Μαστίχα, μέλι και Λουκούμι

Η μόνη λύση η επένδυση στη παιδεία

  • Δευτέρα, 2 Ιουνίου, 2014 - 06:10

Ένα ντοκιμαντέρ για την ιστορία της Ερμούπολης δημιούργησαν μαθητές και δάσκαλοι του 1ου, του 4ου και του 5ου δημοτικού σχολείου, με τίτλο ''μαστίχα, μέλι και λουκούμι'' τη Πέμπτη 29 Μαΐου στο Θέατρο Απόλλων.

Οι μαθητές της έκτης τάξης των τριών αυτών σχολείων με την βοήθεια των δασκάλων τους, Νεκτάριο Φαρασόπουλο, Αντώνη Πιτταρά και Χριστίνα Κωνσταντινίδου έκαναν μια αξιόλογη προσπάθεια προκειμένου να μεταφέρουν με το δικό τους μοναδικό τρόπο στο κοινό την εξέλιξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, την Ερμούπολη. Η πρωτοβουλία αυτή ενισχύθηκε από το κοινωφελές ιδρύματος Λάτση στο πλαίσιο του προγράμματος ''Μαθαίνουμε παρέα''.

Μαθαίνοντας μέσα από την ιστορία

Η δασκάλα του πρώτου δημοτικού σχολείου, Χριστίνα Κωνσταντινίδου, μίλησε στη ''Κοινή Γνώμη'' για τη δική της προσπάθεια αλλά των συναδέλφων της να υλοποιήσουν με το καλύτερο δυνατό τρόπο το έργο τους. Η ίδια ανέφερε ότι η όλη προσπάθεια έγινε με πολύ αγάπη και καλή διάθεση, προσπερνώντας διάφορα τεχνικά ζητήματα που προέκυπταν καθώς οι ίδιοι είναι ερασιτέχνες. Η όλη διαδικασία δεν ήταν εύκολη καθώς έπρεπε να συντονιστούν τα παιδιά και των τριών τάξεων προκειμένου να επισκεφτούν αρχαιολογικούς χώρους, εκκλησίες και τα αρχεία του κράτους, να διαβαστούν κείμενα και στο τέλος να γίνει το μοντάζ για τη τελική παρουσίαση.

Το έναυσμα για τη θεματολογία του ντοκιμαντέρ προήλθε από το κεφάλαιο της ιστορίας που αναφέρεται στην ελληνική επανάσταση του 1821. Γεγονός είναι ότι η Ερμούπολη αποτελεί γέννημα της επανάστασης αφού δημιουργήθηκε από τους πρόσφυγες που ήρθαν μετά τη σφαγή της Χίου και την καταστροφή των Ψαρών. Με ιδιαίτερη συγκίνηση αναφέρθηκε στους ρακένδυτους και κατατρεγμένους πρόσφυγες που με πολύ μόχθο και αξιοπρέπεια κατάφεραν να δημιουργήσουν αυτό το κόσμημα που λέγεται Ερμούπολη.

Μέσα από το ντοκιμαντέρ έγινε μια ιστορική αναδρομή στο παρελθόν της Ερμούπολης το οποίο στόχευε στην προβολή της πολιτιστικής και πολιτισμικής αξίας του νησιού. Οι φορείς του νησιού αποτέλεσαν αρωγοί στη προσπάθεια των μικρών μαθητών καθώς έδωσαν πληροφορίες και συνεργάστηκαν με τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να διευκολύνουν τις απαραίτητες διεργασίες.

Ο κάθε ένας από τους φορείς που επισκέφτηκαν τα σχολεία είχε συγκεκριμένο άξονα, δίνοντας συγκεκριμένες πληροφορίες για το κάθε κομμάτι της ιστορίας.

Το εγχείρημα αυτό δείχνει ότι το σχολείο δεν προφέρει μόνο ''στεγνές'' γνώσεις αλλά και δραστηριότητες οι οποίες αναπτύσσουν τις δεξιότητες των παιδιών που μαθαίνουν με βιωματικούς τρόπους με αποτέλεσμα να κάνουν παραγωγή της γνώσης.

Ετικέτες: