Δύο νέες εφαρμογές τέθηκαν σε λειτουργία από τον Δήμο Κέας, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών

Σύγχρονες ψηφιακές δυνατότητες στους δημότες

Η προσπάθεια του Δήμου Κέας να αναβαθμιστεί ψηφιακά, είχε γίνει γνωστή εδώ και αρκετό διάστημα και πλέον αυτό παίρνει "σάρκα και οστά", καθώς πλέον φέρνει την ψηφιακή εξυπηρέτηση στην καθημερινότητα των δημοτών του νησιού, με δύο νέες εφαρμογές, που υλοποιήθηκαν μέσω χρηματοδότησης του προγράμματος "Αντώνης Τρίτσης".

Με αυτό τον τρόπο, ο Δήμος Κέας με τις δύο νέες καινοτόμες εφαρμογές κάνει ακόμη ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιακή εξυπηρέτηση και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών.

Με την εφαρμογή "FixmyCity" οι δημότες μπορούν πλέον να υποβάλλουν εύκολα και άμεσα αιτήματα προς τις υπηρεσίες του Δήμου (π.χ. για θέματα φωτισμού, καθαριότητας, οδοποιίας κ.ά.), να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους και να ενημερώνονται για την επίλυσή του.

Την ίδια στιγμή, με την εφαρμογή "City Certify" οι πολίτες μπορούν να αποκτούν επίσημα έγγραφα, όπως βεβαιώσεις, πιστοποιητικά και άδειες, ηλεκτρονικά, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας στο Δημαρχείο και χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες. Εξυπηρέτηση με ένα κλικ όπου κι αν βρίσκεστε.

Ρ. Βελισσαροπούλου: "Είναι δύο χρήσιμες εφαρμογές, οι οποίες ευελπιστούμε να έχουν την αντίστοιχη αποδοχή"

Η δήμαρχος Κέας, Ρένα Βελισσαροπούλου μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για αυτές τις δύο εφαρμογές που θα φέρουν σημαντικά οφέλη στο νησί και στους δημότες του.

"Είναι δύο πολύ χρήσιμες και εύχρηστες εφαρμογές που τις κάναμε μέσω του προγράμματος "Αντώνης Τρίτσης". Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι και για το "FixmyCity" όπου μπορεί ο καθένας να μπει και να δηλώσει κάποιο πρόβλημα στην περιοχή του, από το πιο μικρό όπως μία καμένη λάμπα, μέχρι και κάτι πιο σύνθετο. Μπαίνει μέσα στην εφαρμογή, το δηλώνει και έτσι ο Δήμος και οι Υπηρεσίες του λαμβάνουν άμεσα την πληροφορία και μπορούν έπειτα να επέμβουν για την επίλυση του προβλήματος, όσο γίνεται πιο άμεσα. Παράλληλα, με το "City Certify" μπορεί κάποιος εξ αποστάσεως να ζητήσει να εκδοθεί κάποιο πιστοποιητικό που χρειάζεται. Είναι δύο χρήσιμες εφαρμογές οι οποίες ευελπιστούμε να έχουν την αντίστοιχη αποδοχή", τόνισε χαρακτηριστικά

Σε ερώτηση για το αν και κατά πόσο οι δημότες είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και αν ήδη έχουν χρησιμοποιηθεί οι δύο εφαρμογές, η κ. Βελισσαροπούλου σημείωσε πως "ο κόσμος σιγά σιγά θα εξοικειωθεί με τις εφαρμογές και όλα τα νέα ψηφιακά εργαλεία του Δήμου, υπάρχει και ένα σχετικό βίντεο το οποίο πληροφορεί τους δημότες για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι δύο εφαρμογές. Είναι μόλις τρεις οι ημέρες που βγήκαν προς χρήση και ακόμα δεν έχουμε κάποιες ειδοποιήσεις για προβλήματα μέσω της εφαρμογής, αλλά αργά ή γρήγορα κάτι θα λάβουμε".

Τι είναι το FixMyCity

Το FixMyCity είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει την ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων από τους πολίτες προς τις Δημοτικές Αρχές. Η εφαρμογή είναι πλήρως παραμετροποιήσιμη και διαθέτει πολλαπλά επίπεδα χρηστών, επιτρέποντας την προσαρμογή της σε οποιαδήποτε ροή εργασίας διαθέτει ένας δήμος.

Πώς λειτουργεί

Οι χρήστες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα με διάφορους τρόπους:

  • Μέσω υπολογιστή: Επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα της εφαρμογής, οι χρήστες μπορούν να εντοπίσουν τη θέση του προβλήματος στον χάρτη και να συμπληρώσουν τα απαραίτητα στοιχεία.

  • Μέσω smartphone: Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη δωρεάν στο App Store και στο Google Play. Με τη

  • χρήση του GPS του κινητού, εντοπίζεται αυτόματα η θέση του προβλήματος.
    Μέσω τηλεφώνου: Για όσους δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, υπάρχει η δυνατότητα υποβολής αιτήματος μέσω τηλεφώνου, καλώντας στο τμήμα διαχείρισης αιτημάτων του Δήμου.

Παρακολούθηση αιτημάτων
 

Μετά την υποβολή ενός αιτήματος, οι χρήστες λαμβάνουν έναν μοναδικό κωδικό, τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να παρακολουθήσουν την πορεία διεκπεραίωσης του αιτήματός τους, είτε μέσω της ιστοσελίδας, είτε μέσω της εφαρμογής στο κινητό, είτε τηλεφωνικά.

Παράλληλα, η εφαρμογή διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα Business Intelligence, το οποίο επιτρέπει την εξαγωγή ποιοτικών συμπερασμάτων μέσω πλήθους αναφορών. Αυτό βοηθά τις δημοτικές υπηρεσίες να αναλύουν τα δεδομένα και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους.

Η υιοθέτηση του FixMyCity από τον Δήμο Κέας αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση και τη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και δημοτικών αρχών, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας.

Τι είναι το City Certify;

Το City Certify είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω της οποίας οι δημότες μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήσεις για την έκδοση επίσημων εγγράφων, όπως:

  • Βεβαιώσεις οικογενειακής κατάστασης

  • Πιστοποιητικά ΤΑΠ

  • Άδειες και λοιπά δημοτικά έγγραφα

Οι πολίτες που έχουν ταυτοποιηθεί μέσω του συστήματος Taxis μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους, επισυνάπτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Η αίτηση παραλαμβάνεται από τον αρμόδιο υπάλληλο του δήμου και διεκπεραιώνεται εσωτερικά. Το τελικό έγγραφο αποστέλλεται ψηφιακά στον πολίτη, εξαλείφοντας την ανάγκη φυσικής παρουσίας στο Δημαρχείο και μειώνοντας τον χρόνο αναμονής.
 

Μεταξύ άλλων, τα πλεονεκτήματα για τους πολίτες, είναι η άμεση εξυπηρέτηση με την υποβολή αιτήσεων και παραλαβή εγγράφων από τον υπολογιστή ή το κινητό, η εξοικονόμηση χρόνου με την αποφυγή ουρών και μετακινήσεων και τέλος η διαφάνεια με την παρακολούθηση της πορείας της αίτησης σε πραγματικό χρόνο.

Πώς λειτουργεί

Για να μπορέσει ένα πολίτης να εκδώσει το έγγραφο που τον ενδιαφέρει θα πρέπει να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

  1. Είσοδος στην πλατφόρμα: Ο πολίτης εισέρχεται στην εφαρμογή μέσω του συνδέσμου https://kea.intelligentcity.gr ή μέσω της εφαρμογής για κινητά "Intelligent City Kea".

  2. Επιλογή εγγράφου: Επιλέγει το επιθυμητό πιστοποιητικό ή βεβαίωση.

  3. Υποβολή αιτήσεων: Συμπληρώνει την αίτηση και επισυνάπτει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

  4. Διεκπεραίωση: Η αίτηση επεξεργάζεται από τον αρμόδιο υπάλληλο του δήμου.

  5. Παραλαβή εγγράφου: Το τελικό έγγραφο αποστέλλεται ψηφιακά στον πολίτη.

Που βρίσκει κάποιος τις εφαρμογές

Οι εφαρμογές είναι διαθέσιμες στο https://kea.intelligentcity.gr, αλλά και μέσα από την επίσημη εφαρμογή του Δήμου για κινητά Intelligent City Kea.

Όπως τονίζει και ο Δήμος σε ανακοίνωσή του, "κατεβάστε την εφαρμογή σήμερα και αξιοποιήστε τις νέες δυνατότητες που προσφέρει. Προτεραιότητα μας παραμένει η εξυπηρέτηση των πολιτών μας, η ικανοποίηση των αναγκών τους και η εναρμόνιση του Δήμου μας με την ψηφιακή εποχή".