Καπετάνιοι «κασκαντέρ» πάντα τα εξιλαστήρια θύματα

Στα… απόνερα του «Αδ. Κοραής» αιχμές για τα λιμάνια

Η Π.Ε.Π.Ε.Ν. για την προσέγγιση στην Κίμωλο
  • Δευτέρα, 8 Απριλίου, 2013 - 06:00

Για τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να προσεγγίσει το επιβατηγό «Αδαμάντιος Κοραής» πριν από λίγες μέρες στην Κίμωλο, εν μέσω θυελλωδών ανέμων, συγχαίρει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (Π.Ε.Π.Ε.Ν.) τον καπετάνιο του πλοίου, Ισίδωρο Λιγνό, αφήνοντας σαφείς αιχμές για την επικινδυνότητα των λιμανιών.

Η Ένωση συγχαίρει τόσο τον καπετάν-Ισίδωρο, όσο και όλους τους πλοιάρχους «που αγωνίζονται με αντίξοες συνθήκες προκειμένου να εξυπηρετούν τα κατ’ ευφημισμόν λιμάνια των νησιών και της στερεάς Ελλάδας, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη επικοινωνία».

Καπετάνιοι «κασκαντέρ»

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Π.Ε.Π.Ε.Ν., η οποία επικαλείται στοιχεία της τακτικής έκθεσής της, τα λιμάνια των νησιών παρουσιάζουν «επικινδυνότητες και ιδιαιτερότητες οι οποίες καθιστούν τους πλοιάρχους “κασκαντέρ”, κάνοντας πολλές φορές ακροβατικά για να φέρουν σε πέρας το δύσκολο έργο τους». Όπως επισημαίνεται, αν και η Ένωση έχει επανειλημμένως θέσει τις παρατηρήσεις και προτάσεις της για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών, οι απόψεις της δεν έχουν εισακουσθεί: «Οι διορθωτικές κινήσεις και τα έργα υποδομής στα λιμάνια μας, προχωρούν με ρυθμούς χελώνας. Οι καιρικές συνθήκες όμως δεν περιμένουν, δεν έχουν υπομονή», υπογραμμίζουν.

Εξιλαστήρια θύματα οι πλοίαρχοι

Η Διοίκηση της Π.Ε.Π.Ε.Ν. θεωρεί ότι τα περισσότερα λιμάνια της χώρας φτιάχτηκαν με προδιαγραφές του παρελθόντος για μικρότερα και λιγότερα πλοία. Όπως, όμως, τονίζεται, σήμερα οι απαιτήσεις είναι εντελώς διαφορετικές. «Τα καιρικά φαινόμενα είναι πιο έντονα και πιο συχνά. Τα λιμάνια αφύλακτα από τους περισσότερους καιρούς και η κίνηση αυξημένη, τουλάχιστον για το μεγαλύτερο κομμάτι του έτους. Ακόμα και μαγικές ικανότητες να είχαν οι πλοίαρχοι, κάποια στιγμή κάτι μπορεί να συμβεί. Από ένα απλό ακούμπημα σε έναν προβλήτα, μέχρι την οποιαδήποτε άλλη ζημιά, ανεξάρτητα με το ποιος φταίει, ο Πλοίαρχος, το πλοίο, η εταιρεία, ή το αδιάφορο κράτος».

Ασκήσεις επί χάρτου τεχνοκρατών χωρίς γνώσεις

Η Ένωση παρατηρεί ότι οι πλοίαρχοι αποτελούν πάντοτε τα εξιλαστήρια θύματα, σε περιπτώσεις που κάτι θα πάει στραβά και ότι κανείς δεν διερωτάται αν το λιμάνι (έστω και καινούργιο) σχεδιάστηκε σωστά «λαμβάνοντας τη γνώμη των έμπειρων πλοιάρχων, χρηστών των λιμανιών, ή αν σχεδιάστηκε από κάποιους τεχνοκράτες που δεν έχουν καμία επαφή με το αντικείμενο που λέγεται θάλασσα. Αλλά δυστυχώς, απλά, κάνουν σχέδια και ασκήσεις επί χάρτου».

Η Π.Ε.Π.Ε.Ν. συγχαίρει για τη ναυτοσύνη και την ευσυνειδησία τους τούς πλοιάρχους αλλά και όλες τις ειδικότητες ναυτικών, για τον αγώνα και την προσφορά τους στην ελληνική ναυτιλία, κατηγορώντας την πολιτεία ότι αγνοεί την προσφορά αυτή και μάλιστα ότι «προχωρεί στον αφελληνισμό και της ακτοπλοΐας με την κατάθεση προς ψήφιση στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου για την ανασυγκρότηση του ΥΝΑ».