Έντονη διαμαρτυρία του δεκαπενταμελούς συμβουλίου του Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ Αμοργού, για τα εκπαιδευτικά κενά στις μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

«Μέσα απ'τα μαθήματά μας ορίζουμε το μέλλον μας»

Κοινή διαμαρτυρία, προς το Δήμαρχο Αμοργού, πραγματοποίησαν με έγγραφο που παρέδωσαν στον ίδιο οι μαθητές Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ Αμοργού, σχετικά με τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που αντιμετωπίζουν τα σχολεία του νησιού.

Μετά την έντονη διαμαρτυρία και έκφραση ανησυχίας και αγωνίας από τους γονείς των Γυμνασίων με Λυκειακές Τάξεις σε Άνδρο και Κύθνο, σχετικά με τα κενά στις σχολικές μονάδες, ένα ακόμη νησί έρχεται να προστεθεί στη λίστα των διαμαρτυρόμενων, καθώς αυτή τη φορά, οι ίδιοι οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αμοργού, εκπέμπουν SOS προς το Δήμαρχο, κ. Καραΐσκο, όσον αφορά στις επίσης σημαντικές ελλείψεις, που αφαιρούν από τα παιδιά την ευκαιρία να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις, παιδιά σε μεγάλες πόλεις, στις επερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις, δεδομένου, ότι ήδη έχει χαθεί ένας μήνας διδασκαλίας σε πολύ σημαντικά μαθήματα κατευθύνσεων.

Έντονος προβληματισμός για τα εκπαιδευτικά κενά

Στην επιστολή που επέδωσαν στο Δήμαρχο Αμοργού, το προεδρείο του δεκαπενταμελούς συμβουλίου του Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ Αμοργού, τονίζουν, ότι «εκ μέρους όλης της μαθητικής κοινότητας του Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ Αμοργού, θα θέλαμε να εκφράσουμε τα παράπονά μας, σχετικά με τις προσλήψεις και τους διορισμούς των καθηγητών στα σχολεία μας. Από την πρώτη ημέρα που ξεκίνησε η σχολική χρονιά, μέχρι και σήμερα, οι μαθητικές ώρες δεν ξεπερνούν τις τέσσερις και αυτό οφείλεται στους ελάχιστους καθηγητές, τους οποίους μοιραζόμαστε εννέα τάξεις».

Όπως εξηγούν οι μαθητές, οι ελλείψεις αυτές θέτουν σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση τους μαθητές των τελευταίων τάξεων του Λυκείου, αφού στο νησί δε λειτουργεί καμία ιδιωτική ή δημόσια δομή ενισχυτικής διδασκαλίας και ως εκ τούτου, οι μαθητές επαφίενται στους καθηγητές του δημόσιου σχολείου τους, ώστε να διδαχθούν την ύλη, στην οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά.

«Το σχολικό έτος 2019 – 2020 είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, όσον αφορά στους μαθητές οι οποίοι φοιτούν στην Γ' τάξη και σε λίγους μήνες θα γράψουν πανελλήνιες, ώστε να περάσουν στη σχολή την οποία επιθυμούν. Αξίζει να σημειωθεί, πως το νησί μας δε διαθέτει φροντιστήρια, τα οποία μπορούν να στηρίξουν την προσπάθεια των παιδιών αυτών και όλη η προετοιμασία γίνεται στο σχολικό χώρο, από τους καθηγητές, αλλά και από την προσωπική θέληση των ίδιων των μαθητών. Έτσι λοιπόν, το ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα καλό θα ήταν να γεμίσει σύντομα από ειδικότητες, με σκοπό να μην επιβαρυνθούν κι άλλο οι μαθητές», σημειώνουν συγκεκριμένα στην επιστολή τους.

Παράλληλα, ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν το Γυμνάσιο και οι Λυκειακές Τάξεις, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι μαθητές και ως εκ τούτου, σύμφωνα με τους μαθητές, «είναι δυσκολότερος ο διαχωρισμός των καθηγητών, οι οποίοι κάνουν οτιδήποτε δυνατό, με σκοπό να προχωράμε σε κάποια μαθήματα»

«Συνοψίζοντας το πρόβλημα που αναλύσαμε παραπάνω έχει γίνει αντιληπτό από τις πρώτες μέρες σε όλους τους μαθητές. Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις απόψεις και τους προβληματισμούς μας σχετικά με τις κενές ώρες», αναφέρουν απευθυνόμενοι προς το Δήμαρχο.

«Ίση αντιμετώπιση και στο ΕΠΑΛ Αμοργού»

Όσον αφορά στο ΕΠΑΛ Αμοργού, το οποίο, όπως τονίζουν οι εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας, έχει μεγαλύτερες ελλείψεις «θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε πως βρίσκεται σε ακριβώς ίδιο ποιοτικό επίπεδο με το Γενικό Λύκειο. Τα στερεότυπα, τα οποία υποστηρίζουν κάποιοι, πως εκεί πάνε οι κακοί μαθητές κ.α., δεν ισχύουν. Το Επαγγελματικό Λύκειο είναι ένα σχολείο το οποίο προσφέρει ένα πτυχίο παραπάνω στο μαθητή. Οι μαθητές δεν είναι νοητικά κατώτεροι, μονάχα έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα, τα οποία παρέχει το συγκεκριμένο σχολείο, όπως είναι η ηλεκτρολογία. Δεν θα επιθυμούσαμε να δοθεί λιγότερη σημασία σχετικά με τις θέσεις των καθηγητών που αναμένονται να έρθουν».

Επιπλέον, δεδομένης της φιλολογίας, περί αναστολής της λειτουργίας τμημάτων ΕΠΑΛ, τα οποία δε συγκεντρώνουν συγκεκριμένο αριθμό ενδιαφερόμενων μαθητών, τα παιδιά επισημαίνουν, ότι «μας δυσαρεστεί βαθύτατα, το γεγονός, πως υπάρχει περίπτωση να κλείσει οριστικά, μιας και τα τελευταία χρόνια έχει αναδείξει μαθητές, οι οποίοι έχουν διαπρέψει στις σχολές τους, αλλά και στην επαγγελματική τους δραστηριότητα».

Μάχη για τα δικαιώματα όλων

Παράλληλα, εκτός από τα εκπαιδευτικά κενά, τα παιδιά φέρνουν στην αντίληψη του Δημάρχου τους και ένα ζήτημα κοινωνικής φύσεως, που αφορά στη μέριμνα, για την ανεμπόδιστη εκπαίδευση συμμαθήτριάς τους, με κινητικά προβλήματα.

Όπως τονίζουν οι μαθητές, «είναι απαράδεκτο εν έτει 2019, ένα άτομο με κινητικά προβλήματα, να στερείται το δικαίωμα της εκπαίδευσης και να απομονώνεται από τα παιδιά της ηλικίας της. Στο σχολείο μας υπάρχει μία μαθήτρια, η οποία βρίσκεται σε ειδικό αμαξίδιο και έχει ακριβώς την ίδια επιθυμία με εμάς να πετύχει κάτι στη ζωή της. Δε σημαίνει, πως επειδή είναι μία, ανάμεσα στους πολλούς δεν θα της δώσουμε σημασία. Τόσα χρόνια μας μαθαίνουν, να σεβόμαστε το διαφορετικό. Ο καθένας μας είναι ξεχωριστός γεμάτος ιδιαιτερότητες, γι' αυτό ζητάμε ομόφωνα να προσληφθεί μία γυναίκα η οποία να γνωρίζει πώς να διαχειριστεί άτομα τα οποία δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν. Δε δεχόμαστε την περίπτωση να χάσει αυτή η μαθήτρια τη σχολική χρονιά και γενικότερα όσες εμπειρίες μας προσφέρει το σχολείο μας».

«Μη λάβετε τη διαμαρτυρία ως επιπολαιότητα»

Τέλος, οι εκπρόσωποι των μαθητών τονίζουν προς το Δήμαρχο Αμοργού, πως «μαθήματα, όπως είναι τα καλλιτεχνικά, η γυμναστική, αλλά και η μουσική, δεν είναι μόνο ευχάριστη απασχόληση για τους εφήβους, αλλά ένα κλειδί για την εισαγωγή τους σε σχολές καλών τεχνών, γυμναστικών και στρατιωτικών ακαδημιών και πανεπιστημίων μουσικών κατευθύνσεων».

Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, οι μαθητές καλούν το Δήμαρχο, «αν επιθυμείτε να πετύχουμε τους στόχους μας, τις ελπίδες μας και τα όνειρά μας», να μεριμνήσει για την άσκηση πιέσεων, με σκοπό την ενίσχυση των σχολείων, «έτσι ώστε να μπορούμε να ανταγωνιστούμε ισάξια τα παιδιά των μεγάλων πόλεων και των ιδιωτικών σχολείων».

Μάλιστα, κλείνοντας την επιστολή τους, οι μαθητές απευθύνουν παράκληση, ώστε «να λάβετε σοβαρά υπόψιν σας αυτή την επιστολή και να μην την προσπεράσετε ως κάποια επιπολαιότητα της ηλικίας μας. Είμαστε συνειδητοποιημένα άτομα και μέσα από τα μαθήματά μας καλούμαστε να ορίσουμε το μέλλον μας».

Ετικέτες: