Εκδήλωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο

Διαμόρφωση της ψηφιακής ταυτότητας των νέων

Τη σημασία της ασφαλέστερης και ορθολογικότερης χρήσης των υπηρεσιών Διαδικτύου και καθώς και των κινητών τηλεφώνων, καθώς και την ανάγκη διαμόρφωσης της ψηφιακής ταυτότητας των νέων θα αναδείξει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, μέσω της συμμετοχής της στις δράσεις για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.

Οι Προϊστάμενες των Τμημάτων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου Τσαμπίκα Καράκιζα και Ειρήνη Τσαβαλά και η Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Κυκλάδων Αγγέλαινα Σοφία, διοργανώνουν στη Σύρο εκδήλωση με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.

Μαθητές και γονείς στο διαδικτυακό κοινωνικό περιβάλλον

Με την εκτίμηση ότι το Διαδίκτυο αποτελεί το δημοφιλέστερο μέσο για επικοινωνία, συνεργασία, ψυχαγωγία για όλους και ιδιαίτερα για τα παιδιά όλων των ηλικιών, οι διοργανωτές προσκαλούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε μια συζήτηση για τις επιλογές που προσφέρουν τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, αλλά και τους κινδύνους που κρύβονται σε αυτά.

Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 18.00, στη συνεδριακή αίθουσα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στην Ερμούπολη θα πραγματοποιηθεί ομιλία από την κ. Καράκιζα Τσαμπίκα με θέμα: «Μαθητές και γονείς στο διαδικτυακό κοινωνικό περιβάλλον: Σχέσεις και Αντιθέσεις» και θα γίνει παρουσίαση των αποτελεσμάτων σχετικής έρευνας που έχει πραγματοποιηθεί στα γυμνάσια της Σύρου για τον τρόπο χρήσης του Διαδικτύου και για τις σχετικές απόψεις και στάσεις των μαθητών. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει συζήτηση για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο και τα μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο

Σημειώνεται ότι η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (7 Φεβρουαρίου 2017) διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE, με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί για 14η συνεχόμενη χρονιά σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου. Το μήνυμα της φετινής ημέρας είναι: «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο».

Με αφορμή το σύνθημα της ημέρας το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα του Πανευρωπαϊκού δικτύου INSAFE/INHOPE, διοργανώνει τρείς διαγωνισμούς με στόχο τα ίδια τα παιδιά να αποτυπώσουν τις ιδέες τους για το πώς αντιλαμβάνονται το δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο. Σκοπός της ημέρας είναι να περάσει το μήνυμα του σεβασμού προς τους άλλους ψηφιακούς χρήστες και της αναζήτησης ευκαιριών για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά. Παιδιά και νέοι άνθρωποι ενθαρρύνονται  να πάρουν θέση ως ψηφιακοί πολίτες του μέλλοντος συμμετέχοντας ενεργά σε ανοιχτές συζητήσεις και δράσεις.

Το διαδίκτυο στη ζωή των μαθητών

Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη», η Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου Τσαμπίκα Καράκιζα εξηγεί ότι το διαδίκτυο κατέχει σήμερα σημαντική θέση στη ζωή των νέων, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό ακόμα και τις επιδόσεις τους στο σχολείο. «Γονείς και καθηγητές αναφέρουν συχνά ότι τα παιδιά δεν ασχολούνται με τα μαθήματα, καθώς αφιερώνουν όλο το χρόνο τους στο διαδίκτυο», αναφέρει χαρακτηριστικά. Όπως εξηγεί, η Περιφερειακή Διεύθυνση, λαμβάνοντας υπόψη της ότι το Ασφαλές Διαδίκτυο σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας υπάρχει και κινείται μέσα σε αυτό, αποφάσισε να επεκτείνει το θέμα. «Στόχος μας δεν ήταν να δώσουμε απλές συμβουλές για να είναι τα παιδιά ασφαλή, αλλά να μελετήσουμε τη σχέση που αναπτύσσουν με τον εικονισμό κόσμο και πώς αισθάνονται τον εαυτό τους μέσα σ’ αυτόν».

«Οι μαθητές γνωρίζουν τους κινδύνους αλλά τους υποτιμούν»

Θέμα της έρευνας αποτέλεσε η διαμόρφωση της ψηφιακής ταυτότητας των νέων και ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά αντιλαμβάνονται μέσα από το διαδίκτυο τα θέματα της φιλίας, των σχέσεων, της οικογένειας, του έρωτα, του σχολείου, του ελεύθερου χρόνου, της ειλικρίνειας. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας περιελάμβανε 40 ερωτήματα, τα οποία αποτέλεσαν αφορμή για μία συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. «Μέσα από τη συζήτηση εντυπωσιαστήκαμε με την ωριμότητα των παιδιών» υπογραμμίζει η κ. Καράκιζα, εξηγώντας ότι οι μαθητές αν και γνωρίζουν σε αρκετά μεγάλο βαθμό τους κινδύνους που κρύβονται στο διαδίκτυο, πολλές φορές τους υποτιμούν. «Ενώ γνωρίζουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας δεν έχουμε γίνει πειστικοί για να τα ακολουθήσουν. Ίσως επειδή δεν τους συνέβη κάτι. Τα παιδιά που έχουν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα, αμέσως συνειδητοποιούν την ανάγκη να γίνουν πιο προσεκτικοί. Όπως και οι οδηγοί που δεν φορούν κράνος,  γιατί νομίζουν ότι δεν θα τρακάρουν ποτέ. Είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Γνωρίζουν, αλλά δεν τα εφαρμόζουν», καταλήγει.