Ένα διαδραστικό παραμύθι για τους μικρούς φίλους του Φεστιβάλ Ακορντεόν Σύρου στην παραλία του Φοίνικα

Ο Λεόν το ακορντεόν

Σε τόπους μακρινούς από την Ιταλία και τη Γαλλία μέχρι τα πιο μικροσκοπικά σοκάκια του κόσμου, όπου το ακορντεόν έδωσε ζωή και έγινε η αγαπημένη συντροφιά των ανθρώπων, ταξίδεψαν τους λιλιπούτειους φίλους τους η εμψυχώτρια Άννα Ρακοβίτη και ο ακορντεονίστας Παναγιώτης Ζαφειρίου.

Το διαδραστικό παραμύθι «Ο Λεόν το ακορντεόν» άνοιξε χθες το απόγευμα στην πλατεία του Φοίνικα το 5ο Φεστιβάλ Ακορντεόν Σύρου. Μέσα από όμορφες μελωδίες και θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη λειτουργία, τις νότες, την ιστορία και κυρίως τις δυνατότητες του οργάνου, το οποίο μέσα από τον ήχο του μετέφερε το κοινό σε πολλά σημεία του ευρωπαϊκού χάρτη.

Βιωματική προσέγγιση της μουσικής

«Ο Λεόν είναι ένα μικρό παραμύθι αλλά μέσα από την αφήγηση της ιστορίας του ταξιδεύουμε σε διάφορες γειτονικές χώρες, προσκαλώντας τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά για να βιώσουν εντονότερα αυτό το κομμάτι της μουσικής», σημειώνει στην «Κοινή Γνώμη» η κ. Ρακοβίτη.

Μέσα από έξυπνα και ομοιοκατάληκτα στιχάκια και μία σειρά παιχνιδιών, οι μικροί θεατές έγιναν μέρος της προσωπικής περιπέτειας του Λεόν, που μετά από ένα ατύχημα αφέθηκε στα χέρια του Πάνου του γιατρού για να το επισκευάσει. Η παράσταση συνδύαζε την αφήγηση παραμυθιού με το θεατρικό παιχνίδι και ολοκληρώθηκε με σωματική έκφραση, καθώς τα παιδιά έγιναν έστω και για λίγο ακορντεονίστες.

Το ακορντεόν από την «καλή» και την «ανάποδη»

Με αφορμή τη «βλάβη» του Λεόν, τα παιδιά ήρθαν επίσης σε επαφή με το κομμάτι της επισκευής και του κουρδίσματος, χάρη στο οποίο είδαν τα εξαρτήματα του ακορντεόν και ανακάλυψαν από πού βγαίνουν οι μαγικές εκείνες νότες.

«Ο σύζυγός μου, Παναγιώτης Ζαφειρίου είναι επισκευαστής ακορντεόν. Έτσι, το παραμύθι είναι προσαρμοσμένο πάνω σε αυτό το κομμάτι, ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν, μεταξύ άλλων, τον τρόπο κατασκευής και επισκευής του οργάνου», σημειώνει η κ. Ρακοβίτη.

Για τις ανάγκες της παράστασης στη Σύρο, οι συντελεστές εμπνεύστηκαν και ένα ακόμη τετράστιχο αφιερωμένο στο νησί και τους κατοίκους που τους φιλοξενούν αυτές τις ημέρες.

Μία Φραγκοσυριανή, να τιμήσω το νησί

«Στη Σύρο που όλοι είναι ευγενικοί και χορεύουν σαν τρελοί, γνώρισα μία τσαμπούνα, φασαριόζα τσαχπινούλα, παίξαμε μαζί λιγάκι κι ύστερα πήγα για σουβλάκι, φάγαμε και καλαμάρι, με πατάτες και κρασάκι, και μας έπιασε μια ζάλη, χόρεψα και πεντοζάλη, πάμε και μια φραγκοσυριανή να τιμήσουμε το νησί».

«Ο Λεόν το ακορντεόν» έχει παρουσιαστεί επίσης στο Φεστιβάλ Μουσικής Λειβαδιάς, σε μία γιορτή για τα παιδιά στη Νέα Πέραμο στην Καβάλα, σε φεστιβάλ εναλλακτικής οικονομίας και αλληλεγγύης, σε ωδεία και σε σχολεία.

Μέσα από την παράσταση, τα παιδιά έπαιξαν, χόρεψαν και ανέπτυξαν μια πιο ουσιαστική σχέση με το ακορντεόν, εξερευνώντας τα πλήκτρα του αλλά και τις θεραπευτικές για το μυαλό και την ψυχή ιδιότητές του.

«Μέσα από τέτοια παραμύθια τα παιδιά εξοικειώνονται περισσότερο με τη μουσική και συγκεκριμένα με το ακορντεόν» αναφέρει χαρακτηριστικά η δημιουργός της παράστασης, προσθέτοντας πως τα παιδιά αποκτούν οικειότητα, αλλά και ερεθίσματα για να ξεκινήσουν την επαφή τους με τη μουσική από μικρή ηλικία. Οι νότες γίνονται το σκαλοπάτια που οδηγούν στην καρδιά της μουσικής τέχνης και στον υπέροχο κόσμο του ακορντεόν, το οποίο αυτή την εβδομάδα έχει την τιμητική του στη Σύρο.

Την εκδήλωση πλαισίωσε με μουσική και παραδοσιακούς χορούς ο Επιμορφωτικός Φιλοτεχνικός Σύλλογος «Ο Φοίνικας Σύρου». Το παρών έδωσαν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Φραγκίσκος Βακόνδιος και ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Φοίνικα.

Μετά το τέλος της παράστασης, το κοινό του Φεστιβάλ μεταφέρθηκε στο προαύλιο του Νηπιαγωγείου Φοίνικα, όπου οι ακορντεονίστες μαζί με μουσικούς του νησιού έπαιξαν όλοι μαζί σε μια ανοιχτή μουσική σκηνή.

Οι εκδηλώσεις συνεχίζονται απόψε στην πιάτσα της Άνω Σύρου, όπου ο Ηρακλής Βαβάτσικας και ο Αντώνης Αμιράλης παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα βασισμένο στην πρώιμη περίοδο του ρεμπέτικου (1920 – 1932). Συμμετέχει στο τραγούδι και την κιθάρα ο Κώστας Καλαφάτης.