Οι μαθητές του 2ου και του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης έγιναν μία μεγάλη ομάδα στο πλαίσιο της 3ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού

Ο ανταγωνισμός δεν βρήκε «στόχο»

Το διασκεδαστικό «πρόσωπο» του αθλητισμού, μακριά από ανταγωνισμούς και μεγάλες προσδοκίες, γνώρισαν οι μαθητές της Σύρου στο πλαίσιο της 3ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζοντας την «παρεμβατική δυναμική» του Σχολικού Αθλητισμού, της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, θεσμοθέτησε ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους. Η συγκεκριμένη ημέρα συνδέεται με κεντρικό «θεματικό άξονα» ευρύτερου μαθησιακού/συμπεριφορικού πεδίου που υλοποιείται βιωματικά μέσα από το Σχολικό Αθλητισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Για μία ακόμη χρονιά, μικροί και μεγάλοι μαθητές είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε αθλητικές και παράλληλες δραστηριότητες τόσο εντός των σχολικών μονάδων, όσο και στις υπάρχουσες αθλητικές εγκαταστάσεις του νησιού. Με βασικούς κορμούς τη συνεργασία, την ευγενή άμιλλα και την υιοθέτηση μιας υγιούς αθλητικής συμπεριφοράς, τα παιδιά αποκόμισαν τα ιδιαίτερα στοιχεία της ευρύτερης παιδείας, που ο αθλητισμός μπορεί να προσφέρει μέσω της συμμετοχής, της προσπάθειας, του συναγωνισμού και της προσωπικής υπέρβασης.

«Ο αθλητισμός είναι δικαίωμα για όλους»

Με το μήνυμα ότι ο «αθλητισμός ενώνει», διευθυντές, μαθητές και δάσκαλοι του 5ου και του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης ένωσαν τις δυνάμεις τους, ανταλλάζοντας χαμόγελα και ιδέες στο Αθλητικό Κέντρο «Δημήτριος Βικέλας». 5ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, οι οποίοι αντάλλαξαν χαμόγελα, ιδέες και στο Αθλητικό Κέντρο «Δημήτριος Βικέλας». Τις δράσεις συντόνισαν οι δάσκαλοι φυσικής αγωγής Δέσποινα Μαλαματάρη και Ηλίας Θεοδωρόπουλος.

Όπως δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η εκπαιδευτικός του 5ου Δημοτικού «τα σχολεία μας ήρθαν συναντήθηκαν στην αίθουσα του ΑΚΔΕ για να συμμετέχουν από κοινού σε διάφορα αθλήματα, μπάσκετ, βόλεϊ και σκυταλοδρομίες με το μήνυμα ότι ο αθλητισμός είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά». Πρόσθεσε μάλιστα ότι στόχος των δράσεων ήταν ο συνδυασμός και η άσκηση με τη μορφή ομαδικών παιχνιδιών, στην οποία δεν έχει θέση ο ανταγωνισμός αλλά και η δίψα για νίκη.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν από τον κ. Σπύρο Κάταρη τις βασικές αρχές της τοξοβολίας, ενός αθλήματος το οποίο δεν διδάσκεται στα σχολεία. Επιπλέον, τα παιδιά της Α’, Β’ και Γ’ τάξης ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους στη ζωγραφική, αποτυπώνοντας με τον δικό τους τρόπο στο χαρτί τη σημασία του αθλητισμού ως τρόπου ζωής που συμβάλλει στην καλή φυσική κατάσταση, τη διατροφή και γενικότερα την υγεία. «Αυτό που έχει σημασία είναι ο αθλητισμός να γίνει μέρος της ζωής μας ο αθλητισμός, χωρίς το άγχος ότι δεν θα είμαστε πρωταθλητές ή νικητές» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Μαλαματάρη, εξηγώντας ότι τα μυστικά για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η συμμετοχή και η αγάπη για τα αθλήματα που θα καταστήσουν τον αθλητισμό τρόπο ζωής και θα δώσουν τέλος στη παχυσαρκία και σε πολλά ακόμη προβλήματα.

Η σημασία του «ευ αγωνίζεσθαι»

Σύμφωνα με την ίδια, η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού έρχεται να συμπληρώσει και να ενισχύσει την προσπάθεια που καταβάλλεται σε κάθε σχολείο μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής. «Η γυμναστική είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σχολικού προγράμματος, ωστόσο η μέρα αυτή έρχεται να περάσει συγκεκριμένα μηνύματα. Η πρώτη χρονιά ήταν αφιερωμένη στα άτομα με ειδικές ανάγκες και τη διαφορετικότητα, η δεύτερη ήταν αφιερωμένη στους Ολυμπιακούς αγώνες και η φετινή, αφορά στη συμμετοχή και όχι στον ανταγωνισμό. Μηνύματα τα οποία βρίσκουν θέση στο μυαλό και την καρδιά των μαθητών μας, χάρη στη συνεργασία των δασκάλων και τη μαζική συμμετοχή όλων μας». Καταλήγοντας η κ. Μαλαματάρη κατέστης γνωστό πως το «ευ αγωνίζεσθαι» μεσουρανεί και στις αθλοπαιδιές που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς. «Δεν υπάρχει σκορ, δεν υπάρχει μίσος ανάμεσα στα παιδιά και μέσα σε ένα παρείστικο κλίμα, τα σχολεία ενώνουν την αγάπη τους για τον αθλητισμό», υπογράμμισε. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, τα «Ολυμπιακά Ιδεώδη» είχαν ενώσει τους μαθητές του 4ου και του 5ου Δημοτικού Σχολείου, μία επιτυχημένη φόρμουλα η οποία δίνει τη δυνατότητα και σε άλλες εκπαιδευτικές κοινότητες να περάσουν την πόρτα του σχολείου τους και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους.

Γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών

Στους σκοπούς αυτής της ημέρας αναφέρθηκε και ο εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ηλίας Θεωδορόπουλος σημειώνοντας πως μέσα από την ενθάρρυνση και την επιβράβευση, οι μαθητές ανακαλύπτουν ότι ο αθλητισμός είναι μία γέφυρα επικοινωνίας, στην οποία όλοι ανήκουν στην ίδια ομάδα. «Τόσο η μέρα αυτή, όσο και άλλες αθλητικές διοργανώσεις για τα σχολεία συμβάλλουν στη διάδοση του ευ αγωνίζεσθαι, στη γνωριμία μεταξύ των παιδιών και την ευγενή άμιλλα», κατέληξε.