Ο Π. Τιμπόρις μιλά για το μέλλον του φεστιβάλ Αιγαίου

Εν αναμονή απαντήσεων

Ο μαέστρος Π. Τιμπόρις, που το όνομα του είναι άμεσα συνδεδεμένο με το Φεστιβάλ Αιγαίου, το οποίο θα κλείσει το επόμενο καλοκαίρι μία δεκαετία ζωής, μιλά για τις προτάσεις του, τις απαντήσεις που περιμένει και τον ρόλο του Δήμου.

Μία συζήτηση με τον μαέστρο, η οποία επικεντρώθηκε σε συγκεκριμένα θέματα σχετικά με την παρουσία και τις εμφανίσεις του στη Σύρο την επόμενη χρονιά.

Για την πρόταση που κατέθεσε για τον εορτασμό των 150 χρόνων του θεάτρου Απόλλων, για την οποία ακόμα δεν υπάρχει καμία απάντηση από την πλευρά του Δήμου, ούτε και καμία εναλλακτική πρόταση, εκφράζει την αγωνία του να μην χαθεί εκείνη η μέρα και να γίνει έστω κάτι άλλο.

Για τον διπλασιασμό της χρηματοδότησης που ζήτησε για το φεστιβάλ του επόμενου καλοκαιριού, επεσήμανε πως έστω με τα ίδια χρήματα θα πραγματοποιηθεί με περικοπές, ενώ αλλιώς το φεστιβάλ θα λάβει τέλος.

Μίλησε για την αμέτοχη συμπεριφορά προς το φεστιβάλ, των στελεχών του υπεύθυνου Δημοτικού Οργανισμού, ενώ κατέστησε σαφές πως παρά τις πιέσεις που επί μήνες ασκεί προς τον Δήμο δεν έχει λάβει απαντήσεις.

Τα 150 χρόνια του γιορτάζει το θέατρο Απόλλων τον Απρίλιο του 2014 και για την ιστορική αυτή ημέρα του πολιτισμού της Σύρου, ο Πίτερ Τιμπόρις κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση στον Δήμο. Ζήτησε να ανεβεί μία παράσταση Rigoletto, ίδια με εκείνη την πρώτη παράσταση. Μέχρι σήμερα έχει υπάρξει θετική ή αρνητική απάντηση εκ μέρους του Δήμου σχετικά με το θέμα;

I love history. Έχω μεγάλη αγάπη για την ιστορία και η ιστορία του θεάτρου Απόλλων είναι για μένα πολύ μεγάλο πράγμα.

Όταν ήρθα πρώτη φορά στη Σύρο το 2005, ρώτησα πότε ήταν η πρώτη παράσταση στην ιστορία του. Ήταν το 1864, δηλαδή 150 χρόνια πριν το 2014. Τότε είπα θα περιμένω και κάθε χρόνο έγραφα 14….,14….,14 και τώρα το 2014 είναι μπροστά. Για μένα η 20η Απριλίου του 2014 είναι μεγάλη ημέρα. Γι’ αυτό είπα ότι το Συμβούλιο πρέπει να κάνει κάτι. Εγώ έδωσα γραπτά την ιδέα μου στον Γιάννη Δεκαβάλλα για να γίνει εκείνη την ημέρα ένα κονσέρτο με την ορχήστρα της Βουλγαρίας. Ακόμα περιμένω απάντηση.

Σε περίπτωση που η απάντηση είναι αρνητική διότι θα επιλεγεί από τον Δήμο να παρουσιαστεί κάτι άλλο;

Δεν με πειράζει καθόλου. Ας γίνει κάτι άλλο, όμως να κάνουν κάτι. Όχι γενικά, αλλά εκείνη την ημέρα, γιατί αν περάσει εκείνη η ημέρα τότε τελειώνει. Ακόμα δεν έχουν αποφασίσει.

Για να προλάβουμε, για το πρόγραμμα που πρότεινα εγώ, πρέπει μέσα στις επόμενες 10 ημέρες να δώσω μία απάντηση στην ορχήστρα της Βουλγαρίας και γι’ αυτό είμαι εδώ.

Για το πρόγραμμα του καλοκαιρινού φεστιβάλ Αιγαίου, είχατε καταθέσει πρόταση στον Δήμο για αύξηση της χρηματοδότησης εκ μέρους του, αναφέροντας πως οι 45.000 ευρώ δεν επαρκούσαν και για φέτος χρειάζονταν τουλάχιστον τα διπλά. Μέχρι σήμερα υπάρχει κάποια απάντηση εάν συμφωνεί ή όχι ο Δήμος με αυτή την πρόταση;

Για την αύξηση που ζήτησα μου είπαν πως δεν μπορεί να γίνει τίποτε, μόνο να παραμείνει στις 45.000ευρώ. Τότε κι εγώ θα πρέπει να κόψω κάποια πράγματα. Όταν το συζήτησα με τον Γιάννη Δεκαβάλλα μου απάντησε ότι το Συμβούλιο θα είναι εντάξει αλλά θα πρέπει να περιμένω μέχρι τον Δεκέμβρη για να εγκριθούν. Χωρίς τις 45.000 δεν γίνεται φεστιβάλ.

Εάν τα οικονομικά του Δήμου, από την επόμενη περίοδο, δεν επιτρέψουν την συνέχιση του φεστιβάλ, πόσο εύκολο θα είναι αυτό για σας;

Εάν ο Δήμος δεν έχει τις 45.000 ευρώ τότε να βρει χορηγούς. Δεν με μέλλει. Τον τρόπο θα τον βρει ο Δήμος. Δεν είναι δική μου υποχρέωση. Αλλιώς το Φεστιβάλ θα σταματήσει.

Τα σχόλια και οι κριτικές που ακούστηκαν από αιρετούς, σχετικά με την πληθώρα των εκδηλώσεων κλασσικής μουσικής, που από αρκετούς χαρακτηρίστηκε υπερβολή και όπως αποδείχθηκε από τους αριθμούς, περιορίστηκε κατά πολύ το κοινό στο οποίο απευθύνονται καθιστώντας τες μη ανταποδοτικές, δεν συζητήθηκαν με εσάς;

Πρώτα απ’ όλα να σημειώσουμε ότι το Απόλλων είναι opera theater άρα θα πρέπει να κάνουμε όπερα. Όμως είχαμε και άλλες παραστάσεις jazz, μπαλέτο, όμως το μεγαλύτερο κομμάτι του φεστιβάλ είναι η όπερα που είναι και το πιο ακριβό. Σε εμένα πάντως δεν ανέφερε ποτέ κανείς τίποτε σχετικό. Στα εννέα χρόνια του Φεστιβάλ ποτέ δεν μου έχει ειπωθεί τίποτε τέτοιο. Άλλωστε οι υπεύθυνοι του ΟΠΑΣ δεν ερχόντουσαν στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ ή κάποιος από αυτούς εμφανιζόταν σπάνια.

Τώρα που έπαψε να υπάρχει ΟΠΑΣ ποιος θα έχει την ευθύνη και με ποιόν θα συνεννοείστε;

Περιμένω κι εγώ να μάθω. Τώρα μιλάω με τον Γιάννη Δεκαβάλλα και τον Νίκο Αλμπανόπουλο. Δεν μου έχει πει κανείς τίποτε και περιμένω να μάθω τώρα. Γι’ αυτό είμαι εδώ. Πρέπει να μάθω για να δω τι δρόμο θα πάρουμε και πως.

Κάθε χρόνο δεν υπάρχει ενδιαφέρον είτε από τον ΟΠΑΣ, είτε από άλλα στελέχη του Δήμου να συζητήσετε για τις εκδηλώσεις ή να κάνουν προτάσεις;

Δεν υπάρχει τίποτε τέτοιο. Μόνος μου. Εγώ φτιάχνω ένα πρόγραμμα και το στέλνω στον Δήμο και το εγκρίνουν χωρίς ούτε μία φορά στα εννέα χρόνια να έχω λάβει έναν αρνητικό σχολιασμό. Εάν έχουν να μου πουν κάτι εγώ θα το ακούσω, όμως αυτό δεν έγινε ποτέ.

Έχετε δεχτεί κριτικές που πολλές από αυτές ήταν αρνητικές.

Όταν είσαι δημόσιο πρόσωπο ρισκάρεις πάντα να σου πουν και καλά και κακά, άλλωστε είναι μέρος της δουλειάς. Κρατάω αυτό που μου είχε πει ένας γέρος Έλληνας στη Νέα Υόρκη: Τις καλές κριτικές να μην τις παίρνεις στα σοβαρά και τις κακές κριτικές να μην τις παίρνεις προσωπικά.

Σε αυτά τα 10 χρόνια του φεστιβάλ υπάρχει κάποιο δικό σας παράπονο;

Είναι σαν να ρωτάς έναν παντρεμένο εάν έχει προβλήματα στον γάμο του. Τίποτα δεν είναι τέλειο. Όμως όταν είμαι εδώ στην Σύρο είμαι ήρεμος, αντίθετα όταν είμαι στην Νέα Υόρκη είμαι πιο σκληρός. Άλλωστε έχω μεγάλη αγάπη για τη Σύρο.

Ετικέτες: