Συνέντευξη Τύπου του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για τα σοβαρά αναπάντητα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά

Διάλυση στην Καθαριότητα και απαξίωση αιτημάτων

“Ακατάλληλο το αμαξοστάσιο στον Αξό” δηλώνουν κατηγορηματικά, αναδεικνύοντας την απραξία και την αδιαφορία του Αντιδημάρχου, Μ. Βουτσίνου

Στη δημοσιοποίηση των σοβαρών προβλημάτων που βιώνουν σε καθημερινή βάση οι υπάλληλοι και οι εργάτες του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, προχώρησαν τα μέλη του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων, θίγοντας ευθέως τα ζητήματα ασφάλειας και υγείας που έρχονται στο προσκήνιο για όσους βρίσκονται καθημερινά στο αμαξοστάσιο.

Στο πλαίσιο της σχεδόν δίωρης συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν από το πρώην δημοτικό κατάστημα στην Άνω Σύρο, τα μέλη του ΔΣ περιέγραψαν με γλαφυρό τρόπο τη διάλυση που χαρακτηρίζει τη λειτουργία της Υπηρεσίας Καθαριότητας και δη τις υποθέσεις του “ακατάλληλου αμαξοστασίου” όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, καυτηριάζοντας ξεκάθαρα την απραξία και την αδιαφορία του αρμόδιου Αντιδημάρχου, Μάριου Βουτσίνου.

Ζητήματα καθημερινής ασφάλειας των εργατών και οδηγών καθαριότητας, που προκύπτουν από την απουσία μέριμνας και συντήρησης για τους χώρους που βρίσκονται καθημερινά, αλλά και από την ασυνέπεια συντηρήσεων των μέσων που χρησιμοποιούν, “πρωταγωνίστησαν” στην αγωνία των μελών του ΔΣ.

Ωστόσο, εκτός των ανωτέρω, οι ίδιοι υπογράμμισαν τη μη τήρηση των προφορικών δεσμεύσεων της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου, Γιώργου Μαραγκού αναφορικά με θέματα ισότιμης και ορθής διαχείρισης του προσωπικού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, κάνοντας λόγο παράλληλα για τις ανοικτές υποθέσεις των κρίσεων, για την ανάγκη εκ νέου τροποποίησης του “φρέσκου” Οργανισμού, αλλά και για τις συνεχείς μετακινήσεις υπαλλήλων “με αποφάσεις” Δημάρχου”, που όπως υποστήριξαν οφείλονται στην μη ύπαρξη σχεδιασμού.

Επένδυσαν στον διάλογο ένα έτος, αλλά δεν είδαν απάντηση στην πράξη

Εξ αρχής, ο πρόεδρος, Γιάννης Χρόνης και τα άλλα μέλη του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης θέλησαν να ξεκαθαρίσουν πως, η δημοσιοποίηση των σοβαρών θεμάτων και των αναπάντητων αιτημάτων τους, έρχεται σε συνέχεια της “ομόφωνης απόφασης της γενικής συνέλευσής τους”, προ μίας εβδομάδας, μετά από την προσπάθεια συνεννόησης και διαλόγου με τη Δημοτική Αρχή για ένα έτος, καθώς δεν είχαν αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα, η Άννα Βαμβακάρη αφού σημείωσε πως η δημόσια αναφορά στα προβλήματα των υπαλλήλων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, δεν πρέπει να εκληφθεί από καμία πλευρά ως προεκλογική αντιπαράθεση, σημείωσε πως, η Δημοτική Αρχή οφείλει να ευαισθητοποιηθεί απέναντι σε μία σειρά αιτημάτων, που συνδέονται με τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Δήμου προς τον δημότη.

Ειδικότερα, αναφορικά με τα θέματα των κρίσεων, της απαραίτητης νέας τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) ώστε να περιλαμβάνει όλες τις ειδικότητες και τις συνεχείς αλλαγές καθηκόντων σε αρκετούς υπαλλήλους που δυσχεραίνουν την λειτουργία του Δήμου, γνωστοποίησε πως στο σύνολό τους έχουν επισημανθεί προς τη Δημοτική Αρχή με έγγραφα και σε συναντήσεις τόσο με τον κ. Μαραγκό, όσο όμως και με τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου, Αλέξη Τσιάντη.

Συγκεκριμένα, το ΔΣ ανέφερε πως υπήρξε συνάντηση Μάρτιο – Απρίλιο του 2018 με τον κ. Τσιάντη, ο οποίος όπως είπαν, αναγνώρισε ως “ορθά και δίκαια τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις μας”, δεσμευόμενος – όπως και έπραξε – ότι θα τα μετέφερε στον Δήμαρχο.

Κατόπιν εγγράφων τους, τα οποία και περιείχαν όλα τα σοβαρά αιτήματα που έθεσε σε προτεραιότητα το Σωματείο, που απαριθμεί σχεδόν 200 μέλη, ακολούθησε νέα συνάντηση με τον Γιώργο Μαραγκό, τέλος Μαΐου, από την οποία αναχώρησαν οι εκπρόσωποι του Σωματείου με “θετικές εντυπώσεις”, δεδομένης της καλής συνεργασίας, στο πλαίσιο της οποίας – όπως δήλωσαν – και ο Δήμαρχος μίλησε για δίκαια αιτήματα.

Ωστόσο, αφού παρήλθε ένα διάστημα οκτώ μηνών, χωρίς να ληφθεί απόφαση από τη Δημοτική Αρχή ώστε στην πράξη να δρομολογηθούν ή και να δοθούν λύσεις στα παραπάνω θέματα, ενώ ταυτόχρονα όλο αυτό το διάστημα παρέμενε χωρίς απάντηση και το τελευταίο τους έγγραφο προς τη Δημοτική Αρχή, έλαβαν την “ομόφωνη απόφαση” με τη γενική συνέλευση, να προχωρήσουν σε πιο δυναμικά βήματα.

Το πρώτο εξ αυτών, όπως σημείωσαν, αφορά στη δημοσιοποίηση των θεμάτων τους μέσω συνέντευξης Τύπου, όπως κι έπραξαν χθες το μεσημέρι, λίγο μετά τις τέσσερις, υπογραμμίζοντας κατηγορηματικά πως όλο το προηγούμενο διάστημα “ανέμεναν ουσιαστικές απαντήσεις, αποδεικνύοντας την πρόθεση συνεργασίας, χωρίς να δουν όμως αποτέλεσμα”.

Παγωμένες” οι κρίσεις επί πολλά έτη. Απαιτείται νέα τροποποίηση ΟΕΥ ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι υπάλληλοι

“Κρίσεις έχουν να γίνουν χρόνια. Από τον ενιαίο Δήμο και μετά δεν έχουν ξαναγίνει κρίσεις” σχολίασε η κ. Βαμβακάρη περιγράφοντας το πρώτο θέμα με σαφήνεια, τονίζοντας μάλιστα πως, δεν αφορά μόνον την τωρινή Δημοτική Αρχή, καθώς παρομοίως είχε αντιμετωπισθεί το ζήτημα και κατά την προηγούμενη θητεία. “Εμείς σαν Σωματείο ζητάμε τις κρίσεις γιατί με τις κρίσεις υπάρχει ισότητα μεταξύ των υπαλλήλων ενώ με τις τοποθετήσεις με αποφάσεις Δημάρχου υπάρχουν ανισότητες” πρόσθεσε κατηγορηματικά, αναδεικνύοντας την ανάγκη η Δημοτική Αρχή να ακολουθήσει την ορθή διαδικασία. “Θέλουμε τη νόμιμη διαδικασία που αφορά στα τυπικά προσόντα, στον βαθμό του καθενός, στα χρόνια υπηρεσίας κλπ. Υπάρχουν για παράδειγμα άνθρωποι που θα μπορούσαν να είναι διευθυντές και δεν είναι” συμπλήρωσε, ενώ αμέσως μετά μίλησε και για τα ζητήματα σχετικά με τον Οργανισμό.

Αφού υπενθύμισε πως “με τη σημερινή Δημοτική Αρχή καθυστέρησε ο Οργανισμός και έγινε το 2017, ενώ θα μπορούσε να είχε γίνει πιο γρήγορα”, ανέφερε πως, ναι μεν αυτό “ήταν τροχοπέδη στις κρίσεις” όπως υποστήριζε και η Δημοτική Αρχή, όμως το ζήτημα της προώθησης των κρίσεων σήμερα βρίσκει και νέα εμπόδια, όπως το γεγονός πως δεν έχουν συμπεριληφθεί στον ΟΕΥ όλες οι ειδικότητες και άρα, όλοι οι υπάλληλοι, ώστε να αξιολογηθούν ισότιμα.

“Κάποιες ειδικότητες ήταν εκτός Οργανισμού και είχαμε αιτήματα υπαλλήλων που ζητούσαν να μπουν κι εκείνοι να κριθούν, θεωρήσαμε ότι πρέπει να γίνει μία τροποποίηση” σχολίασε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως και αυτό το θέμα αναφέρθηκε στον Δήμαρχο και τον Γενικό Διευθυντή τον Μάιο, όμως ως σήμερα, δεν τέθηκε επί τάπητος κάποια πρόταση. “Συμφώνησε και ο ίδιος για τον Οργανισμό” επανέλαβε η κ. Βαμβακάρη, η οποία συμπλήρωσε πως, “μας ζητήθηκε ένα έγγραφο με τις προτάσεις μας τον Μάιο του 2018”, όμως όπως γνωστοποίησε, πως, δυστυχώς “σήμερα δεν υπάρχει χρόνος για να κάνουν τροποποίηση”. Η ίδια τόνισε δε, πως, κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις προς τη Δημοτική Αρχή τον Ιούνιο.

Κάναμε ακόμη κι ένα υπηρεσιακό έγγραφο τον Νοέμβριο του 2018 γιατί δεν είδαμε να έχει γίνει κάτι και δεν είχαμε καμία απάντηση, ούτε προφορική, ούτε γραπτή” πρόσθεσε, γνωστοποιώντας πως, τελικά η απαντητική επιστολή της Δημοτικής Αρχής, απεστάλη προς το Σωματείο, μόλις χθες, ημέρα κατά την οποία είχε αποφασιστεί να δοθεί η συνέντευξη Τύπου από την πλευρά των εργαζομένων, παρά το ότι είχε ζητηθεί εγκαίρως η τοποθέτησή της προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση των υπαλλήλων στη γενική συνέλευση.

Σε ερώτηση αν στο περιεχόμενό της δίδεται απάντηση για τα παραπάνω θέματα, το ΔΣ αφού διευκρίνισε πως, “δεν είχε χρόνο για αναλυτική επεξεργασία” ωστόσο, ανέφερε πως, σε γενικές γραμμές, η Δημοτική Αρχή για τις κρίσεις επικαλείται νομοθεσία που δεν επιτρέπει άμεσες ενέργειες προτού εκδοθούν διευκρινιστικές εγκύκλιοι.

Συνεχείς μετακινήσεις και “παγιωμένες έμμισθες θέσεις”. Ακέφαλα αυτοτελή Τμήματα

Εκτός των ανωτέρω, ένα ακόμη σοβαρό θέμα που αναφέρθηκε κατά την τοποθέτηση της κ. Βαμβακάρη αφορά και στο ζήτημα των συνεχών μετακινήσεων υπαλλήλων. Όπως σχολιάστηκε, οι αποφάσεις Δημάρχου εκδίδονται και κάποιες εφαρμόζονται για σύντομο διάστημα και “ανακαλούνται” μετά, ή άλλες δεν προωθούνται στον χρόνο, για τον οποίο πρέπει να εξυπηρετήσουν. Σύμφωνα με όσα εξήγησε το ΔΣ, αυτή η πραγματικότητα δυσκολεύει πολύ την καθημερινότητα των υπαλλήλων, ενώ δεν ευνοεί στην κατεύθυνση της παραγωγής – με οργάνωση και σχεδιασμό – έργου, προς όφελος των δημοτών της Σύρου.

Επιπλέον, η κ. Βαμβακάρη ενημέρωσε και για το θέμα των “παγιωμένων έμμισθων θέσεων”, που διαπιστώνεται πολλά περισσότερα χρόνια από τη θητεία της σημερινής Δημοτικής Αρχής, όπως χαρακτηριστικά διευκρίνισε και πρέπει να “αντιμετωπισθεί”. “Είχαμε αιτήματα από το 2017 αυτές οι έμμισθες θέσεις να “αλλάζουν”, δηλαδή να γίνει μία πρόσκληση και να απαντήσουν όσοι υπάλληλοι ενδιαφέρονται να τις έχουν και να γίνει κλήρωση. Μάλιστα προτείναμε να υπάρχει και χρονικό όριο” σχολίασε, αναδεικνύοντας την ανάγκη για δίκαιη και ισότιμη αντιμετώπιση των υπαλλήλων και για τη μεταξύ τους εποικοδομητική και ομαλή συνεργασία.

Αυτό το αίτημα το θεώρησε και ο κ. Γενικός και ο Δήμαρχος αυτονόητο” πρόσθεσε, επαναλαμβάνοντας πως, δεν έχει δοθεί λύση ούτε σε αυτό το θέμα.

Τέλος, η ίδια έκανε λόγο για “ακέφαλα αυτοτελή Τμήματα του Δήμου” (δύο εκ των τριών, το ένα από τον Μάιο του 2018 και το άλλο από τον Δεκέμβριο 2018), τα οποία όπως σημείωσε, πρέπει να αποκτήσουν προϊσταμένους.

Ζητήσαμε από τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας να τηρηθεί ο νόμος. Δυστυχώς τίποτα δεν έγινε”

“Έχουμε εξαντλήσει κάθε περιθώριο για να κάνουμε τη συνέντευξη Τύπου και γραπτό και προφορικό” ανέφερε με τη σειρά του ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Γιάννης Χρόνης, ο οποίος γνωστοποίησε τις επαφές του με τον Δήμαρχο και με τον Γενικό Γραμματέα προκειμένου να δοθούν λύσεις και στα θέματα που αφορούν στην Υπηρεσία Καθαριότητας και είναι άκρως σοβαρά, όπως γλαφυρά και με σαφήνεια περιέγραψε.

“Το θέμα της Καθαριότητας είναι χρόνιο πρόβλημα” σχολίασε, εξηγώντας πως, αν και πολλά σοβαρά ζητήματα μετρούν πολλά έτη πίσω, αυτό δεν σημαίνει πως, οι υπάλληλοι δεν ανέμεναν ανταπόκριση από τη σημερινή Δημοτική Αρχή.

Πάνω απ΄ όλα είναι η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων” τόνισε ο κ. Χρόνης, εξηγώντας πως υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους εργάτες – υπαλλήλους καθαριότητας, οι οποίοι όπως πρόσθεσε, αναφερόμενος στην κατάσταση του αμαξοστασίου στον Αξό, “βρισκόμαστε μέσα σε έναν χώρο που εγκυμονεί κινδύνους και για την υγεία και για την ασφάλεια υπαλλήλων και δημοτών”. Όπως εξήγησε, “το αμαξοστάσιο είναι μέσα στον αστικό ιστό και ήταν για συγκεκριμένα οχήματα επί (πρώην) Δήμου Ερμούπολης”, ενώ παρά τη συνένωση και τις νέες αυξημένες ανάγκες, τόνισε πως, “Παραμένουμε στους ίδιους χώρους και με το ίδιο ή μπορώ να πω και χειρότερο καθεστώς”.

Περιγράφοντας την κατάσταση στο αμαξοστάσιο της πόλης, ο κ. Χρόνης υπήρξε συγκεκριμένος: “Ζητήσαμε από τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας να διευθετηθούν κάποια πράγματα. Αυτά είναι οι χώροι ενδιαίτησης, τα wc και ό,τι προβλέπεται από το νόμο και τη νομοθεσία. Αυτό δεν έχει γίνει μέχρι τώρα. Δεν υπάρχουν τουαλέτες, δεν υπάρχουν χώροι ενδιαίτησης, ούτε ερμάρια κατάλληλα για να βάλει ο κάθε εργαζόμενος τα πράγματά του” ανέφερε πρωτίστως, ενώ έθιξε και την κατάσταση με τα νέα – πλην όμως “καθηλωμένα” απορριμματοφόρα του Δήμου (προμήθεια 2005 και 2010) -, καθώς μίλησε και για την απουσία συντηρήσεως όσων δημοτικών οχημάτων χρησιμοποιεί η Υπηρεσία Καθαριότητας.

“Όσον αφορά για την ασφάλεια των οχημάτων, δεν δίνουν την απαιτούμενη προσοχή που χρειάζεται. Στα βαρέα αυτά οχήματα είμαστε εμείς χρήστες, αλλά πρέπει να πούμε ότι στον δρόμο υπάρχουν και πολίτες. Αυτό σημαίνει ότι η συντήρηση και η ασφάλεια των οχημάτων έπρεπε να είναι πρώτο μέλημα του κάθε αιρετού” σχολίασε ο Γιάννης Χρόνης, γνωστοποιώντας πως, “στα χέρια μας δεν έρχονται ούτε βιβλία συντήρησης, ούτε υπάρχουν μέσα τα δελτία συντήρησης που χρειάζεται να έχει ένα βαρύ όχημα”.

Μάλιστα σε καυστικό τόνο, ο πρόεδρος του Σωματείου σχολίασε πως, “Σε ερώτηση που έχω κάνει αν στο δικό σας όχημα έχετε βιβλίο συντήρησης πήρα καταφατική απάντηση. Γιατί λοιπόν δεν υπάρχει βιβλίο συντήρησης στο όχημα του Δήμου, της Υπηρεσίας;” πρόσθεσε σχετικά.

Επιπλέον, αναφερόμενος στην είσοδο και έξοδο του αμαξοστασίου, τόνισε πως, υπάρχουν κίνδυνοι με τα βαρέα οχήματα, κυρίως τις πρωινές ώρες και με τη μεταφορά μαθητών, λόγω φόρτου της κυκλοφορίας.

“Χρειάζεται μεγάλη ευαισθησία από τους ίδιους και ειδικά από τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας στα θέματα υγιεινής και ασφάλειας” επανέλαβε αρκετές φορές ο Γιάννης Χρόνης ενώ, γνωστοποίσε πως, δυστυχώς, “Ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα είναι ότι πρέπει ανά έτος να γίνονται εξετάσεις στους εργαζομένους και το ξέρει ο κ. Αντιδήμαρχος” αναφέροντας πως, “Ούτε και αυτά γίνονται”.

Ο ίδιος, πρόσθεσε παρακάτω πως, “δεν υπάρχει οργανωμένο γραφείο κίνησης των οχημάτων του Δήμου”, αναδεικνύοντας τους φόβους και την ανησυχία, όχι μόνον σε απευκταία περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος, αλλά και σε επίπεδο ρύθμισης της καθημερινής δουλειάς που πρέπει να διεκπεραιώνεται με οργάνωση και απρόσκοπτα. “Αυτό σημαίνει ότι κάτι να γίνει και στις πέντε τα ξημερώματα δεν υπάρχει υπεύθυνος” συμπλήρωσε, ενώ υπογράμμισε παρακάτω πως, “Οι μετακινήσεις μας έχουν δυσκολέψει καθώς είναι μεγάλο το νησί και θα πρέπει να μετακινούμαστε με πολλά χιλιόμετρα και συνοδούς επάνω στα απορριμματοφόρα, τα οποία για τον α ή β λόγο, κάνουν πολλά χιλιόμετρα. Υπάρχει απορριμματοφόρο που κάνει 100 χλμ (τη μέρα) με δύο ανθρώπους πάνω”.

Προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις του, πρόσθεσε πως, “βρισκόμαστε σε ένα ακατάλληλο αμαξοστάσιο” και όπως επανέλαβε, αυτό φαίνεται να μην απασχολεί όσο θα έπρεπε τους αιρετούς, επαναλαμβάνοντας λακωνικά την κριτική του για τους κινδύνους που υπάρχουν απέναντι στους εργαζομένους σε καθημερινή βάση.

Αφού δε, υπενθύμισε πως, το αμαξοστάσιο στον Πάγο δεν λειτουργεί, γνωστοποίησε πως στο χθεσινό έγγραφό της, η Δημοτική Αρχή, για όλα τα παραπάνω, ανέφερε μόνον πως, έχει υπάρξει μέριμνα σύμβασης για κάλυψη αναγκών με ποσό 10.000 ευρώ κι αυτό όπως ανέφεραν

Ερωτηθείς αν επαρκεί αυτό το ποσό, ο ίδιος απάντησε αρνητικά, αφού όπως πρόσθεσε, “είναι σταθερή η καραμέλα του Αντιδημάρχου ότι δεν υπάρχουν λεφτά”.

“Πρέπει να δίνουμε κάθε μέρα τον καλύτερό μας εαυτό για να υπηρετήσουμε τους δημότες και το νησί μας. Αυτό θα πρέπει να είναι βασικό μέλημα των αιρετών” σχολίασε ο κ. Χρόνης, υπενθυμίζοντας πως η Καθαριότητα είναι ανταποδοτική Υπηρεσία.