Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας στον 3ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους

Σινεμά… διάβασες;

Την καθημερινότητα ενός μαθητή, από το καθημερινό ξύπνημα, την παρουσία του στο σχολείο μέχρι και την προετοιμασία για την επόμενη ημέρα, θα παρακολουθήσουμε μέσα από την καινούρια ταινία της ΣΤ’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, που ετοιμάζεται πυρετωδώς για λογαριασμό του 3ου Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους.

Τον διαγωνισμό συνδιοργανώνουν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, το Τμήμα Εκπαιδευτικής  Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση και η Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο – Σπίτι της Κύπρου.

Σκοπός του διαγωνισμού είναι να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία οι ίδιοι θα γίνουν κριτές, μελετητές και ερευνητές του περιβάλλοντός τους και θα ευαισθητοποιηθούν ως προς την ανάγκη εξασφάλισης όρων αξιοπρεπούς διαβίωσης για όλους τους κατοίκους του πλανήτη.

Το 24ωρο ενός μαθητή

Το θέμα της ταινίας μικρού μήκους είναι ελεύθερη επιλογή των δημιουργών, μαθητών και εκπαιδευτικών. Η ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας και η υπεύθυνη εκπαιδευτικός κ. Μαρία Ιωσηφίδου αποφάσισαν για τη φετινή χρονιά τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ με θέμα το εικοσιτετράωρο ενός μαθητή. Στην πρώτη συνάντηση της ομάδας, τα παιδιά συζήτησαν για τις σκηνές και τα πλάνα που θα τραβούσαν με την κάμερα και ενημερώθηκαν για τις τεχνικές οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν (πλάνα που σβήνουν σιγά – σιγά (fade) και κοντινά).

Για τις ανάγκες της ταινίας δημιουργήθηκαν πολλές και διαφορετικές ομάδες, η συγγραφική και η δημοσιογραφική ομάδα, οι κάμερες, το μοντάζ και οι δύο αφηγητές που θα «ντύσουν» με τη φωνή τους τα κείμενα της ταινίας. Οι μαθητές κλήθηκαν να διατυπώσουν μαζί τις ερωτήσεις για τις συνεντεύξεις τις οποίες θα απαντήσουν παιδιά και γονείς. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιούνται τόσο στο εργαστήριο της Πληροφορικής εντός του σχολείου, όσο και σε φυσικούς χώρους.

Μεγάλη έμφαση δόθηκε στο ρόλο του σκηνοθέτη, ο οποίος αποτελεί το βασικό μέλος μιας ταινίας. Η κ. Ιωσηφίδου εξήγησε στους μαθητές ότι ο σκηνοθέτης είναι αυτός που σκέπτεται πώς θα είναι η κάθε σκηνή, αυτός που καθοδηγεί τον ηθοποιό για το τι κάνει και εκείνος που τοποθετεί τις κάμερες  στο σημείο που θα πρέπει να βρίσκονται. Κατόπιν κληρώσεως, χρέη σκηνοθέτη ανέλαβαν οι μαθήτριες Ιωάννα και Ελένη.

Πυρετώδη γυρίσματα

Το πρώτο «πάμε» πραγματοποιήθηκε στην Παρακοπή έξω από την εκκλησία του Σταυρού. Αμέσως μετά αποφασίστηκαν οι συνεντευξιαζόμενοι του επόμενου γυρίσματος και ετοιμάστηκαν οι ερωτήσεις για τους γονείς. Μέσα από τις συνεντεύξεις, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να μοιραστούν σκέψεις και εμπειρίες.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της προετοιμασίας, τα παιδιά καταχωρούν τις σκέψεις και τις ενέργειές τους στο ιστολόγιό της, το οποίο αποτελεί το ημερολόγιο της τάξης.

Ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί στις 27 Φεβρουαρίου του 2017.  Έως την καταληκτική του ημερομηνία θα πρέπει να έχουν υποβληθεί (σε δύο αντίτυπα - dvd) τα μαθητικά έργα στον φορέα που συντονίζει τον διαγωνισμό. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν τον Μάρτιο του 2017 και οι καλύτερες μαθητικές εργασίες θα βραβευτούν σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα, και θα αναρτηθούν τόσο στην πλατφόρμα www.i-create.gr της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και στο κανάλι της της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών όσο και στο youtube.