Οι υποδομές και η εξυπηρέτηση των πληρωμάτων σκαφών, φουσκωτών και ιστιοπλοϊκών στα τέσσερα νησιά των Κυκλάδων αρμοδιότητας Λιμενικού Ταμείου Σύρου

Το βλέμμα... στα τουριστικά καταφύγια

Το βλέμμα του στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στις λιμενικές ζώνες και τα τμήματα που λειτουργούν ως τουριστικά καταφύγια στα τέσσερα νησιά αρμοδιότητάς του, έστρεψε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου, με τις επτά θέσεις σε Σύρο, Κέα, Κύθνο και Σέριφο να έχουν ενισχυθεί με χρήσιμο εξοπλισμό.

Πέραν των όποιων ήπιων παρεμβάσεων έχουν υλοποιηθεί σε επίπεδο βελτίωσης της εικόνας των συγκεκριμένων υποδομών και στα τέσσερα νησιά, αξίζει να σημειωθεί πως, η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου επέλεξε να δώσει έμφαση στην αντικατάσταση ή και τοποθέτηση νέου εξοπλισμού ώστε να εξυπηρετούνται άμεσα και χωρίς προβλήματα τα πληρώματα των σκαφών και των ιστιοπλοϊκών που καταπλέουν στα επτά σημεία που αποτελούν ή και λειτουργούν ως τουριστικά καταφύγια.

Παρά το γεγονός της έλλειψης κατάλληλων υποδομών όπως οργανωμένων μαρίνων συνολικά στο νησιώτικο χώρο κι εν προκειμένω στα τέσσερα προαναφερθέντα Κυκλαδονήσια, η διοίκηση έχοντας εστιάσει στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επισκεπτών, επιδιώκει αφενός να έχει όφελος σε επίπεδο οικονομικό κι αφετέρου, κυρίως να αποσπάσει τις θετικές εντυπώσεις των επισκεπτών με απώτερο στόχο τη σταδιακή αύξηση της επισκεψιμότητας χρόνο με τον χρόνο.

Σε δηλώσεις σχετικές με την βελτίωση των υπηρεσιών προέβη ο πρόεδρος του Ταμείου, Δημήτρης Κοσμάς, ο οποίος κλήθηκε στο περιθώριο της συζήτησης να αναφερθεί στο στάδιο των διαδικασιών που συνδέεται με τις προσπάθειες νομιμοποίησης της ανενεργής μαρίνας στη θέση Πηδάλι της Ερμούπολης.

Βελτίωση υπηρεσιών ο πρώτος στόχος

Από τις βασικότερες παρεμβάσεις στις οποίες προέβη το Λιμενικό Ταμείο και στα επτά σημεία των καταφυγίων στα νησιά της Σύρου, της Κέας, της Κύθνου και της Σερίφου υπήρξε η τοποθέτηση και αντικατάσταση των μηχανημάτων παροχής νερού και ρεύματος (pillars) τόσο στο κατάλληλο σημείο της Ερμουπολης, όσο και των τουριστικών – αλιευτικών καταφυγίων Φοίνικα, Βουρκαρίου, Κορρησίας, Λουτρών και Μέριχα. “Είμαστε σε ένα πολύ ικανοποιητικό σημείο. Έχουμε καινούργια μηχανήματα παροχής νερού και ρεύματος, έντυπα πληροφοριών και συμπληρωματικά το portal μας που περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών για την εξυπηρέτηση και ενημέρωση των επισκεπτών (πχ. WC, ντους, αυτόματοι πωλητές κλπ)” ανέφερε ο κ. Κοσμάς σε πρώτο επίπεδο, τονίζοντας παράλληλα πως, για τη βέλτιστη δυνατή παροχή υπηρεσιών προς τα πληρώματα των σκαφών και ιστιοπλοϊκών, το Λιμενικό Ταμείο έχει μεριμνήσει για τη σύναψη συμβάσεων ώστε να απασχολούνται αρμόδια πρόσωπα που θα φροντίζουν για την άριστη λειτουργία των χώρων. “Έχουμε συνάψει σύμβαση σε όλα τα νησιά, δηλαδή με τον κάθε Δήμο και ο ίδιος ο Δήμος έχει αναθέσει το έργο της παροχής υπηρεσιών σε κατάλληλους ανθρώπους” πρόσθεσε, ενώ κληθείς να απαντήσει συγκεκριμένα για τη λειτουργία του τμήματος στο λιμάνι της Ερμούπολης καθώς και για το τουριστικό – αλιευτικό καταφύγιο στον Φοίνικα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεργασία με τους δύο αρμοδίους. “Θέλω να συγχαρώ τους δύο υπευθύνους σε Ερμούπολη και Φοίνικα, οι οποίοι είναι άκρως εξυπηρετικοί, πρόθυμοι να δώσουν ανά πάσα στιγμή πληροφορίες και να φροντίσουν για την κάθε λεπτομέρεια”. Συμπλήρωσε δε, πως, δίνοντας έμφαση πλέον στη γνώμη των πληρωμάτων και συγκεκριμένα των επισκεπτών, η διοίκηση αποφάσισε “να διανέμονται φυλλάδια προκειμένου να συγκεντρώσουμε τις κρίσεις τους και να εξετάσουμε ενδεχομένως τί περισσότερο θα ήθελαν με σκοπό αν μπορέσουμε να βελτιωθούμε ακόμη περισσότερο”.

Αναφορικά με τον Φοίνικα δε, δεν παρέλειψε να επισημάνει πως, θα ήταν χρήσιμο αν μελλοντικά μπορούσε να οργανωθεί και να μετατραπεί σε μία μαρίνα, δεδομένου του αυξημένου ενδιαφέροντος που εκδηλώνεται από τους επισκέπτες, οι οποίοι και τον επιλέγουν για την πρόσδεση και παραμονή τους.

Εκτός από την αυτονόητη προτεραιότητα που θα έδειχνε το Ταμείο για τη βελτίωση των υπηρεσιών στα τουριστικά καταφύγια, ο κ. Κοσμάς ερωτηθείς να μιλήσει σχετικά με το ενδεχόμενο αντικατάστασης των μηχανημάτων νερού και ρεύματος και στα αλιευτικά καταφύγια των νησιών, υπογράμμισε πως, “αποτελεί έναν επόμενο στόχο” χωρίς ωστόσο, να μπορεί να προσδιορίσει τον χρόνο των σχετικών εργασιών.

Αξίζει να σημειωθεί πως, μοναδική εξαίρεση από το σύνολο των τουριστικών καταφυγίων σε επίπεδο λειτουργίας αποτελεί η θέση Λιβάδι στη Σέριφο, μέρος που προσφάτως υλοποιήθηκε ένα έργο για την αναβάθμισή του. Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Κοσμάς, “Στη Σέριφο λόγω του ότι την παρούσα φάση τελειώνει το έργο της μαρίνας και είναι μία πολύ καλή παρέμβαση, δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη η ίδια τακτική. Πιστεύω πως το επόμενο χρονικό διάστημα θα λειτουργήσει”.

Δημιουργείται μητρώο για βάρκες και σκάφη που ελλιμενίζονται σε χώρους του ΔΛΤ. Προσπάθειες για τη μαρίνα στην Ερμούπολη

Επιπλέον, πολλά σε αριθμό είναι τα μικρά σκάφη αλλά και οι βάρκες που ελλιμενίζονται σε ζώνες αρμοδιότητας του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και στα τέσσερα νησιά, με τον πρόεδρο να καλείται να ενημερώσει αν η διοίκηση έχει γνώση αυτών των σκαφών και αν εισπράττει τα προβλεπόμενα τέλη.

“Καταβάλλουν τέλος ελλιμενισμού. Έχουμε ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό να κάνουμε μία καταγραφή ώστε να δημιουργήσουμε ένα μητρώο και να γνωρίζουμε ποιοί επιλέγουν και αξιοποιούν τους χώρους. Πρέπει να υπάρξει οργάνωση σε αυτό το κομμάτι σταδιακά” σχολίασε χαρακτηριστικά, απαντώντας και για τη σημερινή κατάσταση της μαρίνας στην Ερμούπολη Σύρου (θέση Πηδάλι), η οποία αν και ανενεργή λόγω της γνωστής ιστορίας της, ωστόσο αποτελεί “parking” για αρκετά μικρά σκάφη και πολλές βάρκες. “Στη μαρίνα καθώς είναι εκτός λειτουργίας δεν επιτρέπεται να προσεγγίζει κανένας. Δεν υπάρχει καμία παροχή, παρά μόνον παραμένει ένα pillar για την αξιοποίησή του σε κάποια έκτακτη ανάγκη” ανέφερε ο ίδιος, λέγοντας παράλληλα, πως, “εκ του περισσού και καθώς γνωρίζουμε ότι προσεγγίζουν παρόλα αυτά σκάφη, εντός των ημερών θα μεριμνήσουμε και για τον φωτισμό της, προκειμένου τις βραδινές ώρες να είναι ευκολότερη η φύλαξή της και να αποφευχθούν τυχόν νέες ζημιές ή και κλοπές”.

Ως προς την ουσία της υπόθεσης που αφορά την ανενεργή μαρίνα, ο ίδιος υπενθύμισε πως, προς το παρόν δεν υπάρχει εξέλιξη σε επίπεδο λήψης κι έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, προκειμένου να μπορέσει να δημοπρατηθεί μελλοντικά, με τη διοίκηση παρόλα αυτά να καταβάλει σχετικές προσπάθειες. “Έχουμε καταθέσει τη μελέτη περιβαλλοντικών όρων και μόλις εγκριθεί ήδη έχουμε ξεκινήσει και δουλεύουμε όσα απαιτεί η “νέα” χωροθέτηση. Στόχος είναι να τελειώνουμε με όλες τις διαδικασίες νομιμοποίησης και να προχωρήσουμε άμεσα σε άδεια λειτουργίας. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε καμία επίσημη ανακοίνωση για τις εξελίξεις. Ευελπιστώ στο τέλος του έτους να υπάρξει κάποιο νεώτερο. Προς το παρόν δεν μπορώ να πω κάτι περισσότερο” δήλωσε ο πρόεδρος, ολοκληρώνοντας την αναφορά του.