Ο Σύλλογος Ιστορικών Οχημάτων Σύρου “Syros Enfield” για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

“Επιθυμία μας η προβολή του Συριανού θρύλου”

Υπολείπεται μερική ανακατασκευή και... κονδύλια

Σκοπός ζωής του Συλλόγου Ιστορικών Οχημάτων Σύρου “Syros Enfield” αποτελεί η εξεύρεση λύσης για την πλήρη ανακατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε στη Σύρο, ώστε να μπορέσει να εκτεθεί στο κοινό, αφού είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός, πως αποτελεί έναν από τους “θρύλους” της Σύρου.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, πως το μικρό πορτοκαλί με την ιστορική διαδρομή που έχει πραγματοποιήσει, ήδη, πρωταγωνιστεί σε σχετικά αφιερώματα σε πανελλαδικά αλλά και διεθνή Μέσα Ενημέρωσης καθώς και στον έντυπο Τύπο με πρόσφατο δημοσίευμα εκείνο των “4Τροχών” που είχαμε προαναφέρει σε ανάλογο άρθρο ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι αποτέλεσε ένα από τα πιο επισκέψιμα άρθρα μεγάλου γνωστού ειδησεογραφικού site, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία.

Αναφορικά με τη σημερινή κατάσταση που βρίσκεται το Enfield 8000 απέστειλε ανακοίνωση προς τον τοπικό Τύπο ο Σύλλογος Ιστορικών Οχημάτων Σύρου “Syros Enfield”, στο περιεχόμενο της οποίας καθίσταται σαφές ότι οι λόγοι που αυτή τη στιγμή δεν έχει εκτεθεί είναι η έλλειψη οικονομικών πόρων ώστε να διεκπεραιωθεί το σύνολο των εργασιών που απαιτούνται για την αποκατάσταση των ηλεκτρικών αλλά και του δαπέδου του.

Προσπάθειες για την αναβίωση του “θρύλου”

Ειδικότερα, ο Σύλλογος σημειώνει ότι η ενημέρωση που παραχωρεί προς τους Συριανούς, των οποίων επί της ουσίας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο, σχετίζεται με “την τύχη του ιστορικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της πάλαι ποτέ Συριανής αυτοκινητοβιομηχανίας “Enfield””, που υπήρξε, “ένα δημιούργημα που έχει στιγματίσει υπέρ-θετικά τη βιομηχανία του νησιού μας”. Χαρακτηριστικά τα μέλη αναφέρουν πως, “Ο Σύλλογος μας, του οποίου και το όνομα είναι αφιερωμένο σε αυτήν τη βιομηχανική προσπάθεια του αείμνηστου Ι. Γουλανδρή, έχει καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αναβίωση αυτού του “θρύλου” της Ελληνικής Βιομηχανίας αυτοκίνητων”. Απαριθμώντας τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για τη διάσωσή του, τα μέλη σημειώνουν πρωτίστως τις πράξεις που έκανε “ο αείμνηστος Παρασκευάς Πλυτάς (μηχανικός)” ώστε “να του δώσουμε κίνηση στο 50% των δυνατοτήτων του, με τεχνικές παρεμβάσεις μελών του Συλλόγου μας και να χειροκροτηθεί από πλήθος Συριανών και επισκεπτών. Αυτή η παρουσίαση του αυτοκινήτου, ήταν ο προπομπός της απόκτησης ενός άρτιου αυτοκινήτου από την Αγγλία, με χρήματα που διέθεσαν ευγενικά, οι απόγονοι της οικογένειας Γουλανδρή. Όχημα το οποίο αγοράσθηκε και μεταφέρθηκε από την γενέτειρα της αρχικής εταιρείας "Εnfield”, το νησί Wight της νότιου Αγγλίας στη Σύρο, όπου βρίσκεται σήμερα”.

Εκκρεμότητες που απαιτούν χρήματα

Σύμφωνα με όσα επισημαίνουν παρακάτω, “το αυτοκίνητο ήταν παραμελημένο και λόγω της ηλικίας του είχε έντονες φθορές”. Προκειμένου να αντιμετωπισθούν όσες εξ αυτών ήταν εύκολο, ο Σύλλογος φρόντισε για τη φανοβαφή του, εργασία που όπως τονίζεται “έγινε με προσφορά της εταιρείας Γιωργάκης Α.Ε., με μερική συμβολή της σημερινής εταιρείας Ναυπηγεία Νεώριον και με συμμετοχή μελών του Συλλόγου”.

Προσθέτουν δε, πως “Η σημερινή εξωτερική κατάσταση του, φαίνεται πολύ καλή, υπολείπεται όμως μερική ανακατασκευή των ηλεκτρικών του και η αντιμετώπιση φθορών στο δάπεδο”. Στην εκδοχή που θέλει το μικρό όχημα να έπρεπε ήδη να έχει εκτεθεί, ο Σύλλογος έρχεται να διευκρινίσει πως “Για να ολοκληρωθεί το υλικό της έκθεσης, όπως και οι επιπλέον τεχνικές εργασίες, απαιτείται ένα σημαντικό χρηματικό ποσό, που προς το παρόν δεν μπορεί να ανευρεθεί”. Στην ανακοίνωση τονίζεται μάλιστα ότι, “Εύκολα μπορούμε να αποδώσουμε ευθύνες στο δήμο, στον οποίο έχει περιέλθει πλέον ως περιουσιακό του στοιχείο”, ωστόσο “στις ανάγκες των καιρών, ίσως δεν έχει ακόμη τον ανάλογο βαθμό προτεραιότητας”.

“Προβάλλει με τον καλύτερο τρόπο το νησί”

Όσον αφορά στην προβολή του, ο Σύλλογος επισημαίνει ότι ήδη έχουν γίνει σπουδαία βήματα και σημαντικές ενέργειες, με αποτέλεσμα να έχει καταγραφεί μία σειρά αφιερωμάτων που αναδεικνύουν την ιστορία του και κατ΄ επέκταση προβάλλουν το νησί. “Η προσπάθεια της παρουσίας του αυτοκινήτου στο νησί μας, με την συμπαράσταση του Συλλόγου μας, η έκθεση του σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, η συμμετοχή του στο ντοκιμαντέρ, που θα παρουσιασθεί στη Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο του 2014, αλλά και η τελευταία παρουσίαση του στο τεύχος Ιανουαρίου του μεγαλύτερου αυτοκινητιστικού περιοδικού στην Ελλάδα, “4Τροχοί”, όπου παρουσιάζεται συγκρινόμενο με ένα από τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα BMW i3” προβάλλει τη Σύρο “με τον καλύτερο τρόπο” αναφέρουν τα μέλη του “Syros Enfield”, τονίζοντας ακολούθως, πως όποιες κριτικές προκύπτουν και σχετίζονται με την υφιστάμενη “αποθήκευσή” του σε αποθήκες του Βιομηχανικού μουσείου, θα πρέπει να προβληματίσουν όλους, ως προς τον τρόπο εξεύρεσης λύσης για την όσο το δυνατόν συντομότερη αποκατάσταση και έκθεσή του.

Αναγκαία η συλλογική προσπάθεια

Ο Σύλλογος τέλος, συμπληρώνει πως “Μπορεί ο χώρος που φυλάσσεται να μην είναι ο ιδανικός, τα αισθήματα όμως, η περιποίηση και τα όνειρα μας για το μέλλον του, είναι ισχυρότερα από κάθε λογής σχόλια εις βάρος αυτής της προσπάθειας”, αναφέροντας ταυτόχρονα, ότι ως διοικητικό συμβούλιο του “Syros Enfield” “σας γνωρίζουμε ότι επιθυμία μας είναι να εκτεθεί σύντομα, αυτός ο ηλεκτρικός “μπόμπιρας” και στο μέλλον να δημιουργήσουμε σε συνεργασία με το δήμο και το Βιομηχανικό μουσείο, μια εικονική γραμμή παραγωγής, όπου θα συμμετέχουν το ημιτελές αυτοκίνητο που έχει σωθεί στη Σύρο, το νέο απόκτημα από την Αγγλία και ένα ξύλινο καλούπι, πανομοιότυπο με αυτά που χρησιμοποιούσαν για την αρχική του κατασκευή, καλούπι που ευελπιστούμε να κατασκευαστεί σε συνεργασία με τους εναπομείναντες καραβο-μαραγκούς μας. Αυτή η προβολή θα αποτελέσει διαχρονικά χώρο μελέτης σπουδαστών και κάθε ενδιαφερόμενου”. Εν κατακλείδι, δηλώνουν πως, “το “θέλω” μας, για τη διατήρηση αυτής της ιστορίας στο διηνεκές, είναι ισχυρότερη από κάθε προσβλητική προσπάθεια υποβάθμισης μας”.

Ετικέτες: