Στο κενό η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για την επέκταση του 2ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης

Αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας

Άπιαστο όνειρο παραμένει ένα χρόνο μετά την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου η κατασκευή δύο πρόσθετων αιθουσών για λογαριασμό του 2ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης, εξαιτίας των προβλημάτων δόμησης που διαπιστώθηκαν από την Τεχνική Υπηρεσία, εντός του σχολικού συγκροτήματος στην περιοχή του Ξηροκάμπου.

Ερώτημα σχετικά με την εφαρμογή της απόφασης, η οποία αφορούσε στην ολοκλήρωση των εργασιών πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έθεσε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Μιχάλης Ζουλουφός.

Η απόφαση του 2014

Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο του 2014 το Σώμα είχε κληθεί να λάβει απόφαση επί του θέματος για την άμεση έναρξη των εργασιών από την Τεχνική Υπηρεσία και την αποκατάσταση των αιθουσών του Ειδικού Σχολείου, με στόχο την αυτόνομη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που συστεγάζονται στο εν λόγω συγκρότημα.

Λαμβάνοντας υπόψη του τη σχετική εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας με πρόεδρο τη νυν Αντιδήμαρχο Πολιτισμού Θωμαή Μενδρινού, το Σώμα κατέληξε στην προσωρινή λειτουργία του 2ου Νηπιαγωγείου για το έτος 2014-2015 στο κτίριο του Νηπιαγωγείου Άνω Σύρου, εξαιτίας της ένταξης της κατασκευής αιθουσών στο 2ο Νηπιαγωγείο, ως υποέργο στην ήδη ενταγμένη πράξη *MIS 452174* του προγράμματος ΕΣΠΑ που υλοποιεί ο Δήμος, με την προϋπόθεση της άμεσης ωρίμανσης ώστε το έργο να υλοποιηθεί εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου και να είναι παραδοτέο με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Επιπλέον, αποφασίστηκε η άρση παραχώρησης της ισόγειας αίθουσας του Ειδικού Σχολείου στο 2ο Νηπιαγωγείο, η αυτόνομη λειτουργία του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στο κτίριο του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, η άμεση έναρξη εργασιών αποκατάστασης αιθουσών του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για τη λειτουργία του το 2014-2015 και τέλος, η ταχεία έναρξη της μελετητικής διαδικασίας για την κατασκευή αιθουσών στο Σχολικό Συγκρότημα Ξηροκάμπου.

Προβλήματα στη δόμηση του οικοπέδου

Ωστόσο, μετά την αποτύπωση του οικοπέδου και τη διερεύνηση των όρων δόμησης, η Τεχνική Υπηρεσία βρέθηκε αντιμέτωπη με προβλήματα τα οποία δεν επιτρέπουν την επέκταση του 2ου Νηπιαγωγείου. «Δεν μπορεί εύκολα να κατασκευαστεί κάτι άλλο στο συγκεκριμένο σημείο. Για την οικοδόμηση ενός νέου κτιρίου, θα έπρεπε να κατεδαφιστούν το Ειδικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, επομένως δεν μπορούσε να γίνει άμεσα κάτι, προκειμένου να προλάβουμε το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ» δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Σταύρος Γουσγουνέλης.

Εξήγηση δε, ότι κατά τη διερεύνηση των όρων δόμησης, διαπιστώθηκε ότι το ρυμοτομικό σχέδιο της Ερμούπολης προβλέπει τη δημιουργία δρόμου καθώς και την υλοποίηση σειράς έργων στο συγκεκριμένο σημείο, πράγμα που σημαίνει ότι τα περιθώρια για την επέκταση του υπάρχοντος κτιρίου με την προσθήκη νέων αιθουσών, κρίνονται στενά.

Όπως τόνισε, η υπηρεσία βρίσκεται σε επικοινωνία τόσο με τη Διευθύντρια του 2ου Νηπιαγωγείου, όσο και με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, προκειμένου να εξεταστεί οποιαδήποτε ιδέα. Σύμφωνα με τον ίδιο, πέρα από τη δημιουργία ενός νέου κτιρίου σε κάποιο άλλο κτίριο, μία ακόμα λύση είναι μεταφορά του Ειδικού Νηπιαγωγείου σε έναν καλύτερο χώρο, δεδομένου ότι το κτίριο, όπου στεγάζεται σήμερα παρουσιάζει πολλά προβλήματα λόγω παλαιότητας.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη σχολική χρονιά, λόγω του αυξημένου αριθμού μαθητών, παιδιά του 2ου Νηπιαγωγείου Ερμούπολης μεταφέρθηκαν αναγκαστικά στο Νηπιαγωγείο της Άνω Σύρου, κάτι το οποίο σύμφωνα με τους υπεύθυνους δεν χρειάστηκε να επαναληφθεί και φέτος.

Έλλειψη χώρου στα περισσότερα νηπιαγωγεία

Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη», η πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ειρήνη Μαραγκού εξήγησε ότι πρόβλημα χωρητικότητας αντιμετωπίζει το σύνολο των νηπιαγωγείων της Σύρου. «Το 4ο νηπιαγωγείο που στεγάζεται στο 2ο δημοτικό έχει πρόβλημα χώρου και με κλήρωση κάποια παιδιά πηγαίνουν στο 6ο. Αντίστοιχα, το 6ο ζητάει χώρο από τον παιδικό σταθμό για να στεγάσει το ένα τμήμα του. Από την άλλη, το Νηπιαγωγείο της Άνω Σύρου διαθέτει μία αίθουσα παραπάνω, η οποία θα μπορούσε να στεγάσει περισσότερα παιδιά, αλλά το κτίριο είναι παλαιό» σημείωσε. Πρόσθεσε δε, ότι όνειρο της δημοτικής αρχής θα ήταν η δημιουργία ενός άλλου χώρου για τη στέγαση κάποιων νηπιαγωγείων, χωρίς όμως να αποτελεί ζήτημα άμεσης προτεραιότητας, όπως ήταν πέρυσι η εύρεση μίας επιπλέον αίθουσας στο Δημοτικό Σχολείο της Βάρης.

«Το όνειρό μας είναι είτε η δημιουργία ενός καινούριου κτιρίου, είτε η εύρεση κάπου άλλου χώρου ώστε να αποσυμφορηθούν τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία στην πόλη» σημείωσε, καθιστώντας γνωστό ότι για λόγο εξοικονόμησης χώρου συστεγάζονται το 3ο Νηπιαγωγείο με το 3ο Δημοτικό Σχολείο, καθώς και το 5ο νηπιαγωγείο με το 5ο Δημοτικό Ερμούπολης.

Τέλος, διαφώνησε στην άποψη του κ. Γουσγουνέλη ότι θα έπρεπε να μεταφερθεί το Ειδικό Νηπιαγωγείο από το συγκρότημα του Ξηροκάμπου. «Τα ειδικά σχολεία βρίσκονται εσκεμμένα κοντά σε άλλες μονάδες με στόχο την κοινωνική ενσωμάτωση των μαθητών του», υπογράμμισε.

Κοστολόγηση των βασικών αναγκών

Αναφορικά με τις ανάγκες των σχολείων, τόνισε ότι πριν από δύο ημέρες οι πρόεδροι των Σχολικών Επιτροπών πραγματοποίησαν συνάντηση με τον Δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, στον οποίο παρέδωσαν ένα κοστολόγιο με τη βοήθεια των δύο μηχανικών της Τεχνικής Υπηρεσίας για την κατανομή του χρηματικού ποσού που δόθηκε από την Περιφέρεια για τη συντήρηση των κτιρίων. «Στόχος μας είναι να κάνουμε κάποιες βασικές επισκευές όπως αλλαγές κουφωμάτων, κάτι που δεν μπορούσε να γίνει πριν» τόνισε, εκτιμώντας ότι το ποσό των 280.000 ευρώ δεν επαρκεί για την κάλυψη του συνόλου των αναγκών των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. «Στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς είχαμε ζητήσει από τους διευθυντές να καταγράψουν τις ανάγκες τους και οι προτάσεις τους ανέρχονταν συνολικά στο ποσό του 1,5 εκ. ευρώ» σημείωσε.

Καταλήγοντας, η κ. Μαραγκού τόνισε ότι επιθυμία και των δύο επιτροπών είναι η υλοποίηση περισσότερων προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας για την αναβάθμιση των σχολείων και ειδικά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία όπως ανέφερε «βρίσκονται σε άθλια κατάσταση λόγω παλαιότητας».