Ξεκίνησαν οι εργασίες στη Β΄ Φάση του έργου της ανάπλασης της παράκτιας ζώνης του λιμένα Ερμούπολης

“Συλλογική προσπάθεια και κατανόηση”

Νέα “σύνορα” για το εργοτάξιο. Μέχρι τη στάση των mini bus το νέο τμήμα που δόθηκε στη διάθεση του εργολάβου

Το τμήμα της Β΄ Φάσης στο παραλιακό μέτωπο της Ερμούπολης υποδέχθηκε χθες - τέλος του πρώτου δεκαημέρου του Αυγούστου - τις εργασίες ανάπλασης, με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρο Γουσγουνέλη να δηλώνει πως έχουν υπερπηδηθεί εμπόδια σε επίπεδο χρηματοδότησης κι ως εκ τούτου, δόθηκε εντολή στον ανάδοχο να “τρέξει” με γοργούς ρυθμούς τις παρεμβάσεις και στο νέο μέτωπο που οριοθετήθηκε.

Σήμερα, το νέο τμήμα του εργοταξίου ξεκινά από το ύψος της αφετηρίας των ΚΤΕΛ και καταλήγει πριν τη στάση της δημοτικής συγκοινωνίας πλησίον του περιπτέρου, γεγονός που καταδεικνύει πως και η Β΄ Φάση - τουλάχιστον σε πρώτο επίπεδο - “σπάει” σε δύο κομμάτια, με την πλευρά δε, που αφορά στις προβολές των επιχειρήσεων, να μένει προς το παρόν ως έχει.

Σύμφωνα με νεότερο ρεπορτάζ, παρελθόν πρέπει να αποτελέσει οριστικά το σενάριο πως θα μετατραπεί σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας η Ακτή Παπάγου την παρούσα χρονική περίοδο, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο να σημειώνει πως, θα συνεχίσει απρόσκοπτα η ροή των οχημάτων προς το κέντρο της πόλης και η έξοδος θα πραγματοποιείται κανονικά από την οδό Σταματίου Πρωίου.

Παράλληλες εργασίες σε Α΄ και Β΄ Φάση του παραλιακού τμήματος

Ειδικότερα, το νέο πλάνο που ακολουθείται στην εκτέλεση των εργασιών ανάπλασης έγινε γνωστό επί της ουσίας μέσω λιτής ανακοίνωσης από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου πριν τρεις ημέρες, στο περιεχόμενο της οποίας καθίστατο σαφές πως από χθες, “ο χώρος της αφετηρίας των ΚΤΕΛ (απέναντι από κατάστημα GOODY΄S) θα παραμένει κλειστός, για τις ανάγκες του εργοταξίου της ανάπλασης της παραλίας”. Το ΔΣ διευκρίνιζε δε, πως, πλέον “θα επιτρέπεται μόνον, μισή ώρα πριν την άφιξη πλοίου η διέλευση α. των ΤΑΧΙ, β. των Τουριστικών λεωφορείων για παραλαβή και αποβίβαση group και γ. των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων για παράδοσή τους σε πελάτες από το πλοίο. Τις λοιπές ώρες ο χώρος θα παραμένει κενός, για τις ανάγκες του εργοταξίου”.

Αναφορικά με την εξέλιξη του έργου και το πέρασμα στη Β΄ Φάση, ο κ. Γουσγουνέλης τόνισε αρχικά πως, “Προχωρά ο εργολάβος με εντατικούς ρυθμούς. Κλείνει τα κομμάτια για να μπορεί να δουλέψει και να μην καθυστερήσει ώστε να γίνει ό,τι μπορεί να προχωρήσει”. Κληθείς να τοποθετηθεί δε, σχετικά με το νέο τμήμα που δόθηκε στη διάθεση του εργολάβου και το οποίο δεν καλύπτει το σύνολο του τμήματος της Β΄Φάσης (έως την οδό Κέας), πρόσθεσε πως, “Δώσαμε αρκετό μέτωπο, χώρο, ώστε να έχει να δουλέψει ο εργολάβος. Δεν υπάρχει λόγος να πάει παρακάτω αυτή τη στιγμή”, καθώς όπως εξήγησε, ακόμη είναι σε εξέλιξη κάποιες εργασίες και στο αρχικό πεδίο των εργασιών στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ με αυτή την απόφαση δεν προκαλείται πρόβλημα στην πρόσβαση των οχημάτων προς την πόλη.

Χωρίς δημόσια τοποθέτηση για το ακριβές χρονοδιάγραμμα

Αν και είχε αναφερθεί δημόσια από μέλη της Δημοτικής Αρχής, ότι εξεταζόταν το σενάριο μετά την έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών της Α΄ Φάσης, να συνεχιζόταν το έργο μετά το πέρας της θερινής περιόδου, ώστε να μην προκληθεί πρόβλημα σε επιχειρήσεις δεδομένης και της αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης αλλά και της επισκεψιμότητας, ωστόσο, βάσει των όσων δήλωσε εκ νέου ο κ. Γουσγουνέλης στην εφημερίδα, προτεραιότητα θα δοθεί στην άμεση πρόοδο του έργου, με παράλληλη μέριμνα ώστε να αντιμετωπίσουν τα λιγότερα δυνατά προβλήματα οι επιχειρηματίες και γενικώς οι πολίτες. “Με το επόμενο κομμάτι που κλείνουμε, ουσιαστικά δεν ενοχλούμε καθόλου τους επαγγελματίες. Είμαστε προσεκτικοί. Έτσι κι αλλιώς η Ακτή Παπάγου είναι μονόδρομος και άρα διέρχονται τα οχήματα κανονικά. Δεν νομίζω να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα” σημείωσε χαρακτηριστικά, αναφέροντας μάλιστα πως, “απ΄ όσο γνωρίζω έχει έρθει σε επαφή το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο με τους επιχειρηματίες”.

Ερωτηθείς να προσδιορίσει τον χρονικό ορίζοντα εκτέλεσης των νέων εργασιών στο τμήμα της Β΄ Φάσης, ο κ. Γουσγουνέλης απέφυγε να αναφέρει συγκεκριμένη ημερομηνία, εξηγώντας μόνον πως, αν και υπάρχει πλάνο που έχει συζητηθεί ανάμεσα στη Δημοτική Αρχή και τον ανάδοχο, ωστόσο, το χρονικό διάστημα που απαιτείται θα καθοριστεί σε συνάρτηση με τον ρυθμό που θα ακολουθήσουν οι εργασίες. “Πάντα υπάρχουν ημερομηνίες αλλά καλό θα είναι αυτό να το δούμε ανάλογα με την πρόοδο και το πώς θα εξελίσσονται οι εργασίες”. Σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε, “Εντατικοποιούνται πάρα πολύ οι εργασίες, κινούνται πολλά συνεργεία ταυτόχρονα και θα έρθουν ακόμη κι άλλοι εργάτες”, καθιστώντας σαφές πως, “Δεν θα αφεθεί το ένα τμήμα του έργου για να προχωρήσει το άλλο”, αντίθετα, “ταυτόχρονα θα προχωρούν οι εργασίες”.

Από την πλευρά του κ. Γουσγουνέλη, τονίσθηκε μάλιστα, πως, με φόντο τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, όποια ανησυχία υπάρχει στη Δημοτική Αρχή γεννάται εύλογα λόγω της πολιτικής κατάστασης της χώρας. “Με την κατάσταση που περνά η χώρα δεν μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι και γι αυτό προσπαθούμε κάθε στιγμή να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δεν μπορούμε να πούμε ότι επειδή θα έχουμε χρόνο, θα χαλαρώσουμε τώρα και θα τρέξουμε μετά. Η εντολή είναι να τρέξουμε τώρα και καλύτερα να περισσέψει χρόνος” δήλωσε κατηγορηματικά ο κ. Γουσγουνέλης.

Λύση στη χρηματοδότηση κι εναλλακτικό πλάνο σε ενδεχόμενο κώλυμα

Αναφερόμενος στη συνέχεια στον βασικό “πονοκέφαλο” της χρηματοδότησης του έργου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος γνωστοποίησε πως, η Δημοτική Αρχή ενήργησε κατάλληλα ώστε να μπορέσει να ασκήσει πίεση για τη ροή των χρημάτων, καθώς θα είναι τεράστια τα προβλήματα που θα ανακύψουν στο απευκταίο σενάριο που το έργο μείνει ημιτελές. “Για το συγκεκριμένο θέμα έχει ξεμπλοκάρει το ΕΣΠΑ. Δεν υπάρχει πρόβλημα. Έχει βρει λύση ο Δήμος. Πληρώθηκε τελευταίος ο λογαριασμός που είχε κατατεθεί” ανέφερε συγκεκριμένα ο Σταύρος Γουσγουνέλης, γνωστοποιώντας πως, “Έχει φροντίσει ο δήμαρχος σε συνεννόηση με την Τράπεζα της Ελλάδος, με τον Περιφερειάρχη, με τη Διαχειριστική Αρχή επειδή είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο το δικό μας. Έχει ανοίξει η χρηματοδότηση για να μπορούν να πληρωθούν οι λογαριασμοί. Έχει υπάρξει ένας πολύ καλός συντονισμός και γνωρίζουμε όλοι πόσο σημαντικό είναι το έργο και τί αναστάτωση θα προκληθεί αν δεν ολοκληρωθεί. Πρέπει να είναι το μοναδικό έργο στην Ελλάδα που ουσιαστικά εκτελείται με τέτοιους ρυθμούς αυτή τη στιγμή”.

