Σοβαρά προβλήματα στα τακτικά δρομολόγια των λεωφορείων της ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. και των mini bus με φόντο τις μειώσεις αυτών και τα νέα δεδομένα στις μαθητικές μετακινήσεις

Απαιτούν λύση, διαφορετικά κινητοποιούνται

Απόφαση των μελών του Σωματείου Υπαλλήλων Οδηγών Αυτοκινήτων Σύρου

Σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση δημοτών και μαθητών εξαιτίας των μειωμένων χειμερινών δρομολογίων των mini bus και της κατάργησης των σχολικών δρομολογίων καταγράφει το Σωματείο Υπαλλήλων Οδηγών Αυτοκινήτων Σύρου, με τα μέλη του ΔΣ να γνωστοποιούν την απόφαση του συνόλου των οδηγών λεωφορείων να προβούν σε κινητοποιήσεις αν δεν εξευρεθούν λύσεις.

Υπεράριθμα λεωφορεία από τη συνύπαρξη μαθητών και δημοτών, ανεπαρκής προγραμματισμός δρομολογίων για τη νέα χειμερινή περίοδο, καθώς και πολίτες που σε αρκετές περιπτώσεις μένουν εκτός λεωφορείων αποτελούν τα βασικά θέματα που έθιξαν ο πρόεδρος, Αντώνης Χατζαντώνης, ο γραμματέας και ο ταμίας του Σωματείου, Μιχάλης Κωστόπουλος και Φραγκίσκος Σαργολόγος αντίστοιχα, στη συνέντευξη που παραχώρησαν στην “Κοινή Γνώμη”.

Οι ίδιοι, διαπιστώνοντας τις συνέπειες για την τοπική κοινωνία από τις φετινές αλλαγές σε επίπεδο αστικής συγκοινωνίας και σχολικών δρομολογίων, θέλησαν να ενημερώσουν μέσω δημόσιων δηλώσεών τους, τους δημότες, καθώς όμως και τους αρμόδιους της ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το σύνολο των καθημερινών προβλημάτων που καλούνται να αντιμετωπίσουν, εισπράττοντας συχνά μάλιστα και τον εκνευρισμό δημοτών που δεν καλύπτονται στις μετακινήσεις τους.

Υπεράριθμα λεωφορεία με όρθιους δημότες και μαθητές πρωινές και μεσημεριανές ώρες

Σε συνέχεια του ζητήματος της ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών που είχαν θίξει προσφάτως και δημοσίως Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και διευθυντές κι εκπαιδευτικοί σχολείων του νησιού, έρχεται η έντονη ανησυχία των οδηγών λεωφορείων. Οι ίδιοι υπενθυμίζοντας πως, η σχετική νομοθεσία από φέτος έχει επιβάλλει να μετακινούνται οι μαθητές προς τις σχολικές μονάδες τους με τα δρομολόγια της τακτικής συγκοινωνίας, καθώς καταργούνται τα σχολικά δρομολόγια, θέλησαν να επισημάνουν πως, γι αυτήν την αλλαγή “η ευθύνη επ΄ ουδενί δεν ανήκει στους οδηγούς”.

Όπως χαρακτηριστικά σημείωσαν, “Φέτος έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και ο κόσμος δεν γνωρίζει ό,τι αφορά στα σχολικά λεωφορεία. Πλέον δεν υπάρχουν σχολικά δρομολόγια, αλλά τακτική συγκοινωνία. Αυτό σημαίνει πως, στο λεωφορείο μέσα επιβιβάζεται ο κάθε πολίτης. Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα”. Μιλώντας συγκεκριμένα για τα συγκεκριμένα προβλήματα, τόνισαν πως, “αρχικά πρέπει να αναφερθεί πως οι θέσεις των λεωφορείων δεν επαρκούν”, λέγοντας παράλληλα πως, δεδομένου ότι “οι μαθητές πρέπει να κάθονται απαραίτητα, οι συνδημότες μας που επιβιβάζονται και δεν βρίσκουν θέση, γκρινιάζουν και παραπονιούνται έντονα γιατί επί της ουσίας μένουν όρθιοι σε όλη τη διαδρομή”. Αυτή η κατάσταση που περιγράφουν, υπογραμμίζουν παράλληλα, πως, γεννά ανησυχία καθώς τα υπεράριθμα λεωφορεία σε ενδεχόμενο απότομου φρεναρίσματος, σημαίνει πως, μπορεί να προκαλέσουν τον τραυματισμό κάποιου δημότη ή μαθητή. “Εκτός από τους επιβάτες που είναι όρθιοι υπάρχουν και τα υπεράριθμα λεωφορεία με αρκετούς μαθητές” σημείωσαν επιπλέον, εξηγώντας πως, από την πλευρά τους, ναι μεν μεριμνούν πρωτίστως για την ασφάλεια των μαθητών, καθώς όπως αναφέρουν “φροντίζουμε πάντα να έχουν θέσεις”, όμως όπως συμπληρώνουν, “αυτό δεν εξαφανίζει το πρόβλημα”.

Δεν είναι λίγοι οι επιβάτες που παραπονιούνται καθώς πληρώνουν και εισιτήριο” σχολιάζουν παρακάτω, εξηγώντας πως, για να μετακινηθούν όσοι περισσότεροι πολίτες το απαιτούν, “εμείς οι οδηγοί αναγκαζόμαστε να κάνουμε τα στραβά μάτια πολλές φορές, με τον κίνδυνο να εισπράξουμε εμείς τις συνέπειες για ό,τι μπορεί να προκύψει και από ενδεχόμενη καταγγελία”.

Στην ερώτηση πότε παρατηρούνται τα μεγαλύτερα θέματα εξυπηρέτησης στα λεωφορεία που καλύπτουν τα δρομολόγια της τακτικής συγκοινωνία στην περιφέρεια του νησιού, αναφέρουν πως, αυτά καταγράφονται τις πρωινές ώρες, οπότε και οι μαθητές ξεκινούν για τα σχολεία τους, καθώς και τις μεσημεριανές ώρες, κατά την αναχώρησή τους από τις σχολικές μονάδες.

Οι ίδιοι δε, πολλές φορές, σημειώνουν ότι γίνονται αποδέκτες παραπόνων ενώ δεν λείπουν και οι στιγμές έντονων φραστικών επεισοδίων με αφορμή τον εκνευρισμό πολιτών.

“Οι οδηγοί κάνουμε τα στραβά μάτια. Πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος πως δεν διαμορφώνουμε εμείς τα δρομολόγια. “Παραβλέπουμε” τη νομοθεσία με ενδεχόμενες σοβαρές συνέπειες” σχολίασαν ακολούθως, λέγοντας ταυτόχρονα πως, ήδη “από τον πρώτο μήνα που έχουν διαμορφωθεί τα δρομολόγια, ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι”.

Ασφυκτικά γεμάτα mini bus εξαιτίας μειώσεων δρομολογίων

Το επιχείρημα της Δημοτικής Αρχής, σχετικά με τη μείωση των δρομολογίων των mini bus που έχουν προγραμματισθεί για τη φετινή χειμερινή περίοδο, περί εξοικονόμησης χρημάτων από τη σύμβαση του Δήμου με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., η οποία καλύπτει και την αστική συγκοινωνία, φαίνεται πως δεν “πείθει” τους οδηγούς λεωφορείων, οι οποίοι τονίζουν πως στο “όνομα” της εξοικονόμησης χρημάτων, έχουν προκληθεί θέματα μετακίνησης πολιτών και στις γραμμές των mini bus. “Για τα δρομολόγια των min bus και τον αριθμό αυτών είναι αποκλειστικά υπεύθυνος ο Δήμος. Έχουν μειωθεί με το επιχείρημα της εξοικονόμησης χρημάτων” αναφέρουν χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας πως, βάσει της διαμορφωθείσας κατάστασης από την περικοπή δρομολογίων, “παρατηρούμε ότι υπάρχουν διαστήματα με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων στα οποία υπάρχει όμως μεγάλη ζήτηση και άρα, πρόβλημα καθώς δεν επαρκούν τα λεωφορεία”.

Μιλώντας πιο συγκεκριμένα για τα ωράρια που εμφανίζεται το ζήτημα της αδυναμίας εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού με τα mini bus, τα μέλη του ΔΣ του Σωματείου αναφέρουν πρωινές και μεσημεριανές ώρες. “Το πρωί από τις 07.30 έως τις 09.00 και το μεσημέρι από τις 12.00 έως και 14.30 δεν επαρκούν τα δρομολόγια” σημειώνουν κατηγορηματικά, εξηγώντας πως, στα εναπομείναντα, εκ νέου παρατηρείται πως επιβιβάζεται μεγάλος αριθμός και μάλιστα όπως προσθέτουν, “έχουν υπάρξει λεωφορεία με πενήντα άτομα μέσα”.

Υπογραμμίζουν δε, πως, το πρόβλημα των μειωμένων δρομολογίων εντείνεται και λόγω της αύξησης του κοινού που επιβιβάζεται, με αρκετούς μαθητές μάλιστα, να καταφεύγουν σε αυτήν την “λύση”. “Υπάρχει και για τα mini bus πρόβλεψη και όριο επιβατών, το οποίο δεν τηρείται. Παραβιάζεται και μάλιστα σε πάρα πολλά δρομολόγια για να εξυπηρετείται και να μετακινείται ο κόσμος. Αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα της μείωσης δρομολογίων” επισημαίνουν, συμπληρώνοντας πως, “Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο όταν τα μεσημεριανά δρομολόγια γεμίζουν και με μαθητές που σχολούν νωρίτερα. Έχουν κάθε δικαίωμα να μετακινηθούν με mini bus, ωστόσο οι στάσεις γεμίζουν ασφυκτικά”.

Δρομολόγιο για το Ειδικό Σχολείο και καταγγελίες...

Στο προσκήνιο της δημοσιότητας ήρθε και καταγγελία συμπολίτη μας αναφορικά με οδηγό λεωφορείου της ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., ο οποίος και σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, δεν επέτρεψε την επιβίβαση μαθητών σε αυτό, προχθές.

Σαφείς στις απαντήσεις τους, τα μέλη του Σωματείου που μίλησαν στην εφημερίδα, τονίζουν πως, “Το συγκεκριμένο λεωφορείο είναι μισθωμένο από το Ειδικό Σχολείο. Υπάρχει μία εξαίρεση γι αυτό το σχολείο”, καθιστώντας σαφές πως, κανονικά “ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να μεταφέρει μόνο τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου”. Παρόλα αυτά, όπως σημειώνουν, έχουν υπάρξει ημέρες, κατά τις οποίες επιβιβάζονται κι άλλοι μαθητές στο συγκεκριμένο λεωφορείο, προκειμένου να φθάσουν στο σχολείο τους, όταν δεν έχουν μετακινηθεί με άλλο λεωφορείο, με τους οδηγούς όμως να μην επιτρέπουν σε μαθητές να στέκονται όρθιοι. “Συνήθιζε ο οδηγός να παίρνει και κάποιους άλλους μαθητές για να μην περπατούν. Αυτό, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης κενών θέσεων στο συγκεκριμένο δρομολόγιο” προσθέτουν, λέγοντας πως, υπάρχουν “παιδιά και μάρτυρες” πως, “στο συγκεκριμένο λεωφορείο ήταν γεμάτες όλες οι θέσεις. Άρα, δεν θα μπορούσε να επιβιβαστεί κανένας μαθητής και να μείνει όρθιος”. Όπως μάλιστα επανέλαβαν τα μέλη του ΔΣ, “Εκεί εστιάζεται και η προχθεσινή παρεξήγηση”, αλλά όπως σημειώνουν, “ως οδηγοί κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να εξυπηρετήσουμε τους μαθητές, γνωρίζοντας πως τις συνέπειες θα τις υποστούμε εμείς”.

ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., Δήμος και Περιφέρεια να βρουν τη λύση”

Με φόντο τα προαναφερθέντα, οι κκ. Χατζαντώνης, Σαργολόγος και Κωστόπουλος γνωστοποιούν την απόφαση των μελών του Σωματείου κατόπιν σύγκλισης του διοικητικού συμβουλίου να προβούν το προσεχές διάστημα σε κινητοποιήσεις, στην περίπτωση που δεν δοθεί λύση στα ανωτέρω προβλήματα από την πλευρά του συνόλου των αρμοδίων.

“Εμείς σαν Σωματείο έχουμε βγάλει μία απόφαση αναφορικά με όλα τα προβλήματα και τα περιστατικά και θα προχωρήσουμε σε κάποια κινητοποίηση, αν δεν υπάρξει απάντηση στα προβλήματα” προκειμένου όπως εξηγούν να καταστήσουν σαφές προς πάσα κατεύθυνση ότι, “θέλουμε να προστατεύσουμε τα μέλη μας”.

Θέλουμε τυπικά και νομικά να είμαστε προστατευμένοι” σημειώνουν, διευκρινίζοντας πως, προς το παρόν δεν έχουν καταλήξει στη μορφή της κινητοποίησης.

“Μιλάμε δημόσια για τα προβλήματα αυτά, επειδή ήδη έναν μήνα που ξεκίνησαν τα σχολεία, έχει προκληθεί ένα μπάχαλο” υπογράμμισαν, επισημαίνοντας πως, “Οι οδηγοί είμαστε άνθρωποι και δεν μπορούμε να εισπράττουμε τον καθημερινό εκνευρισμό. Ή θα μας καλύψει ο Δήμος ή η ΚΤΕΛ ή ο κάθε αρμόδιος ή θα προχωρήσουμε σε άλλες αποφάσεις”.

Διατηρώντας ήπιους τόνους μέχρι σήμερα, επεσήμαναν ακόμη πως, “προφανώς και η αύξηση δρομολογίων θα ήταν λύση”, αλλά όπως κατέληξαν, “δεν είναι απόφαση που παίρνουμε εμείς οι οδηγοί” προσθέτοντας δε, πως, “κατανοούμε ότι είναι θέμα κονδυλίων, αλλά δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι τους επόμενους οκτώ – εννέα μήνες”.

Αξίζει να τονισθεί πως, το σύνολο των οδηγών που ανήκουν στο Σωματείο ανέρχεται στα 24 άτομα, εκ των οποίων οι 15 απασχολούνται στα λεωφορεία της ΚΤΕΛ και τα mini bus.

Προβληματισμός για την αφετηρία και την ολισθηρότητα δρόμων

Εκτός των θεμάτων της ατζέντας που σχετίζονται αποκλειστικά με τα δρομολόγια της τακτικής και αστικής συγκοινωνίας στη Σύρο, τα τρία μέλη του ΔΣ του Σωματείου, εξέφρασαν τον προβληματισμό και την ανησυχία τους για τη χωροθέτηση της νέας αφετηρίας των ΚΤΕΛ, πλησίον της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ερμούπολης, θίγοντας κατόπιν και το ζήτημα της ολισθηρότητας μερικών οδών. “Υπάρχει προβληματισμός και με τη νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ και κυρίως κατά τη διάρκεια αναχώρησης ενός λεωφορείου”. Όπως εξηγούν, το λεωφορείο “για να μπει στην κυκλοφοριακή ροή, ο οδηγός αναγκάζεται λόγω του όγκου του οχήματος, να μπει στο αντίθετο ρεύμα”. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν, “Προκαλούμε όποιον θέλει να διαπιστώσει τί συμβαίνει, να έρθει με μία κάμερα να καταγράψει την ώρα που το λεωφορείο ξεκινά για το δρομολόγιό του. Μπαίνει επτά μέτρα στο αντίθετο ρεύμα ή όχι; Αυτή είναι η απάντησή μας σε όσους υποστηρίζουν ότι αυτή η αφετηρία είναι ασφαλής”.

Επιπρόσθετα, θέλησαν να επισημάνουν το ενδεχόμενο ακύρωσης δρομολογίων, αλλά και τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος στην περίπτωση που κατά τη χειμερινή περίοδο με έντονες βροχές, παρατηρηθεί αυξημένος βαθμός ολισθηρότητας των οδοστρωμάτων και κυρίως στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, στις πλάκες περιμετρικά του μικρού κηπάριου. “Πρέπει να βρεθεί λύση και με το θέμα του χτενίσματος των πλακών. Παλαιότερα είχαν ακυρωθεί δρομολόγια. Αναμένεται ο χειμώνας. Τί θα κάνουμε πάλι;” σχολίασαν χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας επιγραμματικά τέλος πως, “Θέμα που πονάει είναι και οι αποψιλώσεις στους περιφερειακούς δρόμους του νησιού. Για όλα τα παραπάνω να μεριμνήσουν άμεσα οι υπεύθυνοι”.