Επίσημη παρουσίαση της έκθεσης “Το Βιομηχανικό Μουσείο τρέχει στο παρελθόν της Μοτοσικλέτας”

Απόλυτη πρωταγωνίστρια των νεανικών αποδράσεων

Αναβίωση της ένδοξης ιστορίας της για τους παλαιότερους λάτρεις της ταχύτητας και γνωριμία των νεότερων με δυσεύρετους δίτροχους “θησαυρούς”

Πλούσιος ο κύκλος των περιοδικών εκθέσεων στο χώρο του Μουσείου, που αναμένεται να συμβάλουν στην αύξηση της επισκεψιμότητάς του

“Παράδεισος” φαντάζει για τους λάτρεις της ταχύτητας η αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του Βιομηχανικού Μουσείου Ερμούπολης, όπου φιλοξενείται σήμερα η έκθεση κλασικής μοτοσικλέτας μία διοργάνωση του Οργανισμού Πολιτισμού και Αθλητισμού Σύρου και του Συλλόγου Ιστορικών Οχημάτων Σύρου “Syros Enfield”.

Η έκθεση με θέμα “Το Βιομηχανικό Μουσείο τρέχει στο παρελθόν της Μοτοσικλέτας” είναι αφιερωμένη στην αδιαμφισβήτητη πρωταγωνίστρια των νεανικών αποδράσεων και αναπόσπαστο στοιχείο της ζωής για μια ολόκληρη γενιά Συριανών στη δεκαετία του 1960 και στις αρχές του 1970.

Ανάμεσα στα μοναδικά κομμάτια τα οποία συνέλεξαν και αποκατέστησαν τα μέλη του Συλλόγου, υποκινούμενα από τη μεγάλη αγάπη τους για το εντυπωσιακό δίτροχο όχημα, περιλαμβάνονται επίσης και μερικοί τύποι ποδηλάτων που υπήρξαν ιδιαίτερα δημοφιλείς κατά την ίδια χρονική περίοδο, ορισμένα ακόμα και παλαιότερα. Επιπροσθέτως, μεταξύ άλλων, εκτίθεται μία δίχρονη SUZUKI TITAN 500, εξαιρετικά σπάνιο κομμάτι, μία συλλεκτική HONDA CD175, μοτοποδήλατα 50cc και ένα ποδήλατο με κίνηση με ιμάντα, αντί για αλυσίδα.

Στο πλαίσιο της έκθεσης η οποία θα διαρκέσει έως τις 15 Μαρτίου, οι διοργανωτές και ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Κέντρου Τεχνικού Πολιτισμού Ερμούπολης, Αλέξης Μαραντζίδης παραχώρησαν συνέντευξη τύπου στο χώρο του Μουσείου και μίλησαν για την ενδιαφέρουσα αυτή πρωτοβουλία. Όπως υπογράμμισαν, στόχος της είναι αφενός να θυμηθούν οι παλαιότεροι λάτρεις της μοτοσικλέτας λεπτομέρειες και γεγονότα και αφετέρου, να γνωρίσουν οι νεότεροι δυσεύρετους δίτροχους “θησαυρούς”.

Βεντούρης Πρίντεζης: “Στηρίζουμε το Βιομηχανικό Μουσείο”

“Μετά την επιτυχημένη εκδήλωση του καλοκαιριού με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ο σύλλογός μας συνεργάστηκε εκ νέου με το Βιομηχανικό Μουσείο, για να στήσουμε αυτή τη μικρής διάρκειας έκθεση, αλλά πολύ πλούσια σε υλικό και ταυτόχρονα, να δώσουμε μια άλλη διάσταση στην οντότητά του. Να προσελκύσουμε κόσμο και να δώσουμε ζωντάνια ξανά σε αυτό το μαγικό χώρο που μας ταξιδεύει σε άλλες εποχές” ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου “Syros Enfield”, Βεντούρης Πρίντεζης, απευθύνοντας ιδιαίτερες ευχαριστίες σε όλους τους φίλους των ιστορικών οχημάτων οι οποίοι διέθεσαν με ενθουσιασμό και αγάπη τα αξιόλογα αυτά κομμάτια. Παράλληλα, κατέστησε γνωστό ότι μετά το πέρας της έκθεσης, ο σύλλογος θα συμμετάσχει και στην εκδήλωση του Βιομηχανικού Μουσείου για την έκθεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου “Enfield”. “Πιστεύω ότι η συνεργασία μας με το Μουσείο θα συνεχιστεί και σε άλλες δραστηριότητες και είναι ένα παράδειγμα που πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι οι Συριανοί, όσοι έχουν σχέση με τη βιομηχανία του νησιού”, κατέληξε.

Ανιδιοτελής προσφορά των φίλων της μοτοσικλέτας

Στη συνέχεια, πήρε ο υπεύθυνος της έκθεσης, Γιάννης Κανακάρης ο οποίος αναφέρθηκε στις μεγάλες προσπάθειες που κατέβαλαν τα μέλη του συλλόγου, προκειμένου να επαναφέρουν σε κατάσταση λειτουργίας τα σπάνια αυτά οχήματα, που για ολόκληρες δεκαετίες ήταν εγκαταλειμμένα σε αποθήκες, ή γκαράζ. Όπως σημείωσε, οι πρώτες μοτοσικλέτες άρχισαν να κυκλοφορούν στις αρχές του 1950 εξυπηρετώντας πλήθος κόσμου, ο οποίος τις αξιοποίησε στο πλαίσιο της εργασίας του.

“Πολλοί έπαιρναν τη μισή μοτοσικλέτα από αυτή που βλέπουμε σήμερα και έφτιαχναν από πίσω ένα αυτοσχέδιο σύστημα για να δέχεται δύο τροχούς και μία μικρή καρότσα. Στη Σύρο συγκεκριμένα, οι μοτοσικλέτες που κυκλοφορούσαν μετέφεραν οικοδομικά υλικά, τούβλα και ασβέστη”, τόνισε. Δέκα χρόνια αργότερα άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους, μοτοσικλέτες 50 κυβικών, όπως η Kreidler και η Florett, τις οποίες προτιμούσε ο κόσμος για την πιο γρήγορη μετακίνησή του. “Τότε, επειδή δεν υπήρχε η οικονομική δυνατότητα για να αγοράσει κάποιος μια μοτοσικλέτα 50 κυβικών υπήρχαν κάποια καταστήματα τα οποία ενοικίαζαν ποδήλατα και τέτοια μηχανάκια και μπορούσε ο οδηγός να εξοικειωθεί μαζί τους.

Ωστόσο, στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και στις αρχές του '70, η Ελλάδα “πλημμύρισε” από ιαπωνικές μοτοσικλέτες,οι οποίες ήταν πιο αξιόπιστες και φθηνότερες από τα αντίστοιχα γερμανικά μοντέλα” επεσήμανε ο κ. Κανακάρης. Πρόσθεσε μάλιστα, ότι ήδη γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να αποκατασταθούν τα ελάχιστα κομμάτια που διασώζονται έως σήμερα. “Για να το επιτύχεις, χρειάζεται πάρα πολύς χρόνος, μεράκι, αγάπη και πάρα πολλά χρήματα ούτως ώστε να της κάνεις τέτοια αποκατάσταση που να φτάσει το 100% της αρχικής της κατάστασης”, τόνισε.

Γ. Κεράνης: “Σε καλό στάδιο η Μουσειολογική Μελέτη”

Με τη σειρά του, ο πρόεδρος του ΟΠΑΣ, Γιάννης Κεράνης ευχαρίστησε θερμά τόσο το Σύλλογο ιστορικών οχημάτων “Syros-Enfield” όσο και το Σύλλογο Φίλων Κέντρου Τεχνικού Πολιτισμού Ερμούπολης για την πολύτιμη συνεργασία τους, ενώ διασαφήνισε ότι ο Οργανισμός θα συνεχίσει τη διοργάνωση περιοδικών εκθέσεων στο Μουσείο, με πρωτεύοντα στόχο την αύξηση την επισκεψιμότητα του Μουσείου.

“Μαζί με τους Φίλους, θα πραγματοποιήσουμε στο άμεσο μέλλον έκθεση για το συριανό λουκούμι, έκθεση για το ιστορικό αρχείο αναπήρων πολέμου, το οποίο είναι ήδη στην κατοχή μας και έχει ταξινομηθεί, έκθεση με τις παλιές στολές και τα μουσικά όργανα σε συνεργασία με τη Φιλαρμονική και γενικότερα θα φροντίσουμε ανά πάσα στιγμή να υπάρχει μία περιοδική έκθεση δίπλα στην κεντρική έκθεση του Βιομηχανικού” ανέφερε χαρακτηριστικά. Τέλος, υπογράμμισε ότι με την ολοκλήρωση της Μουσειολογικής Μελέτης και την ένταξή της σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για τον εμπλουτισμό του χώρου με περισσότερα εκθέματα.