Σε νέα σύμβαση με την εταιρεία που εκπόνησε τον στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου, προχωρά ο Δήμος

Νέα ανάθεση στην Toposophy για τουριστικό αποτέλεσμα

Σε νέα σύμβαση δωδεκάμηνης διάρκειας με την εταιρεία Toposophy προχωρά ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης προκειμένου να εφαρμόσει σταδιακά τον στρατηγικό σχεδιασμό που εκπονήθηκε από πλευράς της, αναφορικά με την τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Η θετική γνωμοδότηση της Τουριστικής Επιτροπής για τη νέα σύμβαση δόθηκε μετά από δια περιφοράς συνεδρίαση των μελών της, προκειμένου σταδιακά να ξεκινήσει η υλοποίηση του σχεδιασμού για την προσεκτική και στοχευμένη τουριστική πορεία της Σύρου.

Σε συνέχεια της πρώτης σύμβασης ύψους 60 χιλ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ο Δήμος έρχεται να πληρώσει την εταιρεία με το ποσό των 30 χιλ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ώστε να αναπτύξει έναν νέο κύκλο δωδεκάμηνης συνεργασίας, στο πλαίσιο της οποίας θα υπάρξει η καθοδήγηση όλων των πλευρών στο κομμάτι της εφαρμογής των δράσεων που έχει προτείνει η Toposophy με τον στρατηγικό σχεδιασμό.

Πρόκειται για μία ισχυρή συνεργασία σύμφωνα με όσα δηλώνει ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς στην “Κοινή Γνώμη”, η οποία ωστόσο, αφήνει περιθώριο να σημειωθεί πως ανοίγει παράλληλα τη “στρόφιγγα” των συνεργασιών και των αναθέσεων ώστε να μπορέσει να “ραφτεί” σε όλη του την έκταση το “κοστούμι” της τουριστικής ανάπτυξης για τη Σύρο. Κι αυτό, σε ένα πλαίσιο με συγκεκριμένες οικονομικές δυνατότητες για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, αλλά και για τους επιχειρηματίες.

Με αφορμή τα παραπάνω, ο Παναγιώτης Κουταβάς παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα, σχολιάζοντας παράλληλα και τα μέχρι σήμερα στοιχεία της τρέχουσας τουριστικής σεζόν, κατά την οποία η Σύρος μέτρησε αρκετούς επισκέπτες, χωρίς όμως να μετρά υψηλό όφελος σε επίπεδο εσόδων.

Διευκρινίζεται εξ αρχής πως η έγκριση του ποσού για τη νέα σύμβαση με την Toposophy θα περάσει από την επόμενη Οικονομική Επιτροπή.

  • Τελείωσε επίσημα η θερινή περίοδος, αν και στη Σύρο βρίσκονται ακόμη κάποιοι επισκέπτες. Πώς παρακολουθήσατε τη φετινή σεζόν και ποια είναι τα συμπεράσματά σας; Σε γενικότερο επίπεδο σχολιάζεται πως το νησί κατέγραψε επισκεψιμότητα στα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2019, ωστόσο, οι επιχειρήσεις δεν αποκόμισαν μεγάλο οικονομικό όφελος.

“Προσωπικά, σε γενικές γραμμές είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος από τη σεζόν που διανύουμε. Θέλω να πιστεύω ότι θα έχουμε υψηλή επισκεψιμότητα και όλο το διάστημα του Σεπτεμβρίου. Σε αυτό βέβαια θα βοηθήσουν και τα τρία μεγάλα Φεστιβάλ που διοργανώνονται αυτές τις ημέρες (Ρεμπέτικο, Stray Art και Animasyros) και κρατώ την αισιοδοξία μου και για τον Οκτώβρη. Πρέπει να γίνει κτήμα σε όλους μας πως η σεζόν ξεκινά τον Μάρτη και τελειώνει τέλος Οκτώβρη. Οπότε, τότε θα κάνω κι έναν συνολικό απολογισμό για την τουριστική σεζόν, η οποία βάσει των στατιστικών που έχουμε - και είναι τα στατιστικά που έχει η εκάστοτε Δημοτική Αρχή για την επισκεψιμότητα μέσω ακτοπλοϊκών αφίξεων από το Λιμεναρχείο Σύρου – βλέπουμε ότι είναι εξαιρετική. Έχουμε ξεκινήσει τον Μάρτιο με τον μαθητικό τουρισμό, τον Απρίλιο είχαμε την πασχαλινή περίοδο, δύο μήνες που κήρυξαν την έναρξη της σεζόν με νούμερα που πλησιάζουν το 90% του 2019. Επίσης, Μάιος και Ιούνιος κινήθηκαν στα επίπεδα του 2019 φθάνοντας στο 97%. Είχαμε ένα ρεκόρ προσέλευσης τον Ιούλιο, μικρό αλλά ρεκόρ και τον Αύγουστο, δεν έχουμε ακόμη τα στοιχεία, όμως, η αίσθησή μου είναι πως ο κόσμος ήταν πολύς. Θεωρώ ότι θα είναι τουλάχιστον σε επίπεδα 2019.

Βλέποντας και τι συμβαίνει στα γειτονικά νησιά, διαπιστώνουμε πως και από τον επιχειρηματικό κόσμο της Τήνου, της Σίφνου αλλά και άλλων νησιών, υπάρχουν αντίστοιχα παράπονα με αυτά που εκφράζουν και οι Συριανοί επιχειρηματίες της εστίασης περί μειωμένου τζίρου στις επιχειρήσεις τους κατά το φετινό καλοκαίρι. Το συμμερίζομαι αυτό. Οι επιχειρηματίες είναι εκείνοι που γνωρίζουν καλύτερα και έχουν και τα συγκριτικά στοιχεία για να διαπιστώσουν ποιες χρονιές ήταν καλύτερες από άλλες.

Είναι κάτι που μας προβληματίζει αλλά δεν μας ξαφνιάζει καθώς βλέπουμε πως οι μεγάλες αυξήσεις που υπήρχαν στα εισιτήρια και στις πρώτες ύλες είναι αυτές που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Να μην ξεχνάμε ότι η Σύρος είναι ένα νησί που κατά βάση προσελκύει Έλληνες. Αυτό δεν αλλάζει από τη μία μέρα στην άλλη, ούτε από τη μία σεζόν στην άλλη.

Οπότε, από τη στιγμή που το νησί προσελκύει Έλληνες με τα θετικά και τα αρνητικά τους πρέπει κι εμείς ως νησί να βλέπουμε ποια είναι η οικονομική κατάσταση των Ελλήνων συμπολιτών μας που μας επισκέπτονται και να αντιλαμβανόμαστε ποια είναι η τιμολογιακή πολιτική που πρέπει να επιλέξουμε βάσει των επισκεπτών που σήμερα έχουμε. Αύριο αν έχουμε άλλες ροές επισκεπτών μπορούμε να έχουμε μία άλλη τιμολογιακή πολιτική συνολικά ως νησί”.

  • Γι αυτή τη σεζόν υπήρξαν ενέργειες από την πλευρά σας για προσέλκυση επισκεπτών; Έχει εκπονηθεί ένα στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό η υλοποίηση του οποίου θα ακολουθήσει. Για φέτος τι κάνατε;

“Προφανώς και υπήρχαν ενέργειες. Οι ενέργειες δεν σταμάτησαν λεπτό. Είναι προωθητικές ενέργειες διαφήμισης ουσιαστικά του νησιού, η οποία έχει ξεκινήσει από πάρα πολύ νωρίς. Έχουμε μία σύμβαση ύψους 30 χιλ. ευρώ με την εταιρεία Marketing Greece και είχαμε συμβάσεις και με άλλες εταιρείες οι οποίες είχαν αναλάβει να κάνουν τηλεοπτικά σποτ και ραδιοφωνικά, καθώς επίσης και αρθρογραφία. Στις αρχές της σεζόν συμμετείχαμε διαδικτυακά σε δύο τουριστικές εκθέσεις στη Γαλλία και στη Γερμανία, οπότε νομίζω πως ο Δήμος, στο μέτρο που του αναλογεί και με τις οικονομικές δυνατότητες που έχει, έκανε το βέλτιστο δυνατό. Αυτή τη στιγμή αναμένουμε την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου που εκπονήθηκε, ούτως ώστε να “βγούμε” στις αγορές την επόμενη χρονιά περισσότερο οργανωμένοι και με ουσιαστικότερη στόχευση στα νέα κοινά που θα πρέπει να προσελκύσει η Σύρος”.

  • Πώς θα ξεκινήσει η εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου; Στην τελευταία δια περιφοράς συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής, “περάσατε” μία νέα σύμβαση με την Toposophy. Σε τι αφορά και με τι κόστος για τον Δήμο θα προχωρήσει;

“Επιλέξαμε ως Δημοτική Αρχή να επενδύσουμε σε αυτήν τη συνεργασία η οποία ξεκίνησε με την εταιρεία Toposophy. Η ίδια συνέταξε το στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό και με το να της αναθέσουμε μία εποπτεία του συγκεκριμένου σχεδίου, προχωράμε στη σταδιακή υλοποίησή του, την παροχή συμβουλών. Μπορούμε να πούμε πως είναι ο τουριστικός μας manager, ο οποίος παρέχει υπηρεσίες συμβουλών και μας καθοδηγεί στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου. Είναι μία ετήσια σύμβαση, η οποία έχει ένα κόστος 30 χιλ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.”.

  • Άρα, η εφαρμογή του σχεδίου προϋποθέτει την παρουσία της Toposophy για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να υπάρξει ένας βηματισμός στο νησί. Η εταιρεία θα καθοδηγήσει στο να δημιουργηθεί και αυτό το μοντέλο που θα διοικήσει σε όλη αυτήν την προσπάθεια. Μέχρι σήμερα, η συνεργασία με τη συγκεκριμένη εταιρεία πόσο έχει κοστίσει στον Δήμο;

“Η εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου που ήταν ένα πάρα πολύ μεγάλο πακέτο, το οποίο ουσιαστικά ανατέθηκε στην εταιρεία κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας, ήταν ύψους σχεδόν 60 χιλ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και η σημερινή νέα συνεργασία, η οποία είναι αυτή τη στιγμή στα σκαριά, φθάνει στο ποσό των 30 χιλ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.”.

  • Στις σχετικές παρουσιάσεις της Toposophy που προηγήθηκαν, έχει γίνει γνωστό τι έχει παραδοθεί στον Δήμο στο πλαίσιο της πρώτης συνεργασίας. Είναι ένα μεγάλο “κοστούμι” για τη Σύρο. Για την εφαρμογή όσων περιλαμβάνει, φαίνεται να ανοίγει μία “φάμπρικα” για νέες συμβάσεις και αναθέσεις. Αυτό το στρατηγικό σχέδιο πώς έχετε στο νου σας να το εφαρμόσετε αποτελεσματικά, βάσει και των οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου, οι οποίες δεν είναι ανεξάντλητες...

“Χωρίς να επενδύσουμε, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στην επόμενη ημέρα. Θέλω να πω ότι ο Δήμος στον τομέα του τουρισμού όφειλε να έχει ένα στρατηγικό σχέδιο. Αυτό είναι κάτι που δεν θα μπορούσε να το αποκτήσει από τις Υπηρεσίες του Δήμου. Οπότε είναι κάτι για το οποίο έπρεπε να πληρώσουμε. Νομίζω ότι σωστά οι τουριστικοί Δήμοι της χώρας έχουν κοντά τους έναν σύμβουλο, κάτι που έχουμε και εμείς. Είναι υπηρεσίες που πληρώνονται και νομίζω πως τα ποσά που πληρώνονται είναι αυτά που πληρώνουν και άλλοι Δήμοι για να έχουν τις εν λόγω παροχές. Δεν θεωρώ ότι είναι χρήματα τα οποία δεν πρέπει ο Δήμος μας να επενδύει. Από τη στιγμή που έχουμε μία συγκεκριμένη στόχευση στον τουρισμό, καλούμαστε ως Δήμος να κάνουμε και τις συγκεκριμένες επενδύσεις αξιοποιώντας και τις ανταποδοτικές εισφορές των πολιτών, αλλά και ίδια κεφάλαια του Δήμου. Από τη στιγμή που ο τουρισμός είναι ένας κλάδος της τοπικής οικονομίας πάρα πολύ σημαντικός, καλούμαστε να κάνουμε και τις αντίστοιχες δαπάνες.”.

  • Από τη δωδεκάμηνη συνεργασία με την Toposophy τι περιμένετε για το επόμενο καλοκαίρι; Θέλετε να υπάρξει μία στοχευμένη προσπάθεια σε συγκεκριμένες αγορές και άρα, ο κόσμος, οι επισκέπτες που θα έρθουν στη Σύρο, να μπορέσουν να αφήσουν καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα;

“Προφανώς, εμείς θα στοχεύσουμε σε νέες αγορές. Όπως είπα και στην αρχή των δηλώσεών μου αυτή τη στιγμή, η πλειοψηφία των επισκεπτών στη Σύρο είναι Έλληνες, σε ένα ποσοστό της τάξης του 65%. Αυτό εμείς θέλουμε να το μειώσουμε, ούτως ώστε να αναπτύξουμε δεσμούς με νέες αγορές, όπως είναι η Ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό χρειάζεται μία στοχευμένη προβολή και συγκεκριμένες ενέργειες που πρέπει να γίνουν. Νομίζω ότι με την εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου και την παροχή των συμβούλων αυτών, μπορούμε να ανοίξουμε τα φτερά μας σε νέες αγορές”.

  • Ο Δήμος έχει συνεργασία με την Marketing Greece για το κομμάτι της ψηφιακής προβολής. Αυτή πότε ολοκληρώνεται και πότε αναμένεται να έχουμε αποτελέσματα;

“Η σύμβαση με την Marketing Greece αφορά την προβολή και είναι διαφορετική. Η Toposophy είναι εταιρεία παροχής συμβουλών και εκπόνησης στρατηγικού σχεδίου. Δεν κάνει προβολή. Προβολή κάνουν οι διαφημιστικές εταιρείες. Οπότε, εμείς έχουμε μία “διπλή” σύμβαση με την Marketing Greece, η οποία είναι έξι μήνες προβολή και δώδεκα μήνες διαχείριση των social media. Νομίζω πως όποιος έχει επισκεφθεί τα social media του Δήμου από τις αρχές Απριλίου, που έχει ξεκινήσει αυτή η δωδεκάμηνη σύμβαση, θεωρώ ότι έχει αντιληφθεί τη διαφορά και τον επαγγελματισμό με τον οποίο αυτά επικοινωνούν το μήνυμα της Σύρου παντού. Τις επόμενες ημέρες, οπότε και θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο, φυσικά και θα παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα, όπως κάνουμε κάθε χρόνο που ολοκληρώνεται η συνεργασία μας με τη συγκεκριμένη εταιρεία.”.

  • Η ανάπτυξη νέας σύμβασης με την Toposophy αποφασίστηκε στο πλαίσιο δια περιφοράς συνεδρίασης και δεν συζητήθηκε δια ζώσης με τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής. Γιατί παρατηρείται αυτή η αποδιοργάνωση της αρμόδιας Επιτροπής με δική σας επιλογή, όταν αυτή θα κληθεί άμεσα να ενισχύσει τον ρόλο της για να φέρει σε πέρας το τουριστικό σχέδιο;

“Προσωπικά δεν θεωρώ ότι παρουσιάζει τέτοια εικόνα. Έγινε μία δια περιφοράς συνεδρίαση για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Ο πρώτος και βασικός λόγος ήταν ο χρόνος, δηλαδή ήταν Δεκαπενταύγουστος και μέσα στην πιο δυνατή εβδομάδα του καλοκαιριού έπρεπε να συνεδριάσει η Επιτροπή για να είμαστε σωστοί στους χρόνους τους οποίους απαιτεί το στρατηγικό σχέδιο προς υλοποίηση και θεώρησα ότι το να συγκαλέσω τα μέλη της Επιτροπής - η πλειοψηφία των οποίων είναι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό - σε μία συνεδρίαση, ίσως πολλοί από αυτούς δεν θα μπορούσαν να συμμετέχουν. Επέλεξα λοιπόν τη δια περιφοράς συνεδρίαση, όπως είχα εκ του νόμου το δικαίωμα. Έτσι τους έδωσα περισσότερο χρόνο για να μελετήσουν την πρόταση στον δικό τους ελεύθερο χρόνο, χωρίς τον περιορισμό μίας συνεδρίασης. Από εκεί και μετά, αν υπήρχαν απορίες ή γενικότερες ενστάσεις ήμουν στη διάθεσή τους να συζητήσω. Δεν κρύβομαι, δεν φοβάμαι και αυτό είναι γνωστό. Με αυτόν τον τρόπο που επέλεξα, θεώρησα πως θα εξυπηρετηθούν καλύτερα ως επιχειρηματίες. Δεν υπήρχε κανένας άλλος λόγος πέραν αυτού.”.

  • Από σήμερα και στο εξής, θα γίνουν πιο συστηματικές οι συνεδριάσεις της Τουριστικής Επιτροπής; Σε αυτές θα έχει σταθερή παρουσία η Toposophy;

“Προφανώς. Θα συμμετέχει η Toposophy στις συνεδριάσεις. Άλλωστε αυτή ήταν τόσο δική μας απαίτηση, όσο και επιθυμία των επιχειρηματιών.”.

Η νέα συνεργασία με την Toposophy

Βάσει της παρουσίασης της Toposophy που έχουν στη διάθεσή τους τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής για τη νέα δωδεκάμηνη συνεργασία με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, αξίζει να γνωστοποιηθούν τα εξής: “Η συγκεκριμένη πρόταση ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για επιχειρησιακή και επικοινωνιακή υποστήριξη τη χρονική περίοδο Οκτωβρίου 2022 – Σεπτεμβρίου 2023.

Πιο συγκεκριμένα οι ανάγκες αυτές αφορούν:

α. Την υλοποίηση προπαρασκευαστικών ενεργειών (π.χ. κατάρτιση προδιαγραφών υλοποίησης δράσεων, εντοπισμός δυνητικών συνεργατών, ενημέρωση των επιλεγμένων συνεργατών) για την ωρίμανση των δράσεων του στρατηγικού σχεδίου και την έναρξη της υλοποίησης συγκεκριμένων δράσεων πρώτης προτεραιότητας μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

β. Τη διαμόρφωση συνθηκών που θα διασφαλίσουν τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού μοντέλου για τη διακυβέρνηση του προορισμού και την εφαρμογή του στρατηγικού σχεδιασμού, με βάση την υιοθέτηση ενός “Μνημονίου Συνεννόησης και Συνεργασίας” από τους βασικούς φορείς του νησιού και την αναβάθμιση της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού και του γνωμοδοτικού της ρόλου επί της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού.

γ. Την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού με βάση επιλεγμένους δείκτες, καθώς και την επικαιροποίηση επιμέρους πτυχών του στρατηγικού σχεδιασμού (π.χ. στόχευση αγορών, προτεραιοποίηση συγκεκριμένων δράσεων έναντι άλλων) με βάση την αξιολόγηση νέων δεδομένων.

δ. Τη συστηματική και τακτική ενημέρωση των οργανωμένων φορέων του τουριστικού τομέα, των επαγγελματιών, των μελών του δημοτικού συμβουλίου και λοιπών εκπροσώπων κοινωνικών φορέων και μελών της τοπικής κοινωνίας σε σχέση με την εξέλιξη της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδίου.

 

Τρία πακέτα εργασίας

Το πρώτο πακέτο εργασίας περιλαμβάνει την πλειονότητα των ενεργειών υποστήριξης προς τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης.

Οι ενέργειες αυτές ποικίλουν από την επιμέλεια των διαδικασιών για την ανάπτυξη του μοντέλου διακυβέρνησης και την αναβάθμιση της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού έως τις επιμέρους ενέργειες για την ωρίμανση συγκεκριμένων δράσεων, τη δικτύωση με φορείς σε υπερτοπικό επίπεδο και τη γνωμοδότηση επί της υλοποίησης συγκεκριμένων δράσεων από αναδόχους του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Επισημαίνεται ότι το δίμηνο Οκτώβριος – Νοέμβριος περιλαμβάνει μια διευρυμένη ενεργειών ώστε να επιταχυνθούν οι προπαρασκευαστικές διαδικασίες και να τεθούν οι βάσεις για την υλοποίηση δράσεων πρώτης προτεραιότητας μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

Για τον έγκαιρο συντονισμό και την κατάρτιση ενός αποτελεσματικού προγράμματος ενεργειών σε μηνιαία βάση, προτείνεται η διενέργεια τηλεδιάσκεψης με την Αντιδημαρχία Τουρισμού στις δύο πρώτες εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα.

1. Εντός μιας εβδομάδας πριν τη διενέργεια της τηλεδιάσκεψης, η Toposophy θα έχει αποστείλει στην Αντιδημαρχία Τουρισμού ενδεικτική ατζέντα θεμάτων προς συζήτηση και προτεινόμενων ενεργειών προς υλοποίηση κάθε φορά στη διάρκεια του επερχόμενου μήνα.

2. Η διαμόρφωση της τελικής ατζέντας θα λάβει χώρα μετά την αποστολή σχολίων και παρατηρήσεων από εκπρόσωπο της Αντιδημαρχίας Τουρισμού προς την Toposophy. 3. Μετά την ολοκλήρωση κάθε συνάντησης, η Toposophy θα προχωρεί σε αποστολή διαβιβαστικού προς την Αντιδημαρχία Τουρισμού με σύνοψη των θεμάτων που συζητήθηκαν, καθώς και των συμφωνηθέντων ενεργειών και του αντίστοιχου χρονοδιαγράμματος.

Το δεύτερο πακέτο εργασίας περιλαμβάνει δύο κατηγορίες ενεργειών:

1. Την ενημέρωση της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού σε σχέση με τα πεπραγμένα στο πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών επιχειρησιακής υποστήριξης προς τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης. Εκπρόσωπος της Toposophy θα συμμετέχει σε μηνιαία βάση σε συνεδρίαση της Επιτροπής με αντικείμενο: α. Την ενημέρωση των συμμετεχόντων μέσω σύντομης παρουσίασης. β. Την παροχή διευκρινίσεων σε ερωτήσεις. γ. Τη διατύπωση θεμάτων τα οποία χρήζουν συζήτησης ή / και γνωμοδότησης από την Επιτροπή σε σχέση με τις προγραμματισμένες ενέργειες για την εφαρμογή του στρατηγικού σχεδιασμού. δ. Την καταγραφή σημειώσεων σε σχέση με κατευθύνσεις που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη σε μελλοντικές ενέργειες.

2. Την κατάρτιση ενός δελτίου Τύπου, σε μηνιαία βάση, σε σχέση με την πρόοδο που καταγράφεται σε διάφορες πτυχές του στρατηγικού σχεδιασμού.

Το τρίτο πακέτο εργασίας περιλαμβάνει τη σύνταξη έκθεσης σε μηνιαία βάση, σε σχέση με τα πεπραγμένα στο πλαίσιο της παροχής υπηρεσιών επιχειρησιακής υποστήριξης προς τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης.”.