Ντοκιμαντέρ γύρω από την ιστορία του Enfield E8000

Με φόντο την πρωτεύουσα των Κυκλάδων

- Μια παραγωγή του Μιχάλη Σταυρόπουλου, με την εθελοντική συμμετοχή φορέων του νησιού- Ξεχωρίζει το συλλεκτικό όχημα του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης το οποίο σύντομα θα αποκτήσει μία μόνιμη θέση στο Βιομηχανικό Μουσείο

Η ιστορία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο κατασκευάστηκε στη Σύρο το 1973, έπειτα από επιθυμία του Ανδριώτη εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή, αποτυπώνεται τηλεοπτικά μέσα από μία ενδιαφέρουσα παραγωγή, με πρωταγωνίστρια την πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Παραγωγός του ντοκιμαντέρ, όπου παρουσιάζεται ένα από τα λίγα εναπομείναντα Enfield E8000 στον κόσμο, είναι ο δημοσιογράφος και διευθυντής σύνταξης του περιοδικού “4 Τροχοί”, Μιχάλης Σταυρόπουλος.

Το συλλεκτικό αυτό όχημα, που σαράντα χρόνια μετά αγόρασε η οικογένεια Γουλανδρή με δικά της έξοδα, εντόπισε στην Αγγλία ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Κέντρου Τεχνικού Πολιτισμού Ερμούπολης και μέλος του Συλλόγου Ιστορικών Οχημάτων “Syros-Enfield”, Αλέξης Μαραντζίδης. Με τη βοήθεια του, το αυτοκίνητο ήρθε στην Ελλάδα, προκειμένου να ανακατασκευαστεί και να εκτεθεί στο Βιομηχανικό Μουσείο της Σύρου, θυμίζοντας τη μεγάλη ιστορία του νησιού, αλλά και την προσπάθεια της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας που άλλαξε τα τότε δεδομένα της εποχής, με την κατασκευή 123 συνολικά μονάδων.

Συλλογική προσπάθεια

Αξίζει να σημειωθεί ότι, πρόκειται για το δεύτερο ντοκιμαντέρ, γύρω από την ιστορία του Enfield E8000, μετά το αξιόλογο αφιέρωμα που έγινε, με την πολύτιμη συμβολή του κ. Σταυρόπουλου. για χάρη της αγγλικής τηλεόρασης. Μέσα από πλάνα που πραγματοποιήθηκαν στις ναυπηγικές εγκαταστάσεις του Νεωρίου, στην περιοχή “Βαπόρια”, στο Θέατρο Απόλλων, στο Λιμάνι της Σύρου και σε γραφικούς δρόμους στο κέντρο της πόλης, καταγράφονται τα μυστικά γύρω από τη δημιουργία και την κατασκευή του μοντέλου, που έφερε την “επανάσταση” στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Για τις ανάγκες των γυρισμάτων, χρησιμοποιήθηκαν κλασσικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτας, ενώ συμμετείχαν και ερασιτεχνικοί θεατρικοί θίασοι του νησιού, οι οποίοι φορώντας αντιπροσωπευτικές ενδυμασίες της εποχής συνέβαλαν στην καλύτερη δυνατή αναπαράσταση της δεκαετίας του 1970. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα και στην πλατεία Μιαούλη, με τη συμμετοχή της Φιλαρμονικής του δήμου, η οποία κατεβαίνοντας τα σκαλιά του Δημαρχιακού Μεγάρου, έπαιξε τον ύμνο της Σύρου και περιπλανήθηκε γύρω από το εκτιθέμενο Enfield Ε8000.

Πέρα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, αναλύονται και οι λόγοι για τους οποίους το εν λόγω μοντέλο δεν πουλήθηκε στην Ελλάδα, αφού δεν έπαιρνε έγκριση τύπου. Όπως δηλώνει ο κ. Μαραντζίδης στην “Κοινή Γνώμη”, “το αυτοκίνητο κυκλοφορούσε στη Σύρο μόνο για δοκιμή, καθώς δεν κατάφερε ποτέ να βγάλει ελληνικές πινακίδες”.

Τουριστική προβολή της Σύρου

Παράλληλα, εκτιμά πως το ντοκιμαντέρ θα συμβάλει σημαντικά στην άνοδο του τουρισμού στη Σύρο και στην ευρύτερη προβολή του νησιού. “Θα βοηθήσει τουριστικά, διότι αν αυτό κυκλοφορήσει εκεί που πρέπει και αν φροντίσουν όλοι οι φορείς να το προωθήσουν, θα μάθει όλος ο κόσμος τι γινόταν εδώ στη Σύρο πριν 40 χρόνια και πώς θάφτηκε από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και τους πετρελαιάδες” αναφέρει χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, καθιστά γνωστό το αυτοκίνητο που εξασφάλισε για το δήμο Σύρου – Ερμούπολης, βρίσκεται στο στάδιο αποκατάστασης, προκειμένου να αποκτήσει μία μόνιμη θέση στο Βιομηχανικό Μουσείο. “Είναι σε απόλυτα λειτουργική κατάσταση και είναι καλό να βλέπουν όλοι ότι λειτουργεί και κυκλοφορεί έξω” υπογραμμίζει, ενώ απηύθυνε ιδιαίτερες ευχαριστίες προς τον κ. Σταυρόπουλο για τη συνεργασία του. Τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ αναμένονται να ολοκληρωθούν πριν την έναρξη της θερινής περιόδου, ενώ ακόμα δεν μπορεί να ανακοινωθεί η ακριβής ημερομηνία και το μέσο προβολής του.

Ετικέτες: