Μετακινήθηκε προσωπικό για να καλύψει προσωρινά θέσεις στον επίγειο τομέα της Υπηρεσίας στο νησί, καθώς ανεμβολίαστο προσωπικό έχει τεθεί σε καθεστώς αναστολής εργασίας

ΕΚΑΒ Σύρου: Οριστική λύση η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού

Σταθερό πρόβλημα η διαμονή για τους διασώστες που μετακινούνται στη νησιωτική περιοχή

Η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού θα δώσει οριστική λύση στην υποστελέχωση του τομέα του ΕΚΑΒ στη Σύρο, ο οποίος σήμερα καταφέρνει να λειτουργήσει έναν μόνον ασθενοφόρο, με το οποίο οφείλει να καλύπτει το σύνολο των - έκτακτων και μη – περιστατικών, που προκύπτουν στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Το σοβαρό ζήτημα της έλλειψης διασωστών αναδεικνύεται εντονότερο σήμερα, μετά από την εφαρμογή της κυβερνητικής απόφασης να τεθούν σε καθεστώς αναστολής εργασίας οι ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι στον υγειονομικό χώρο, αφού τα κενά που προκύπτουν, αναπληρώνονται με μετακινήσεις εργαζομένων του ΕΚΑΒ από την ηπειρωτική Ελλάδα προς τη νησιωτική.

Τις εν λόγω μετακινήσεις συνοδεύουν και άλλα προβλήματα, όπως προ τριών ημερών η ανάγκη αναζήτησης καταλυμάτων για τη διαμονή των διασωστών, θέμα για το οποίο ευτυχώς ενήργησε άμεσα ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης ενημερώνοντας ευρέως, με αποτέλεσμα τη θερμή και ταχύτατη ανταπόκριση της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου.

Ειδικότερα, δύο διασώστες μετακινήθηκαν για να μπορέσει να πάρει άδεια προσωπικό του ΕΚΑΒ Σύρου, το οποίο τουλάχιστον ένα έτος εργάζεται καθημερινά στις βάρδιες των διακομιδών, προκειμένου να καλύπτει όχι μόνον τα περιστατικά του νησιού, αλλά και τις μεταφορές των ασθενών που έρχονται από άλλα Κυκλαδονήσια είτε με αεροδιακομιδές, είτε με πλωτές διακομιδές.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης”, ο τομέας του ΕΚΑΒ στη Σύρο σήμερα ταλαιπωρείται σοβαρά από το πρόβλημα της υποστελέχωσης, με αποτέλεσμα, στη διάθεση των πολιτών να είναι ένα ασθενοφόρο και τα υπόλοιπα να βρίσκονται “παροπλισμένα” στις εγκαταστάσεις του Νοσοκομείου Σύρου.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που συνοδεύει τη λειτουργία του ΕΚΑΒ στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, αποτελεί το γεγονός πως το καλοκαίρι, παρά την αυξημένη επισκεψιμότητα και την κατακόρυφη αύξηση των περιστατικών προς διακομιδή, η Σύρος έμεινε με ένα ασθενοφόρο.

Τέσσερις ανεμβολίαστοι σε αναστολή εργασίας

Ειδικότερα, από 1η Σεπτέμβρη βγήκαν σε διαθεσιμότητα τέσσερα άτομα, καθώς δεν έχουν εμβολιαστεί. Πρόκειται για τρεις μόνιμους κι έναν διασώστη μη μόνιμο, ο οποίος είχε μετακινηθεί στη Σύρο.

Όπως γίνεται κατανοητό, πλέον, τις βάρδιες του ασθενοφόρου καλύπτουν επτά ημέρες την εβδομάδα, έξι άτομα, τα οποία δεν μπορούν να λείψουν ποτέ, ούτε και να πάρουν ρεπό.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Διοίκηση του ΕΚΑΒ έστειλε ενίσχυση δύο άτομα τα οποία φιλοξενούνται έναν μήνα στους ξενώνες του ΚΕΚΥΚΑμεΑ, που έχει παραχωρήσει το Νοσοκομείο. Παρομοίως και τις ανάγκες σίτισής τους, καλύπτει το Νοσοκομείο.

Ωστόσο, έγκυρη πηγή της εφημερίδας, υπογραμμίζει πως, “Το πρόβλημα προκύπτει γιατί κάποιοι από τους εναπομείναντες πρέπει να πάρουν άδεια και να λείψουν από το νησί καθώς μόνον δύο άτομα είναι από τη Σύρο”.

Ανταπόκριση για τη διαμονή από την Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου

Ως εκ τούτου, το ΕΚΑΒ Σύρου ζήτησε τη μετακίνηση δύο διασωστών προς το νησί, αίτημα στο οποίο η Διοίκηση ανταποκρίθηκε, ενώ, για το πρόβλημα της διαμονής, βοήθησαν απόλυτα ο Δήμος και η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου.

