Δεν έχει αναδειχθεί μέχρι σήμερα ο ανάδοχος των υπηρεσιών web marketing για τη Σύρο, αν και διανύουμε ήδη τον Φεβρουάριο

“Ανενεργή” η ψηφιακή προώθηση

Κοστοβόρες πολιτικές ψηφιακής προώθησης της Σύρου, οι οποίες όμως, μέχρι σήμερα, στο μέσον του Φεβρουαρίου δεν έχουν ενεργοποιηθεί, καθώς οι υπηρεσίες web marketing δεν έχουν αναληφθεί από ανάδοχο, φαίνεται να αποτελούν οι σχετικές αποφάσεις της Δημοτικής Αρχής, οι οποίες μένει να αποδειχθεί, τί αποτέλεσμα επισκεψιμότητας θα προκαλέσουν για το νησί την προσεχή τουριστική περίοδο.

Παρά το γεγονός πως, η Δημοτική Αρχή υπεραμύνεται της χρήσης ψηφιακών τρόπων και της αξιοποίησης διαδικτυακών εργαλείων σχεδόν σε απόλυτο βαθμό για την τουριστική προβολή της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, ωστόσο, ως σήμερα, δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου που θα “τρέξει” το ψηφιακό πρόσωπο της Σύρου στην αμείλικτη παγκόσμια τουριστική αγορά.

Αν και το πρώτο στάδιο του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για τις υπηρεσίες web marketing ολοκληρώθηκε στις 10 Φεβρουαρίου με την κατάθεση των φακέλων προς αξιολόγηση από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, ωστόσο, απομένει η έγκριση του αναδόχου από τα αρμόδια συλλογικά όργανα του Δήμου, για να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός και να ξεκινήσει η ψηφιακή προώθηση και προβολή της Σύρου.

Η απόφαση της διενέργειας του συγκεκριμένου διαγωνισμού είχε προκαλέσει ποικίλα σχόλια σε δημόσιες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, δεδομένου ότι το κόστος των προβλεπόμενων υπηρεσιών προϋπολογίσθηκε στο ποσό των 97.960.000 ευρώ, με το βλέμμα όλων σήμερα, να επικεντρώνεται στον χρόνο έναρξης της παροχής των εν λόγω υπηρεσιών, προκειμένου η Σύρος όσο το δυνατόν συντομότερα να βρεθεί δυναμικά στο παγκόσμιο ψηφιακό περιβάλλον με σκοπό την αύξησης της επισκεψιμότητας στο νησί. Αξίζει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο των υπηρεσιών περιλαμβάνεται και η προώθηση του πολυσυζητημένου portal του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Με φόντο τα ανωτέρω και σχετικά με το γεγονός πως, η Σύρος επιδιώκει την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προώθησή της σε στοχευμένο κοινό βάσει του χαρακτήρα και των δυνατοτήτων φιλοξενίας της, αναφορικά το ότι σήμερα, ελάχιστους μήνες πριν από την καλοκαιρινή και πασχαλινή περίοδο, δεν έχει ξεκινήσει οργανωμένα την ψηφιακή προώθησή της, κλήθηκε να τοποθετηθεί ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός.

 

Εκτίμηση για σύμβαση εντός Μαρτίου

Συγκεκριμένα, για την πρόκριση του αναδόχου των υπηρεσιών web marketing απομένει η συζήτηση του θέματος στην Οικονομική Επιτροπή, αφού θα έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση πληρότητας των φακέλων των δύο εταιριών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, με επόμενο βήμα το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την “επισφράγιση” της καταλληλότερης εταιρίας. Στην περίπτωση που δεν προκύψει ένσταση, τονίζεται πως δεν θα χαθεί επιπλέον χρόνος για την ανάληψη των υπηρεσιών, προκειμένου η ψηφιακή προβολή να ξεκινήσει άμεσα.

“Δεν μπορώ να προδικάσω τον χρόνο ολοκλήρωσης της αξιολόγησης και το αν σε διάφορα στάδια και φάσεις υπάρχουν ενστάσεις ή όχι. Ξέρετε η νομοθεσία είναι πολύ συγκεκριμένη. Ευελπιστώ ότι θα ξεκινήσει να δίνει αποτελέσματα αυτή η υπηρεσία, αρχής γενομένης της φετινής καλοκαιρινής σεζόν” ανέφερε αρχικά ο κ. Μαραγκός, εκτιμώντας παράλληλα, πως, “αν δεν θα έχουμε ενστάσεις, προσφυγές κλπ εκτίμηση και προσδοκία δική μου είναι ότι μέχρι περίπου τα μέσα Μαρτίου ίσως και 20 Μαρτίου, πάντως μέσα στον Μάρτιο θα έχουμε σύμβαση με τον ανάδοχο”.

 

Επενδύουμε πάρα πολλά στην υπηρεσία του web marketing”

Την ίδια στιγμή που άλλοι νησιώτικοι προορισμοί “τρέχουν” ήδη ολοκληρωμένα και οργανωμένα την προβολή τους, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων και ψηφιακά εργαλεία, οι οποίοι μάλιστα είναι και αναπτυγμένοι προορισμοί, ο δήμαρχος μέσω των δηλώσεών του, έρχεται να επισημάνει πως διατηρεί την αισιοδοξία του για το αποτέλεσμα της προσεχούς σεζόν, το οποίο εκτιμά πως θα έχει θετικό πρόσημο και θα οφείλεται σαφώς και στην προώθηση της Σύρου μέσω του web marketing. “Η υπηρεσία του web marketing είναι μία υπηρεσία στην οποία επενδύουμε πάρα πολλά. Ουσιαστικά αποτελεί τη ναυαρχίδα και την αιχμή του δόρατος του νησιού μας για την προώθηση και προβολή με χρήση σύγχρονων και καινοτόμων εργαλείων προώθησης και προβολής. Μιλάμε για τεχνολογίες video marketing, internet marketing, storytelling κλπ, μιλάμε για πολύ στοχευμένες καμπάνιες τουριστικής προβολής και προώθησης του νησιού μας με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του” ανέφερε ο κ. Μαραγκός, επισημαίνοντας πως, “η υπηρεσία θα έχει 12μηνη διάρκεια και άρα, θα ξεκινήσει (σσ. να προσφέρεται) από τη συμβασιοποίησή της και περίπου για 12 μήνες”. Σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε, “Υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για την παροχή υπηρεσιών και την αξιολόγηση από τον ανάδοχο” και όπως πρόσθεσε, “η προβολή του νησιού δεν εξαντλείται μόνο σε μία περίοδο του καλοκαιριού ή του Πάσχα. Στόχος είναι να προβάλουμε το νησί για προορισμό 12 μήνες τον χρόνο”.

Στο περιθώριο των συγκεκριμένων δηλώσεών του, σημείωσε δε, πως, “ήδη σχεδιάζουμε και βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης του σχεδιασμού και θα ξεκινήσει να υλοποιείται άμεσα μία επιθετική στρατηγική για την προώθηση του νησιού μας και για το Πάσχα”.

Βάσει των ανωτέρω μάλιστα, για τις προσπάθειες προώθησης της Σύρου, ο ίδιος δήλωσε, πως, “ οι συμπολίτες μας να είναι απολύτως βέβαιοι ότι φέτος η τουριστική προβολή του νησιού μας, τόσο σε επίπεδο πρωτοτυπίας, καινοτομίας αλλά κι έντασης, θα είναι πρωτοφανής”.

 

Αισιοδοξία για τις αφίξεις του προσεχούς τετραμήνου Ιουνίου – Σεπτεμβρίου

Ο ίδιος δε, θέλησε να σημειώσει πως, εκτίμησή του είναι πως, η Σύρος την προσεχή καλοκαιρινή σεζόν θα καταφέρει να αποσπάσει επισκεψιμότητα σε επίπεδο αφίξεων, μεγαλύτερη από την αντίστοιχη περυσινή. Με φόντο τις υπηρεσίες προώθησης web marketing, υποστήριξε πως, “Νομίζω θα πολλαπλασιάσει τα αποτελέσματα τα οποία αναμένουμε και τα οποία βέβαια μετουσιώνονται σε αφίξεις επισκεπτών”. Υποστήριξε μάλιστα πως, “Εδώ δεν υπάρχει θεωρία. Ή αυξάνεται η επισκεψιμότητα του νησιού ή δεν αυξάνεται. Όλα τα άλλα είναι ασκήσεις και θεωρίες επί χάρτου”, συμπληρώνοντας επιπλέον πως, “ελπίζουμε επειδή θα είναι μία καλή χρονιά φέτος για τον τουρισμό, τουλάχιστον όπως δείχνουν τα στοιχεία σήμερα τουλάχιστον το 2017 για τη χώρα μας, ότι η Σύρος θα ξεπεράσει ακόμη και τις προηγούμενες υψηλές επιδόσεις που είχε πετύχει. Φέτος είμαι πολύ πιο αισιόδοξος διότι έχει επενδύσει πλέον η Σύρος κι έχει ωριμάσει σε σχέση και με αναγνωρισμένους τουριστικούς προορισμούς”. Ωστόσο, υποστήριξε παρακάτω πως, “εν τούτοις, με έναν πολύ επιθετικό τρόπο είπαμε να αφήσουμε το τουριστικό αποτύπωμα στην αγορά τουρισμού και νομίζω ότι αυτό το έχουμε καταφέρει. Θα δείτε μία πολύ μεγάλη καμπάνια που θα ξεδιπλωθεί τις επόμενες ημέρες και θα δείτε και την επιθετική προώθηση και προβολή του νησιού μας, η οποία πιστεύω - όπως προανέφερα - ότι σε σχέση με τα ιστορικά υψηλά στις αφίξεις της προηγούμενης χρονιάς, για το τετράμηνο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου που ήμασταν περίπου 20.000 επισκέπτες παραπάνω, ότι φέτος θα κινηθούμε πολύ υψηλότερα”.

 

Έχουμε αδυναμίες. Στόχος η επιμήκυνση”

Από την πλευρά του, ο Γιώργος Μαραγκός θέλησε να κάνει εκ νέου αναφορά στις περιορισμένες δυνατότητες φιλοξενίας που χαρακτηρίζουν τη Σύρο από άποψη ξενοδοχειακού δυναμικού, στην κατεύθυνση της επισήμανσης πως, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου θεωρείται επιβεβλημένη. “Λαμβανομένου υπόψιν βέβαια ότι υπάρχουν περιορισμοί στο νησί μας που σχετίζονται με το ξενοδοχειακό δυναμικό της Σύρου” όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, “Δυστυχώς στον τομέα αυτόν έχουμε ταβάνι και σε όρους ποιότητας και σε όρους ποσότητας. Εάν δεν είχαμε τέτοιες αδυναμίες, αυτή η στρατηγική θα είχε λειτουργήσει ακόμη περισσότερο ευεργετικά στις αφίξεις. Αυτός είναι ο λόγος που στοχεύουμε σε παράπλευρους μήνες, δηλαδή τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο”. Μάλιστα, υπενθύμισε πως, “Αρκεί να σας πω ότι όλες οι πολύ μεγάλες διοργανώσεις που θα πραγματοποιήσουμε φέτος ως νησί, θα γίνουν αυτούς του μήνες” κάνοντας σύντομη μνεία στην προετοιμασία του Aegean Ball Festival, του Τριάθλου, του Syros Run και της μεγάλης διοργάνωσης HELLAS BEATLES CUP (συγχρονισμένη κολύμβηση).

 

Όσα χρήματα και να διαθέσεις στην τουριστική προώθηση, δεν είναι αρκετά”

Κληθείς να επιστρέψει στην ουσία του θέματος σχετικά με το υψηλό κόστος των υπηρεσιών web marketing και τη μη έναρξη υλοποίησής τους μέχρι σήμερα, ο κ. Μαραγκός υπήρξε σαφής, ως προς τη θέση πως όσα χρήματα και να δοθούν για την τουριστική προβολή, δεν θα επαρκούν, αν ο τόπος επιδιώκει την τουριστική ανάπτυξη. “Θα είναι δωδεκάμηνη η διάρκεια των υπηρεσιών. Αυτό στο οποίο θέλω να εστιάσω είναι πως, το web marketing είναι μία υπηρεσία που σου δίνει τη δυνατότητα σε σχέση με το κόστος, το όφελος να είναι πάρα πολύ υψηλό. Είναι μία σημαντική δυνατότητα προώθησης και προβολής ενός προορισμού σε σχέση με άλλες παραδοσιακές μεθόδους προώθησης, συν το γεγονός ότι μιλάμε για έναν στοχευμένο τρόπο. Απευθυνόμαστε σε πολύ συγκεκριμένο κοινό σε ομάδες - στόχους βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και της ταυτότητας του νησιού μας”. Συμπληρωματικά στα ανωτέρω, θέλησε να επισημάνει πως σε αυτό το θέμα, συντάσσεται και με τη στρατηγική της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου σε επίπεδο πολιτικής τουριστικής προώθησης, εκφράζοντας επί της ουσίας την απόλυτη συμφωνία του για την αξιοποίηση σημαντικών ποσών και στο κομμάτι της ψηφιακής προβολής. “Στον απολογισμό της Περιφέρειας, ο Γιώργος Χατζημάρκος αφιέρωσε ένα μεγάλο κομμάτι, θα έλεγα το μεγαλύτερο κομμάτι του απολογισμού, για να παρουσιάσει τον σχεδιασμό, την υλοποίηση των δράσεων αλλά και τα αποτελέσματα σε σχέση με την ψηφιακή καμπάνια και την ψηφιακή στόχευση της Περιφέρειας για την προβολή του Ν. Αιγαίου. Άρα, όπως ειπώθηκε από τον ίδιο τον κ. Χατζημάρκο και το ίδιο θα πω κι εγώ, όσα χρήματα και να διαθέσεις στην τουριστική προώθηση και προβολή ενός νησιού, ποτέ δεν είναι αρκετά. Διότι αν απευθύνεσαι σε έναν μεγάλο κοινό στόχο, που ενδεχομένως θα μπορούσε να είναι και το σύνολο των πολιτών στον κόσμο, καταλαβαίνουμε ότι εδώ δεν υπάρχει “οροφή””. Πρόσθεσε μάλιστα πως, “Άρα λοιπόν, επειδή τα οικονομικά μας είναι δεδομένα και περιορισμένα, όλων των φορέων και των Δήμων κλπ, είναι σαφές πως, το ποσό των 100 χιλ. ευρώ μπορεί να ακούγεται ένα μεγάλο ποσό, όμως, το λέω ξανά σε αυτές τις υπηρεσίες δεν υπάρχει ταβάνι. Δηλαδή σε όσους περισσότερους και με όσο περισσότερο στοχευμένο τρόπο θέλεις να απευθυνθείς, τόσο περισσότερο ανεβαίνει το κόστος. Η ψηφιακή προώθηση και προβολή δεν έχει “ταβάνι”. Είναι η πιο αποτελεσματική η προώθηση”.

 

Σε συνεργασία με την Marketing Greece

Προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις του, ο Γιώργος Μαραγκός θέλησε να επισημάνει πως, τα βήματα προώθησης της Σύρου, γίνονται πάντοτε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Δήμου με την Marketing Greece, καθώς η Σύρος ως προορισμός αποτελεί μέρος του νησιώτικου συμπλέγματος του Νοτίου Αιγαίου και συνολικά της χώρας κι όπως επεσήμανε, η κάθε ενέργεια και κίνηση πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά με το σύνολο των αντίστοιχων προσπαθειών. “Σε αυτήν την προσπάθεια είμαστε σε στενή συνεργασία και με την εταιρεία Marketing Greece που αποτελεί τον καθ΄ ύλην αρμόδιο σύμβουλο σε θέματα τουριστικής προώθησης και προβολής του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ κι επίσης να θυμίσω ότι η Marketing Greece είναι η εταιρεία όπου μέσω κι εκ μέρους του ΣΕΤΕ έχει μία σύμβαση για την τουριστική προώθηση και προβολή της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου. Άρα, λοιπόν, εδώ προσπαθούμε οι κινήσεις μας να είναι και στοχευμένες αλλά να λειτουργούν απολύτως συμπληρωματικά κι όχι επι-καλυπτικά σε σχέση με το αντικείμενο το οποίο έχει η Περιφέρεια για την τουριστική προώθηση και προβολή. Διότι και το νησί μας δεν παύει να αποτελεί μία γεωγραφική οντότητα κι ένα brand που εντάσσεται μέσα στο ευρύτερο brand της Περιφέρειας” σημείωσε καταλήγοντας ο δήμαρχος.