"Roboto-λουκουμάκια" γλυκά και έξυπνα

Έπαινο Μηχανικής Κατασκευής για την πιο έξυπνη χρήση των μηχανικών στοιχείων της Ημιτελικής φάσης αξιολόγησης έλαβε η ομάδα "Roboto-λουκουμάκια" του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WRO που ου διεξήχθη για πέμπτη συνεχή χρονιά στην Αθήνα.

Η ομάδα με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Μαρία Ιωσηφίδου έλαβε μέρος στην κατηγορία «Αρχιπέλαγος Αιγαίο – Η Τεχνολογία βοηθά να αναπτυχθούν τα νησιά» μαζί με 74 ακόμη Δημοτικά Σχολεία από όλη την Ελλάδα. Θέμα του έργου της ήταν η δημιουργία ενός πάρκου εναλίων αρχαιοτήτων, οι οποίες θα εποπτεύονται και θα προστατεύονται. Η ξενάγηση και η εξερεύνηση θα γίνεται με τη βοήθεια ενός βαθυσκάφους που δεν θα έχει αποκλειστικά αρχαιολόγους ή αποκλειστικά επισκέπτες αλλά ένα σύνολο ανθρώπων που θα θέλουν να συνδυάσουν την επιστήμη και τον θαυμασμό.

«Ξέρουμε ότι υπάρχουν πολλοί αρχαιοκάπηλοι που σκάβουν στη γη σε κάποιες περιοχές και βρίσκουν αρχαία και τα πουλάνε παράνομα. Αυτό που μας απασχόλησε λοιπόν είναι ότι, δυστυχώς, υπάρχουν και αρχαιοκάπηλοι που βουτάνε στα νερά του Αιγαίου, βρίσκουν αρχαία και πάλι χάνουμε σαν  χώρα σπουδαία αντικείμενα από την πολιτιστική κληρονομιά μας. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε και να αναδείξουμε την Ενάλια Πολιτιστική Κληρονομιά μας όμως με ένα πλαίσιο προστασίας, ώστε και να μην κινδυνεύουν τα αρχαιολογικά ευρήματα από τους αρχαιοκάπηλους αλλά και από την χωρίς όρους τουριστική ανάπτυξη. Χρειάζεται να εκπαιδευτούμε σ’ αυτό το ζήτημα», δήλωσε η κ. Ιωσηφίδου.

Πρόσθεσε μάλιστα πως σε κάποιες χώρες υπάρχουν υποβρύχια μουσεία και υποβρύχια αρχαιολογικά πάρκα που ωφελούν έτσι την κοινωνία και την οικονομία. Έτσι, οι αρχαιότητες προστατεύονται καθώς θα εποπτεύονται όλο και περισσότεροι ενάλιοι χώροι, το κοινό ευαισθητοποιείται για το θέμα αυτό, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας, αναπτύσσεται ήπια οικονομική δραστηριότητα.

Ένα πάρκο εναλίων αρχαιοτήτων

Σύμφωνα με το σενάριο της ομάδας, οι αρχαιολόγοι και οι επισκέπτες εισέρχονται στο βαθυσκάφος, το οποίο ακολουθεί μια διαδρομή και διαθέτει και μια εξωτερική δαγκάνα. Όταν η δαγκάνα εντοπίσει ένα αρχαιολογικό εύρημα (έναν αμφορέα) το παίρνει και το κρατά. Το βαθυσκάφος προχωρά στη διαδρομή του μέχρι να φτάσει σε ένα αναβατόριο. Εκεί, η δαγκάνα ανοίγει και αφήνει τον αμφορέα στο αναβατόριο. Το αναβατόριο ανεβαίνει για να φέρει τον αμφορέα στην επιφάνεια και ξανακατεβαίνει στην αρχική του θέση.

Όλα αυτά κατασκευάστηκαν από τα παιδιά με κέφι και διάθεση χρησιμοποιώντας hubs, κινητήρες, αισθητήρες και πολλά-πολλά «τουβλάκια».

Το  «Πάρκο» του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας πέρασε στα 40 καλύτερα της Β’ Φάσης,  Ανάμεσα στα 20 έργα που δεν προχώρησαν επιπλέον, τα "Roboto-λουκουμάκια" (Αγνή, Άννα-Μαρία, Γιώργος, Καμέλα, Μάρκος και Φίλιππος έλαβαν την 1η θέση και αντίστοιχο έπαινο για τη Μηχανική Κατα