Το σύνολο των προωθούμενων έργων και δράσεων για το νέο έτος σε Σύρο, Κέα, Κύθνο και Σέριφο από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου

Τεχνικό πρόγραμμα με οικονομικό ρεαλισμό

Δηλώσεις από αιρετούς εκπροσώπους των τεσσάρων νησιών για το πλάνο του 2017

Λιμενικές παρεμβάσεις, έργα κι εργασίες για το σύνολο των χερσαίων ζωνών σε Σύρο, Κέα, Κύθνο και Σέριφο προωθεί για το επόμενο έτος το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείου Σύρου, η διοίκηση του οποίου ενέκρινε το σχέδιο του Τεχνικού Προγράμματος για το 2017.

Λιμάνια, τουριστικά κι αλιευτικά καταφύγια, μικρές “μαρίνες” και λιμενικές υποδομές γενικότερα, πάσχουν από κάθε άποψη στο σύνολο των προαναφερθέντων νησιών, με τη διοίκηση να αξιοποιεί τη δυνατότητα διάθεσης του ποσού των 778.322 ευρώ, με σκοπό τη βελτίωσή τους.

Ιεραρχώντας τις ανάγκες, αλλά και λαμβάνοντας υπόψιν τις παρατηρήσεις και τις επισημάνσεις των αιρετών εκπροσώπων από τα άλλα νησιά, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς τόνισε πως, προωθείται ισότιμα η υλοποίηση έργων, με άξονα πάντα και τα σοβαρά προβλήματα, όποτε αυτά προκύπτουν και σχετίζονται με τη λειτουργία των λιμένων κι εν γένει των λιμενικών υποδομών. Παράγοντας που καθορίζει σχεδόν αποκλειστικά τον αριθμό των παρεμβάσεων και στα τέσσερα νησιά είναι η οικονομική αντοχή του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, παρά το όραμα που διατηρεί ο κάθε αιρετός για τον τόπο του.

Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας, πέραν της παρουσίασης του προγράμματος για το κάθε νησί, καταγράφηκαν οι απόψεις και των εκπροσώπων των τριών άλλων νησιών, εκτός της Σύρου, μεταξύ των οποίων εκφράστηκε η δυσαρέσκεια από την πλευρά της Κύθνου, η οποία και δεν κατέστη εφικτό να εκπροσωπηθεί στη σχετική συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου για την έγκριση του σχεδίου του Τεχνικού Προγράμματος για το 2017.

 

Σύρος: Έργα και παρεμβάσεις ύψους 461.343 ευρώ

H έκταση των χερσαίων ζωνών της Σύρου είναι η παράμετρος που επιβάλλει και την αξιοποίηση ενός μεγάλου ποσού για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων (περισσότερα από 400.000 ευρώ) από τον συνολικό προϋπολογισμό που προωθείται για το Τεχνικό Πρόγραμμα των τεσσάρων νησιών. Αναλυτικά ο προγραμματισμός της διοίκησης και η λίστα των έργων και των εργασιών διαμορφώθηκε ως εξής: Επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στις χερσαίες ζώνες της Δημοτικής Κοινότητας Ποσειδωνίας (6.800 ευρώ), συντήρηση λοιπών μονίμων εγκαταστάσεων χερσαίων ζωνών Σύρου (24.800 ευρώ), επισκευή οδοστρώματος και κατασκευή διαχωριστικής νησίδας στην περιοχή αλιευτικού καταφυγίου Ερμούπολης (74.500 ευρώ), επέκταση – προσθήκη κτιρίου ΔΛΤΣ στην περιοχή αλιευτικού καταφυγίου Ερμούπολης (74.500 ευρώ), συντήρηση ηλεκτροφωτισμού χερσαίων ζωνών Σύρου (11.143 ευρώ), διάφορες εργασίες – επισκευές δικτύων ύδρευσης χερσαίων ζωνών Σύρου (5.000 ευρώ), επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων χερσαίων ζωνών δημοτικής κοινότητας Άνω Σύρου (6.800 ευρώ), επισκευή μεταλλικών εξαρτημάτων περιοχής ΔΛΤΣ (σκάλες, κιγκλιδώματα, ράμπες κλπ) (5.000 ευρώ), διάφορες εργασίες υγρομόνωσης WC λιμένα Ερμούπολης (7.500 ευρώ), επισκευή ανωδομής και βελτίωση περίφραξης στην περιοχή από την πλ. Κανάρη έως και το Νησάκι (124.000 ευρώ), επισκευή οδοστρώματος στην Ακτή Καταδρομικού Έλλη (74.500 ευρώ), επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στη χερσαία ζώνη της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης (6.800 ευρώ), επισκευή γραφείων ΔΛΤΣ (30.000 ευρώ), επισκευή πλατφόρμας παραλίας Φοίνικα (4.000 ευρώ), μελέτη θωράκισης παράκτιας ζώνης Φοίνικα (10.000 ευρώ), ΜΠΕ έργου θωράκισης παράκτιας ζώνης Φοίνικα (10.000 ευρώ), επισκευή ξύλινης προβλήτας στην περιοχή “Αχλάδι” (12.000 ευρώ).

Δ. Κοσμάς: Πρώτος στόχος η βελτίωση της καθημερινότητας

Κληθείς να μιλήσει για τον γενικό άξονα βάσει του οποίου αποφασίζει και προωθεί τα έργα του το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, ο πρόεδρος, Δημήτρης Κοσμάς υπήρξε κατηγορηματικός ως προς την προώθηση και κάλυψη αναγκών που σχετίζονται και βελτιώνουν την καθημερινότητα των κατοίκων των νησιών. “Βασικός σκοπός μας είναι οποιοδήποτε λιμενικό έργο υλοποιείται, να διευκολύνει την ανθρώπινη καθημερινότητα και να δίνει λύσεις στην πράξη. Προσπαθούμε να βελτιώνουμε όλες τις λιμενικές εγκαταστάσεις, ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα τόσο για τη Σύρο, όσο και για την Κέα, την Κύθνο και τη Σέριφο” δήλωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας παράλληλα πως, “το Τεχνικό Πρόγραμμα και ο προϋπολογισμός έχουν καταρτιστεί έτσι ώστε να “πατούν” σε ρεαλιστική βάση, ούτως ώστε να προωθηθούν όσα έργα μπορούν να υλοποιηθούν”.

Αναφορικά με το νησί της Σύρου, το οποίο κι εκπροσωπεί ο ίδιος, κατέστησε σαφές πως, “Σε δεύτερη φάση υπάρχει ένα όραμα, υπάρχουν μακροπρόθεσμοι στόχοι και όνειρα για ανάπτυξη και ειδικότερα για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων”. Ωστόσο, αυτά όπως πρόσθεσε, αν συνοδευτούν από θετικές εξελίξεις, “θα γνωστοποιηθούν στο άμεσο χρονικό διάστημα”. Ο ίδιος περιορίστηκε μόνον στο να αναφέρει πως, “είναι σε εξέλιξη προσπάθειες στο πλαίσιο ενός σχεδιασμού που υπάρχει και θα βοηθήσει το νησί τόσο σε επιχειρηματικό, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο”. Σημείωσε τέλος, πως, “Δεν είναι έργα που γίνονται “αύριο”” χωρίς να επιθυμεί να προβεί σε διευκρινίσεις. Εκδήλωσε ωστόσο, την ικανοποίησή του για το περιεχόμενο του νέου προγραμματισμού για τη Σύρο, τονίζοντας πως, “όλα γίνονται βάσει οργάνωσης και σύμφωνα με τα οικονομικά που έχει στη διάθεσή του το Λιμενικό Ταμείο”.

Άψογη η συνεργασία των μελών του ΔΣ”

Δεδομένου ότι προεδρεύει στο διοικητικό συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, κλήθηκε να τοποθετηθεί και για τον σχεδιασμό του Ταμείου που εστιάζει και αφορά τα άλλα τρία νησιά. “Για την Κέα, την Κύθνο και τη Σέριφο, πάντοτε βρισκόμαστε σε συνεννόηση με τους εκπροσώπους τους και προσπαθούμε με το ίδιο σκεπτικό και με τον ίδιο ζήλο να εργασθούμε γι αυτά. Πράγματι, το ότι δεν μπορούμε να μεταβαίνουμε άμεσα σε αυτά τα νησιά είναι ένα ζήτημα. Παρόλα αυτά όμως, έχουμε τα “μάτια” των συνεργατών μας που μας βοηθούν να λαμβάνουμε τις σωστές αποφάσεις” σχολίασε ο ίδιος, τονίζοντας ταυτόχρονα πως, “όχι μόνον τα αντιμετωπίζουμε ισότιμα, αλλά προσπαθούμε να διατηρούμε και τις ισορροπίες όπως επιβάλλεται”. Αναγνωρίζοντας ωστόσο πως, με φόντο τα πλείστα ανοικτά ζητήματα που την χαρακτηρίζουν, “μπορεί να παίρνει τη μερίδα του λέοντος η Σύρος”, τόνισε παρακάτω πως, “σε καμία περίπτωση δεν αφήνουμε αναπάντητες τις ανάγκες των άλλων τριών νησιών, για τα οποία έχουμε μεγάλη ευθύνη”.

Σε επίπεδο συνεργασίας με τα υπόλοιπα αιρετά μέλη, ο πρόεδρος επεσήμανε πως, “είναι άψογη κι εποικοδομητική η συνύπαρξή μας”, υπενθυμίζοντας τέλος κι ως απάντηση σε παράπονα που έχουν εκφρασθεί από μερικά μέλη για το Τεχνικό Πρόγραμμα, πως, “όποτε παρουσιάζονται ανάγκες ή μεγάλα προβλήματα, θα αντιμετωπίζονται καθώς υπάρχει η δυνατότητα αναμόρφωσης του προγράμματός μας”. Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, σημείωσε μάλιστα πως, “Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές” εξηγώντας τέλος πως, “το Λιμενικό Ταμείο πηγαίνει μέχρι εκεί που φθάνει το χέρι του, έχοντας βέβαια σχέδιο”.

Κέα: Ικανοποίηση βάσει των οικονομικών δεδομένων. Στις επάλξεις για διεκδίκηση

Αναφορικά με το νησί της Κέας, εκ μέρους του Λιμενικού Ταμείου Σύρου για το 2017 έχουν προγραμματισθεί επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στη χερσαία ζώνη του νησιού με το ποσό των 6.800 ευρώ, καθώς επίσης η προώθηση υποστηρικτικών μελετών στο πλαίσιο εκπόνησης του master plan για τις λιμενικές εγκαταστάσεις στον κόλπο του Αγίου Νικολάου (λ. Κορησσίας, Βουρκάρι, Γιαλισκάρι) με το ποσό των 18.000 ευρώ και η κατασκευή πεζοδρομίου στον παραλιακό δρόμο Βουρκαρίου με το ποσό των 74.500 ευρώ.

Σχετικά με τα προαναφερθέντα έργα και τον προγραμματισμό για το νησί κατά το επόμενο έτος, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου και πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Κέας, Στέφανος Βρεττός εξέφρασε την ικανοποίησή του σημειώνοντας ωστόσο πως αυτή προκύπτει λόγω των διαθέσιμων οικονομικών δυνατοτήτων. “Το Τεχνικό Πρόγραμμα το εγκρίναμε και άρα, δεν μπορώ να πω ότι δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Όμως είμαστε ικανοποιημένοι βάσει των πόρων του Λιμενικού Ταμείου. Σαφώς η διοίκηση έχει κάνει κάποιες οχλήσεις προς το Ελληνικό Δημόσιο για κάποιες χρηματοδοτήσεις, εάν εγκριθούν αυτές, βεβαίως θα έχουμε περισσότερες απαιτήσεις σαν Δήμος. Σε αυτή τη φάση και με τα χρήματα που υπάρχουν νομίζω πως είμαστε καλυμμένοι” τόνισε ο ίδιος, λέγοντας πως, “Ρυθμίζονται ζητήματα της καθημερινότητας, κάτι σημαντικό”. Στη συνολική αναφορά του θέλησε να εκφράσει την ικανοποίησή του και για τη συνεργασία του με τα υπόλοιπα μέλη της διοίκησης, αλλά και με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, ενώ τέλος, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει πως, “προετοιμάζεται μία μελέτη για το λιμάνι μας καθώς δεν είμαστε ευχαριστημένοι με τη λειτουργία του και τη διαμόρφωσή του”. Όπως επεσήμανε καταλήγοντας, “Θέλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι ώστε αν προκύψει χρηματοδότηση να την προωθήσουμε για τη διαμόρφωση του λιμανιού της Κέας σε επόμενο χρόνο”.

Κύθνος: Διατύπωση παραπόνων και ανοικτά ζητήματα

Σε επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων προϋπολογισμού 6.800 ευρώ, καθώς και στην προμήθεια και τοποθέτηση πλωτής προβλήτας για τον Μέριχα και τα Λουτρά με το ποσό των 74.500 ευρώ “περιορίζεται” το Τεχνικό Πρόγραμμα του Λιμενικού Ταμείου για το νησί της Κύθνου. “Εμείς δεν είμαστε ικανοποιημένοι από το Τεχνικό Πρόγραμμα” σημείωσε κατηγορηματικά ο δήμαρχος του νησιού, Σταμάτης Γαρδέρης καθώς το μέλος του ΔΣ του Ταμείου, Γιάννα Φίλιππα δεν θέλησε να προβεί σε δηλώσεις. Όπως γνωστοποίησε ο ίδιος, “τα μέλη μας δεν ήταν εφικτό να παραστούν στη συγκεκριμένη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου και δεν ήταν εφικτή η λειτουργία της τηλεδιάσκεψης ώστε να εκθέσουμε τις απόψεις μας. Είχαμε κατ΄ ιδίαν συνομιλία με τον πρόεδρο, ο οποίος μας είπε πως πρόκειται για το σχέδιο του Τεχνικού Προγράμματος και πως υπάρχει δυνατότητα αναμόρφωσης”, φωτογραφίζοντας έντονα πως, υπάρχουν προτάσεις εκ μέρους της Κύθνου που πρέπει να προωθηθούν. Ειδικότερα, συμπλήρωσε πως, “Στο πλαίσιο ενός γενικότερου σχεδιασμού και του master plan που έχουμε αυτή τη στιγμή, θέλουμε κάποιες επεκτάσεις τουλάχιστον στις μαρίνες μας για τη φιλοξενία τουριστικών σκαφών και θέλουμε να υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων ιστιοφόρων και φουσκωτών”. Σε αυτό το πλαίσιο επανέλαβε πολλάκις πως, “ζητάμε να τοποθετήσουμε πλωτές εξέδρες στο λιμάνι του Μέριχα και των Λουτρών” καθώς όπως τόνισε, “αυτές είναι οι ανάγκες για το νησί κατά κύριο λόγο”. Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, επεσήμανε πως, σε επίπεδο ρύθμισης καθημερινών θεμάτων, η πλευρά της Κύθνου είναι ικανοποιημένη. “Όσον αφορά για τα καθημερινά, ρυθμίζονται σε ικανοποιητικό επίπεδο” δήλωσε χαρακτηριστικά, αρνούμενος να σχολιάσει την ερώτηση αν εκτιμά πως τα τέσσερα νησιά δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα. “Θα μου επιτρέψετε αυτό να μην το σχολιάσω” δήλωσε κατηγορηματικά, λέγοντας μόνον πως, “Όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος. Στις ασκήσεις επί χάρτου, όλα είναι ιδανικά”.

Σέριφος: Θετική συνεργασία και σταδιακές παρεμβάσεις

Λιτό είναι το πλάνο για το νησί της Σερίφου, με τη σχετική λίστα να αφορά σε επισκευές ηλεκτροφωτισμού και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων με το ποσό των 6.800 ευρώ και στη μελέτη χάραξης της χερσαίας ζώνης του λιμένα με το ποσό των 10.000 ευρώ. Ωστόσο, η εκπρόσωπος του νησιού και αντιδήμαρχος, Φλώρα Προκοπίου διατύπωσε την ικανοποίησή της. “Είμαστε ικανοποιημένοι από την πλευρά μας κι έχουμε μία πολύ καλή συνεργασία με τον πρόεδρο, κ. Κοσμά και με τα υπόλοιπα μέλη. Είμαστε μία σωστή ομάδα και φροντίζουμε για όλα τα νησιά που έχουμε την ευθύνη. Οι ανάγκες είναι πολλές και προωθούμε όσα έργα μπορούμε στο μέτρο του δυνατού. Αυτή τη στιγμή, προωθείται ο φωτισμός του λιμένα κι ένα τμήμα διαμόρφωσης (τσιμεντρόστρωσης) στο λιμάνι για την τοποθέτηση εξοπλισμού ώστε να δένουν με ασφάλεια τα σκάφη” τόνισε η ίδια, επισημαίνοντας πως “ανάγκες υπάρχουν, όπως και προβλήματα για τα οποία βρίσκουμε σταδιακά λύσεις με συνεννόηση”. Ολοκληρώνοντας τον σχολιασμό της, η κ. Προκοπίου θέλησε να υπογραμμίσει πως, σε επόμενο επίπεδο, στόχος από την πλευρά της Σερίφου είναι η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.

Γενικές ανάγκες και προμήθειες

Αναφορικά με τις γενικές σημειώσεις του Τεχνικού Προγράμματος που συμπληρώνουν τη λίστα και αφορούν σε ανάγκες των τεσσάρων νησιών, έχουν συμπεριληφθεί τα εξής: Προμήθεια προβολέων, υλικών συντήρησης ηλεκτροφωτισμού ευθύνης ΔΛΤΣ 15.000 ευρώ, προμήθεια ειδών εξοπλισμού χερσαίας ζώνης ευθύνης ΔΛΤΣ, (κάδοι, παγκάγκια κλπ) 41.079 ευρώ, διαγραμμίσεις παραλιακών δρόμων 5.000 ευρώ, προμήθεια και τοποθέτηση εξαρτημάτων ασφαλούς πρόσδεσης σκαφών (δέστρες, προσκρουστήρες κλπ) λιμένων ευθύνης ΔΛΤΣ 10.000 ευρώ, προμήθεια πινακίδων (οδοσήμανσης και πληροφοριακές) για τις ανάγκες χερσαίων ζωνών ευθύνης ΔΛΤΣ 1.500 ευρώ, μηχανήματα και λοιπός εξοπλισμός 500 ευρώ έπιπλα και σκεύη 500 ευρώ, Η/Υ, ηλεκτρονικά συστήματα και λογισμικό 10.000 ευρώ.