Πληθώρα εκπαιδευτικών και κοινωνικών δράσεων υλοποιούνται στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης

Με γνώμονα τους μαθητές

Ευαγγελία Ζώτου: "Το σχολείο είναι μία ζωντανή κοινότητα, η οποία θα πρέπει να εξελίσσεται πάντα με στόχο την παροχή κινήτρων στα παιδιά μας"

Μία σειρά από σημαντικές δράσεις, τόσο σε μορφωτικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο υλοποιούνται στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό σε συνεργασία με τους γονείς, αλλά και τους φορείς του νησιού, αναπτύσσουν άξονες βασισμένες στη δημιουργία ενός σύγχρονου, ανοιχτού σχολείου προς τους μαθητές του.

Με αφορμή λοιπόν τη συμμετοχή του 5ου Δημοτικού Σχολείου στο πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα "Πόλη ως μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς", η διευθύντρια της σχολικής μονάδας, Ευαγγελία Ζώτου "ξετύλιξε" μία σειρά από προγράμματα, βασισμένα, όπως είπε στην "Κοινή Γνώμη", στην κοινωνικοποίηση των μαθητών.

"Το πρόγραμμα θα εμπεριέχει σημαντικές δράσεις για παιδιά και εκπαιδευτικούς"

Στο πρόγραμμα Erasmus+ με κωδικό με τίτλο "Η πόλη ως μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς", συμμετέχει το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα διάρκειας 18 μηνών, με στόχο τα μέλη της σχολικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς να αποκτήσουν γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες αξιοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς για την ολόπλευρη προσωπική ανάπτυξη.

Η πρώτη κινητικότητα αφορούσε τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικό σεμινάριο το οποίο διεξήχθη στην Πράγα της Τσεχίας.

"Ήταν πολύ σημαντικές όλες οι πληροφορίες που πήραμε από αυτήν την πρώτη κινητικότητα στην Πράγμα, ώστε αυτές στη συνέχεια να τις εφαρμόσουμε μέσα στις τάξεις του σχολείου μας", δήλωσε η κα. Ζώτου, σχετικά με την πρώτη κινητικότητα

Στην ερώτηση εάν το θέμα του Erasmus+ "Πόλη ως μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς", μπορεί να συσχετιστεί και με την πόλη της Ερμούπολης, αλλά και με την ιστορία της, τόνισε ότι "η πόλη μας έχει μία πολύ βαριά πολιτιστική κληρονομιά. Οι εργασίες μας λοιπόν θα αρχίσουν από τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου και βέβαια οι δράσεις με τους μαθητές θα επεκταθούν και στο κέντρο της Ερμούπολης. Σε αυτό το πλαίσιο θα γίνουν αρκετές δράσεις από τους εκπαιδευτικούς, καθώς βασικό στοιχείο είναι οι μαθητές μας να γνωρίσουν την πολιτιστική μας κληρονομιά. Από το πιο στενό πλαίσιο της γειτονιάς, όπου στην περιοχή μας βρήκαμε πολύ σημαντικά στοιχεία από τη μεγάλη βιομηχανική ιστορία που υπήρχε και ακολούθως θα μεταφερθούμε στο κέντρο, όπου εκεί υπάρχουν σημαντικότατα στοιχεία του πολιτισμού, όπως το θέατρο Απόλλων κ.α. Εκτός όπως από την πολιτιστική κληρονομιά θα προσεγγίσουμε και θέματα της παράδοσης".

"Το σχολείο πρέπει να παρέχει μορφωτική και κοινωνική μόρφωση"

Συνεχίζοντας την αναφορά της στις δράσεις, η κα. Ζώτου μίλησε για τη συμμετοχή του σχολείου στα ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως είναι το "eTwinning", σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο της Άνω Σύρου και με τη χρήση εξοπλισμού ρομποτικής που διαθέτουν όλες οι μονάδες.

"Θα "τρέξει" άλλο ένα αντίστοιχο πρόγραμμα, για το οποίο βρισκόμαστε σε αναζήτηση συνεργασιών και το οποίο θα πρέπει να υλοποιηθεί στις αρχές του 2026. Επίσης, συμμετείχαμε για δύο χρόνια στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ESA. Πρόκειται για εκπαιδευτικά προγράμματα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος, όπου την πρώτη χρονιά πήραμε ως σχολείο τρία σήματα, χρυσό, αργυρό και χάλκινο και τη δεύτερη, λάβαμε αργυρό και χάλκινο. Είναι μία σημαντική επιβράβευση για τα παιδιά, αλλά και τους εκπαιδευτικούς που αφιερώνουν άπειρες ώρες για την εκπαίδευση των μαθητών", δήλωσε η διευθύντρια της σχολικής μονάδας.

Εκτός από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, η κα. Ζώτου γνωστοποίησε και τη συμμετοχή του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης και σε άλλα προγράμματα περιβαλλοντικού χαρακτήρα, δίνοντας ώς παράδειγμα τη δράση "Περιβαλλοντικοί Ντετέκτιβ", κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές έγιναν δέκτες πληροφοριών για την προστασία του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, τα παιδιά αναλαμβάνοντας το ρόλο ντετέκτιβ, ανακάλυψαν και κατανόησαν την επίδραση των χημικών ουσιών στο περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία.

Στο παραπάνω να προστεθεί και η δημιουργία του σχολικού λαχανόκηπου από τους μαθητές της Ε΄ τάξης τη χρονιά 2024-25, όπου τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη γη, έμαθαν για τον κύκλο της ζωής των φυτών, καλλιέργησαν την υπομονή και τη φροντίδα, συνεργάστηκαν και ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας και τέλος, κατάλαβαν την αξία των φρέσκων λαχανικών και της υγιεινής διατροφής.

"Εκτός από το παραπάνω πρόγραμμα που αφορά στο περιβάλλον, οι μαθητές μας, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού Πληροφορικής και με τη χρήση ρομποτικών εξαρτημάτων, ασχολήθηκαν με τον αυτοματισμού ενός θερμοκηπίου. Τα παιδιά μέσω της ρομποτικής δημιούργησαν ένα θερμοκήπιο", τόνισε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας παράλληλα ότι μέσα από αυτές τις δράσεις και τα προγράμματα, αποδεικνύεται η εξέλιξη της εκπαίδευσης.

"Σε όλα αυτά, σημαντικό ρόλο παίζει η θέληση, αλλά και συνεργασία όλων, με επίκεντρο το παιδί, το μαθητή μας", υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Συνεργασία με τον "Θησέα" για την πρόληψη και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας

Συνεχίζοντας την αναφορά της στις δράσεις του σχολείου, η κα. Ζώτου έκανε γνωστή μία πολύ σημαντική συνεργασία, η οποία αναπτύχθηκε με το Κέντρο Πρόληψης Θησέας.

"Πρόκειται για μία συνεργασία που αναπτύχθηκε από το 2022 έως το 2024, όπου συνεργαστήκαμε σε μόνιμη βάση με το Κέντρο Θησέας, πάνω σε πρόγραμμα πρόληψης και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας. Η συνεργασία μας αυτή, εστιάστηκε κυρίως στην πρόληψη στο κομμάτι της βίας. Διενεργήσαμε τακτικές συναντήσεις με τη διευθύντρια του Θησέα, μέσα από τις οποίες δουλέψαμε όλοι μαζί. Μέσα από αυτό δόθηκε ο τρόπος να αναπτυχθεί και η πολυπλοκότητα και να ενταχθεί και η απόκλιση δημιουργικά", επεσήμανε.

Όπως είπε, τα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας είχε άριστα αποτελέσματα, καθώς όπως υπογράμμισε περιορίστηκαν τα φαινόμενα της βίας και του μπούλινκ.

"Μέσα από την ανάπτυξη αυτής της διετής συνεργασίας με το Θησέα, είδαμε ότι περιορίσαμε, όσο μπορεί να γίνει αυτό σε αυτές τις ηλικίες, όταν πίσω από αυτά υπάρχει και μία ολόκληρη κοινωνία, θέματα που αφορούν βία και μπούλινκ. Είχαμε αποτελέσματα. Έγιναν εργαστήρια γνωριμίας μεταξύ των μαθητών, "μπλέκοντας" τις τάξεις μεταξύ τους. Υπήρξε μέσα από αυτό αποτελεσματικότητα, εύρος και διάρκεια στο χρόνο. Δεν ξέρω αν υπάρχει λύση στο θέμα της βίας. Όμως, από την πλευρά μας ως σχολείο, καθώς δεν είμαστε μόνοι μας, πιστεύουμε ότι μέσα από τη συνεργασία με τους γονείς, που σαφώς έχουμε μία εξαιρετική συνεργασία, μπορούμε να κάνουμε βήματα σε αυτό το θέμα. Ένα σχολείο δεν κάνει τη διαφορά. Χρειάζεται συνεργασία και ανάπτυξη στις σχέσεις και σε αυτό καθοριστικό ρόλο έπαιξε η επαφή μας με το Θησέα", υπογράμμισε η κα. Ζώτου, κλείνοντας τις δηλώσεις της στην εφημερίδα.