Θετική γνώμη για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της μαρίνας Λαζαρέττων στην Επιτροπή Διαβούλευσης

Το “βλέμμα” στραμμένο σε άδεια λειτουργίας και δημοπράτηση

Τελευταίο βήμα για την ολοκλήρωση της τροποποίησης της χωροθέτησής της

Τις διαδικασίες για την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αφορά στη μαρίνα των Λαζαρέττων προωθεί το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, προκειμένου η μέχρι πρότινος αφημένη στο έλεός της, υποδομή, να μπορέσει να έχει εγκεκριμένη χωροθέτηση και άδεια λειτουργίας, ώστε να οδεύσει προς δημοπράτηση.

Η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η έκδοση σχετικής Υπουργικής απόφασης θα αποτελέσει το τελευταίο βήμα ώστε να ανοίξει η δυνατότητα αξιοποίησής της, ενώ προ ημερών δόθηκε η θετική γνώμη επί αυτής, από την Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Υπενθυμίζεται πως για τη μαρίνα αναπτύχθηκε μία τεράστια προσπάθεια ετών ώστε αυτή να τεθεί σε “ράγες” νομιμοποίησης, αφού είχε αυθαίρετες κατασκευές, με δεδομένο πως για την κατασκευή της δεν ακολουθήθηκαν τα αρχικά σχέδια.

Τα τελευταία χρόνια έγινε η νομιμοποίηση των υφιστάμενων κατασκευών και η διαδικασία της ορθής χωροθέτησής της, θα ολοκληρωθεί μετά από την τελική έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

Το θέμα θα αναφερθεί και σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στην οποία θα συμμετέχει και αρμόδιος μηχανικός.

Σχετική ενημέρωση για τις ενέργειες που συνοδεύουν την υπόθεση της μαρίνας των Λαζαρέττων πραγματοποίησε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού, στην Επιτροπή Διαβούλευσης.

Οι λόγοι τροποποίησης της χωροθέτησης της μαρίνας

Η κα Μαραγκού μίλησε αρχικά για τους λόγους που απαιτήθηκε η τροποποίηση της χωροθέτησης της μαρίνας, υπενθυμίζοντας πως αυτή η υποδομή συνοδεύτηκε από μεγάλα και σοβαρά προβλήματα από την κατασκευή της.

“Όπως όλοι γνωρίζετε η υπάρχουσα μαρίνα, έχει κάποιες αυθαίρετες κατασκευές. Δεν είχε κατασκευαστεί βάσει των σχεδίων, οπότε εν πρώτοις, έγινε νομιμοποίηση αυτών των υφιστάμενων κατασκευών” ανέφερε αρχικά, προσθέτοντας ακόμη πως, εκτός αυτού, “έπρεπε να διορθωθούν και τα οικοδομικά τετράγωνα, η χωροθέτηση δηλαδή της παλιάς μαρίνας που περιλάμβανε μέσα στα οικοδομικά της τετράγωνα και πολλές ιδιοκτησίες ιδιωτών. Οπότε και αυτό ήταν ένα πρόβλημα που έπρεπε να διορθωθεί και το οποίο διορθώθηκε με τη νέα χωροθέτηση”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, η πρόεδρος του ΔΛΤΣ θέλησε να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους παράλληλα προβλέπεται και ο εκσυγχρονισμός της συγκεκριμένης υποδομής, μέσω εκτέλεσης συγκεκριμένων παρεμβάσεων.

“Επειδή όλη αυτή η διαδικασία της τροποποίησης της χωροθέτησης σχετίζεται με μία μαρίνα η οποία έχει φτιαχτεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, με αφορμή αυτές τις δύο απαραίτητες διορθώσεις που προανέφερα, κρίθηκε σκόπιμο και από την Υπηρεσία, αλλά και μετά από τις συμβουλές του αρμόδιου μελετητικού γραφείου να γίνει και ένας εκσυγχρονισμός αυτής της μαρίνας, εξαιτίας του οποίου προκύπτουν αυτά τα νέα έργα” διευκρίνισε, αναλύοντας παρακάτω τις βελτιώσεις.

Βελτιώσεις στην υποδομή και εκσυγχρονισμός

Αναλυτικότερα, η πρόεδρος τόνισε πως οι βελτιώσεις στον χώρο της μαρίνας συνδέονται με την ανάπτυξη του χερσαίου χώρου.

“Τα νέα έργα έχουν να κάνουν με την δημιουργία μεγαλύτερου χερσαίου χώρου για εναπόθεση σκαφών στο κοίλο τμήμα της μαρίνας που είναι και το ρηχό τμήμα το οποίο αυτή τη στιγμή δεν χρησιμεύει και σε κάτι, γιατί δεν μπορεί να δεχθεί τα σκάφη που κινούνται και που χρησιμοποιούν μαρίνες στις μέρες μας” ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε πως, ένα τμήμα θα μπαζωθεί, ενώ ακόμη θα “τρέξουν” κι άλλες αλλαγές.

“Οπότε, αυτό το κομμάτι μπαζώνεται και επίσης, καθαιρούνται κάποια ενδιάμεσα στοιχεία της μαρίνας, προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει σκάφη μεγαλύτερου μήκους και να είναι ευχερέστεροι οι ελιγμοί. Εκτός αυτού, επεκτείνεται στο βόρειο τμήμα της, δημιουργείται ένα κρηπίδωμα, το οποίο θα είναι και το όριό της με το νέο λιμάνι ακτοπλοΐας. Όπως ακριβώς προβλέπεται στο master plan” τόνισε, υπογραμμίζοντας πως, οι συγκεκριμένες αλλαγές θεωρούνται μικρής εμβέλειας από πλευράς λιμενικών έργων.

Μία μαρίνα που θα αξιοποιηθεί

Σαφής στον προσανατολισμό της σημερινής Διοίκησης για τη μαρίνα, η πρόεδρος του Δ.Σ. εξήγησε πως η εν λόγω υποδομή θα επιχειρηθεί να αξιοποιηθεί.

Το απαραίτητο βήμα γι αυτόν τον στόχο είναι η έκδοση άδειας λειτουργίας. “Σε κάθε περίπτωση όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της τροποποίησης χωροθέτησης για την ολοκλήρωση της οποίας απαιτείται η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αυτή η μαρίνα μπορεί να λάβει άδεια λειτουργίας και ακόμη και ως έχει, δηλαδή χωρίς να υλοποιηθούν στο σύνολό τους οι νέες λιμενικές εγκαταστάσεις – είναι κάτι που σιγά σιγά θα γίνεται” ανέφερε η ίδια, λέγοντας τέλος πως, “Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία της έγκρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εκδοθεί η σχετική Υπουργική απόφαση - που αυτό είναι εφικτό με λίγη πίεση, να γίνει μέχρι τέλος του χρόνου, ενδεχομένως να πάμε Ιανουάριο – Φεβρουάριο -, τότε θα μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία δημοπράτησής της”.