Παρουσιάστηκε και εγκρίθηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο η μελέτη του Master Plan για τον λιμένα της Ερμούπολης

Οργάνωση και αναβάθμιση

Σχεδόν ώριμος ο φάκελος του έργου του εμπορικού λιμένα

Η παρουσίαση, από τον αρμόδιο μελετητή, της μελέτης του Master Plan για το λιμάνι της Ερμούπολης, πραγματοποιήθηκε, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, το οποίο δίνει τη δυνατότητα πραγματοποίησης ριζικών αλλαγών, στην όψη και χρήση του λιμένα.

Με γνώμονα την οργάνωση και αξιοποίηση στο βέλτιστο βαθμό όλων των δυνατοτήτων, που διαθέτει ο λιμένας της Ερμούπολης, σε όλο το εύρος του όρμου, η μελέτη του Master Plan περιέχει τα προτεινόμενα λιμενικά έργα, στα οποία θα μπορέσει να προχωρήσει ο Δήμος στις επόμενες δεκαετίες, τόσο προς όφελος της τουριστικής ανάπτυξης, με τα έργα του τουριστικού λιμένα, της προβλήτας πρόσδεσης των κρουαζιεροπλοίων και της μεταφοράς του ακτοπλοϊκού λιμένα, όσο και της εμπορικής δραστηριότητας, με τη δημιουργία εμπορικού λιμένα, που θα πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές.

Πρώτο έργο ο εμπορικός λιμένας

Προτεραιότητα, απ’ όλα τα προβλεπόμενα στο Master Plan έργα, θα δοθεί, σύμφωνα με τον αρμόδιο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου, κ. Ρένο Ζερβό, στο έργο της κατασκευής του εμπορικού λιμένα, που συμπεριλαμβάνεται στο γενικό σχέδιο και οι μελέτες για το οποίο βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης.

Ο κ. Ζερβός σημείωσε, πως αν και έργο, που περιλαμβάνεται στο Master Plan, δεδομένου, ότι το Λιμενικό Ταμείο, είχε προχωρήσει σε προγενέστερο χρόνο σε χωροθέτηση και απόφαση έναρξης της διαδικασίας εκπόνησης των σχετικών μελετών, το συγκεκριμένο έργο, μπορεί να εγκριθεί και να αποτελέσει την πρώτη μεγάλη παρέμβαση στην κατεύθυνση του γενικού σχεδιασμού για το λιμένα.

“Συζητόυμε για την κατ’ αρχήν έγκριση της μελέτης του έργου “Εμπορικό Κρηπίδωμα Λιμένα Ερμούπολης”, το οποίο υπάρχει, πλέον και στο προγραμματικό σχέδιο. Παρ’ όλα αυτά, επειδή ήταν προγενέστερο έργο, έχει αδειοδοτηθεί και περιβαλλοντικά από το Λ.Τ. και έχουμε και μία οριστική μελέτη, στην οποία θα υπάρξουν οι απαραίτητες διορθώσεις”, ανέφερε ξεκινώντας την εισήγησή του ο κ. Ζερβός, σημειώνοντας, πως ο προϋπολογισμός του έργου, ανέρχεται σε 3.000.000 και εκφράζοντας τη βούληση του Ταμείου, να ξεκινήσει τις προσπάθειες για εξεύρεση χρηματοδότησης, κυρίως μέσω των πακέτων του ΕΣΠΑ, καθώς υπάρχει ανοικτή πρόσκληση, στην οποία μπορεί να ενταχθεί το έργο, αν καλυφθούν έως και την καταληκτική ημερομηνία όλες οι προϋποθέσεις.

Μελέτες του 2001 απαιτούν επικαιροποίηση

Η θέση του συγκεκριμένου έργου βρίσκεται στην περιοχή Καρνάγιο, ξεκινά όπισθεν της γεφυροπλάστιγγας και εκτείνεται σε όλο το εύρος, όπισθεν του παραπλήσιου κτιρίου, που δραστηριοποιείται σούπερ μάρκετ και πριν την περιοχή των ταρσανάδων.

Σύμφωνα με το μελετητή, κ. Κουσουλό, οι μελέτες που χρονολογούνται ήδη από το 2001, είναι σίγουρο, πως θα χρειαστούν επικαιροποίηση, καθώς έχουν εκπονηθεί πριν την κατάρτιση του γενικού προγραμματικού σχεδίου. Διευκρίνισε, πως η επικαιροποίηση, δεν θίγει την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου και δε θα αφορά τόσο στη θέση του κρηπιδώματος, όσο στην ενσωμάτωση των νέων βυθομετρικών στοιχείων της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, αλλά και στην ένταξη στο σχεδιασμό του κρηπιδώματος, απορροφητικής ανωδομής, για τη βελτίωση των κυματικών συνθηκών, στο πλαίσιο του γενικότερου σχεδιασμού για το λιμάνι.

