Εργαστήριο διάχυσης αποτελεσμάτων των σεμιναρίων “Healthnic: Healthy and ethnic diet for inclusion” της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης

Πολυπολιτισμικότητα ενσωμάτωση και γαστρονομία

Εργαστήριο διάχυσης αποτελεσμάτων (multiplier event), πραγματοποιήθηκε ως δράση των εργαστηρίων “Healthnic: Healthy and ethnic diet for inclusion”, ένα έργο που σχεδίασε και συντονίζει η Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης, στο πλαίσιο του Erasmus+.

Τα εργαστήρια “Healthnic” επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες όπως η οικιακή οικονομία και η εκπαίδευση για υγιεινή διατροφή, ενισχυμένα με ειδικό λεξιλόγιο σχετικό με τροφές, με φαγητά και μεθόδους προετοιμασίας φαγητών. Σημειώνεται, πως οι κύριες ομάδες στόχου είναι πρόσφυγες, μετανάστες και μακροχρόνια άνεργοι που θέλουν να εξελίξουν τις μαγειρικές τους ικανότητες και να λειτουργήσουν διαδραστικά σε ένα πολυεθνικό περιβάλλον.

Το Erasmus+ έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελληνική Εθνική Μονάδα (ΙΚΥ) μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με συντονίστρια τη Βαρδάκειο Σχολή και με εταίρους τις οργανώσεις: Danmar Computers LLC (Rzeszów, Πολωνία), Diciannove Società Cooperativa (Genoa, Ιταλία), ITT (Trallee, Ιρλανδία) και Merseyside Refugee Support Network (Liverpool, Ηνωμένο Βασίλειο).

Την εκπαίδευση των συμμετεχόντων στα εργαστήρια και το συντονισμό του έργου έχουν αναλάβει η κ. Μαρία Κρινά, γαστρονόμος και σεφ και η κ. Ευγενία Κόλλια, υπεύθυνη Ευρωπαϊκών προγραμμάτων της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης.

Μιλώντας στην εφημερίδα, η κ. Κόλλια σημείωσε, πως “πρόκειται για ένα project το οποίο η Βαρδάκειος Σχολή σχεδίασε και συντονίζει και που βασίστηκε στις ανάγκες των μαθητών, καθώς η Βαρδάκειος από το 2004 προσφέρει μαθήματα ελληνικών σε ξενόγλωσσους και μέσα από αυτά τα μαθήματα, δουλέψαμε και το κομμάτι της μαγειρικής και πώς μπορεί να ενώσει ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς και εθνικότητες”.

Όπως ανέφερε συνεχίζοντας, “έχοντας αυτή την εμπειρία και έχοντας φιλοξενήσει για δύο κύκλους σεμιναρίων τη Μαρία Κρινά, η οποία έχει ασχοληθεί με την υγιεινή διατροφή, τα βότανα και τα μπαχαρικά, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα, που να δίνει δεξιότητες στους εκπαιδευόμενους, τόσο σε πλαίσιο υγιεινής διατροφής, πώς μπορούν δηλαδή να σχεδιάζουν υγιεινά πιάτα, όσο και σε διαπολιτισμικό επίπεδο, δηλαδή ο κάθε εκπαιδευόμενος να αποτελεί φορέα του πολιτισμού της χώρας από την οποία προέρχεται. Εμείς εδώ στη Σύρο δουλέψαμε με μετανάστες, ανέργους και ντόπιο πληθυσμό, αλλά συνεργαστήκαμε και με άλλες τέσσερις οργανώσεις από Ιρλανδία, Ιταλία, Αγγλία και Πολωνία, που άλλοι από αυτούς δούλεψαν με πρόσφυγες, άλλοι με μετανάστες και άλλοι με μετανάστες και ανέργους. Ουσιαστικά φτιάξαμε ένα εκπαιδευτικό εργαλείο, τα 'helthnic diet' εργαστήρια”.

Απώτερος στόχος του έργου, σύμφωνα με την κ. Κόλλια, είναι η δημιουργία ενός εγχειριδίου, ενός εκπαιδευτικού οδηγού, διαθέσιμου προς χρήση, από εκπαιδευτικούς ή πολίτες, οι οποίοι επιθυμούν να “τρέξουν” ένα αντίστοιχο εργαστήριο στα σχολεία, στο πλαίσιο δράσεων συλλόγων κλπ. Ένα εργαστήριο, “με διαπολιτισμικά στοιχεία, βάζοντας μέσα και τις νέες τεχνολογίες. Αυτό διότι οι συμμετέχοντες, για να καταγράψουν στο τέλος την εμπειρία τους, δημιουργούν ταινίες ψηφιακής αφήγησης”.

Το Σάββατο, 22 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε εργαστήριο διάχυσης αποτελεσμάτων (multiplier event), κατά το οποίο, όπως εξήγησε η κ. Κόλλια, έγινε παρουσίαση του έργου σε πολίτες και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μπορούν να μπουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, όπου υπάρχει διαθέσιμος ο οδηγός και το διαδραστικό υλικό, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως βάση για την οργάνωση εργαστηρίων για όλες τις ηλικίες.

Στα χειμερινά σεμινάρια έλαβαν μέρος 16 άτομα από Ελλάδα, Αίγυπτο, Αλβανία, Πολωνία, Αργεντινή και Ουγγαρία, ενώ το multiplier event παρακολούθησαν το πρόγραμμα 25 εκπαιδευτικοί και λοιποί ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι προκειμένου να εντρυφήσουν στις αξίες του έργου, εργάστηκαν σε ομάδες, με βιωματικό τρόπο και δημιούργησαν κι εκείνοι γαστρονομικές συνθέσεις, βασιζόμενες σε αξιακές έννοιες.