημα”, SUPERFERRY, μίλησαν στην εφημερίδα, οι ιδιοκτήτες της ακτοπλοϊκής εταιρείας Golden Star Ferries, Δημήτρης και Γιώργος Στεφάνου.

Προσιτά πολυτελείς χώροι

Το πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία το 1995, μετασκευάστηκε πλήρως, αφού εξασφαλίστηκε από την Golden Star, στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, όπου από το καράβι, ουσιαστικά, κρατήθηκε μόνο το σκαρί, ενώ όλη η εσωτερική διαρρύθμισή του άλλαξε. Ζητούμενο των πλοιοκτητών, υπήρξε η αύξηση στη χωρητικότητα επιβατών και οχημάτων, αλλά και ο εκσυγχρονισμός του πλοίου, προκειμένου να φτάσει και να ξεπεράσει τις απαιτήσεις του επιβάτη.

Το ολικό του μήκος του SUPERFERRY είναι 121 μέτρα, το πλάτος του 22 μέτρα, το βύθισμα του 5 μέτρα και η ολική χωρητικότητά του 4258 τόνοι, ενώ προσαρμόστηκε, προκειμένου να έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει περίπου 2.000 επιβάτες, 300 Ι.Χ. οχήματα ή 40 φορτηγά, ενώ διαθέτει καμπίνες επιβατών, σαλόνια διακεκριμένης και οικονομικής θέσης, όπως επίσης και καθίσματα αεροπορικού τύπου, όλα προσεγμένα και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Αξίζει να σημειωθεί, πως τους τοίχους των αεροπορικών χώρων κοσμεί ταπετσαρία με τον ναυτικό χάρτη των Κυκλάδων, ενώ τα σαλόνια του πλοίου, έχουν πάρει τις ονομασίες τους από ξακουστούς τόπους της Άνδρου, αλλά και των Κυκλάδων, με το σαλόνι της πρώτης θέσης, να έχει το όνομα «Άχλα». Τα σαλόνια διαθέτουν μοντέρνα και ποιοτικά έπιπλα, με προσεγμένη διαρρύθμιση, ενώ ακόμη και τα φωτιστικά, διαθέτουν φινέτσα. Στο χώρο της τραπεζαρίας στην πρώτη θέση, μπορεί να διακρίνει κανείς και διακοσμητικές λεπτομέρειες, με την προσθήκη και δύο ηλεκτρονικών διακοσμητικών τζακιών. Οι πληροφοριακές πινακίδες είναι διακοσμημένες με φωτο-ταπετσαρίες, οι οποίες απεικονίζουν διάφορα νησιωτικά τοπία, κυρίως από την Άνδρο. Στα εξωτερικά σημεία των μπαρ υπάρχει επένδυση από μάρμαρο, ενώ προτομές αρχαίων προσωπικοτήτων, προστατευμένες από τζάμι, κοσμούν τους διαδρόμους, που οδηγούν από τα σαλόνια στο κατάστρωμα, το οποίο κι αυτό με τη σειρά του, διαθέτει ξύλινο πάτωμα, προσεγμένες σκάλες με μπρούντζινες κουπαστές, καθώς και μοντέρνα καθίσματα.

Φτιαγμένο από ελληνικά χέρια

Όπως επεσήμαναν οι Αφοι Στεφάνου, η εταιρεία είχε στοχεύσει στην απόκτηση του συγκεκριμένου πλοίου, που εξυπηρετούσε εσωτερικά ταξίδια μεταξύ των ιαπωνικών νήσων, πριν από 4 περίπου χρόνια, παρά το γεγονός, πως τότε, η Ιαπωνική εταιρεία δεν το είχε θέσει προς πώληση. «Το πλοίο αυτό μας άρεσε και τελικά καταφέραμε να τους πείσουμε να μας το πουλήσουν», τόνισαν, εξηγώντας, πως «πέρυσι, τον Φεβρουάριο του 2015 κλείσαμε τη συμφωνία και τελικά τον Ιούνιο του 2015 το πλοίο έφτασε στην Ελλάδα, ξεκινώντας άμεσα η μεγάλη μετασκευή του».

Αξίζει να σημειωθεί, πως όλες οι εργασίες μετασκευής πραγματοποιήθηκαν σε ελληνικό έδαφος, αλλά και από ελληνικά συνεργεία, με Έλληνες εργαζόμενους, σημείο το όποίο τόνισαν ιδιαίτερα οι πλοιοκτήτες.

«Μετασκευάστηκε με πολύ κόπο αλλά και μεράκι και έγινε αυτό που βλέπετε σήμερα. Είναι πιστεύω ένα “στολίδι” για την Ελληνική Ακτοπλοΐα», σημείωσε ο κ. Γ. Στεφάνου. «Το πλοίο διαθέτει πολλές ανέσεις. Διαθέτει χώρους, στους οποίους μπορεί να αναπαυθεί κάποιος, τόσο για τη νεολαία, όσο και για τους μεγαλύτερους ανθρώπους. Το ταξίδι είναι ευχάριστο, όπως έχουμε διαπιστώσει, από πάρα πολλές μαρτυρίες επιβατών. Το καράβι έχει επίσης μεγάλη ικανότητα ελιγμών και θέλουμε οπωσδήποτε να προτιμηθεί από όλους τους Έλληνες επιβάτες, που ταξιδεύουν στα νησιά μας», επεσήμανε.

Όσον αφορά στο πώς, μέσα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, η εταιρεία τόλμησε να πραγματοποιήσει μία τέτοια επενδυτική κίνηση, οι πλοιοκτήτες υπογραμμίζουν, ότι «πιστεύουμε σε αυτό που κάνουμε, όπως πιστέψαμε και στο νέο πλοίο που φτιάξαμε, ότι θα αγαπηθεί και αυτό από τον κόσμο, όπως και το άλλο SUPERFERRY. Θέλουμε να συμβάλλουμε στην περεταίρω ανάπτυξη της τουριστικής μας βιομηχανίας και να γίνουμε συντελεστές, για την ανάπτυξη, όχι μόνο της τουριστικής αλλά και της εθνικής μας οικονομίας», ενώ συμπληρώνουν, ότι «εν μέσω κρίσης, όχι μόνο φτιάξαμε ένα νέο πλοίο, αλλά το φτιάξαμε και στην Ελλάδα. Το φτιάξαμε με ελληνικά χέρια, διότι είμαστε πάνω απ’ όλα πατριώτες. Αγαπάμε την Ελλάδα και θέλουμε αυτά που ξοδεύουμε να τα αφήνουμε εδώ και όχι στην Κίνα ή στην Τουρκία, όπως κάνουν πάρα πολλοί πλοιοκτήτες και ναυτιλιακές εταιρείες γενικότερα».

Προσεγμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια

Γεγονός, το οποίο οφείλει να αναφερθεί, είναι πως και οι δύο ιδιοκτήτες της ακτοπλοϊκής εταιρείας, βρίσκονταν συνεχώς μέσα στο πλοίο, ενόσω πραγματοποιούσε τα πρώτα του δρομολόγια, προκειμένου να παρατηρούν και να σημειώνουν, οποιαδήποτε λεπτομέρεια χρήζει βελτίωσης. Στο παρελθόν και όσο διήρκεσαν οι εργασίες μετασκευής, οι Αφοί Στεφάνου επίσης βρίσκονταν στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας, καθημερινά, προκειμένου να επιβλέπουν εκ του σύνεγγυς.

«Θέλουμε και την παραμικρή λεπτομέρεια αυτού του καραβιού να την καταγράψουμε, διότι κανένα καινούριο πλοίο που πέφτει μέσα στο νερό, δεν γίνεται να μην παρουσιάσει κάποια σημεία ατέλειας, τα οποία χρήζουν διόρθωσης. Γι’ αυτό βρισκόμαστε μέσα εδώ. Για να τελειοποιηθούν τα πάντα», εξηγούν.

Σε ό,τι αφορά στην αίσθηση πολυτέλειας, που αποπνέουν όλοι οι χώροι του πλοίου, οι κ.κ. Στεφάνου τονίζουν, πως «θέλαμε πραγματικά να πάρει αυτή τη μορφή το πλοίο, να μοιάζει περισσότερο με κρουαζιερόπλοιο, παρά με ένα κοινό επιβατηγό. Φτιάξαμε ένα καράβι, που θέλουμε να “γυρίσει τη σελίδα” στην ελληνική ακτοπλοΐα και να γράψει τη δική του από δω και πέρα».

Ερωτώμενοι για τις επόμενες κινήσεις, που σχεδιάζει η Golden Star για το μέλλον, οι Αφοι Στεφάνου αρκέστηκαν λιτά, να δεσμευτούν για περισσότερες εκπλήξεις, στο χώρο της ακτοπλοΐας. Όπως δήλωσαν χαρακτηριστικά, «δεν έχουμε βλέψεις, να κατακτήσουμε και να γίνουμε κυρίαρχοι του Αιγαίου στην ακτοπλοΐα, αλλά θέλουμε αυτό που κάνουμε να είναι ποιοτικό. Λίγο και ποιοτικό».

Τέλος, αναφορικά με την πιθανότητα ένταξης του λιμένα της Σύρου, στα δρομολόγια των πλοίων SUPERFERRY, οι κ.κ. Στεφάνου τόνισαν, πως είναι ένα ενδεχόμενο, το οποίο έχει συζητηθεί, ενώ υπάρχει η βούληση για την επίτευξη μίας τέτοιας εξέλιξης.

Έμπρακτη εκδήλωση ενδιαφέροντος από τη Σύρο

Προσπάθειες, προς την κατεύθυνση αυτή, ωστόσο, έχει ξεκινήσει και ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, με τον Δήμαρχο, Γιώργο Μαραγκό, να προβαίνει σε επικοινωνία με τους επικεφαλής της εταιρείας, προκειμένου να ξεκινήσει ένας κύκλος επαφών, δεδομένου, ότι η σύνδεση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, τόσο με την Άνδρο, όσο και με τη Ραφήνα, αποτελεί πάγια επιδίωξη.

Στην τηλεφωνική επικοινωνία των δύο πλευρών, τονίστηκε από τον κ. Μαραγκό το κενό στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο νησιών, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των νησιωτών, ενώ επεσήμανε, ότι η σύνδεση με αξιόπιστα και σύγχρονα πλοία, όπως το SUPERFERRY, αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν, ενώ κυριότερα, συμβάλλουν στην διευκόλυνση και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των νησιωτών, οι οποίοι τα χρησιμοποιούν σε τακτική βάση. 

Παράλληλα, ο κ. Μαραγκός αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της σύνδεσης της Σύρου με το λιμάνι της Ραφήνας, γεγονός, που ωστόσο προβληματίζει τους ακτοπλόους, καθώς σε προηγούμενες απόπειρες, η Σύρος δεν φάνηκε να στηρίζει τις ακτοπλοϊκές γραμμές, με προορισμό τη Ραφήνα και ως εκ τούτου ο προγραμματισμός των εταιρειών, ποτέ δεν ήταν μακροπρόθεσμος για το νησί, πρακτική που εύκολα μπορεί να αλλάξει αρκεί να υπάρξει η βούληση και να επικοινωνηθεί κατάλληλα.

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν για μία συνάντηση τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να εξεταστούν αναλυτικά τα επίσημα στοιχεία επισκεψιμότητας ανά περίοδο και ανά μήνα, ποσοτικά, αλλά και ποιοτικά, ενώ από το Δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, εκφράζεται η επιθυμία, η συνάντηση να πραγματοποιηθεί παρουσία και του Δημάρχου Άνδρου, Θεοδόση Σουσούδη, καθώς επίσης και του προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, καθώς το ζήτημα αφορά στις επιχειρηματικές δυνατότητες, που μπορεί να προσφέρει αυτή η σύνδεση, για περισσότερα από δύο νησιά, με στόχο να υπάρξει συντεταγμένη προσπάθεια και παρουσία των φορέων των νησιών.

Από την πλευρά των επικεφαλής της εταιρείας υπήρξε θετική ανταπόκριση, καθώς πρόκειται για επιδίωξη και των ίδιων, ενώ ο κ. Μαραγκός φάνηκε αισιόδοξος για την ευόδωση των προσπαθειών.

Όπως δήλωσε, «η πρώτη αίσθηση, είναι ότι η διασύνδεση Σύρου – Άνδρου και αντίστροφα, αλλά και Σύρου – Ραφήνας, είναι ένα ζήτημα, το οποίο απασχολεί το νησί μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Το ζήτημα αυτό ετέθη προς τους ιδιοκτήτες της εταιρείας Golden Star Ferries και αυτό το οποίο διαπιστώσαμε, είναι ότι υπάρχει βούληση και πρόθεση και από τους ίδιους, βάσει συγκεκριμένων στοιχείων και δεδομένων, να δούμε μαζί, πώς αυτή η γραμμή, μπορεί να επιτευχθεί, αλλά να είναι και βιώσιμη».

Από την πλευρά των πλοιοκτητών, σύμφωνα με τον κ. Μαραγκό, «διεφάνη αυτή η επιθυμία, να υπάρξει αυτή η διασύνδεση», ωστόσο, όπως τόνισε, «το θέμα είναι να μη μείνουμε εκεί, αλλά να πάμε εκεί και να τους δείξουμε πόσο πιστεύουμε σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Η έμπρακτη απόδειξη, θα είναι να μην πάμε σε ένα πλαίσιο εθιμοτυπίας. Η αυξημένη επισκεψιμότητα, μπορεί να μη λέει κάτι. Ωστόσο αν παρουσιάσουμε ένα οργανωμένο σχέδιο επικοινωνίας και εξωστρέφειας του νησιού μας, στο οποίο, έστω και από το 2016 διαφαίνεται, ότι υπάρχει μία απήχηση και μία κεφαλαιοποίηση αυτών των ενεργειών, θα μπορέσουμε να τους εκφράσουμε την επιθυμία, να είναι κι εκείνοι κομμάτι αυτού του πλάνου, καθώς η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι μείζονος σημασίας για τα νησιά μας και περισσότερο για αυτά που δεν διαθέτουν αεροδρόμιο, ή διαθέτουν ένα μικρό αεροδρόμιο».

«Με έναν τρόπο πειστικό, να τους τεκμηριώσουμε, πώς μπορούμε και εμείς, αυτή τη γραμμή να τη στηρίξουμε», υπογραμμίζοντας, πως θα χρειαστεί η στήριξη, τόσο από τους κατοίκους, τουλάχιστον των δύο νησιών, καθώς και της επιχειρηματικής κοινότητας, προκειμένου αυτή η γραμμή να καθιερωθεί και για τη χειμερινή περίοδο, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις μεταξύ των δύο νησιών», καταλήγει ο κ. Μαραγκός.