Δεδομένου ότι ουδείς μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα σήμερα για τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και το μέλλον αυτών κι άρα, την απρόσκοπτη συνέχεια των έργων, η χρηματοδότηση των οποίων προέρχεται από το ΕΣΠΑ, ο αντιδήμαρχος ανέφερε πως, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης έχει δεύτερο πλάνο. Σαν έσχατη λύση όπως πρόσθεσε, “αν γίνει κάτι έχουμε ετοιμάσει τροποποίηση προϋπολογισμού και αν χρειαστεί με χρήματα δικά μας, από τη ΣΑΤΑ, θα πληρώσουμε τον λογαριασμό”. Επανέλαβε δε, ότι, “Στην περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα ο Δήμος είναι έτοιμος να βάλει χρήματα από δικούς του πόρους”, ωστόσο όπως υπογράμμισε, “Αν χρησιμοποιηθούν χρήματα από εκεί, υπάρχει πιθανότητα να μην μπορέσει ο Δήμος να τα εισπράξει από το ΕΣΠΑ και γι αυτό, το συγκεκριμένο πλάνο το έχουμε σαν έσχατη λύση”. Λέγοντας όμως, πως, ο τελευταίος λογαριασμός περί των 25.000 ευρώ, εισπράχθηκε κανονικά, προέβη στην εκτίμηση, “Δεν νομίζω πως θα υπάρξει πρόβλημα καθώς γίνεται ό,τι καλύτερο μπορεί να γίνει για τη χρηματοδότηση”.

“Καταλαβαίνουμε ότι είναι δύσκολη η συγκεκριμένη εποχή”

Ήδη, σημείωσε παρακάτω, πως οι εργασίες βαδίζουν ομαλά και μάλιστα πλέον θα προχωρήσουν με γοργούς ρυθμούς. “Έρχονται συνέχεια φορτηγά με μάρμαρα, έχει αυξήσει το προσωπικό του ο εργολάβος και δουλεύει πάρα πολύ εντατικά, ταυτόχρονα και τα δύο τμήματα. Ένα κομμάτι του ποδηλατόδρομου έχει ολοκληρωθεί ενώ προχωρά ό,τι αντιστοιχεί στο νέο περιφραγμένο κομμάτι. Διαμορφώσεις πεζοδρομίων, ποδηλατόδρομος κλπ, όλα αυτά θα κατασκευασθούν”.

Συμπλήρωσε μάλιστα πως, “προσπαθούμε να προλάβουμε ό,τι πάει να δημιουργηθεί” καθώς όπως εξήγησε, “Καταλαβαίνουμε ότι είναι δύσκολη εποχή και ότι ο κόσμος είναι υπό ένταση λόγω της κατάστασης. Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε όλοι, ώστε να ολοκληρωθεί το έργο. Γιατί όταν ολοκληρωθεί θα λυθούν πάρα πολλά προβλήματα που φαίνεται σήμερα ότι δεν μπορούν να λυθούν”. Καταλήγοντας, ο κ. Γουσγουνέλης κλήθηκε να τοποθετηθεί αναφορικά και με το θέμα της παράνομης στάθμευσης που παρατηρείται κατά μήκος του εργοταξίου. “Δυστυχώς, αυτό είναι στο χέρι του καθενός από εμάς που αφήνει το αυτοκίνητό του. Πρέπει να σεβόμαστε τον συμπολίτη μας κι εκεί που αφήνουμε το αυτοκίνητό μας, να μην ενοχλεί κάποιον άλλον” σημείωσε, λέγοντας τέλος πως, “Αν τηρηθεί αυτό, αλλά και ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας, τότε θα αντιμετωπισθούν αρκετά προβλήματα”.