Επιστολή διαμαρτυρίας του προέδρου της Επιτροπής Παραλαβής Παροχής Υπηρεσιών Ελαιοχρωματισμού και Καθαριότητας, σχετικά με το έργο του αναδόχου αποκομιδής των απορριμμάτων

«Σε καθεστώς ομηρίας από τα σκουπίδια»

Το ζήτημα του κατά πόσο ενεργεί ορθά η ανάδοχος εταιρεία για την αποκομιδή των αστικών και ανακυκλώσιμων απορριμμάτων, εγείρει με έγγραφό του προς το Δήμαρχο Θήρας, ο δημοτικός σύμβουλος Θήρας, Μανώλης Ορφανός.

Την απογοήτευσή του, σχετικά με το έργο της αναδόχου εταιρείας, η οποία έχει πρόσφατα αναλάβει, από το Δήμο Θήρας, την αποκομιδή των αστικών και ανακυκλώσιμων, κυρίως, απορριμμάτων, εξέφρασε μέσω επιστολής του προς το Δήμαρχο Θήρας, κ. Νικόλαο Ζώρζο, ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας και πρόεδρος της Επιτροπής Παραλαβής Παροχής Υπηρεσιών Ελαιοχρωματισμού και Καθαριότητας, κ. Μανώλης Ορφανός.

Η επιστολή κοινοποιήθηκε και στον αρμόδιο για τον τομέα Καθαριότητας του Δήμου Θήρας, Αντιδήμαρχο, κ. Ανάργυρο Δαρζέντα, ο οποίος, κατόπιν σχετικής επικοινωνίας με την εφημερίδα, διευκρίνισε, πως το έργο του νέου αναδόχου μόλις ξεκίνησε, με αποτέλεσμα να μην έχει την κατάλληλη εμπειρία, για τη διαχείριση της ιδιαίτερης μορφολογίας του νησιού, με το Δήμο να προσφέρει μεν, μία περίοδο χάριτος, έως ότου ο ανάδοχος εξοικειωθεί με το περιβάλλον της Σαντορίνης, παρακολουθώντας στενά δε, τις εργασίες.

Δυσαρέσκεια για το έργο του αναδόχου

Σύμφωνα με την επιστολή του κ. Ορφανού, ως πρόεδρος της Επιτροπής Παραλαβής Παροχής Υπηρεσιών Ελαιοχρωματισμού και Καθαριότητας, «είμαι στη δυσάρεστη θέση να απευθυνθώ στην ανάδοχη εταιρεία καθώς και στο Δήμαρχο Θήρας», προκειμένου να επισημάνει ορισμένα γεγονότα.

Όπως υπενθυμίζει ο κ. Ορφανός, «σύμφωνα με την σύμβαση που έχει υπογραφεί τη 12/08/2016 και το άρθρο 6 η ανάδοχη εταιρεία έχει την υποχρέωση της αποκομιδής των αστικών, ανακυκλώσιμων απορριμμάτων καθώς και την αποκομιδή βιοαποβλήτων, του χειρωνακτικού οδοκαθαρισμού, τη συντήρηση πρασίνου, τη μηχανική οδοσάρωση, το πλύσιμο των κάδων απορριμμάτων και την αποκομιδή των ογκωδών αντικειμένων και απορριμμάτων», ενώ σημειώνει πως στο ίδιο άρθρο, αναφέρεται επίσης και η συχνότητα των εργασιών αυτών.

Ο κ. Ορφανός επισημαίνει, πως με έγγραφο αίτημά του από τις 19/9/2016 έχει ζητήσει, τόσο από το Δήμο Θήρας, όσο και από την ανάδοχο εταιρεία καθαριότητας, αντίγραφο του πρωτοκόλλου εγκατάστασης του εργολάβου, ενώ με επιπλέον έγγραφο αίτημα από τις 06/10/2016 έχει ζητήσει από την ανάδοχο εταιρεία καθαριότητας τις καταστάσεις προσωπικού που αφορούν στο Δήμο Θήρας για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2016, προφανώς, καθώς δεν αναφέρεται, χωρίς να έχει πάρει σχετικές με τα αιτήματά του απαντήσεις.

Όπως τονίζει, «ως δημοτικός σύμβουλος, αλλά και ως απλός πολίτης αυτού νησιού παρατηρώ, δυστυχώς, ένα νησί, που εδώ και καιρό συνεχίζει να βρίσκεται σε καθεστώς ομηρίας από τα σκουπίδια και τις δυσάρεστες οσμές που κατακλύζουν τους δρόμους», ενώ παράλληλα διευκρινίζει, πως «ενώ με καλή πίστη υπέγραψα το μηνιαίο πιστοποιητικό εκτέλεσης υπηρεσιών για τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες της εργασίας, αυτή τη φορά βρίσκομαι στη δύσκολη θέση να πρέπει να υπογράψω κάτι για το οποίο είμαι ιδιαίτερα δυσαρεστημένος».

Κλείνοντας, και απευθυνόμενος προς τον κ. Ζώρζο τονίζει πως «μετά από αυτά θέλω να ενημερώσω την ανάδοχη εταιρεία καθώς και εσάς κ. Δήμαρχε ότι θα υπογράψω και αυτή τη φορά το πιστοποιητικό καλής εκτέλεσης του έργου, σεβόμενος τους εργαζόμενους της εταιρείας και τις οικογένειες τους αλλά να γνωρίζετε ότι θα παρακολουθώ στενά για το επόμενο διάστημα την εκτέλεση των εργασιών της εταιρείας και την καθαριότητα του νησιού που ο Θηραϊκός λαός μου εμπιστεύτηκε να υπηρετώ».

Επαναφορά σε κανονικούς ρυθμούς άμεσα

Όπως διευκρίνισε μιλώντας στην Κοινή Γνώμη, ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δήμου Θήρας, κ. Ανάργυρος Δαρζέντας, δεδομένου, ότι πρόκειται για μία νέα ανάδοχο εταιρεία, οι υπεύθυνοι της οποίας δεν είναι ακόμη εξοικειωμένοι με την ιδιόμορφη τοπογραφία της Σαντορίνης και ιδιαίτερα με τις δυσκολίες, που προκύπτουν από τα στενά της Καλντέρας, για την αποκομιδή των απορριμμάτων, οι διαδικασίες, φαίνεται να πραγματοποιούνται, ουσιαστικά, σε αργούς ρυθμούς, οι οποίοι, όπως τόνισε, ωστόσο, βελτιώνονται μέρα με την ημέρα.

Ο κ. Δαρζέντας γνωστοποίησε μάλιστα, πως ο κ. Ορφανός δεν ενημερώθηκε ποτέ για την νέα αυτή κατάσταση και για τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει ο ανάδοχος, ο οποίος μάλιστα μόλις πρόσφατα εγκαταστάθηκε στη Σαντορίνη, με αποτέλεσμα ακόμη να μην έχει συνδεθεί καν η γραμμή του σταθερού του τηλεφώνου και ως εκ τούτου να υπάρχει μία σχετική καθυστέρηση στην εξοικείωσή του, επισημαίνοντας, πως έχει ήδη προγραμματιστεί συνάντηση με τον κ. Ορφανό για την ενημέρωσή του επί του ζητήματος και επί των αιτημάτων του.

Παρ’ όλα αυτά διαβεβαίωσε, πως εντός του αμέσως επόμενου διαστήματος, οι εργασίες θα πραγματοποιούνται κανονικά, όπως, άλλωστε, δεσμεύτηκε ο ανάδοχος, δεδομένου, ότι και ο Δήμος Θήρας, ασκεί καθημερινά πιέσεις, προκειμένου να επανέλθουν οι ρυθμοί στα κανονικά τους επίπεδα και να μη δημιουργηθεί πρόβλημα για την καλή εικόνα του νησιού και τη δημόσια υγεία.

Μάλιστα, ο Αντιδήμαρχος παραδέχτηκε επίσης, πως το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από την, σε αργό ρυθμό, προσαρμογή του αναδόχου, επηρέασε επίσης αρνητικά και τους ρυθμούς ανάπτυξης της ανακύκλωσης, έναν τομέα, στον οποίο ο Δήμος Θήρας έχει κάνει αλματώδη πρόοδο το τελευταίο διάστημα, αποσπώντας μάλιστα και βραβεία, μέσω των οποίων απέκτησε ένα επιπλέον απορριμματοφόρο όχημα, καθώς και εκατοντάδες κάδους, τους οποίους ο κ. Δαρζέντας τόνισε, πως κατά τη διάρκεια του χειμώνα, η υπηρεσία αναμένεται να τοποθετήσει σε κατάλληλα σημεία.

«Λιγάκι έχει επηρεαστεί. Από τη στιγμή, που δεν υπήρχε εργολάβος, υπήρχε μόνο μία δίμηνη σύμβαση, είχαμε και λίγα άτομα, η ανακύκλωση είχε “πέσει” λίγο. Αλλά τώρα ξαναμπήκε στο ρυθμό της και πιστεύω, ότι θα πάμε πιο καλά και φέτος, όπως πέρσι», διαβεβαίωσε κλείνοντας.