Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Σύρου, Λευτέρης Βαρθαλίτης κάνει αποτίμηση της σεζόν και μιλάει για το σοβαρό θέμα της νέας πιάτσας στην Ερμούπολη

Μέσα στο φθινόπωρο συνάντηση για την αφετηρία των ταξί

Υποστηρίζει πως το φετινό καλοκαίρι το κυκλοφοριακό ήταν μειωμένο, λόγω χαμηλότερης επισκεψιμότητας

Σε καλύτερες συνθήκες βρέθηκαν φέτος το καλοκαίρι, οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, καθώς και οι ιδιοκτήτες τους, που καθημερινά εξυπηρετούν κόσμο στη Σύρο, αφού σύμφωνα με όσα τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου τους, στην “Κοινή Γνώμη”, υπήρξε μειωμένο το πρόβλημα του κυκλοφοριακού, λόγω χαμηλότερης επισκεψιμότητας.

Όπως περιέγραψε, αυτό βοήθησε στην ομαλή ροή των οχημάτων στο παραλιακό τμήμα της Ερμούπολης, τις περισσότερες ημέρες, με εξαίρεση ένα διάστημα του Αυγούστου, οπότε και το νησί υποδέχτηκε αυξημένο αριθμό επισκεπτών. Μάλιστα, τόνισε πως η εξυπηρέτηση από τους οδηγούς ταξί ήταν σημαντικά ικανοποιητική, καθώς δεν εισέπραξαν πολλά παράπονα φέτος από τους επισκέπτες, λόγω της αμεσότητας στην εκτέλεση των “κλεισμένων” ραντεβού για τις μετακινήσεις.

Παρόλα αυτά, μεγάλη εκκρεμότητα που παραμένει για τον κλάδο, αποτελεί η μετακίνηση σε μία νόμιμη και ασφαλή αφετηρία, στην παραλιακή ζώνη Ερμούπολης, ώστε να καταργηθεί η συγκεκριμένη στην πλατεία Μιαούλη, που και με έγγραφά της, η Αστυνομία έχει αξιολογήσει ως ακατάλληλη. Για το σοβαρό θέμα, ο κ. Βαρθαλίτης, υποστήριξε πως θα ζητήσει νέα συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή, εντός του φθινοπώρου.

“Μειωμένη επισκεψιμότητα, μικρότερο κυκλοφοριακό πρόβλημα”

Αρχικά, ο κ. Βαρθαλίτης μίλησε συνολικά για το πώς εισέπραξε ο κλάδος την επισκεψιμότητα στο νησί και σε συνάρτηση με την κίνηση στους δρόμους. “Από θέμα επισκεψιμότητας, να πω αυτό που παρατήρησα. Πέντε ημέρες ήταν η μεγάλη κίνηση στο νησί. Αυξημένη κίνηση δεν υπήρξε καθώς ήταν πιο πεσμένη η κατάσταση από πέρυσι. Και γι’ αυτό δεν είχαμε τόσο μεγάλο πρόβλημα φέτος με το κυκλοφοριακό. Μετρημένες στα δάχτυλα, η κίνηση ήταν πέντε ημέρες. Δηλαδή είχαμε σίγουρα λιγότερο τουρισμό συγκριτικά με πέρυσι” δήλωσε, λέγοντας πως επί της ουσίας αυτή η κατάσταση δεν προκάλεσε την κυκλοφοριακή “ασφυξία” των περασμένων ετών. “Ήμασταν πιο άνετοι οι επαγγελματίες οδηγοί στις μετακινήσεις και στα προγραμματισμένα ραντεβού μας. Άλλες φορές κάναμε 20 λεπτά να πάμε από το λιμάνι στο Ηρώων και φέτος, αυτό το βιώσαμε για μόλις πέντε ημέρες”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Χρονικά αυτές τις ημέρες τις προσδιόρισε στο μέσον του Αυγούστου. “Μιλάμε για το διάστημα του Δεκαπενταύγουστου”, ανέφερε, ενώ πρόσθεσε για την παρουσία Λιμενικού, όπως και του δημοτικού αστυνομικού, πως, “υπήρξε η παρουσία τους και βοήθησαν, απλά πέρυσι ο κόσμος ήταν αρκετά περισσότερος και οι υποδομές της πόλης και του τόπου, δεν βοηθούν να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες όπως για παράδειγμα της στάθμευσης”.

Επ΄ ουδενί, ο κ. Βαρθαλίτης δεν υποστηρίζει πως δεν υπήρχε παρουσία του Λιμενικού. “Δεν μπορούμε να πούμε πως δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.  Απλά πέρυσι έπρεπε να αποβιβαστούν τόσα πολλά οχήματα από τα πλοία, που “μπλόκαρε” το παραλιακό μέτωπο.”.

Όλη αυτή η κατάσταση που περιγράφει, σημειώνει πως “ναι μεν “βοήθησε” στο να μην υπάρχει κυκλοφοριακό τόσο έντονα”, αλλά όπως επεσήμανε, “γνωρίζω καλά πως αρκετοί επαγγελματίες γκρινιάζουν για τη μειωμένη κίνηση”.

"Συμφέρει η μετακίνηση με ταξί, αντί της μεταφοράς αυτοκινήτου με πλοία”

Παρακάτω, ο κ. Βαρθαλίτης επεσήμανε πως είναι ικανοποιημένος από τη ζήτηση που υπήρξε τη θερινή σεζόν για ταξί, καθώς αυτό ευνοεί και στηρίζει τον κλάδο, οικονομικά. Σύμφωνα με όσα περιέγραψε, αυτό οφείλεται στο συνδυασμό καλής χρέωσης και μικρών χιλιομετρικών αποστάσεων στο νησί. “Η Σύρος είναι το πιο φθηνό νησί σε σχέση με τα υπόλοιπα στο νομό, όσον αφορά στις χρεώσεις. Ενώ βοηθάει και το γεγονός πως έχουμε μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις”, σημείωσε, λέγοντας πως, επί της ουσίας “ένας επισκέπτης κρίνει πιο συμφέρον να μετακινηθεί με τα ταξί και όχι με το όχημά του, για το οποίο θα βγάλει εισιτήριο που θα του κοστίσει ακριβά”.

“Σας πληροφορώ πως έχουμε εικόνα και ένας επισκέπτης, όσες φορές και να μετακινηθεί με ταξί, κατά την παραμονή του στο νησί, είναι ξεκάθαρο πως το κόστος δεν θα φτάσει την τιμή του εισιτηρίου”, επανέλαβε, λέγοντας πως γενικά “αυτό ισχύει και για τα εισιτήρια στα λεωφορεία του νησιού”.

“Είμαστε ευνοημένοι γιατί σε σχέση με άλλα νησιά, οι αποστάσεις είναι περιορισμένες”, συμπλήρωσε για το θέμα.

Αναμονή για την υπόθεση της νέας αφετηρίας

Δεδομένου πως το σημείο της αφετηρίας των ταξί στην πλατεία Μιαούλη, δεν είναι το καταλληλότερο, καθώς πάντα δημιουργείται κομφούζιο λόγω στενότητας του δρόμου, ο κ. Βαρθαλίτης ρωτήθηκε για το αν έχουν νεότερες εξελίξεις για τη μετακίνησή τους, στη θέση της παραλίας τη Ερμούπολης και όπως πολλάκις έχει ειπωθεί σε σημείο προς τη θάλασσα, απέναντι από τη Eurobank. “Το θέμα της αφετηρίας είναι ένα πρόβλημα που βασανίζει εδώ και χρόνια τον κλάδο μας. Εδώ και δέκα χρόνια λύση δεν μπορούμε να βρούμε και περιμένουμε”, υπογράμμισε αρχικά, σημειώνοντας πως ο κλάδος αναμένει νεότερη ενημέρωση από τη Δημοτική Αρχή, με την οποία από τα μέσα φθινοπώρου και μετά, θα ζητήσει νέα συνάντηση. “Περιμένουμε να πάρουν τις αδειοδοτήσεις που χρειάζονται. (σ.σ. να εγκριθεί το master plan), ώστε να προχωρήσουν μετά στις παρεμβάσεις για εσοχές που θα περιμένουν τα ταξί”, πρόσθεσε, λέγοντα πως σήμερα, προτεραιότητά τους είναι “να μη δημιουργούμε πρόβλημα στην πιάτσα της πλατείας Μιαούλη, δηλαδή στον χώρο που εδώ και χρόνια βρισκόμαστε”.

Αναγνωρίζει βέβαια πως “σίγουρα δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να περιμένουμε, αλλά ευτυχώς, δεν υπάρχει πρόβλημα και είμαστε καλά προς το παρόν”.

Αναφορικά με τον στόχο της μεταφοράς τους στο παραλιακό τμήμα, ο ίδιος πρόσθεσε πως, “αν πάμε σε μία αφετηρία που θα είναι και νόμιμη, αυτό θα είναι ακόμη καλύτερο. Μέχρι νεότερης εξέλιξης και αν δεν διαμορφωθεί η νέα αφετηρία, παραμένουμε στην πλατεία Μιαούλη”.

Για επιπλέον συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή για το σοβαρό θέμα που απασχολεί τον κλάδο τους, ο κ. Βαρθαλίτης γνωστοποίησε πρωτίστως, πως, “ο κ. Αθανασίου έχει κατανοήσει τι θέλουμε. Έχει κάνει τις κινήσεις του και περιμένουμε να δούμε τι θα προκύψει”. Συμπλήρωσε, δε, πως “μας έχουν εξηγήσει πως χρειάζεται πρώτα η έγκριση του master plan και μετά να μετακινηθούμε”. Άρα, υποστήριξε παρακάτω πως “γνωρίζουμε πως αν έχει κάτι νεότερο θα μας ειδοποιήσει, ωστόσο, θα επιδιώξουμε κι εμείς μία συνάντηση περίπου Οκτώβριο με Νοέμβριο”.  

Σημείωσε, τέλος, πως δεδομένου πως “εκτός από την αφετηρία στην πλατεία Μιαούλη, υπάρχουν οι στάσεις και στην πλατεία Ηρώων αλλά και στο parking του Σκλαβενίτη”, ανέφερε πως “προς το παρόν εξυπηρετούνται τα 40 ταξί του νησιού”.