Συνέντευξη με την υποψήφια του συνδυασμού “Η Σύρος που αξίζουμε” Ράνια Νικολοπούλου

Πανιά για τις διεθνείς αγορές

Την επιβεβλημένη ανάγκη προβολής του τουριστικού προϊόντος της Σύρου στη διεθνή αγορά, μέσα από οργανωμένες προσπάθειες ανάδειξης του πολιτιστικού προφίλ της, αλλά και την υποδειγματική παροχή υπηρεσιών προς τους επισκέπτες του νησιού, επισημαίνει η υποψήφια δημοτική σύμβουλος με τον συνδυασμό “Η Σύρος που αξίζουμε”, Ράνια Νικολοπούλου.

Σε συνέντευξή της στην “Κοινή Γνώμη”, η κ. Νικολοπούλου αναφέρεται στα λάθη του παρελθόντος που οδήγησαν τη Σύρο στην τουριστική απαξίωσή της, αλλά και στη “χρυσή τομή” που προτείνει η παράταξη του Γιώργου Μαραγκού, με στόχο να καταστεί το νησί επίκεντρο του εγχώριου και παγκόσμιου ενδιαφέροντος.

Σημειώνεται ότι η κ. Νικολοπούλου έχει πραγματοποιήσει οικονομικές σπουδές. Εργάστηκε στο Ταμείο Υγείας της Εθνικής Τράπεζας από το 1985 έως το 1992, που δημιούργησε την εταιρία Συμβούλων ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ, την πρώτη εταιρία στο χώρο με σκοπό την ανάπτυξη επωνύμων αλυσίδων-δικτύων τόσο της Ελληνικής όσο και της διεθνούς αγοράς. Σήμερα είναι ιδιοκτήτρια της ξενοδοχειακής μονάδας “Αρχοντικό Ερμούπολις” στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, ενώ η ίδια έχει αναλάβει τις δημόσιες σχέσεις του Διοικητικού Συμβουλίου των Φίλων του Φεστιβάλ Αιγαίου.

Ποιοι είναι οι λόγοι που συνηγόρησαν στην απόφασή σας να θέσετε υποψηφιότητα στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές, συμπορευόμενη με τον κ. Μαραγκό;

“Η επιθυμία μου, εδώ και 4-5 χρόνια που πλέον είμαι μόνιμος κάτοικος Ερμούπολης, ήταν εξ' αρχής να συμμετέχω, αλλά και να βοηθήσω με οποιοδήποτε τρόπο στην ανάπτυξη της Σύρου μας. Η Σύρος επιλέχτηκε από μένα σαν τόπος διαμονής μετά από πολλή σκέψη και δοκιμή και είναι ένας τόπος που αγαπώ. Πάντα όταν ερχόμουν και έβλεπα κάποια κακώς κείμενα στη λειτουργία της πόλης, πάντα αναρωτιόμουν γιατί κάποιος δε φροντίζει για την ανάπτυξη και την καθαριότητα κάποιων σημείων της πόλης. Επανειλημμένα πήγαινα στο δήμο και φρόντιζα να εκφράσω την άποψή μου για το τι πρέπει να γίνει στην πόλη. Όμως, μόνο γραφική γινόμουν, ποτέ δεν είχα εισακουστεί, καθώς δεν υπήρχε η διάθεση από μέρους τους να συμμετάσχω. Η γνωριμία μου με τον κ. Μαραγκό ξεκίνησε καταρχάς για επαγγελματικούς λόγους. Ωστόσο, γνωρίζοντάς τον καλύτερα είδα έναν άνθρωπο ο οποίος έχει όρεξη για δουλειά, όπως και όλη η ομάδα του συνδυασμού μας Υπάρχει ένας ενθουσιασμός ότι μπορούμε να αντιστρέψουμε τα πράγματα, να αλλάξουμε τη ροή των πραγμάτων και να δώσουμε μια νέα πνοή στη Σύρο”.

Με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τις ανάγκες του δήμου η πολυετής εμπειρία σας στην ανάπτυξη δικτύων franchise;

“To 1992 δημιούργησα την εταιρία Συμβούλων ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ, η έδρα της οποίας έχει μεταφερθεί στη Σύρο από το 2012. Δουλειά μου ήταν να παίρνω είτε επώνυμες εταιρίες, είτε κάποια εταιρία με δύο ή τρία επιτυχημένα καταστήματα, να κάνω την οικονομοτεχνική μελέτη για το πώς αυτή θα μπορέσει να αναπτυχθεί σε πόλεις της Ελλάδας ή του εξωτερικού και έπειτα αναλάμβανα μετά με την εταιρία μου την ανάπτυξη του δικτύου franchise της. Όλες αυτές οι συνεργασίες μου έδωσαν την εμπειρία του πώς οργανώνω την ανάπτυξη ενός δικτύου αλλά και τη δυνατότητα να το παρακολουθώ, ώστε να τηρεί τις προδιαγραφές που έχω θέσει. Δε με φοβίζει ούτε να ξεκινήσω από κάπου και να οργανώσω την ανάπτυξη ενός πρότζεκτ, ούτε η επαφή μου με τον κόσμο. Αυτή την εμπειρία θέλω να τη μεταφέρω και στο δήμο και στον συνδυασμό μου”.

Το ξενοδοχείο σας έχει τίτλο “Αρχοντικό Ερμούπολις”. Η Σύρος έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει την αρχοντιά και τη λάμψη του παρελθόντος;

“Θα το πετύχει, μόνο αν όλοι μας εκπαιδευτούμε για αυτό. Η Σύρος έχει αρχοντιά, καταπληκτικά νεοκλασικά κτίρια, κόσμο πολύ φιλόξενο και δυνατότητες μεγάλες να αναπτυχθεί. Για κάποιους λόγους έχει μείνει πολύ πίσω σε σχέση με τα άλλα Κυκλαδονήσια και έχει μείνει πίσω γενικότερα στον τομέα ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος της. Στόχος του συνδυασμού μας είναι να καλύψουμε άμεσα το χαμένο χρόνο. Στις 7 Απριλίου και ώρα 18:30 στο Επιμελητήριο Κυκλάδων διοργανώνουμε μια ανοιχτή εκδήλωση για τον τουρισμό, όπου θα σας πούμε πώς θα υποδεχτούμε φέτος τον τουρίστα όχι μόνο σαν συνδυασμός, αλλά σαν πολίτες της Σύρου, Ήδη έχουμε δημιουργήσει μία πρώτη ανάπτυξη ενός brand, του ονόματος πώς η Σύρος πρέπει και μπορεί να υποδεχτεί τον τουρίστα της”.

Κατά την άποψή σας υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές, ούτως ώστε το νησί να στραφεί σε ένα πιο ιδιαίτερο κοινό;

“Έτσι κι αλλιώς, ο Έλληνας τουρίστας, που μέχρι τώρα ήταν κατά κύριο λόγο ο επισκέπτης της Σύρου, με την κρίση και τις δυσκολίες της οικονομικής αγοράς είναι όλο και μειούμενος. Στόχος μας είναι να φέρουμε εισερχόμενο τουρισμό, υψηλών προδιαγραφών. Έχουμε τη δυνατότητα σαν πόλη να φιλοξενήσουμε κόσμο, όχι μόνο δυο και τρεις μήνες το χρόνο, αλλά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, οργανώνοντας συγχρόνως υποδομές και εκδηλώσεις για να κρατήσουμε αμείωτο το ενδιαφέρον του”.

Συμμερίζεστε την άποψη του δημάρχου, Γιάννη Δεκαβάλλα, ο οποίος δήλωσε ότι δεν υπήρχε σωστή διαχείριση της τουριστικής δυναμικής που απέκτησε η Σύρος της δεκαετία του '90;

“Σίγουρα υπήρξε τότε ένα μπαμ με την προβολή της Σύρου μέσω της Ρούλας Κορομηλά και των εκδηλώσεων στην Πλατεία Μιαούλη. Αυτό το μπαμ θα έπρεπε αφενός να το εκμεταλλευτούμε, αφετέρου δε να το συνεχίσουμε, ώστε να καταστήσουμε τη Σύρο έναν τουριστικό προορισμό με προβολή στη διεθνή αγορά. Παράλληλα εκτιμώ, πως οι επαγγελματίες της Σύρου χρειάζονται εκπαίδευση. Το επιμελητήριο κάνει μία μεγάλη προσπάθεια με διάφορα εκπαιδευτικά σεμινάρια για τη βελτίωση των τουριστικών υπηρεσιών. Αυτά θα έπρεπε να γίνουν ακόμη περισσότερα, πιο εύκολα και πολυπληθή, ώστε να μάθουμε να κάνουμε την υποδοχή και φιλοξενία του τουρίστα “κτήμα” μας, με ελεγχόμενες υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών”.

Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξή μας, ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να απευθύνετε προς τους δημότες της Σύρου;

“Η Σύρος που αξίζουμε είναι ένας συνδυασμός μία ομάδα ανθρώπων με πολλή όρεξη για δουλειά, με γνώση και εμπειρίες που ο καθένας από το δικό του κομμάτι θα βοηθήσει με κάθε τρόπο, προσφέροντας χρόνο, εμπειρία, τεχνογνωσία στο δημοτικό γίγνεσθαι του τόπου μας. Όλοι μαζί θα μπορέσουμε να δώσουμε στη Σύρο τη θέση που της αρμόζει τόσο στη διεθνή όσο και στην εγχώρια τουριστική αγορά”.

Ολόκληρη η συνέντευξη βρίσκεται διαθέσιμη στο web tv της “Κοινής Γνώμης”.

Ετικέτες: