Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου τοποθετείται αναφορικά με τις αλλαγές στη λειτουργία των σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

“Η ομαλή έναρξη σχολείων προϋποθέτει εκπαιδευτικούς”

Δυναμικούς Συλλόγους διδασκόντων που θα υπερασπίζονται επί της ουσίας “τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών” καθώς και “τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών” επισημαίνει ως κύρια ανάγκη και για την τρέχουσα χρονιά ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου με φόντο μάλιστα τις σοβαρές αλλαγές που επιβάλλει το νέο ΠΔ 79/2017 για την οργάνωση και τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων.

Αναφορικά με τις εκπαιδευτικές εξελίξεις που καταγράφονται σε μνημονιακό καθεστώς, αλλά και το χρονοδιάγραμμα έναρξης του φετινού σχολικού έτους, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου επισημαίνει τη διαφωνία του ως προς συγκεκριμένες αλλαγές, καλώντας τους διδάσκοντες να επισημάνουν και να διεκδικήσουν με τη σειρά τους ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ομαλή έναρξη του σχολικού έτους 2017 – 2018 την κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία, κυρίως δε, καθώς ο νησιώτικος χώρος βιώνει εντονότατα το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Αφαιρούνται αρμοδιότητες, επιβάλλεται η υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών”
Σε ανοικτή επιστολή του, ο Σύλλογος απευθυνόμενος προς το σύνολο των εκπαιδευτικών στα τρία Κυκλαδονήσια έρχεται να υπενθυμίσει πως “το Π.Δ. 79/2017 αντικαθιστά τα Π.Δ. 200/1998 και 201 για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο αντίστοιχα, δημοσιεύτηκε αρχές Αυγούστου” και χωρίς – όπως επισημαίνεται “να έχει προηγηθεί καμιά ενημέρωση και συζήτησή του με τους εκπαιδευτικούς φορείς”. “Παρά όμως την κριτική που επί μία σχεδόν 20ετία δέχονταν τα καταργούμενα Π.Δ. και το αίτημα για αλλαγή τους στην κατεύθυνση της δημοκρατικής οργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων, το νέο Π.Δ στο σύνολό του έρχεται να εξυπηρετήσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις επιταγές Ε.Ε.-ΟΟΣΑ, να περιορίσει την όποια δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία του σχολείου και να περικόψει εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών” προσθέτει κατηγορηματικά ο Σύλλογος, επισημαίνοντας μάλιστα ενδεικτικά ότι στο πλαίσιό του: α. ενσωματώνονται στο νέο Π.Δ όλες οι αντιδραστικές ρυθμίσεις των υπουργικών αποφάσεων Φίλη για τον «Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου» Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, τις οποίες το εκπαιδευτικό κίνημα αντιπάλεψε έναν ολόκληρο χρόνο και συνεχίζει να ζητά της κατάργησή τους, β. αφαιρούνται σημαντικές αρμοδιότητες από το Σύλλογο Διδασκόντων, όπως η σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος και αποδίδονται στο διευθυντή της σχολικής μονάδας και γ. θεσμοθετείται η υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών, με σκοπό την εξοικονόμηση τμημάτων και εκπαιδευτικών, αφού οι τριμελείς επιτροπές σε κάθε Δ/νση Π.Ε. θα αποφασίζουν σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν οι πέραν των 25 μαθητές/τριες που εγγράφηκαν. Σύμφωνα με όσα σχολιάζει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου “με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει ένας δραστικός περιορισμός τμημάτων και αντίστοιχοι υποβιβασμοί σχολικών μονάδων που θα οδηγήσουν σε ένα νέο γύρο πλεονασμάτων και υπεραριθμιών του εκπαιδευτικού προσωπικού”.

Αναγκαίοι οι διορισμοί”

Σε συνέχεια των ανωτέρω και με δεδομένη την υπουργική εγκύκλιο προς τα ΠΥΣΠΕ και τους Συλλόγους Διδασκόντων “για την εφαρμογή ενός ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος για «την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»”, ο Σύλλογος σημειώνει πως, καθίσταται “προφανές ότι ο μόνος τρόπος για να υπάρξει ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι να γίνουν οι χιλιάδες αναγκαίοι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, στη θέση των 25.000 συνταξιοδοτηθέντων της τελευταίας 6ετίας”. Δεδομένου ότι οι Σύλλογοι Διδασκόντων κλήθηκαν να συνεδριάσουν προ τριών ημερών και να προχωρήσουν στην κατανομή και ανάθεση ωρών “ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών/τριών, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές και δεν έχει τοποθετηθεί το σύνολο του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού”, ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου, Τήνου και Μυκόνου προετοιμάζει τους εκπαιδευτικούς σχετικά με το ότι, η σχετική εφαρμογή της εγκυκλίου, στοχεύει “στη λειτουργία του σχολείου με τους λιγότερους κατά το δυνατό εκπαιδευτικούς και στη βάση μιας λογιστικής (και ταυτόχρονα αντιπαιδαγωγικής) αποτύπωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού”.

Να καταγραφεί κάθε κενό και έλλειψη

Ως εκ τούτου, το ΔΣ του Συλλόγου κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία των τριών νησιών “να μην προχωρήσουν στην κατανομή και ανάθεση ωρών και να συνεδριάσουν, με σκοπό να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής), ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από το Υπουργείο και τις Διευθύνσεις Π.Ε. την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών”. Προς αυτή την κατεύθυνση, τόνισαν ότι κρίνεται απαραίτητο να δηλώσουν ότι “για μας απαράβατος όρος για τη λειτουργία κάθε δημοτικού σχολείου είναι να υπάρχουν: 1 εκπαιδευτικός ΠΕ70-δάσκαλος/α για κάθε τμήμα, επιπλέον εκπ/κοί ΠΕ70-δάσκαλοι/ες για το ολοήμερο, ανάλογα με τα τμήματα που δημιουργούνται με όλους τους μαθητές/ριες που έκαναν αίτηση, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων για τη διδασκαλία κάθε διδακτικού αντικειμένου από τον εκπαιδευτικό του στο πρωινό και το ολοήμερο πρόγραμμα, ενισχυτική διδασκαλία για κάθε μαθητή που τη χρειάζεται, η οποία και θα παρέχεται από τους/τις εκπ/κούς ΠΕ70 στις υπολειπόμενες ώρες μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής για όλα τα Τμήματα Ένταξης και την Παράλληλη Στήριξη και λειτουργία της πρωινής ζώνης, όπου αυτή είναι αναγκαία”.