Όπως διαβεβαίωσε ο μελετητής, η συγκεκριμένη θέση, κρίνεται ως η βέλτιστη για τις δραστηριότητες του εμπορικού λιμένα.

Μετατόπιση της δραστηριότητας

Στη συνέχεια, ο κ. Κουσουλός προχώρησε στην ανάλυση του Master Plan, αναλύοντας τεχνικά και λεπτομερειακώς, τις προβλέψεις της μελέτης.

Υπενθυμίζεται, πως σύμφωνα με τον γενικό προγραμματισμό για το λιμένα, προβλέπεται η μεταφορά του ακτοπλοϊκού λιμένα στην περιοχή του Λαδόπουλου, όπου θα “εφάπτεται” με τη μαρίνα στη θέση Πηδάλι. Διευκρινίστηκε μάλιστα, πως στα ερείπια του πάλαι ποτέ κλωστοϋφαντουργείου, δεν πρόκειται να υπάρξει παρέμβαση, καθώς η χερσαία ζώνη του νέου λιμένα θα ξεκινά μετά από αυτά, δεδομένου, ότι θα γίνουν επιχωματώσεις στο σημερινό θαλάσσιο τμήμα.

Ο νέος λιμένας, τονίστηκε, πως θα μπορεί να εξυπηρετεί ταυτόχρονα περισσότερα επιβατηγά πλοία, ενώ θα επηρεάζεται άμεσα μόνο από τους ανατολικούς ανέμους, οι οποίοι βάσει των σχετικών μελετών, θεωρούνται σπάνιοι, ωστόσο, με τις κατάλληλες παρεμβάσεις, η επίδρασή τους θα είναι αμελητέα.

Η μαρίνα, κατόπιν και των τελευταίων εγκρίσεων της υφιστάμενης χωροθέτησής της, που αναμένονται στο επόμενο διάστημα, προτείνεται να λειτουργήσει ως τουριστικό καταφύγιο για μικρού και μεσαίου μεγέθους σκάφη, με μικρές παρεμβάσεις να κρίνονται αναγκαίες, στην περίπτωση που υλοποιηθεί το έργο του νέου λιμένα.

Η εμπορική δραστηριότητα του λιμένα, όπως προαναφέρθηκε, θα μετατοπιστεί στη δυτική πλευρά του λιμένα, ενώ στο Master Plan, υπάρχει πρόβλεψη και για την υλοποίηση έργων βελτίωσης και για την περιοχή του ταρσανά, με βελτίωση των υποδομών, οι οποίες αναμένεται να αξιοποιηθούν και να αναβαθμιστούν επίσης, από τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Έχοντας μετατοπίσει τις κυριότερες και περισσότερο οχλούσες δραστηριότητες του λιμένα, στη νοτιοδυτική περιοχή, όλη η βόρεια πλευρά του λιμένα, από το ναυπηγείο του Νεωρίου, έως και την προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων, μένει ελεύθερη, για αξιοποίηση στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης. Αποσυμφορημένο πλέον από την περισσότερη κίνηση, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενδείκνυται για την φιλοξενία yahts και megayahts, στο μεγαλύτερο εύρος του.

Επιπλέον, υπάρχουν δύο προτεινόμενες θέσεις για την εγκατάσταση υδατοδρομίου, ενώ στην περιοχή που αυτή τη στιγμή βρίσκεται το ακτοπλοϊκό λιμάνι, προτείνεται η δημιουργία μεγάλου πάρκινγκ, για την εξυπηρέτηση των οχημάτων.

Όσον αφορά στις προτάσεις για την προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων, με τη νέα χωροθέτηση και την επέκταση της, δίνεται η ευκαιρία για φιλοξενία πλοίων έως και 280 μέτρων, χωρίς προβλήματα και σε πλήρη συμμόρφωση με το διεθνή κανονισμό.

Τέλος, από τον κ. Κουσουλό τονίστηκε, πως η υλοποίηση έργων που απαιτούν επιχωμάτωση της θαλάσσιας περιοχής, το κόστος καθίσταται απαγορευτικό, σε ό,τι αφορά στη μεταφορά των υλικών, προειδοποιώντας για επιτακτική ανάγκη επαναλειτουργίας του λατομείου προκειμένου, από επενδυτή, καθώς η μεταφορά τους από το λατομείο, θα συγκρατήσει τα κόστη, τα οποία ήδη, είναι ιδιαίτερα υψηλά, δεδομένου, ότι όπως ενδεικτικά αναφέρθηκε, για το έργο της μεταφοράς του ακτοπλοϊκού λιμένα, πως ενδέχεται να αγγίξει και τα 27.000.000 ευρώ.

Ετικέτες: