Νέες αλλαγές στον αριθμό των σχολείων της χώρας

“Θύματα” και στις Κυκλάδες

- Με καθυστέρηση και οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης - Κατάργηση ημερήσιου ΕΠΑΛ Κύθνου και υποβάθμιση Δημοτικού Σχολείου Ίου

Το νομό Κυκλάδων εκτός από τις άλλες περιοχές της Ελλάδας φαίνεται να επηρεάζουν οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στο νέο σχολικό χάρτη που θα διαμορφώσει, ο οποίος θα ισχύσει από την έναρξη του νέου σχολικού έτους, καθώς σχολεία καταργούνται και υποβιβάζονται.

Τη λίστα με το σύνολο των αλλαγών δημοσίευσε αποκλειστικά η εφημερίδα Τα Νέα, από τις οποίες φαίνεται πως στον “καιάδα” ρίχνονται αρκετά σχολεία ανάμεσα στα οποία το 1ο ημερήσιο ΕΠΑΛ Κύθνου καθώς και το Δημοτικό Σχολείο της Ίου.

Πρόκειται για νέο κύμα αλλαγών που θα καταγραφεί στον σχολικό χάρτη και το οποίο αναμένεται να ανακοινώσει στο προσεχές χρονικό διάστημα ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος .

Στο πεδίο της εκπαίδευσης αξίζει να σημειωθεί ότι εκκρεμεί ακόμη και η γνωστοποίηση των νέων στοιχείων της λίστας με τους εκπαιδευτικούς που θα βρεθούν σε διαθεσιμότητα ενώ στην αναμονή βρίσκονται και εκείνοι που έχουν υποβάλλει αιτήσεις για μετάθεση.

Οι αλλαγές στις Κυκλάδες

Όπως όλα δείχνουν, η πολιτική των... περικοπών εξαπλώνεται και στο πεδίο του Δημόσιου Σχολείου χωρίς διαλείμματα, διαμορφώνοντας ένα ριζικά διαφορετικό τοπίο πανελλαδικά. Συγκεκριμένα, νέα ανησυχία ενδέχεται να προκληθεί στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα από τις προωθούμενες αλλαγές στον αριθμό των σχολείων τόσο της Πρωτοβάθμιας, όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς όπως έχει γίνει γνωστό, η νέα ατζέντα με τα σχολεία της χώρας θα είναι μικρότερη αφού συνολικά πρόκειται να καταργηθούν 45 σχολεία σε όλη την Ελλάδα εκ των οποίων δύο είναι στο νησιώτικο χώρο των Κυκλάδων.

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες λίστες της προαναφερθείσας εφημερίδας, οδηγείται προς κατάργηση το 1ο ημερήσιο ΕΠΑΛ στην Κύθνο, ενώ φαίνεται να υποβιβάζεται το Δημοτικό Σχολείο στο νησί της Ίου. Αν και σε γενικές γραμμές οι Κυκλάδες φαίνεται πως θα υποστούν σε μικρότερο βαθμό τις νέες σαρωτικές αλλαγές, ωστόσο στον νησιώτικο χώρο το “χτύπημα” μοιάζει να μεγεθύνεται καθώς στην Κύθνο υπάρχει ένα μόνο ΕΠΑΛ μέχρι σήμερα ενώ και στην Ίο το γεγονός ότι μειώνεται η δυναμική του σχολείου, αποτελεί μία ακόμη “γροθιά” στη Δημόσια Εκπαίδευση.

Αν επιβεβαιωθούν οι εν λόγω αλλαγές με τις νέες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, τότε το ζήτημα που θα ανακύψει θα είναι πως - οι υπάρχουσες εκπαιδευτικές ανάγκες στα νησιά - θα καλύπτονται. Στον αντίποδα με τα προαναφερθέντα, στις ίδιες λίστες, φαίνεται να δημιουργείται ένα ΕΠΑΛ στη Θήρα.

Το γενικό πλαίσιο

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά έως σήμερα, οι ανωτέρω εξελίξεις, εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο της νέας “ατζέντας” του υπουργείου Παιδείας καθώς δεκαπέντε Δημοτικά Σχολεία και τριάντα Νηπιαγωγεία πρόκειται να καταργηθούν στην Ελλάδα.

Πάντως, τα στοιχεία επιβεβαιώνουν πως οι σημερινές προωθούμενες αλλαγές είναι μικρότερης “έντασης” από τις αντίστοιχες του 2011, καθώς περιλαμβάνουν τη λειτουργία και την ίδρυση νέων σχολείων κατά κύριο λόγο εσπερινών ΕΠΑΛ, όπως άλλωστε προβλέπεται για τη Θήρα. Σε σημαντικό βαθμό πάντως, υποβιβάζονται και 130 Δημοτικά Σχολεία όπως το αντίστοιχο της Ίου.

Όπως τονίζεται στα στοιχεία που δημοσιεύει η εφημερίδα, υπάρχει μικρή πιθανότητα μέχρι τις οριστικές ανακοινώσεις να πραγματοποιηθούν μικρές αλλαγές.

Αναμονή, μεταθέσεις και μετακινήσεις

Ένα ακόμη ζήτημα που απασχολεί έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα είναι και η απόφαση του υπουργείου όσον αφορά στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, στον “πάγο” παραμένουν συνολικά 15.000 δάσκαλοι και καθηγητές αφού η επίσημη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων - κατά πάσα πιθανότητα - θα γίνει τέλη Ιουνίου. Μετά πρόκειται να ακολουθήσουν οι αποσπάσεις και οι διορισμοί των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, τα στοιχεία των οποίων στο γενικότερο πλαίσιο θα ανακοινωθούν εντός της καλοκαιρινής περιόδου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2014 ο αριθμός των σχετικών αιτήσεων που αφορούν σε μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας είναι μειωμένος σχεδόν κατά 500 αιτήσεις. Ωστόσο, εξακολουθεί να παραμένει σε υψηλά επίπεδα αφού ο αριθμός τους “αγγίζει” τις 7.005 αιτήσεις. Την περυσινή χρονιά, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι το σύνολο των αιτήσεων ανήλθε σε 7.550.

“Πονοκέφαλος” για τους εκπαιδευτικούς φαίνεται να αποτελεί και ο κίνδυνος που ελλοχεύει σχετικά με την απώλεια των οργανικών θέσεων σε περίπτωση που πάρουν μετάθεση, προβληματισμός που ενδέχεται - μία μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών - να την οδήγησε στο να μην υποβάλλει αίτηση για μετάθεση, αφού όταν ανακοινωθούν οι περιοχές που θα πάνε, μπορεί να μην υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις και κατά συνέπεια να τεθούν στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων. Σημειώνεται επιπλέον ότι, αυξημένος είναι ο αριθμός που αφορά στις αιτήσεις των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ετικέτες: