Διενέργεια έρευνας του Ε2 του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης με θέμα «Αν είχα μια χρονομηχανή, θα ταξίδευα…»

Αναμένοντας τη μετα-κορωνοϊό εποχή

Η ψυχική κόπωση που έχει προκληθεί από τον πολύμηνο περιορισμό λόγω πανδημίας, αλλά και η ανυπομονησία κυρίως των παιδιών για την επιστροφή στις παλιές συνήθειες, το ελεύθερο παιχνίδι στους δημόσιους χώρους και όλα εκείνα που σήμερα χαζεύουμε από τα παράθυρα του σπιτιού και του υπολογιστή μας, αποτυπώνονται στα αποτελέσματα μιας ενδιαφέρουσας έρευνας που διενεργήθηκε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης.

Στο πλαίσιο των μαθημάτων της Γλώσσας και των Μαθηματικών και με αφορμή τα κεφάλαια «Μυστήρια επιστημονική φαντασία» και «Συλλογή, οργάνωση και αναπαράσταση δεδομένων», τα παιδιά του Ε2 με τη δασκάλα τους, Ελένη Κυρομίτη κατάρτισαν ένα ερωτηματολόγιο με θέμα : "Αν είχα μια χρονομηχανή, θα ταξίδευα....".

Στη δράση συμμετείχαν οι μαθητές των Γ', Δ', Ε' και ΣΤ' τάξεων του σχολείου που είχαν την ευκαιρία να γράψουν και να δικαιολογήσουν την επιλογή τους, σύμφωνα με όσα έχουν στο μυαλό και την καρδιά τους.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των παιδιών (32,7%) απάντησαν πως θα ταξίδευαν στην περίοδο, κατά την οποία ο κορωνοϊός θα αποτελεί πια παρελθόν, καθώς θα ήθελαν να δουν τον κόσμο από μια άλλη πλευρά, όπως ήταν παλιά, αλλά και πώς θα έχει πλέον διαμορφωθεί η ζωή μας μετά από αυτή την περιπέτεια.

Το αποτέλεσμα είναι λογικό, δεδομένου ότι  η ζωή όλων έχει γίνει πολύ δύσκολη με όλα τα ισχύοντα μέτρα που καλούμαστε να ακολουθήσουμε. Άλλωστε, όλοι όσοι το επέλεξαν, ανέφεραν πως δεν αντέχουν άλλο τις μάσκες, κι έχουν την ανάγκη να βγουν ελεύθεροι έξω χωρίς περιορισμούς και να αγκαλιάζουν και να φιλούν χωρίς φόβο δικούς τους ανθρώπους.

Το μικρότερο ποσοστό των παιδιών έχει επιλέξει την εποχή που θα καταστραφεί ο κόσμος. Το αποτέλεσμα αυτό είναι φυσιολογικό καθώς πρόκειται για ένα δυσάρεστο γεγονός, το οποίο προκαλεί φόβο και εννοείται ότι δεν θέλουν να το ζήσουν.

Αν λάβουμε υπόψη τα αποτελέσματα και τις απαντήσεις των παιδιών αθροιστικά, καταλαβαίνουμε ότι όλοι έχουμε μια περιέργεια για το μέλλον και το παρελθόν, για εποχές δηλαδή στις οποίες δεν έχουμε ζήσει. Τέλος, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό μαθητών έχει κάνει επιλογές που σχετίζονται με δράση και μυστήριο στις διάφορες εποχές.