Music & Ballet Gala στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ Άνδρου

H Γαλλική Παράδοση στην Άνδρο

  • Τετάρτη, 3 Αυγούστου, 2016 - 14:27

Το γκαλά μουσικής και χορού που λαμβάνει χώρα στις 21 Αυγούστου 2016 στην Άνδρο, θα σας χαρίσει μια υπέροχη βραδιά χάρη στη μοναδική παρουσία πολλά υποσχόμενων νέων χορευτών μπαλέτου και μουσικών από την Όπερα του Παρισιού, καθώς και με την παρουσίαση των έργων Caspian Suite και Medianoche σε παγκόσμια πρεμιέρα.

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στο Ανοιχτό Θέατρο Άνδρου στις 21:00.

Οι διοργανωτές του φεστιβάλ συγκέντρωσαν αξιόλογους χορευτές, τα ανερχόμενα αστέρια του μπαλέτου από την Όπερα του Παρισιού: τον Allister Madin, ο οποίος κατέχει τη βαθμίδα “Sujet” στην ιεραρχία των χορευτών μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού, τους Roxane Stojanov, Mickaël Lafon και Matthieu Botto, οι οποίοι κατέχουν τη βαθμίδα “Coryphée”, την Camille de Bellefon που κατέχει τη βαθμίδα “Quadrille” και τη Laura Fridman, σολίστ μπαλέτου κι απόφοιτη του πανεπιστημίου του Γέιλ, καθώς και τέσσερις εξαίρετους μουσικούς, την Tsuey Ying Taï η οποία παίζει κρουστά στην ορχήστρα της Όπερας του Παρισιού, την Ellina Akimova, πιανίστρια στη Σχολή Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού, τον σαξοφωνίστα Eric Tallet και τον Jean-Marc Kérisit, παίκτη εγχόρδων, βιολιού και βιόλας.

Ωστόσο, οι καλλιτέχνες φέρνουν μαζί τους στο Ανοιχτό Θέατρο της Άνδρου τον αέρα των θρυλικών Ballet Russes, τα οποία έφεραν την επανάσταση στον Γαλλικό χορό το 1909 στο θέατρο Châtelet και συνέχισαν να καθορίζουν τον χορό στις επόμενες δεκαετίες. Μετά από έναν αιώνα, η λάμψη τους ανάβει πάλι μέσα από τις εμπνευσμένες δημιουργίες των καλλιτεχνών. Μέσα από αυτή την αφοσίωση γεννήθηκαν οι μουσικές συνθέσεις της Ellina Akimova και οι χορογραφίες των Allister Madin, Guy Poggioli και Laura Fridman. 

Εδώ και καιρό, ο Rémy Deshayes ανέμενε να παρουσιάσει το γκαλά στο φυσικό περιβάλλον της Άνδρου, το οποίο αποτελεί πλέον το ιδανικό σημείο για τη φιλοξενία αυτής της νέας διεθνούς παράδοσης. Ο Deshayes εμπιστεύτηκε στα χέρια του Eric de Mikhnévitch το πρόγραμμα του γκαλά το οποίο αποτελείται από τρία μέρη, υπό την επίβλεψη των Ellina Akimova (μουσική) και των Jennifer Goubé και Allister Madin (χορογραφίες).

“Συνήθως, ένα γκαλά μουσικής ή μπαλέτου παρουσιάζει παγκοσμίως γνωστά έργα τα οποία ερμηνεύουν διεθνώς αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες. Το συγκεκριμένο δημιουργικό γκαλά έχει υιοθετήσει μια λιγάκι διαφορετική προσέγγιση, καθώς παρουσιάζει επί σκηνής παγκόσμιες πρεμιέρες στις οποίες συμμετέχουν νέοι ταλαντούχοι καλλιτέχνες που προέρχονται από μια σχολή υψηλού κύρους η οποία εξακολουθεί να αναδεικνύει εξαίρετους καλλιτέχνες. Η Γαλλική Παράδοση δημιουργήθηκε σχεδόν πριν από 350 χρόνια από τον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΔ', ο οποίος συνένωσε αργότερα τις Βασιλικές Ακαδημίες Χορού και Μουσικής για να δημιουργήσει τη μελλοντική Όπερα του Παρισιού, καθώς και την παλαιότερη σχολή χορού του Δυτικού κόσμου, το 1713, η οποία σήμερα εξακολουθεί να κατέχει εξέχουσα θέση στον χώρο του μπαλέτου παγκοσμίως. Η άφιξη των χορευτών μας στην Άνδρο αποτελεί για εκείνους μια σπάνια ευκαιρία που τους επιτρέπει να αναδείξουν την τέχνη και την προσωπικότητά τους, την οποία έχουν αναπτύξει στη σχολή όπου δραστηριοποιούνται.

Ο κλασικός χορός είναι ένας συνδυασμός δύναμης και χάρης, επιδεξιότητας κι ευλυγισίας, σε μια φαινομενικά ανεπιτήδευτη επίδειξη έμπνευσης και συναισθημάτων. Στην εποχή του, ο “χορευτής βασιλιάς” Λουδοβίκος ΙΔ', ο οποίος τότε ήταν νέος και πολλά υποσχόμενος, περιέγραφε με τον δικό του τρόπο ότι στη Γαλλική Παράδοση και στο ύφος που δημιουργούσε «επικρατεί η αρμονία, ο συντονισμός των κινήσεων κι η ακρίβεια των θέσεων, χωρίς να υπάρχει υπερβολή στην ερμηνεία».

Αυτά τα λόγια θυμίζουν την αρχαία Ελλάδα· εκφράζουν την κουλτούρα του κλασικισμού, της αρμονίας, της ισορροπίας, της γλυπτικής και της βαθιάς γνώσης σε μια εποχή όπου η μουσική κι ο χορός είχαν μεγάλη σημασία. Σε μια πολύ ευνοϊκή συγκυρία, η παράστασή μας θα λάβει χώρα στην Άνδρο, ένα νησί που διαθέτει διακριτική αλλά κι ισχυρή πολιτιστική παράδοση καθώς και δεκτικότητα στους πολιτισμούς άλλων χωρών, σε ένα νέο ανοιχτό θέατρο με εμφανείς αρχαιοελληνικές επιρροές, το οποίο έχει κατασκευαστεί από έναν γνώστη της τέχνης και περιβάλλεται από ένα πανέμορφο φυσικό τοπίο.

Οι πρώτες χορογραφίες θα παρουσιάσουν τις ρίζες της παράδοσης του μπαλέτου, καθώς και τη διατήρηση αυτής της παράδοσης μέσα από την τακτική εξάσκηση και την έμφαση στην ομορφιά και στην τέρψη. Θα ακολουθήσουν ρομαντικές ιστορίες αγάπης που θα αναδείξουν με τη σειρά τους την κομψότητα, την ομορφιά και την αιωνιότητα κάτω από τον έναστρο ουρανό της Ελλάδας.”

Remy Deshayes

Οι καλλιτέχνες θα πραγματοποιήσουν μια συναισθηματική, αισθητική και πνευματική ανταλλαγή με το κοινό που θα παρακολουθήσει το γκαλά. Βέβαια, τόσο οι λάτρεις του μπαλέτου όσο κι οι άνθρωποι που δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τον χορό θα μπορούσαν να αναρωτηθούν το εξής:

“Τι είναι η γαλλική παράδοση σήμερα;”

Υπάρχει μακρά ιστορία από την εποχή του βασιλιά-χορευτή Λουδοβίκου ΙΔ', του δημιουργού του μπαλέτου, έως και τους έξι χορευτές που συμμετέχουν στην παράσταση της 21ης Αυγούστου 2016. Το αληθινό θαύμα, ωστόσο, έγκειται στην προσπάθεια που έχει καταβληθεί κι η οποία παρουσιάζεται συμβολικά και δημιουργικά στο Classe-concert του Allister Madin. Το καλλιτεχνικό πνεύμα κι η χαρακτηριστική παριζιάνικη κληρονομιά των ballets russes είναι εμφανή στο δεύτερο και στο τρίτο μέρος του προγράμματος του γκαλά. Το τελευταίο μέρος του προγράμματος είναι μια μουσική (Saint-Saëns, Ravel, Khathaturian, Akimova) και χορογραφική (Madin, Poggioli, Fridman) σύνθεση που τελειώνει με μια νέα διασκευή του Boléro και με το Chevauchée (σε μουσική του Patrice Muzard και σύνθεση του Fabrice Trollet)· δημιουργήθηκε από την ορχήστρα των πανεπιστημίων του Παρισιού στις 8 Φεβρουαρίου 2016 στο αμφιθέατρο της Σορβόννης και διευθύνεται από τον Carlos Dourthé.

Το θέμα της αγάπης είναι εμφανές καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης – στις χορογραφίες του έργου Caspian Suite με τους χαρακτήρες Leïa και Souren, στη σύνθεση Médianoche με τους Nadège και Yves, στα ζευγάρια του Boléro, στα ντουέτα των διασκευών των συνθέσεων Cœur! και Arythmia, καθώς και στο σόλο Desiderata. Ωστόσο, το πραγματικό ζευγάρι του γκαλά είναι η μουσική κι ο χορός – απολαύστε λοιπόν τον παθιασμένο διάλογό τους!

Για να παρακολουθήσετε αποσπάσματα από παλαιότερες δουλειές των συντελεστών του Μουσικού Gala, επιλέξτε κάποιον από τους παρακάτω συνδέσμους:

Η Camille de Bellefon σε χορεογραφία του Allister Madin με τη μουσικό Tsuey-Ying Tai: https://www.youtube.com/watch?v=HDq1N3nzrYY

Ο Allister Madin στον Don Quichotte  το 2012:

https://www.youtube.com/watch?v=m1R13qd09KQ

Ο Allister Madin στη “Λίμνη Των Κύκνων”:

https://www.youtube.com/watch?v=BfMCLAu3fQI

O Matthieu Botto στην ταινία μικρού μήκους GLANCE PROJECT, 2014:

http://www.dancespirit.com/news/glance-new-dance-film/

H Camille de Bellefon to 2010:

http://www.numeridanse.tv/fr/video/2574_epreuves-de-danse-2010-danse-cla...

Βιογραφικά Χορευτών & Μουσικών

Allister Madin
Dancer & Choreographer
Paris Opera Ballet Sujet

Choreographies

2016
ANDROS INTERNATIONAL FESTIVAL
World premières : Caspian Suite - Médianoche - Class-Concert A. Madin (Music, E. Akimova)
Choreography supervision

2015
SALON MUSICAL - Palais Garnier - Paris Opera
- Amores (music - John Cage - third mouvement)
- Heures Dansantes (music Ph. Glass - Opening)
- Adagio, Pas de deux, (music T. Albinoni)
La Chabotterie, Saint Sulpice Le Vernon

2014
Nocturnes Baroques. 18e Festival MUSIQUES - La Chabotterie - St Sulpice Le Vernon
Duo Barocco (Air des sauvages - Les Indes Galantes, J.-Ph. Rameau )

Jeunes danseurs chorégraphes - Paris Opera (Amphithéâtre Bastille)

2013
- Kaléidoscope, 2011 - El Fuego de la Passion
- Fantaisie Libertine and Errances d’une Geisha, Saint Leu church - Paris

Dancer

Main roles - Paris Opera Ballet

International performances

    Bolshoi, Moscow - 2014

    A Tribute to Rudolf Nureyev, Badminton theater - Athens, 2013
    Abderam / Raymonda (Acte II, R. Nureyev - 1983)
    Pas de deux / Don Quichotte (R. Nureyev - 1981)

Season 2015-2016

Clear, Loud, Bright, Forward (B. Millepied - creation)
Mercutio / Roméo et Juliette (R. Nureyev - 1984)
Season 2014-2015

Zaël / La Source ( J.-G. Bart - 2011)
L’Anatomie de la sensation (W. MacGregor - 2011)
Le Chef des mendiants / l’Histoire de Manon (MacMillan - 1974)
Pas de trois / Danse napolitaine / Le Lac des Cygnes (R. Nureyev - 1984) 

Season 2013-2014

Awarded AROP Dance Prize (Association pour le Rayonnement de l’Opéra de Paris) 

Dorcon / Daphnis et Chloé (B. Millepied - creation)
Le Chef des brigands / Carmen (R. Petit - 1949)
Chat botté - L’Oiseau bleu / La Belle au bois dormant (R. Nureyev - 1966)
L’Oiseau Phénix / L’Oiseau de feu (M. Béjart - 1970) 

- HautVol Shortfilm-L. de Caunes,
choreography - B.Millepied, Pas de deux over the roofs of the Palais Garnier with L. Baulac

Season 2012-2013

Chef des gitans / Don Quichotte (R. Nureyev - 1981)
l’Idole dorée, Le Fakir, la Danse Indienne / La Bayadère (R. Nureyev - 1992)
Alain / La Fille mal gardée (F. Ashton - 1959)
Kaguyahime (J. Kylian, 1988)
Pas de deux des Écossais / La Sylphide (P. Lacotte - 1972, a er M. Taglioni)

2011 - Promoted Sujet, Zaël / La Source (J.-G. Bart - 2011)
2010 - Inigo / Paquita (P. Lacotte - 2001)
2008 - Promoted Coryphée
2005 - Joins the Corps de Ballet
1999 - Enters the Paris Opera Ballet School
1996 - Starts studying dance in Biarritz at the age of 10 years old
    A.Madin has Basques origins

Ellina Akimova
Russian & French musician Composer
Pianist - Paris Opera Ballet School

Andros international festival
Chora Andros New open theater
    2016 - Music & Ballet gala, The French Tradition in Chora Andros
        Caspian Suite - Médianoche - Classe-concert A. Madin
        Desiderata - Arythmia - Coeur ! - La Rambla
    2015 - Musical evening - Dimitri Polemis Tribute organised by the Kaireios Library
         Performed her own musical compositions - Piano solo

Musical Compositions
- The Snow Queen (2008/2013)
- Chamber Music : Un Bonheur Parfait
Suites for piano :
Southern Dreams - Nine Essays (2001)
Camille (2002-2004), The Seagull (2002) La Danse accompagnée - collection (2000-2016)

Pianist
2000 - Paris Opera Ballet School
1990-1995, Bolshoi Dance Academy - Moscow
1992-1994, Moiseyev Ballet School Studio - Moscow
1986-1990, Azerbaidjan State Academic Ballet School Piano and Musicology studies in Baku

Season 2015/2016

- juillet 2016
Stage international de l’Ecole de danse de l’Opéra de Paris, Nanterre
Stage international European Dance Center Paris Goubé, Gran Theatre del Liceu, Barcelone
- Paris University Orchestra (directed by C. Dourthé), Ecume, Chevauchée (P. Muzard, arr. F. Trollet, orch. & arr. E. Akimova), Star Wars (Extracts - J. Williams), La Strada (Extracts - N. Rota), Grand amphithéâtre de la Sorbonne
- L’Ombre des Guermantes - Château de Chimay, Belgium
- La Grande tradizione francese nella Danza
Stage intensivo - G. Mayer & N. Cavallin, Maison de la Danse (D. Ganio), Rome
- Christmas Recital, Saint Jacut de la Mer Abbey, Brittany, France
- Paris Opera Ballet School Demonstrations - Palais Garnier
Première division lles (F. Gaïda) & Classe d’adage (W. Romoli)

Paris Opera Performances

2014 - Concerto en Ré (music - J.-S. Bach / choreography - C. Bessy)
Paris Opera Orchestra, non-public recording, directed by M. Stieghorst, Bastille Opera Paris Opera Ballet School Performances - Palais Garnier
Concerto en Ré - Orchestre des Lauréats du Conservatoire (directed by M. Stieghorst)
Camille de Bellefon
International French Ballerina
Paris Opera Ballet Quadrille

International performances

2016
21 August – 2nd International Festival of Andros, Music & Dance Gala
The French Tradition in Andros

Carte Blanche Espace Julien Green, Andresy, France

2013
Vienna State Ballet
La Sylphide, Don Quixote, Pas de six from Chabukiani's Laurencia for "Creation and Tradition" a Vienna Volksoper Evening,
Vienna State Ballet Nureyev Gala

demi-soliste in girl of Barcelone

Étés de la Danse
Gypsy, Dryade, and Maid of Honor in Don Quixote - Châtelet theater.

Paris Opera Ballet

Season 2015-2016

Quatuor Nº4 (Theresa De Keersmaeker, music Bela Bartok)
Les Applaudissements ne se Mangent pas (Maguy Marin)
Azion théâtrale - Capriccio-Richard Strauss, Patterns of Life at the Pompidou Center
Bayadere

Season 2014-2015

Rain Ch. Anna Teresa De Keersmaeker
Orpheus and Euridice - Pina Bausch

Season 2014-2015

Promoted Quadrille

Dancers Choreographers Evening at Bastille Paris Opera Amphiteater.

2010
Tecnhology Baccalauréat, Danse Option
Examination Performance on a Peter Van Dyke choreography, music by Frantz Shubert

2009
joins the Paris Opera Ballet
Giselle, Nutcracker, Bayadere, the Pina Bausch Rite of Spring, Proust ou les Intermittences du Coeur, la Fille Mal Gardée or Vain Expectations, in Mats Ek choreographies.

2008
Lausanne Prize in a Sleeping Beauty variation and a Nocturne.

First Prize Paris Conservatory, awarded unanimously.

joins the Paris Conservatory Junior Ballet. Draws the attention for her interpretation in Aureole-Paul Tailor

Camille de Bellefon had been coached by Evandra Martins at the Jennifer Goubé European Dance Center Paris.

2004-2008, CNSMDP, Paris Conservatory.

Camille de Bellefon is filmed in"Un jour je serai danseuse-One Day I will be a Dancer", a ballet documenary film by Julie Lojkine who spent one year filming the dancers at the Paris Conservatory.

2003, Conservatoire National de Région.

Born in 1990 in Lannion, Côtes d'Armor where she starts dancing at the age of six in a Ballet School created by Yvan Perronno and Catherine Collignon retired Paris Opera Ballet Sujets.

 

Laura Fridman
Ballerina, Choreographer & administrator

2016
2nd Andros international festival
Administrator, Music & Ballet Gala, The French tradition in chora Andros
    
2011
Yale Ballet Company assistant in organization

Choreographies

2016
ANDROS INTERNATIONAL FESTIVAL - World premières :
Pas de deux - Coeur ! (Music, E. Akimova), Variation - Desiderata (Music, E. Akimova)

Dancer

2016 - Student of Gilbert Mayer

2015
Yale Ballet Company - USA, danced principal roles in performances

Yale’s oldest and most prestigious dance company, Yaledancers - USA
    
2011
Paris Regional Conservatory - graduated with the highest honors in ballet

Institut International de Danse Stanlowa -Paris, Ballet training

 

Matthieu Botto
French Dancer
Paris Opera Ballet Choryphée

International performances 

2016
Music & Dance Gala, The French Tradition in Andros

2015
VOGUE Italia, October Issue, photos and trailor.

2013
Soloists and Dancers from the Paris Opera at the Jacob's Pillow Festival Birkshires (Troisième Étage Samuel Murez), Désordres (Choreography Samuel Murez). Festival de Musique de St. Barthélémy (pas de deux, Bayadere).

 

Paris Opera Ballet 

Season 2015-2016 
Grande Fugue and la Nuit Transfigurée-Verklarte Nacht in Cosy (choreography Anne Teresa De Keersmaeker), Romeo and Juliette (leader of the Capulet, Nureyev), The Goldberg Variations-J.S.Bach (Jerome Robbins), The Rite of Spring (Pina Bausch).

Season 2014-2015
Etudes (Harold Lander), The Song of the Earth by Gustave Mahler (John Neumeier), Histoire de Manon (Kenneth MacMillan), Les Enfants du Paradis (José Martinez), La Source (Jean Guillaume Bart), Nutcracker (Nureyev), L'Anatomie de la Sensation (Wayne McGregor)

11 May – Incidences Choregraphiques – Music & Dance Evening 

2014, GLANCE, Short Film with Hugo Vigliotti and Cyril Choukroun also from the Paris Opera Ballet.

Season 2012-2013 
The Gypsy in Don Quixote (Nureyev), Le Loup and Carmen (Roland Petit)

Season 2009-2010 
Kaguyahime (Jiri Kylian)

2008, promoted Choryphée

2006, joins the Paris Opera Ballet

2005-2006 
Paris Opera Ballet School Demonstrations (Adage)

1999, enters the Paris Opera Ballet School

 

Mickaël Lafon
French Dancer
Paris Opera Ballet Coryphée

International performances

2016
21 August – 2nd International Festival of Andros
Music & Dance Gala, The French Tradition in Andros

20 March, Ballet Gala - La Nuit des Étoiles
Grand Pas Classique (Victor Gsovsky)
Pas de Deux with the Paris Opera Étoile Myriam Oulde-Braham - La Nuit s’achève (Benjamin Millepied)

8 Jan, New Year Gala, Guangzhou Opera House
Grand Pas de Deux - Act three - Raymonda (Nureyev), Matador - Act one - Don Quixote (Nureyev- 1981), The Final Etudes (Music - K. Czerny, Chor. - H. Lander)

Main roles - Paris Opera Ballet

Season 2015-2016
Benvolio - Romeo and Juliette (chor. Nureyev)
Giselle (chor. Patrice Bart)

Season 2014-2015
30 April - Paris Opera Ballet Young Dancers and Ballerinas Evening
Fugitif ( chor. Sébastien Bertaud )

11 May - Incidences Choregraphiques - Music & Dance Evening
Yourodivy (chor. Bruno Bouché)

Arabian Dance Solo, Chinese Dance - Nutcracker (chor. Nureyev)
Dance Pas de Trois - The Song of the Earth ( Music - Gustave Mahler / chor. J. Neumeier)

Season 2013-2014
Fugitif (excerpt),
Le Palais de Cristal in Two Couple - 4th Mouvement (chor. G. Balanchine)

Season 2012-2013
Tricentennial Gala, Aunis (chor. J. Garnier 1979)

Nov. - Congratulation by the Jury of the Paris Opera Interior Promotion Competition for the quality of his performance, his return on scène and his attitude after his injury.

2009
Nov, age 21, promoted Choryphée
Mazurkas - Etudes, Suite en Blanc

2008-2009
Dancer with the flute, La Fille Mal Gardé,
Vain Precautions (Frederic Ashton)

2007
Joins the Paris Opera Ballet

2005-2006
Paris Opera Ballet Demonstrations in Lyon
Scaramouche (creation - chor. J. Martinez -2005)

1999
Des Racines et des Ailes - Y. Demol
Television film about the Paris Opera Ballet school

1997
Enters the Paris Opera Ballet School

Mickaël Lafon is Model at City Models, and Coach Cycling

Roxane Stojanov
International French Ballerina
Paris Opera Ballet Coryphée

International performances

2016
21 August – 2nd International Festival of Andros, Music & Dance Gala, The French Tradition in Andros

20 May - Guest dancer - French Classical Ballet performance - Dubai Dance Academy-Dance for the Future
    Pas de deux 3rd act/Sleeping Beauty

France (Bordeaux, Enghein-les-bains, Toulouse, Deauville, Biarritz)
    Cendrillon - The Tabouret pas de deux, Pas de deux act 3 - Swan Lake

China
Balck Swan/ Swan Lake - Pas de trois of the 3rd act, Pas de trois
La Sylphide, Friends of Kitri / Don Quichotte

Paris Opera Ballet School
Toronto - Péchés de jeunesse
Stuttgart - Pas de quatre / Swan Lake Bourmeister version
London - Démonstration of the French style

Paris Opera Ballet

Season 2015-2016
- Promoted Coryphée
First place for imposed Variation - le Grand Pas Classique-(Victor Gsovsky), Free Variarion-Four Seasons, the Fall Variation (J.Robbins)
- Indian soloist – first soloist role - / La Bayadère (R. Nureyev - 1992, L. Minkus)
-Rosaline’s friends /Roméo & Juliette (R. Nureyev- 1984, S. Prokofiev)
-The vendangeurs and the 24Wilis/Giselle (J. Coralli & J. Perro -1841, A. Adam)
- 12 girls /Goldberg Variation(J. Robbins, J.-S. Bach)        
- Clear, Loud, Bright, Forward(B. Millepied, N. Muhly)

Season 2014-2015
- Ballerinas in black/ Etudes (H. Lander, C. Czerny)
- The Waltz, the 24 swans and the fiancés /Swan Lake (R. Nureyev - 1984, P. I. Tchaikovsky)
- The parents, The snowflakes / The Nutcracker (R. Nureyev - 1985, P. I. Tchaikovsky)
- The peasants /La Fille mal gardée(F. Ashton - 1960, F. Hérold)

Season 2013-2014
-Enters the Paris Opera Ballet
- Dryads, The waltz, The Sarabande / Sleeping Beauty (R. Nureyev – 1966, P. I. Tchaikovsky)
- The Prieuses / Notre Dame de Paris (R. Petit - 1965, M. Jarre )

Paris Opera Ballet School

2013
- First Pas-de-deux/ Youthful indiscretions (J.-G. Bart – 2000, G. Rossini)
- Hélène/ La Nuit de Walpurgis(C. Bessy after L. Saats, C. Gounod)

2012
- Le Trio/Symphonie en trois mouvements(N. Christe, I.Stravinsky)
- La jeune Fille /Le Bal des cadets (D. Lichine, J. Strauss son)
- The dancer in yellow /Variations (V. Verdy – 1979, J. Brahms)
- Pas de deux des Écossais / La Sylphide (P. Lacotte - 1972, after M. Taglioni)

Biographical material

2007 - enters the Paris Opera Ballet School
2004 – enters the Ballet School in Brussels
2002 – starts dancing in a small school in FYROM

Tsuey-Ying Tai

Born in Taiwan. Tsuey-Ying Tai studies percussion with professors Ya-Wen Lien, Tzang-Ching Ju and Sarah Tsai at Taipei Chung-Cheng senior high school and Taipei National Institut of the Arts, where she won the First Prize of Kuan-Du Festival Competition. In 1996, she went to  France and further studied with Professor Sylvio GUALDA at the Versailles Conservatoire. After receiving the First Prize for percussion performance, she was admitted to the Paris Conservatoire (CRR de Paris) where she studied with Professors Frédéric MACARE and Éric SAMMUT.

In 2000, she was finalist at ARD International Music Competition;
In 2001, she won the scholarship of the Music Foundation, Europe;
In 2002, she won the First Prize of 3rd World Marimba Competition inStuttgart;
In 2003, she received an award for her performance in the "Young Stars Concerts Series" at Taiwan Theater Concert Hall";
In 2003 also, she joined the Taiwan National Symphonic Orchestra as 2nd timpanist and percussion player;

Tsuey-Ying Tai has been invited to perform with the Taiwan Philharmonic Orchestra, with the Ensemble 2e2m, etc...
She also performed at the invitation of the International Watch Co.IWC in Taipei and at the request of the Groupe LVMH she joined a concert tour in New York, Paris, Firenze, Manchester, Shanghai and Hong Kong. In recent years she has been invited as a member of the jury for PAS Paris Percussion Competition, Taipei International Marimba Competition and PAS Greece Percussion Competition.

Tsuey-Ying Tai is currently 1st Percussionist Solo at the Opera National de Paris

Συνέντευξη με τον Allister Madin
(Dancer & Choreographer
Paris Opera Ballet Sujet)

«Μπορείτε να μας μιλήσετε για την ιδέα σας να παρουσιάσετε το έργο σας στην Άνδρο;»

ΑΜ: Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που μου έχω την ευκαιρία να παρουσιάσω ένα τμήμα του έργου μου ως χορογράφος σε διεθνές επίπεδο, σε ένα φεστιβάλ όπου πραγματοποιούνται πλούσιες καλλιτεχνικές ανταλλαγές που μοιάζουν με εκείνες που κάνω με τους χορευτές και τους μουσικούς με τους οποίους συνεργάζομαι.

Τρέφω ιδιαίτερη αγάπη για την Ελλάδα, όπου μου έχει δοθεί ήδη η ευκαιρία να παρουσιάσω το καλλιτεχνικό μου έργο (1). Είμαι ευγνώμων που παρουσιάζεται ξανά η ευκαιρία να συμμετάσχω σε μια δημιουργική συνάντηση γεμάτη μουσική και χορό.

Μάλιστα, αυτή την περίοδο του 2015-2016, δημιουργώ τις νέες χορογραφίες μου αντλώντας έμπνευση από τις μουσικές συνθέσεις της Ellina Akimova.

Δεν έχουν όλες οι χορογραφίες το ίδιο καλλιτεχνικό ύφος. Δύο από αυτές κουβαλούν ένα βαθύ νόημα το οποίο ζωντανεύει μέσα από τις ερμηνείες των χορευτών. Πρόκειται για μια ισχυρή πρόκληση για εμένα κι είμαι πολύ χαρούμενος που οι χορευτές κι οι ταλαντούχοι μουσικοί δίνουν ζωή στις χορογραφίες μου. Είμαι επίσης ιδιαίτερα χαρούμενος που παρουσιάζω το έργο μου στο όμορφο ανοιχτό θέατρο της Άνδρου.

(1) Αφιέρωμα στον Rudolph Nureyev που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο Badminton στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 2014.

Συνέντευξη με την Εllina Akimova

(Russian & French musician Composer
Pianist - Paris Opera Ballet School)

«Θα μας μιλήσετε για τη συμμετοχή σας στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ της Άνδρου;»

EA: Η σχέση μου με την Άνδρο και με το καλλιτεχνικό έργο μουσικής και χορού που επιμελήθηκα στο πρώτο Φεστιβάλ της Άνδρου ξεκίνησε από τη συνάντηση που είχα στο Παρίσι με τον Rémy Deshayes, ο οποίος τρέφει μεγάλο πάθος για την Ελλάδα, τις τέχνες και τον κλασικό χορό.

Ο Rémy εκτίμησε τις ικανότητές μου ως πιανίστρια στην Όπερα Παλέ Γκαρνιέ του Παρισιού, όπου ανακάλυψε επίσης τις μουσικές συνθέσεις μου. Ταυτόχρονα, χάρηκε όταν έμαθε ότι διοργανώνεται ένα νέο διεθνές φεστιβάλ στο νησί της Άνδρου.

Χάρη σ' εκείνον, η Καίρειος Βιβλιοθήκη με εμπιστεύτηκε και μου έκανε την τιμή να  δώσω ένα ρεσιτάλ πιάνου με νέες συνθέσεις μου σε μια υπέροχη βραδιά προς τιμήν του Δημήτρη Πολέμη, στο πλαίσιο του πρώτου Διεθνούς Φεστιβάλ της Άνδρου στις 21 Αυγούστου 2015, στο ανοιχτό θέατρο που εκείνη τη χρονιά λειτούργησε για πρώτη φορά. 

Αυτή η εμπειρία με σημάδεψε βαθύτατα. Μια στενή και καρποφόρα επικοινωνία ξεκίνησε χάρη στους ανθρώπους αλλά και στο περιβάλλον της Άνδρου. Από το 2000 εργάζομαι στη Σχολή Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού στη Γαλλία, αφότου πέρασα αρκετά χρόνια στη Σχολή Μπαλέτου του θεάτρου Μπολσόι στη Μόσχα, καθώς και στη σχολή μπαλέτου Μοϊσέγιεφ. Ωστόσο, κατάγομαι από το Αζερμπαϊτζάν κι έχω τις ρίζες μου στην όπερα του Μπακού. Όταν ήμουν νέα, αντλούσα έμπνευση από τους ανθρώπους αυτής της όπερας, από την έμφυτη ανθρωπιά τους, από την ευαισθησία τους απέναντι στον παγκόσμιο πολιτισμό και ταυτόχρονα από την έντονη ταυτότητά τους. Ο ήλιος κι η θάλασσα του νησιού ήταν ένα γνώριμο περιβάλλον για εμένα, έμοιαζε με την Εδέμ. Εκείνη τη βραδιά στο ανοιχτό θέατρο της Χώρας της Άνδρου, όταν ήμουν στη σκηνή κι ο άνεμος παρέσυρε τα σκηνικά, βρέθηκα ξαφνικά πίσω στην πόλη των ανέμων, στο χαμένο Μπακού.

Επιπλέον, στη Γαλλία δεν έχω συνδέσει τη μουσική μου μονάχα με τον χορό αλλά και με άλλες μορφές τέχνης κι ιδιαίτερα με τη λογοτεχνία. Εδώ και πολλά χρόνια, στο αβαείο του Saint Jacut στην περιοχή της Βρετάνης, συνθέτω μουσική που βασίζεται σε κείμενα του Μισέλ Τουρνιέ, ενός σπουδαίου Γάλλου συγγραφέα ο οποίος απεβίωσε τον Ιανουάριο του 2016. Επομένως, το γεγονός ότι η Καίρειος Βιβλιοθήκη συμπεριέλαβε το έργο μου στην πολιτιστική ζωή της Άνδρου ήταν ευλογία για εμένα. Όταν ο Μισέλ Τουρνιέ ήταν νέος ήθελε να γίνει φιλόσοφος, όμως τελικά έγινε συγγραφέας. Στο πρώτο του μυθιστόρημα Vendredi ou la Vie Sauvage (Ο Παρασκευάς ή η πρωτόγονη ζωή), το οποίο έγραψε το 1968 και για το οποίο βραβεύτηκε από τη Γαλλική Ακαδημία, το τέλος του βιβλίου σχετίζεται τόσο με τον ήλιο όσο και με ένα νησί!

Γι' αυτόν τον λόγο είμαι πολύ περήφανη που δημιούργησα τη Médianoche, μια μουσική σύνθεση για μια σύντομη παράσταση μπαλέτου, τη χορογραφία της οποίας επιμελήθηκε ο Allister Madin για το 2ο Διεθνές Φεστιβάλ της Άνδρου. Στην παράσταση συμμετέχει ο ίδιος ως χορευτής, καθώς κι οι χορευτές Roxane Stojanov, Camille de Bellefon, Mikhaël Lafon και Matthieu Botto από την όπερα του Παρισιού. Η παράσταση βασίζεται στην ιστορία Les Amants Taciturnes που εμπεριέχεται στο βιβλίο του Τουρνιέ Médianoche Amoureux, το οποίο δημοσιεύτηκε το 1989. Ο Μισέλ Τουρνιέ, ενθουσιασμένος, ενθάρρυνε αυτή τη μουσική παραγωγή. Είναι βέβαιο ότι θα χαιρόταν πολύ εάν παρακολουθούσε αυτή την παράσταση στο υπέροχο τοπίο της Άνδρου.

Η σημαντικότερη δημιουργία που έχει προκύψει μέσα από αυτή τη συνάντηση με την Άνδρο είναι η Caspian Suite, μια παγκόσμια πρεμιέρα που θα λάβει χώρα στο πλαίσιο του φεστιβάλ στις 21 Αυγούστου 2016. Ο Allister Madin θα δώσει ζωή στην ιστορία αγάπης του Souren και της Leia, ενός άνδρα και μιας γυναίκας που αγαπήθηκαν στο Μπακού, στο Αζερμπαϊτζάν, τη δεκαετία του 1930.

Το πρόγραμμα του γκαλά αποτελείται από μια λεπτή ύφανση διάφορων στοιχείων που σχετίζονται μεταξύ τους. Θα μπορούσε κανείς να πει τόσα πολλά γι΄αυτό! Ίσως όμως είναι καλύτερα να αφήσουμε τους ίδιους τους θεατές να απολαύσουν -οπτικά και ακουστικά- τις ερμηνείες των καλλιτεχνών.

Στο κουαρτέτο Akimova-Taï-Tallet-Kérisit που έχουμε δημιουργήσει, η παρουσία της Tsuey-Ying Taï, η οποία παίζει κρουστά στην ορχήστρα της Όπερας του Παρισιού, μου προσφέρει την ευκαιρία να δίνω συνεχώς σημασία στον ρυθμό.

Έντονη είναι επίσης η παρουσία του σαξόφωνου. Μάλιστα, αυτή την περίοδο συνεργάζομαι με τον σαξοφωνίστα Eric Tallet για τη δημιουργία μιας σύνθεσης που ονομάζεται Project Arythmia.

Ο Jean-Marc Kérisit, ο οποίος παίζει έγχορδα μουσικά όργανα, είναι ένας πολύ ξεχωριστός μουσικός που ασχολείται με τον χορό, τη μουσική, αλλά και τη στενή σχέση που υπάρχει μεταξύ αυτών των δύο μορφών τέχνης. Αυτός ο άνθρωπος παράγει μια ιδιαίτερη πνευματική ενέργεια.
 
Προσπαθούμε να δίνουμε ευκαιρίες στους νέους καλλιτέχνες και να τους ενθαρρύνουμε. Για πρώτη φορά, η Laura Fridman δημιουργεί μια χορογραφία και συμμετέχει επίσης στο γκαλά ως χορεύτρια, μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στο πανεπιστήμιο του Γέιλ στις Η.Π.Α. Ακόμη, ο Patrice Muzard δημιούργησε πρόσφατα τη σύνθεση Salut.

Τέλος, έχουμε δώσει ιδιαίτερη σημασία στον Καλλιτεχνικό Διευθυντή κο Παντελή Βούλγαρη κι επομένως στην έβδομη τέχνη, δηλαδή στον κινηματογράφο. Το γκαλά κλείνει με μια αναφορά στην ταινία Les Uns et les Αutres (Claude Lelouche, 1980), με ένα απόσπασμα από τη δημιουργία Bolero του συνθέτη Maurice Ravel, τη χορογραφία της οποίας επιμελήθηκε για το φεστιβάλ ο Guy Poggioli. Μάλιστα, ο Guy Poggioli έχει συμμετάσχει ως χορευτής στην εκδοχή του Bolero -σε χορογραφία του Maurice Béjart- με την οποία τελειώνει η ταινία του Claude Lelouch. Η Jennifer Goubé, η οποία είναι υπεύθυνη για τις χορογραφίες του γκαλά μαζί με τον Allister Madin, εμφανίστηκε επίσης σε αυτή την ταινία!

Το πρώτο μέρος αυτής της βραδιάς θα είναι γεμάτο πάθος. Θα σηματοδοτήσει την πρώτη άφιξη των χορευτών της Όπερας του Παρισιού στην Άνδρο, με ένα Classe-concert του οποίου τη χορογραφία επιμελήθηκε ο Allister Madin ειδικά γι' αυτό το φεστιβάλ. Οι μπαλαρίνες Roxane Stojanov και Camille de Bellefon θα παρουσιάσουν αυτή τη δημιουργία με την απλότητα και την αγνότητα της εξελιγμένης τεχνικής του γαλλικού κλασικού χορού.

Συνεντευξη με τον Remy Deshayes

(Gala Coordinator)
Για πρώτη φορά, μια ομάδα μουσικών, χορογράφων και χορευτών από την Εθνική Όπερα του Παρισιού θα παρουσιάσει το έργο της στο 2ο Διεθνές Φεστιβάλ της Άνδρου.

Συνήθως, ένα γκαλά μουσικής ή μπαλέτου παρουσιάζει παγκοσμίως γνωστά έργα τα οποία ερμηνεύουν διεθνώς αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες. Το συγκεκριμένο δημιουργικό γκαλά έχει υιοθετήσει μια λιγάκι διαφορετική προσέγγιση, καθώς παρουσιάζει επί σκηνής παγκόσμιες πρεμιέρες στις οποίες συμμετέχουν νέοι ταλαντούχοι καλλιτέχνες που προέρχονται από μια σχολή υψηλού κύρους η οποία εξακολουθεί να αναδεικνύει εξαίρετους καλλιτέχνες. Η Γαλλική Παράδοση δημιουργήθηκε σχεδόν πριν από 350 χρόνια από τον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΔ', ο οποίος συνένωσε αργότερα τις Βασιλικές Ακαδημίες Χορού και Μουσικής για να δημιουργήσει τη μελλοντική Όπερα του Παρισιού, καθώς και την παλαιότερη σχολή χορού του Δυτικού κόσμου, το 1713, η οποία σήμερα εξακολουθεί να κατέχει εξέχουσα θέση στον χώρο του μπαλέτου παγκοσμίως. Η άφιξη των χορευτών μας στην Άνδρο αποτελεί για εκείνους μια σπάνια ευκαιρία που τους επιτρέπει να αναδείξουν την τέχνη και την προσωπικότητά τους, την οποία έχουν αναπτύξει στη σχολή όπου δραστηριοποιούνται.

Ο κλασικός χορός είναι ένας συνδυασμός δύναμης και χάρης, επιδεξιότητας κι ευλυγισίας, σε μια φαινομενικά ανεπιτήδευτη επίδειξη έμπνευσης και συναισθημάτων. Στην εποχή του, ο “χορευτής βασιλιάς” Λουδοβίκος ΙΔ', ο οποίος τότε ήταν νέος και πολλά υποσχόμενος, περιέγραφε με τον δικό του τρόπο ότι στη Γαλλική Παράδοση και στο ύφος που δημιουργούσε «επικρατεί η αρμονία, ο συντονισμός των κινήσεων κι η ακρίβεια των θέσεων, χωρίς να υπάρχει υπερβολή στην ερμηνεία».

Αυτά τα λόγια θυμίζουν την αρχαία Ελλάδα· εκφράζουν την κουλτούρα του κλασικισμού, της αρμονίας, της ισορροπίας, της γλυπτικής και της βαθιάς γνώσης σε μια εποχή όπου η μουσική κι ο χορός είχαν μεγάλη σημασία. Σε μια πολύ ευνοϊκή συγκυρία, η παράστασή μας θα λάβει χώρα στην Άνδρο, ένα νησί που διαθέτει διακριτική αλλά κι ισχυρή πολιτιστική παράδοση καθώς και δεκτικότητα στους πολιτισμούς άλλων χωρών, σε ένα νέο ανοιχτό θέατρο με εμφανείς αρχαιοελληνικές επιρροές, το οποίο έχει κατασκευαστεί από έναν γνώστη της τέχνης και περιβάλλεται από ένα πανέμορφο φυσικό τοπίο.

Οι πρώτες χορογραφίες θα παρουσιάσουν τις ρίζες της παράδοσης του μπαλέτου, καθώς και τη διατήρηση αυτής της παράδοσης μέσα από την τακτική εξάσκηση και την έμφαση στην ομορφιά και στην τέρψη. Θα ακολουθήσουν ρομαντικές ιστορίες αγάπης που θα αναδείξουν με τη σειρά τους την κομψότητα, την ομορφιά και την αιωνιότητα κάτω από τον έναστρο ουρανό της Ελλάδας.