Ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου για το πρόγραμμα “my School”

Το μάτι του “Μεγάλου Αδελφού” στα σχολεία

“Όπλο του πολέμου ενάντια στο δημόσιο σχολείο” χαρακτηρίζει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου το νέο πληροφοριακό σύστημα “My School”.

Κατόπιν σχετικής εγκυκλίου με την υπογραφή του υφυπουργού Παιδείας, Σίμου Κεδίκογλου, οι διευθυντές των σχολείων καλούνται να συμπληρώσουν το πρόγραμμα αυτό παράλληλα -για έναν μήνα- με τον Survey σε καθημερινή βάση.

Εργαλείο αντικοινωνικών πολιτικών

Από την πλευρά του ο Σύλλογος σημειώνει ότι πρόκειται για “ένα πρόγραμμα ιδιαίτερης βαρύτητας, το οποίο συνδέεται με τις αντικοινωνικές πολιτικές που ασκούνται σήμερα στην εκπαίδευση. Αναφέρει μάλιστα ότι “για την εισαγωγή του προγράμματος το Υπουργείο επικαλείται γενικά και αόριστα την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της πληροφοριακής υποδομής του. Το πρόγραμμα απευθύνεται “στις σχολικές μονάδες και τις αποκεντρωμένες διοικητικές δομές της εκπαίδευσης με στόχο την καθημερινή μηχανογραφική τους υποστήριξη και τη σταδιακή λειτουργική ενοποίηση των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων (e-school, e DataCenter , Survey , Ο.Π.Σ.Υ.Δ κ.λπ.) σ' ένα σύγχρονο ενιαίο περιβάλλον.

Υποκρύπτονται οι πραγματικοί στόχοι του

Ωστόσο σημειώνει πως “μολονότι η εφαρμογή του συγκεκριμένου προγράμματος εμφανίζεται σαν μια ουδέτερη τεχνοκρατική καταγραφή και υποστήριξη των σχολείων, το περιεχόμενο των συμπληρώσεων δείχνει ότι άλλες είναι οι στοχεύσεις του. Ειδικότερα υποστηρίζει ότι βασικός στόχος του είναι “η Καταγραφή των τοποθετήσεων του προσωπικού του σχολείου, η ενημέρωση και η επεξεργασία του υπηρεσιακού φακέλου των εκπαιδευτικών, η απόρριψη ή έγκριση των αδειών /απουσιών και δεδομένων καταγραφής για απεργίες και στάσεις εργασίας”.

Μάλιστα, εκφράζει τον προβληματισμό του “για ποιον λόγο οι τοποθετήσεις , οι τροποποιήσεις και η επεξεργασία των υπηρεσιακών φακέλων θα πρέπει να γίνονται σε κεντρικό επίπεδο”, από τη στιγμή που μέχρι σήμερα τα διοικητικά θέματα λύνονταν με ικανοποιητικό τρόπο σε τοπικό επίπεδο”.

Συνεπώς, εκτιμά πως δεν υπάρχει καμία διοικητική ή εργασιακή αναγκαιότητα που να επιβάλει τη διαχείριση του συστήματος έγκρισης απόρριψης των αδειών/απουσιών από τον κεντρικό μηχανισμό του Υπουργείου. Παράλληλα, εκφράζει την άποψη “μήπως έτσι δημιουργούνται συνθήκες για μια γενικευμένη απόρριψη των αιτημάτων για άδειες , άσχετα από το αν το κάθε αίτημα είναι δίκαιο ή άδικο. Τέλος, ακόμα σοβαρότερο κρίνει το ερώτημα “γιατί η καταγραφή των δεδομένων για απεργίες/στάσεις εργασίας πρέπει να γίνεται από τον ίδιο τον κεντρικό μηχανισμό που τυχαίνει να είναι και ο εργοδότης αυτών που απεργούν”.

Καταγραφή προσωπικών δεδομένων από την κεντρική διοίκηση

Στη συνέχεια της ανακοίνωσής του, ο Σύλλογος τονίζει ότι σε καμία παράγραφο της εγκυκλίου δεν διευκρινίζεται ο λόγος της καταγραφής των προσωπικών δεδομένων των μαθητών, των εγγραφών, των μετεγγραφών, των αποφοιτήσεων, της τάξης, του τμήματος, των μαθημάτων και των βαθμολογιών τους σε κεντρικό επίπεδο. Όπως σημειώνει, η καθημερινή παρακολούθηση θα βάλει στο στόχαστρο όλο και περισσότερα τμήματα και σχολεία που θα συμπτυχθούν ή θα συγχωνευθούν, με ευκολότερα θύματα τα ολοήμερα σχολεία.

Ως εκ τούτου, επισημαίνει ότι “το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν είναι ένα απλό πληροφοριακό σύστημα ουδέτερης και αντικειμενικής καταγραφής δεδομένων, αλλά ένα πολύπλοκο και χρονοβόρο σύστημα συμπλήρωσης στοιχείων που θα έχει σοβαρές συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων”. Προσθέτει ακόμα πως πάνω από όλα πρόκειται για μία πολιτική επιλογή που υιοθετεί το πνεύμα του Μεγάλου Αδελφού,που περιγράφει ο G.Orwell στο βιβλίο του για το “1984''.

Κινδυνεύει η ομαλή λειτουργία των σχολείων

Επιπροσθέτως, εκτιμά πως ένα τέτοιο εργαλείο έχει σκοπό την προώθηση μιας ακραίας αντικοινωνικής πολιτικής που ασκείται σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Δεν παραλείπει ωστόσο να σημειώσει ότι η λειτουργία των σχολείων θα κλονιστεί από το ολοκληρωτικής λογικής πρόγραμμα του Υπουργείου, που θα αποκόψει τους διευθυντές από κάθε παιδαγωγική πλευρά της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μετατρέποντάς τους σε ηλεκτρονικούς ταχυδρόμους υποβολής στοιχείων προς την κεντρική υπηρεσία.

Απαξίωση της δημοκρατίας και της ελευθερίας

Με δεδομένο την απαξίωση της δημοκρατίας και της ελευθερίας μέσα στο σχολείο, ο Σύλλογος εξηγεί ότι ο φόβος και η υποταγή θα αποτελούν από δω και στο εξής μόνιμα γεγονότα για μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι τείνουν να εξελιχθούν σε εξουθενωμένο εργασιακά, οικονομικά εξαθλιωμένο και κοινωνικά ταπεινωμένο.

Για το λόγο αυτό κρίνει επιβεβλημένη την αντίσταση της εκπαιδευτικής κοινότητας στον ολοκληρωτισμό και τη διεκδίκηση της πραγματικής δημοκρατίας και παιδαγωγικής ελευθερίας στο σχολείο.

Ετικέτες: