Ομαλά προχωρά η διαδικασία για την υλοποίηση του έργου ανακατασκευής και επέκτασης της χερσαίας ζώνης του λιμένα του Αθηνιού στη Σαντορίνη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΛΤ Θήρας

Διαδικαστικές καθυστερήσεις και όχι ολιγωρία

  • Πέμπτη, 9 Μαρτίου, 2017 - 06:17

Τη θέση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, για την πορεία των διαδικασιών, σε ό,τι αφορά στην ανακατασκευή του κεντρικού λιμένα της Σαντορίνης, του Αθηνιού, δίνει με ανακοίνωσή του ο Πρόεδρος του ΔΛΤ Θήρας, κ. Ηλίας Πελέκης.

Με αφορμή “φωνές” εντός του νησιού της Σαντορίνης, που θέλουν το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας να τελεί υπό καθεστώς απορρύθμισης και να μην έχει προβεί σε ενέργειες, προκειμένου να “τρέξει” τις διαδικασίες για την όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωσή τους και τελικά την υλοποίηση του έργου ανακατασκευής του λιμένα του Αθηνιού, ο πρόεδρος του ΔΛΤ, κ Ηλίας Πελέκης, εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνει πως το Ταμείο προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση του έργου.

Μεγαλύτερο, ασφαλές και σύγχρονο λιμάνι

Κατόπιν της έκφρασης προβληματισμού, για τα αρνητικά σχόλια εναντίων του ΔΛΤ Θήρας, ο πρόεδρος επισημαίνει, πως οι πολίτες του νησιού καλό θα ήταν να έχουν την σωστή και ακριβή ενημέρωση, τονίζοντας, πως “το Λιμάνι του Αθηνιού, το κύριο λιμάνι ενός εκ των κορυφαίων προορισμών παγκοσμίως, εδώ και αρκετά χρόνια αντιμετωπίζει ορισμένα προβλήματα. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με γνώμες ειδικών, στο ότι όσες εργασίες είχαν εκτελεστεί κατά το παρελθόν για την επισκευή του είχαν εκτελεστεί είτε πλημμελώς είτε δεν είχαν ολοκληρωθεί πλήρως είτε δεν είχαν χρησιμοποιηθεί τα κατάλληλα υλικά”.

Για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με τον κ. Πελέκη, “αποφασίστηκε η σύνταξη μιας ολοκληρωμένης μελέτης ανακατασκευής όλου του Λιμένα, και όχι μια ακόμα μικρή και ίσως πρόχειρη επισκευή. Κατά τη διάρκεια σύνταξης της μελέτης υπήρχε συνεχής διαβούλευση και επικοινωνία με την Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων, ώστε μέσω της μεγάλης εμπειρίας της να διασφαλιστεί ένα ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα”.

Για τον Πρόεδρο, “το αποτέλεσμα του έργου θα είναι ένα σύγχρονο και ασφαλές λιμάνι με επιπλέον επέκταση 2.000 μέτρα στις χερσαίες εγκαταστάσεις του. Πρόκειται για ένα έργο εκτιμώμενου προϋπολογισμού κόστους 8,4 εκατομμυρίων ευρώ στο οποίο θα συμμετέχει και το Λιμενικό Ταμείο Θήρας με 1 εκατομμύριο ευρώ από ιδίους πόρους”.

Παράλληλα υπενθυμίζει, πως “με εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας έχει συσταθεί επιτροπή παρακολούθησης του έργου υπό την προεδρία του Γεν. Γραμματέα Λιμένων και στην οποία συμμετέχουν όλα τα συναρμόδια υπουργεία (Ναυτιλίας, Υποδομών, Περιβάλλοντος)” ενώ ταυτόχρονα σημειώνει, ότι η ανακατασκευή του Αθηνιού αποτέλεσε κύριο και θέμα της επίσκεψης του τομεάρχη ναυτιλίας της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο νησί πρόσφατα.

Καταλήγοντας, ο κ. Πελέκης τονίζει, πως “όπως και ο πιο αδαής μπορεί να σκεφτεί, ένα έργο τέτοιου ύψους και τέτοιας σημαντικότητας φυσικά χρειάζεται και ορισμένο χρόνο για να συλλεχθούν όλα τα απαραίτητα δεδομένα, να γίνει η ανάλυσή τους και να συνταχθεί η μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα λιμενικά έργα στη χώρα μας είναι έργα με την πολυπλοκότερη διαδικασία αδειοδοτήσεων”, διαμηνύοντας προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι η δαιδαλώδης γραφειοκρατική διαδικασία οδηγεί σε καθυστερήσεις εντός λογικού πλαισίου, γεγονός, για το οποίο δεν είναι υπεύθυνα τα στελέχη του ΔΛΤ Θήρας, ενώ υποστήριξε, πως ακόμη και για τους αρνητές των προσπαθειών του Λιμενικού Ταμείου, εντός λίγων μηνών “θα τους περιμένει ένα ασφαλές και σύγχρονο λιμάνι”.

Σημαντικές φθορές που δεν άφησαν περιθώρια

Υπενθυμίζεται, ότι η ανάγκη για άμεση ανακατασκευή του λιμένα, προέκυψε μετά από εκτεταμένες φθορές, τις οποίες είχε υποστεί η μία εκ των δύο προβλητών του λιμένα του Αθηνιού, κατά τη διάρκεια του περσινού χειμώνα.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δήμος Θήρας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, μετά από αυτοψία που είχε πραγματοποιήσει δύτης ο οποίος παρατήρησε αρκετά επικίνδυνη κλίση στα τσιμεντένια μπλόκια και ρήγμα, αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε απόφαση, προκειμένου να τη θέσουν εκτός λειτουργίας.

Παρά το γεγονός, ότι και κατά το παρελθόν είχαν παρατηρηθεί αρκετά σημεία, που έχρηζαν βελτίωσης εντός του λιμένα, με τον Δήμο και το ΔΛΤ να έχουν προβεί σε ανάθεση της σχετικής μελέτης, ωστόσο, δεδομένου, ότι η ζημιά που διαπιστώθηκε στην προβλήτα, μήκους 62 μέτρων, ήταν αρκετά σοβαρή, χρειάστηκε τη εκπόνηση νέας μελέτης, η οποία αφορούσε στην ανακατασκευή του λιμένα, καθώς, κατά την ευρεία σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας, για το ζήτημα, οι απόψεις όλων συνέκλιναν σε μία λύση που εξασφαλίζει ότι το νησί θα αποκτήσει ένα στέρεο και μεγαλύτερο λιμάνι, ικανό να ανταποκρίνεται στα τεράστια φορτία που δέχεται, καθώς και στην εικόνα που δικαιούται να έχει η Σαντορίνη, ως παγκόσμιος τουριστικός προορισμός.

Επιπλέον, σημειώνεται, πως οι μελέτες για την επισκευή της προβλήτας, αλλά και αυτή των Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για το συνολικό έργο της ανακατασκευής και επέκτασης του λιμένα, έχουν εγκριθεί από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας, γεγονός που σηματοδοτεί την καλή πορεία υλοποίησης του έργου.

Όπως είχε επισημάνει σε προηγούμενες δηλώσεις του στην εφημερίδα ο κ. Πελέκης, οι πρώτες εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν ίσως και εντός της τουριστικής περιόδου, ωστόσο, θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις, με την πρώτη να αφορά στη χερσαία ζώνη, για τη λιγότερη δυνατή όχληση στις μετακινήσεις των επισκεπτών και τη δεύτερη, να αφορά στις υποθαλάσσιες εργασίες, οι οποίες, κατά πάσα πιθανότητα, θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στο έτος.