Απόφαση πρόχειρης εκπροσώπησης της Σύρου στη διεθνή τουριστική έκθεση της Γαλλίας “Salon Mondial du Tourisme” εντός Μαρτίου

Αποκαρδιωτική εικόνα Τουριστικής Επιτροπής

Έντυπο υλικό της περασμένης θητείας πρόκειται να διατεθεί σε τουριστικούς πράκτορες και επισκέπτες

Εικόνα πλήρους διάλυσης αναφορικά με τον τουριστικό βηματισμό παρουσίασε χθες, η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, υπό τον νέο πρόεδρό της, Δομένικο Σαγκινέτο, αποφασίζοντας να εκπροσωπηθεί με προχειρότητα στη μεγάλη διεθνή τουριστική έκθεση της Γαλλίας “Salon Mondial du Tourisme”, η οποία και θα διεξαχθεί από τις 16 έως και τις 19 Μαρτίου.

Η απόφαση των μελών να βάλουν ρότα και για τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις που πραγματοποιούνται σε διεθνές επίπεδο, ως αποδείχθηκε λήφθηκε εντελώς επιδερμικά, αφού παρά το γεγονός πως η Σύρος θα έχει δικό της χώρο στο περίπτερο της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, ωστόσο, η εκπροσώπηση του νησιού – ως λύση ανάγκης - θα γίνει από το μέλος της Τουριστικής Επιτροπής, πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Γαλησσά και καταλυματία, Γιάννη Βουτσίνο, ενώ ελλείψει κατάλληλου έντυπου προωθητικού υλικού, αποφασίστηκε να μοιραστεί τουριστικό φυλλάδιο μεταφρασμένο στη γαλλική γλώσσα που έχει απομείνει από την προηγούμενη δημοτική θητεία.

Ανεπαρκής η εκπροσώπηση της Σύρου

Ο διάλογος για την εκπροσώπηση της Σύρου “άνοιξε” μετά από τις παρατηρήσεις του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, Ιάκωβου Αρβανίτη, ο οποίος έθεσε ως βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής της πρωτεύουσας των Κυκλάδων σε μεγάλες εκθέσεις, αφενός την παρουσία τουριστικού πράκτορα ή πρακτόρων, αλλά και τη δυνατότητα διάθεσης κατάλληλου έντυπου προωθητικού υλικού, με φόντο τη δυνατότητα επαφών με τουριστικούς πράκτορες, αλλά και με εν δυνάμει επισκέπτες. Μάλιστα, ο ίδιος τεκμηρίωσε την κριτική τοποθέτησή του, λέγοντας πως, με αυτόν τον τρόπο η συμμετοχή στις εκθέσεις αποκτά νόημα, “δεν είναι ευκαιριακή”, ενώ επιπλέον, όπως χαρακτηριστικά τόνισε “ακόμη και η δαπάνη ενός ευρώ, είναι επένδυση”.

Παρά τις παρατηρήσεις του, που αποτέλεσαν την αφορμή για τη μονόωρη τελικώς συζήτηση των μελών, τα οποία ως θέμα στην ημερήσια διάταξη είχαν μόνον τον ορισμό εκπροσώπου στην εν λόγω έκθεση, ωστόσο, ο τρόπος της συμμετοχής της Σύρου, μόνον αισιοδοξία δεν εμπνέει ούτε για ένα στοιχειώδες τουριστικό αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα, αποφασίσθηκε η εκπροσώπηση του νησιού από τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Γαλησσά, Γιάννη Βουτσίνο, καθώς όπως διασαφηνίστηκε στη συνεδρίαση εκ μέρους του κ. Σαγκινέτου ήταν ο μοναδικός διαθέσιμος που αποδέχθηκε τελικά τη μετακίνησή του στην τουριστική έκθεση της Γαλλίας. Μάλιστα, ερωτήσεις μελών της Τουριστικής Επιτροπής ανέδειξαν το γεγονός πως, η Σύρος στην επικοινωνία της στη γαλλική γλώσσα θα εξυπηρετηθεί από δύο πρόσωπα που θα είναι διαθέσιμα στο περίπτερο της Περιφέρειας, αφού η συριανή μονοπρόσωπη αποστολή δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες επικοινωνίας.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης δε, ήρθε στο προσκήνιο και ο προβληματισμός της μη ανταπόκρισης τουριστικών πρακτόρων και γενικώς επιχειρηματιών του Τουρισμού σχετικά με τη συμμετοχή τους στις προσκλήσεις της Τουριστικής Επιτροπής, με τον πρόεδρο μάλιστα (Δ. Σαγκινέτο), να σημειώνει πως, ο συντονιστικός ρόλος της αρμόδιας Επιτροπής περιορίζεται στην αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων, στα οποία όμως, οι επαγγελματίες του κλάδου “δεν ανταποκρίνονται”. Αναφορικά με τα παραπάνω, άκρως απογοητευτική από κάθε άποψη και κυρίως από άποψη προετοιμασίας, υπήρξε η αναφορά τόσο του ίδιου του κ. Σαγκινέτου, όσο και του ίδιου του κ. Βουτσίνου που θα μεταβεί στην έκθεση σχετικά με την προχειρότητα συμμετοχής, οι οποίοι επεσήμαναν πως, “ένα άδειο περίπτερο, θα έκανε περισσότερη ζημιά” στον τόπο με φόντο την επισκεψιμότητα της έκθεσης.

Με “μπαγιάτικα” φυλλάδια περασμένης θητείας, που κατά το παρελθόν σχολιάστηκαν άκρως αρνητικά από τη σημερινή Δημοτική Αρχή

Θέμα το οποίο απασχόλησε εξίσου έντονα ήταν και η ανυπαρξία κατάλληλων προωθητικών διαφημιστικών φυλλαδίων για τη διάθεσή τους εκ μέρους του νησιού στην έκθεση “Salon Mondial du Tourisme”, αφού ανέδειξε την στασιμότητα της Δημοτικής Αρχής σε επίπεδο ενεργειών για τη δημιουργία νέου τουριστικού εντύπου, μετά τη δημόσια παραδοχή της τον περασμένο Ιούλιο, περί άστοχου αποτελέσματος του εντύπου “4 εποχές”. Ερώτηση σχετικά με το υλικό που θα διανεμηθεί έθεσαν ο επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλος Χρυσαφίδης και το μέλος της αντιπολίτευσης, Γιάννης Βρούτσης, οι οποίοι και θέλησαν να πληροφορηθούν – εύλογα - για τον τρόπο προβολής του νησιού. Όπως γνωστοποίησε γενικόλογα ο κ. Σαγκινέτος, θα χρησιμοποιηθεί διαφημιστικό φυλλάδιο στη γαλλική γλώσσα που έχει απομείνει από την περασμένη δημοτική θητεία, προκαλώντας έντονα ερωτηματικά για το περιεχόμενό του και τον επίκαιρο(;) χαρακτήρα των στοιχείων που περιλαμβάνει τόσο σε επίπεδο επικοινωνίας, όσο και σε επίπεδο δυνατοτήτων ακτοπλοϊκής ή και αεροπορικής σύνδεσης του νησιού. Έχοντας άγνοια για περισσότερη πληροφόρηση ο κ. Σαγκινέτος, έδωσε τον λόγο στον κ. Βουτσίνο, ο οποίος παρομοίως δεν παράθεσε περισσότερες πληροφορίες, αλλά αρκέστηκε μόνον να ενημερώσει για τον αριθμό των φυλλαδίων που θα διατεθούν και θα αφορά σε 1.500 έντυπα, ενώ επιπρόσθετα, ενημέρωσε για τη διάθεση υλικού και σε ηλεκτρονική μορφή (στικάκια), το περιεχόμενο των οποίων τόνισε πως θα ρυθμίσει “ένας υπάλληλος του Δήμου”. Πέραν αυτών, γνωστοποίησε επίσης πως, στις τέσσερις οθόνες του περιπτέρου της Περιφέρειας, θα υπάρχει η δυνατότητα προβολής των δύο video για το νησί που εστιάζουν στην περίοδο του Πάσχα και στη θερινή περίοδο.

Η συγκεκριμένη συζήτηση έφερε στην πρώτη γραμμή τη μη προετοιμασία της Τουριστικής Επιτροπής υπό τον νέο πρόεδρο σχετικά με τις συμμετοχές σε εκθέσεις Τουρισμού, προδίδοντας μάλιστα και την επιπόλαια στάση μελών της Δημοτικής Αρχής, που κατά καιρούς στηλίτευσαν τα τουριστικά έντυπα της περασμένης θητείας κι όμως σήμερα, έρχονται να προωθήσουν ακριβώς τα ίδια.

Παρά το ότι ο κ. Σαγκινέτος δεσμεύθηκε πως, σε επόμενη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής θα τεθεί το θέμα δημιουργίας νέων εντύπων, ωστόσο, αυτή η αναφορά του δεν αποτελεί δικαιολογία για την αδράνεια άλλων μελών της Τουριστικής Επιτροπής, που από τον Ιούλιο έως και σήμερα, δεν πίεσαν για να “τρέξουν” οι σχετικές διαδικασίες. Σημειώνεται μόνον, πως, ο διευθυντής του ΕΟΤ στις Κυκλάδες και μέλος της Επιτροπής, Μιχάλης Παράβαλος πρότεινε το δημιουργικό κομμάτι να επιτευχθεί μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αισθητικά προκειμένου να εγκριθεί αρμοδίως, ενώ και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Ευάγγελος Αλεξανδρίδης χαρακτήρισε “εγκληματικό” το γεγονός ότι η Σύρος δεν διαθέτει κατάλληλο τουριστικό προωθητικό έντυπο.

Δεν υπάρχει μπούσουλας και πλάνο

Από τη συνολική συζήτηση, οι κκ Αρβανίτης και Βρούτσης οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα πως, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης και κατ΄ επέκτασιν η Τουριστική Επιτροπή δεν διαθέτει marketing plan για τον Τουρισμό, το οποίο επαρκεί και υπηρετεί πιστά τις ανάγκες της Σύρου. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος των ξενοδόχων Σύρου, υποστήριξε πως αν υπήρχε ουσιαστικό πλάνο, θα μπορούσε να αποτελέσει τον μπούσουλα για τις αγορές που στοχεύει το νησί, προκειμένου εγκαίρως να προετοιμάζεται ο Δήμος και για το προωθητικό υλικό και τις συμμετοχές του σε εκθέσεις, ενώ τέλος, το μέλος της αντιπολίτευσης, διαπίστωσε πως, “δυστυχώς ως τόπος δεν έχουμε ταυτότητα, πλάνο, προορισμό”, παρά μόνο όπως χαρακτηριστικά ανέφερε “ένα αμαρτωλό portal” στο οποίο επεσήμανε πως η Δημοτική Αρχή έχει προωθήσει αρκετά υψηλά ποσά.