Συγκεκριμένα, από την περασμένη Παρασκευή οι δύο διασώστες βρίσκονται στη Σύρο και θα παραμείνουν για έναν μήνα. Η ίδια πηγή σχολίασε προς την εφημερίδα, πως, “Μετά θα πρέπει να επαναληφθεί η διαδικασία καθώς δεν προβλέπεται υποχρεωτικά ο εμβολιασμός των ατόμων που έχουν αποχωρήσει από την Υπηρεσία” και ως εκ τούτου, θα απαιτηθούν νέες μετακινήσεις προσωπικού.

Αίτημα για μόνιμες προσλήψεις

Όπως προαναφέρθηκε, τα συγκεκριμένα άτομα έρχονται να καλύψουν θέσεις στον επίγειο τομέα του ΕΚΑΒ στη Σύρο. Ωστόσο, η οριστική λύση στο πρόβλημα των κενών θέσεων και της γενικότερης υποστελέχωσης θα δοθεί μόνο αν πραγματοποιηθούν προσλήψεις μόνιμου χαρακτήρα.

“Πρέπει να προσληφθεί απαραίτητα μόνιμο προσωπικό. Με επικουρικό για δύο χρόνια, δεν λύνεται το πρόβλημα. Ο τομέας έχει ανάγκη πρόσληψης μόνιμου προσωπικού για να μπορέσει να λειτουργήσει και δεύτερο ασθενοφόρο” σημείωσε η ίδια πηγή, εξηγώντας παράλληλα πως τα περιστατικά που καλύπτει το ΕΚΑΒ είναι μετακινήσεις νεφροπαθών, τα επείγοντα, οι αεροδιακομιδές, οι πλωτές διακομιδές, οι μετακινήσεις για επανεξετάσεις και τα εξιτήρια πολιτών που νοσηλεύθηκαν.

Δύσκολο καλοκαίρι”

Η ίδια πλευρά, εξήγησε πως γίνεται αντιληπτό ότι με ένα ασθενοφόρο καλύφθηκαν οι ανάγκες του ΕΚΑΒ και το καλοκαίρι. “Ήταν δύσκολο καλοκαίρι με πολλές διακομιδές και είναι ξεκάθαρο πως δεν μπορεί να καλύψει όλα τα περιστατικά ένα μόνον ασθενοφόρο, πολλώ δε μάλλον το καλοκαίρι καθώς η πρωτεύουσα των Κυκλάδων δέχεται όλα τα περιστατικά από τα νησιά του νομού” σημείωσε σχετικά, υπενθυμίζοντας πως στο κύριο έργο του ΕΚΑΒ έρχεται να προστεθεί και κάθε διακομιδή για περιστατικά Covid-19.

Ωστόσο, αυτή η ανάγκη της μεταφοράς περιστατικού κορωνοϊού, συνοδεύεται και από απαραίτητες απολυμάνσεις στο ασθενοφόρο, γεγονός που σημαίνει πως αυτό βγαίνει εκτός λειτουργίας για μία ώρα, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για όποιο έκτακτο περιστατικό τυχόν προκύψει εκείνο το διάστημα.

Από τα παραπάνω, καθίσταται ξεκάθαρο πως η ενίσχυση και η καλή λειτουργία του ΕΚΑΒ είναι υπόθεση όλων των πολιτών, αλλά και των τοπικών Αρχών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ζητήθηκε και από τον Δήμο να υποστηρίξει τα αιτήματα για το ΕΚΑΒ στη Σύρο που αφορούν σε προσλήψεις μόνιμου χαρακτήρα.

Τηλεφωνικό κέντρο και εκπαίδευση πολιτών

Σε συνέχεια των ανωτέρω, η ίδια πλευρά έθιξε και το ζήτημα της μη λειτουργίας οργανωμένου τηλεφωνικού κέντρου στη Σύρο για το ΕΚΑΒ (γραμμή 166).

Όπως είχε αναφέρει η “Κοινή Γνώμη” σε παλαιότερο δημοσίευμά της, στις τηλεφωνικές κλήσεις του 166 δεν απαντά – στη Σύρο – εκπαιδευμένο προσωπικό. Αυτό το πρόβλημα παραμένει και ενδεχομένως έως ότου λειτουργήσει τηλεφωνικό κέντρο για το ΕΚΑΒ στη Σύρο, οι γραμμές να απαντώνται από τη Ρόδο. “Χρειάζονται διασώστες για να μπορούν να παρέχουν τις σωστές οδηγίες προς τους πολίτες. Άλλωστε ο πρώτος που βρίσκεται στο περιστατικό είναι ουσιαστικά εκείνος που θα απαντήσει στο τηλέφωνο” ανέφερε η ίδια πηγή, κάνοντας τέλος αναφορά και στην υποχρέωση του ΕΚΑΒ να πληροφορεί και να εκπαιδεύει τους πολίτες.

“Ο ρόλος του ΕΚΑΒ είναι και η εκπαίδευση του κοινού. Αυτό δεν μπορεί να γίνει στην περίπτωση της Σύρου, καθώς το διαθέσιμο προσωπικό, οι διασώστες καλύπτουν τη λειτουργία του ασθενοφόρου” σχολίασε, αναδεικνύοντας το γεγονός πως οι πολίτες δεν μπορούν να απολαύσουν γνώση η οποία σε έκτακτη ανάγκη θα τους ήταν πολύτιμη.