Απολογιστική ματιά του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Β. Αλεξανδρίδη για την κίνηση της αγοράς στην εορταστική περίοδο

Απαραίτητες αγορές και αναμονή των εκπτώσεων

Στις 14 Ιανουαρίου ξεκινά η πρώτη εκπτωτική περίοδος του 2019

Προσδοκίες από την κίνηση των αγοραστών στην εκπτωτική περίοδο που ξεκινά από τις 14 Ιανουαρίου διατηρεί ο εμπορικός κόσμος, ο οποίος μπορεί να υποδέχθηκε ελαφρώς αυξημένη επισκεψιμότητα τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο συγκριτικά με πέρυσι, αυτό όμως δεν μεταφράστηκε σε σημαντικά έσοδα.

Σε μία απολογιστική ματιά για τον καταναλωτικό “παλμό” προχωρά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Βαγγέλης Αλεξανδρίδης μετά το πέρας της εορταστικής περιόδου, αποτυπώνοντας την εικόνα που είχαν οι έμποροι και οι καταστηματάρχες τις τελευταίες δύο εβδομάδες στα μαγαζιά τους.

Τα αυστηρά απαραίτητα εξαιτίας πάγιων εξόδων

Τους λόγους που οι καταναλωτές δεν προχώρησαν σε μεγάλες αγορές εξήγησε ο κ. Αλεξανδρίδης μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη”, σχολιάζοντας πρωτίστως το ωράριο λειτουργία των καταστημάτων, το οποίο φέτος διαφοροποιήθηκε αφού τα απογεύματα του Σαββάτου (και τις δύο εβδομάδες) η αγορά ήταν κλειστή.

“Σχετικά με το ωράριο οι καταστηματάρχες είναι ευχαριστημένοι, σε σχέση πάντα με την κίνηση που υπήρχε στην αγορά. Ωστόσο, πράγματι ορισμένοι καταναλωτές θα προτιμούσαν να λειτουργούν τα καταστήματα κι άλλα απογεύματα” ανέφερε, τονίζοντας όμως παρακάτω πως, σε οικονομικό επίπεδο, το αντίκρισμα των εορτών ήταν συγκεκριμένο.

“Από οικονομική άποψη και μετά από τις συζητήσεις με τους καταστηματάρχες και τους εμπόρους, πρέπει να πω πως η κίνηση ήταν λίγο καλύτερη από πέρυσι”. Ο κ. Αλεξανδρίδης πρόσθεσε μάλιστα πως, “Δεδομένου ότι οι έμποροι έχουν να αντεπεξέλθουν σε υψηλές οικονομικές υποχρεώσεις και φορολογίες, έκαναν κάποιες προσφορές και την περίοδο των Χριστουγέννων ώστε να έχουν έσοδα για να πληρώνουν”, με αποτέλεσμα, η επισκεψιμότητα “να ήταν ελαφρώς καλύτερη από πέρυσι σύμφωνα με συζητήσεις”.

Ωστόσο, ερωτηθείς για τη γενικότερη οικονομική δυσπραγία και αν αυτή εμποδίζει την πραγματοποίηση αυξημένων αγορών, ο ίδιος απάντησε καταφατικά.

“Σίγουρα αν δεν υπήρχε το οικονομικό στρίμωγμα θα ήταν καλύτερα τα πράγματα. Είναι κατανοητό επίσης πως ως τις 31 Δεκεμβρίου ο κόσμος έχει αρκετά έξοδα να καλύψει όπως ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας κ.α. και μοιραία οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους στα άκρως απαραίτητα δώρα” παρατήρησε σχετικά, ενώ επανέλαβε πως, “Σίγουρα θα ήταν καλύτερα αν ο κόσμος είχε περισσότερα χρήματα”.

Πάντως, σε συνολικότερο επίπεδο όπως επεσήμανε, από το οικονομικό αποτέλεσμα των εορτών, “οι καταστηματάρχες δεν είναι ικανοποιημένοι. Είναι πολλά τα πάγια έξοδα που έχει ο κόσμος και αυτό έχει αντίκτυπο στην αγορά”.

Βασικές ανάγκες σε ένδυση και υπόδηση... για τις εκπτώσεις

Ερωτηθείς ο πρόεδρος αν η αγορά συμπέρανε πως βασικές ανάγκες σε ένδυση και υπόδηση ο καταναλωτής τις μεταθέτει για την περίοδο των εκπτώσεων, απάντησε καταφατικά, με φόντο την προσπάθεια του κάθε νοικοκυριού να εξοικονομήσει χρήματα σε μία περίοδο εξαιρετικά δεινή οικονομικά.

“Στη συνείδηση του κόσμου μετρά πλέον ότι με την αλλαγή του έτους, ξεκινούν οι εκπτώσεις της χειμερινής περιόδου. Άρα, κάποιες αγορές που θα μπορούσε να τις αναβάλει και να μην κάνει αγορές τα Χριστούγεννα, το έχει πράξει” ανέφερε ο κ. Αλεξανδρίδης, ενώ σημείωσε παράλληλα, πως, “Παρόλα αυτά και τα Χριστούγεννα υπήρξαν μικρές εκπτώσεις. Ωστόσο, από τις 14 Ιανουαρίου που ξεκινά επίσημα η περίοδος θα έχει καλές προσφορές”.

Απευθύνοντας ένα μήνυμα προς τους καταναλωτές, ο πρόεδρος τους καλεί προτού προβούν σε αγορές να κάνουν έρευνα ώστε να διαπιστώνουν το πιο συμφέρον προϊόν σύμφωνα με τα προσωπικά κριτήριά τους.

“Ο κάθε καταναλωτής καλείται να κάνει έρευνα αγοράς, να ελέγξει τις τιμές και τις ταμπέλες που πρέπει να είναι διπλά αναγραφόμενες και να προβεί στις αγορές του. Θεωρώ ότι η τοπική αγορά έχει επίπεδο τέτοιο, που καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών και σε καλά προϊόντα και σε “δεύτερα”. Αναλόγως τι ζητά ο καθένας, βρίσκει. Αρκεί να κάνει έρευνα” δήλωσε, ενώ για τα ποσοστά των εκπτώσεων που θα συναντά ο κάθε πολίτης στα εμπορικά της Σύρου, ο ίδιος υπήρξε σαφής: “Σταδιακά θα καλυτερεύει το ποσοστό των εκπτώσεων. Αρχές Φεβρουαρίου ως και τέλος Φεβρουαρίου σίγουρα τα ποσοστά θα “αγγίξουν” 60 – 70%. Κάθε χρόνο το ίδιο γίνεται” ανέφερε.

Σχετικά με τις προσδοκίες της αγοράς και των εμπόρων, ο ίδιος επεσήμανε: “Σίγουρα και οι καταστηματάρχες θα προσπαθήσουν να ξεστοκάρουν αφού τέλος του Φεβρουαρίου, φεύγει και ο χειμώνας. Άρα, θα είναι άλλα τα δεδομένα και οι έμποροι θα θέλουν να ανανεώσουν το εμπόρευμα και να “πιάσουν” παράλληλα και τα χρήματα για να καλύψουν επιταγές και υποχρεώσεις τους”. Ως εκ τούτου, υπογράμμισε πως, “σαφώς η αγορά περιμένει να κινηθεί καλύτερα από 14 Ιανουαρίου ως και τέλος Φεβρουαρίου”.

Εντιμότητα απέναντι στον καταναλωτή

Από την πλευρά του, ο κ. Αλεξανδρίδης έδωσε έμφαση και στην υποχρέωση των εμπόρων να τηρούν τη νομοθεσία των εκπτώσεων και να έχουν έντιμη στάση απέναντι στην τοπική κοινωνία, από την οποία ζητούν στήριξη.

“Ο κόσμος θα πρέπει να κάνει την έρευνα του. Είναι επιβεβλημένο να τηρείται η νομοθεσία από τους καταστηματάρχες. Δεν υπάρχει “πολυτέλεια” να μην συμπεριφέρονται σωστά απέναντι στους καταναλωτές και με δεδομένα τα πρόστιμα και κυρίως επειδή ζητούν από τον κόσμο να τους στηρίξει” παρατήρησε κατηγορηματικά, ενώ πρόσθεσε πως, “Ο κάθε ένας καταστηματάρχης ενημερώνεται εγκαίρως κι επαρκώς από τον Εμπορικό Σύλλογο για τις εκπτωτικές περιόδους, άρα, πρέπει να τηρείται ο νόμος. Δεν πρέπει κανείς να ξεχνά τις υποχρεώσεις του κι εμείς ενημερώνουμε τα μέλη μας”.

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο Βαγγέλης Αλεξανδρίδης θέλησε να ευχηθεί προς την τοπική κοινωνία και το καταναλωτικό κοινό, απευθύνοντας επιπλέον και μήνυμα στήριξης της τοπικής αγοράς.

“Να ευχηθώ καλή χρονιά σε όλους με υγεία και να έχουν πάντα στο μυαλό τους την προτίμηση στην τοπική αγορά” ανέφερε τέλος ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου.