Γόνιμος ο πλειστηριασμός για το ECS ISABEL

Αποχαιρετά τον προβλήτα

Πιθανότητες απομάκρυνσης του φορτηγού πλοίου εντός του Αυγούστου

Γόνιμος υπήρξε ο δεύτερος πλειστηριασμός για το φορτηγό πλοίο ECS ISABEL, μέσω του οποίου αναζωπυρώνονται οι ελπίδες για την άμεση απομάκρυνσή του από τον προβλήτα κρουαζιεροπλοίων, σημείο στο οποίο παρέμεινε σχεδόν δύο έτη προκαλώντας πλήθος αντιδράσεων στην τοπική κοινωνία.

Συγκεκριμένα, χθες στις 4 το μεσημέρι ξεκίνησε η διαδικασία του δεύτερου πλειστηριασμού στο Ειρηνοδικείο Σύρου, ενώπιον της συμβολαιογράφου Λένας Ασμάνη, όπου και κατακυρώθηκε η προσφορά αλλοδαπής εταιρείας στην τιμή προ της προσφοράς που είχε καθοριστεί στο 1 εκατ. 650 χιλιάδες δολάρια ΗΠΑ.

Αναφορικά με τη διαδικασία μίλησε στην εφημερίδα η δικηγόρος του Λιμενικού Ταμείου, Μαρία Καζαντζάκη, η οποία ήταν παρούσα κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του πλειστηριασμού ενώ την ικανοποίησή τους για τη θετική τροπή της πολύμηνης υπόθεσης εξέφρασαν τόσο ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, όσο και ο πράκτορας που διαχειριζόταν τα ζητήματα του φορτηγού πλοίου, Νίκος Βασιλικός.

“Κλείνει” η υπόθεση

Η δικηγόρος και ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Μαρία Καζαντζάκη μιλώντας για τη θετική εξέλιξη που θέλει άμεσα να ελευθερώνεται ο προβλήτας των κρουαζιεροπλοίων από την παραμονή του ECS ISABEL ανέφερε πως, “ολοκληρώθηκε η διαδικασία του πλειστηριασμού χθες το πρωί κατά τη διάρκεια της οποίας υπήρξε μία προσφορά από μία αλλοδαπή εταιρεία, η οποία και κατακυρώθηκε. Ο νομικός εκπρόσωπος που είχε παραστεί και την προηγούμενη φορά στον πρώτο άγονο διαγωνισμό, κατέθεσε εκ νέου την πρόταση των πλοιοκτητών που εκπροσωπεί, με αποτέλεσμα το πλοίο να αγοραστεί τελικά στην τιμή που είχε καθοριστεί στο 1 εκατ. 650 χιλιάδες δολάρια ΗΠΑ”. Η ίδια μάλιστα, τόνισε ότι δεν υπήρξε άλλη προσφορά ενώ προχώρησαν ομαλά οι ενέργειες καθώς δεν καταγράφηκε κάποια ένσταση ούτε από κάποιον στον οποίον διατηρεί χρέος το πλοίο, ούτε και από άλλη εταιρεία που ζητούσε όπως στον πρώτο διαγωνισμό τη διόρθωση της τιμής με σκοπό να εξασφαλίσει όσα της χρωστούν.

Μετά από την προαναφερθείσα διαδικασία, η κ. Καζαντζάκη επεσήμανε ότι ακολουθούν οι απαραίτητες ενέργειες από την πλευρά της κ. Ασμάνη, οι οποίες αφού ολοκληρωθούν, θα “ανοίξουν” το δρόμο για να μετακινηθεί το πλοίο άμεσα, αφού θα δοθεί η εντολή στους αγοραστές να το απομακρύνουν καθώς και να μεριμνήσουν για την καταβολή των οφειλών προς όλους όσοι έχουν αξιώσεις και έχουν χρεωθεί από την υπόθεση ECS ISABEL.

“Θα ζητηθούν οι οφειλές”

Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για τον καρποφόρο διαγωνισμό του φορτηγού πλοίου δήλωσαν στην εφημερίδα η ίδια η κ. Καζαντζάκη καθώς και ο πράκτορας Νίκος Βασιλικός.

“Είμαστε ικανοποιημένοι από την πλευρά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου αναφορικά με την εξέλιξη κι ελπίζουμε να προχωρήσει η διαδικασία και να απομακρυνθεί το πλοίο το συντομότερο δυνατόν”, υποστήριξε η δικηγόρος, προσθέτοντας πως το Λιμενικό Ταμείο “θα καταθέσει όλα τα απαραίτητα έγγραφα” προκειμένου “να ικανοποιηθούν οι αξιώσεις του”. Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως για την ασφάλεια του φορτηγού πλοίου είχαν αγορασθεί κάποια απαραίτητα “εργαλεία” ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενος κίνδυνος στο πλοίο, ο οποίος θα ήταν πιθανόν να προκαλέσει θαλάσσια ρύπανση στην περιοχή και ενδεχόμενη ζημιά στις λιμενικές εγκαταστάσεις στην περιοχή Νησάκι.

Αντίστοιχα και ο Νίκος Βασιλικός δήλωσε, “Οπωσδήποτε είναι θετική αυτή η εξέλιξη. Ήταν κάτι που επιθυμούσαμε όλοι νομίζω αφού έχει συμπληρωθεί μεγάλο χρονικό διάστημα και εκκρεμούν και οι οφειλές του πλοίου. Ήταν μονόδρομος η διαδικασία που ακολουθήθηκε και δεν νομίζω ότι υπήρχε άλλη επιλογή”.

Άμεση απομάκρυνση της “οπτικής ρύπανσης”

Αναλυτικότερος υπήρξε στις δηλώσεις του ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Γιώργος Βελισσαρίου, όπου μεταξύ άλλων δήλωσε, “Είμαι πλήρως ικανοποιημένος. Δεν νομίζω ότι θα προκύψει κάποιο πρόβλημα πλέον. Πιστεύω ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά και μετά την κατακυρωτική πράξη, σύμφωνα με όσα γνωρίζω, η εταιρεία που έχει το πλοίο θα πρέπει να το μετακινήσει άμεσα. Ελπίζω η διαδικασία να προχωρήσει κι ας χρειαστεί να περιμένουμε λίγες ημέρες ακόμη”. Ο ίδιος εξέφρασε μάλιστα την πεποίθηση πως, “στις πρώτες ημέρες του Αυγούστου το πλοίο θα απομακρυνθεί” από τον προβλήτα.

Σύμφωνα δε με πληροφορίες που ο ίδιος επικαλέστηκε, “το πλοίο για να καταστεί λειτουργικό θα πρέπει να μεταφερθεί άμεσα σε κάποιο ναυπηγείο”. Ανάλογες πληροφορίες της εφημερίδας, θέλουν να επιβεβαιώνονται οι δηλώσεις του κ. Βελισσαρίου και οι εκπρόσωποι της εταιρείας να έχουν πραγματοποιήσει σχετικές συναντήσεις ακόμη και με το ναυπηγείο στη Σύρο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι οι εργασίες που χρειάζεται το πλοίο θα πραγματοποιηθούν στο Νεώριο.

Ολοκληρώνοντας τα λεγόμενά του, ο πρόεδρος ευχαρίστησε τους νομικούς εκπροσώπους του Ταμείου, την Μαρία Καζαντζάκη και τον Βασίλη Αλιβιζάτο, προσθέτοντας ότι είναι ευτυχές το γεγονός πως “θα ελευθερωθεί ο προβλήτας που “ρυπαινόταν” οπτικά από την παραμονή του πλοίου” και καλώντας όσους έχουν την ευθύνη για τη μεταφορά του στο λιμάνι της Ερμούπολης να ζητήσουν συγγνώμη, όπως πράττει κι ο ίδιος. “Ζητώ κι εγώ συγγνώμη αν και δεν ευθύνομαι για τη μετακίνηση του πλοίου στον προβλήτα. Πιστεύω όμως πως οι υπεύθυνοι όταν όλα τελειώσουν, οφείλουν να ζητήσουν συγγνώμη από τον κόσμο της Σύρου”.

Το χρονικό της παραμονής και των προσπαθειών μετακίνησής του

Σχετικά με τον πολύμηνο προβληματισμό και το συνεχές καρδιοχτύπι για την παραμονή του φορτηγού πλοίου ECS ISABEL στον προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων αξίζει να υπενθυμίσουμε πως βρίσκεται δεμένο στο λιμάνι της Ερμούπολης σχεδόν για δύο έτη. Οι σημαντικές οφειλές που διατηρεί έναντι πολλών πλευρών το “κατοχύρωσαν” για μεγάλο χρονικό διάστημα στον προβλήματα με αποτέλεσμα να “κοσμεί” το λιμάνι και να έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια αλλά και έντονη δυσαρέσκεια στους Συριανούς. Οι μέχρι χθες ιδιοκτήτες του πλοίου παρά τις κατά καιρούς πληροφορίες που έρχονταν στην επιφάνεια περί διαβεβαιώσεων πως θα ρυθμίσουν τις οφειλές και θα προχωρήσουν σε διακανονισμούς προκειμένου να αρθούν οι κατασχέσεις, δεν επιβεβαιώθηκαν με αποτέλεσμα να προκαλούνται εκ νέου αντιδράσεις για το μέλλον του προβλήτα και για την αξιοποίησή του - όπως θα έπρεπε κανονικά - ως λιμενική εγκατάσταση δηλαδή για την εξυπηρέτηση και τη “φιλοξενία” των κρουαζιεροπλοίων. Σημειώνεται πως, δεν ήταν λίγες οι φορές που αρκετοί εμπλεκόμενοι με την υπόθεση όπως ο κ. Βελισσαρίου, ο κ. Καραμήτσας, ο κ. Βασιλικός κ.α. είχαν ειδοποιηθεί να μεταβούν στο σημείο καθώς υπήρχε κίνδυνος για σπάσιμο κάβων εξαιτίας ισχυρών ανέμων κατά τη διάρκεια της χειμερινής κυρίως περιόδου πριν αλλά και μετά τη μεθόρμησή του στην εξωτερική πλευρά του προβλήτα. Πριν από λίγους μήνες ξεκίνησε η διαδικασία μέσω νομικής οδού από αλλοδαπή εταιρεία ώστε να προχωρήσει η διαδικασία διαγωνισμού με σκοπό να μπορέσουν να κατοχυρώσουν τα χρήματά τους όσοι κυριολεκτικά έχουν “απηυδήσει” οικονομικά από τις οφειλές. Πρόσφατα και ειδικότερα τον προηγούμενο μήνα πραγματοποιήθηκε ο πρώτος πλειστηριασμός που απέβη άκαρπος. Δύο εταιρείες είχαν ζητήσει μέσω δικαστικής οδού την ανακοπή της διαδικασίας ώστε να αλλάξει η τιμή, η οποία είχε καθοριστεί για την πώλησή του, εκφράζοντας το φόβο ότι το χρηματικό ποσό του 1 εκατ. 650 χιλιάδων δολαρίων ΗΠΑ, δε θα ήταν αρκετό για την εξόφληση των οφειλών. Χθες, ημέρα όπου θα παραμείνει χαραγμένη στην ιστορία του προβλήτα της Σύρου, κατακυρώθηκε η προσφορά της ενδιαφερόμενης πλευράς, που ήταν και η μόνη προσφορά στο “τραπέζι” του πλειστηριασμού.

Κρίνεται τέλος αναγκαίο να αναφερθεί πως, οι διαδικασίες που απομένουν είναι τυπικές ενώ χρειάζεται να κατατεθούν τα χρήματα και ενδεχομένως εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Αυγούστου το ECS ISABEL να αποτελέσει παρελθόν για το λιμάνι της Σύρου.

Ετικέτες: