Καθυστέρηση στην εκτέλεσή του καθώς απαιτείται η εκπόνηση νέας μελέτης που θα υποδεικνύει τον ασφαλή τρόπο υλοποίησής του στη θέση “Καρνάγιο” (Ζυγοπλάστιγκα) με φόντο τις γεωτρήσεις που φανέρωσαν σαθρό υπέδαφος

Αλλάζουν τα δεδομένα για το νέο εμπορικό κρηπίδωμα

Τουλάχιστον 5μηνο “πάγωμα” μέχρι να προσδιοριστεί ο καταλληλότερος τρόπος εκτέλεσής του ενώ ελάχιστες είναι οι πιθανότητες να μην υλοποιηθεί

Αλλάζουν τα δεδομένα για την εκτέλεση του έργου του νέου εμπορικού κρηπιδώματος στη θέση “Καρνάγιο” (Ζυγοπλάστιγκα) της Σύρου, καθώς η Δημοτική Αρχή αναμένει την εκπόνηση νέας μελέτης που θα υποδεικνύει τον καταλληλότερο και ασφαλέστερο τρόπο για την υλοποίησή του, μετά από τα συμπεράσματα που συνόδευσαν τις απαραίτητες γεωτρήσεις στην θαλάσσια περιοχή και φανέρωσαν σαθρό υπέδαφος.

Το πολύ σημαντικό έργο που προώθησε η περασμένη Διοίκηση και που παρέλαβε η σημερινή για να το εκτελέσει, διαπιστώνεται πως δεν μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα, ασχέτως της εξασφάλισης της χρηματοδότησής του μέσα από ευρωπαϊκούς πόρους (2.912.577,77 ευρώ), καθώς απαιτείται η απόκτηση νέας μελέτης που θα εξασφαλίζει ένα ποιοτικό και ασφαλές έργο.

Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά προ τριμήνου, το αμμώδες υπέδαφος της θαλάσσιας περιοχής - στο οποίο, μέρος του έργου θα αναπτυχθεί -, δεν επέτρεπε την εκτέλεσή του με τον τρόπο που υποδείκνυε η μελέτη του 2000 και ως εκ τούτου η Δημοτική Αρχή προχωρά στην απόκτηση νέας. Η εν λόγω μελέτη θα εκπονηθεί από τον ανάδοχο του έργου, στο πλαίσιο της σύμβασής του με την πλευρά της Δημοτικής Αρχής και λογικά θα απαιτήσει διάστημα τουλάχιστον ενός τετραμήνου.

Από τα παραπάνω γίνεται άμεσα αντιληπτό, ότι, για τους επόμενους 5 μήνες δεν θα υπάρξει έργο στην περιοχή, αφού η νέα μελέτη θα προσδιορίσει τί είναι καλύτερο να γίνει.

Πρέπει να σημειωθεί εξ αρχής, πως, οι διαπιστώσεις περί σαθρού υπεδάφους, αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο για τροποποίηση του φυσικού αντικειμένου του έργου, γεγονός που θα απασχολήσει την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή και τον Δήμο, όπως επίσης και το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, καθώς αυτό θα εκτελεστεί στη ζώνη ευθύνης του.

Απευκταίο είναι το σενάριο της μη υλοποίησής του, κατεύθυνση που θα αποτελέσει λογικά την τελευταία επιλογή για τους αρμοδίους, στην περίπτωση που η νέα μελέτη δείξει πως στην εν λόγω περιοχή δεν μπορεί να θεμελιωθεί με ασφάλεια ένα νέο εμπορικό λιμάνι.

Διευκρινίζεται πως σήμερα η Δημοτική Αρχή είναι σε στάδιο πριν την έγκριση της χρηματοδότησης της μελέτης – πάντα σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή -, ώστε ο ανάδοχος του έργου να προχωρήσει στην εκπόνησή της, αλλά και στην προώθησή της στο Λιμενικό Ταμείο και τον Δήμο, με σκοπό να μπορέσει να “τρέξει” το έργο.

Κανένα έργο επάνω σε σαθρά θεμέλια...”

Δεδομένης της προσπάθειας που κάνει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ώστε το έργο να εκτελεστεί, ρωτήθηκε για τα νέα δεδομένα ο πολιτικός προϊστάμενος, Μηνάς Αληφραγκής.

“Ουσιαστικά η αρχική μελέτη αποτύπωνε πως έχουν γίνει γεωτρήσεις στην ξηρά (χερσαίο τμήμα) της περιοχής και από τη στιγμή που ανέλαβε ο ανάδοχος να ξεκινήσει το έργο έκανε νέες γεωτρήσεις μέσα στη θάλασσα. Εκεί το υπέδαφος αποδείχθηκε σαθρό. Οπότε δεν θα μπορούσε να θεμελιωθεί το έργο” ξεκαθάρισε ο ίδιος, εξηγώντας παρακάτω πως, “Άρα, σε συνεννόηση με τη Διαχειριστική Αρχή η Υπηρεσία μας και η Δημοτική Αρχή έχει στραφεί στην κατεύθυνση να κάνει μία νέα μελέτη με νέα δεδομένα, ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να προχωρήσει το έργο”.

Σύμφωνα με τον κ. Αληφραγκή, στόχος του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου Σύρου αποτελεί να υπάρξει “ένα έργο πιο ασφαλές που θα θεμελιωθεί καλά”. Ως εκ τούτου, επανέλαβε πως, “Προχωράμε πάντα σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή. Δεν είναι μία απόφαση μόνον της Τεχνικής Υπηρεσίας καθώς σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε ένα έργο επάνω σε σαθρά θεμέλια και μετά να έχουμε προβλήματα”.

Διερεύνηση πιθανών λύσεων εκτέλεσης του έργου

Πιο αναλυτική για το θέμα υπήρξε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού.

Η ίδια εξήγησε πως, “Αυτό που είχε ζητηθεί από τον ανάδοχο ήταν να εκπονήσει μία μελέτη που θα διερευνήσει πιθανές καλές λύσεις εκτέλεσης του έργου”, λέγοντας παρακάτω πως βάσει αυτών των δεδομένων, στο γραφειοκρατικό στάδιο, “περιμένουμε από τον ανάδοχο το κόστος της μελέτης, κάτι που ήδη έχει κάνει και απομένει να αποδεχθούμε αυτό το συνολικό κόστος, να γίνει ο ανακεφαλαιωτικός πίνακας και να γίνει η αποδοχή από τη Διαχειριστική και την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου και να περάσει από τον Δήμο για να δοθεί εντολή σύνταξης της μελέτης”.

Η πρόεδρος ξεκαθάρισε ξανά πως, “Οι απαιτήσεις μας από αυτήν την μελέτη είναι να διερευνηθούν πιθανές λύσεις προκειμένου να εκτελεστεί το έργο” σχολιάζοντας ακόμη πως, “Δεν είναι μία εύκολη μελέτη”.

Ή διάλυση ή έργο βάσει νέας μελέτης

Στην ερώτηση αν εκτιμά πως τελικά θα υλοποιηθεί το έργο, το οποίο έχει συναντήσει σοβαρά εμπόδια, η πρόεδρος υπήρξε συγκεκριμένη: “Ο κατάλληλος τρόπος για την εκτέλεση του έργου είναι κάτι που θα το υποδείξει η μελέτη. Πιστεύω ότι θα υλοποιηθεί το έργο. Περιμένουμε τη μελέτη”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, σημείωσε δε, πως, χρονικά για την εκτέλεση μίας τέτοιας μελέτης, “απαιτείται σίγουρα ένα διάστημα 120 ημερών” ενώ αναφορικά με το αν απαιτηθεί νέος κύκλος αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων, τόνισε τα εξής: “Μετά θα πάμε σε κάποιες τροποποιήσεις των αδειοδοτήσεων. Πιστεύω ότι δεν θα χρειαζόμαστε αδειοδοτήσεις εξ αρχής, αλλά θα γίνουν ίσως κάποιες αλλαγές και τροποποιήσεις. Αναλόγως των αποτελεσμάτων της μελέτης. Ή θα έρθει διάλυση της εργολαβίας, πράγμα το οποίο απευχόμαστε ή το έργο θα συνεχιστεί, βάσει της τροποποιημένης μελέτης”.

Ειδικότερα για τη μεγάλη καθυστέρηση με την οποίαν προχωρά η υπόθεση του νέου εμπορικού κρηπιδώματος, η πρόεδρος του ΔΛΤΣ θέλησε να υπενθυμίσει τα εξής: “Ήταν ένα έργο έτοιμο προς υλοποίηση. Το θέμα είναι πως από τη γεωτεχνική μελέτη που όφειλε να κάνει ο ανάδοχος βάσει των συμβατικών υποχρεώσεών του, προέκυψαν διάφορα προβλήματα. Ήταν ένα έργο, το οποίο δημοπρατήθηκε με βάση μία μελέτη που είχε εκπονηθεί το 2000. Από τότε μέχρι σήμερα, τεχνικά έχουν προκύψει διάφορες αλλαγές στον τρόπο μελέτης των έργων, πέραν του ότι εδώ φαίνεται πιθανή η ύπαρξη σαθρού υπεδάφους”.

Συμπλήρωσε μάλιστα πως, “Το 2000 είχαν γίνει γεωτρήσεις σε παραπλήσια σημεία από τα σημεία που έγιναν σήμερα από τον ανάδοχο. Σε εκείνα τα σημεία τότε είχαν διαπιστωθεί πετρώματα. Τώρα, στα νέα σημεία των γεωτρήσεων εντοπίστηκε αμμώδες υπέδαφος. Αυτό τροποποιεί τα δεδομένα και μας παραπέμπει σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εκτέλεσης του έργου. Άρα, με τα νέα δεδομένα μιλάμε για ένα πάγωμα περίπου 5 μηνών”.

Προτού ολοκληρώσει τις απαντήσεις της, η Κανδιώ Μαραγκού ρωτήθηκε αν υπάρχει άλλος δρόμος για το Λιμενικό Ταμείο Σύρου στην περίπτωση που δεν μπορεί να εκτελεσθεί έργο στην περιοχή.

“Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Η προσπάθεια που γίνεται αυτή τη στιγμή είναι και η ίδια η μελέτη που θα εκπονηθεί να ενταχθεί στον προϋπολογισμό του έργου. Άρα, περιμένουμε να δούμε αν οι αλλαγές που θα προβλέπει η μελέτη και άρα η λύση για την εκτέλεση του έργου, μπορεί νομικά να εξασφαλίσει και την υλοποίησή του” δήλωσε λακωνικά η ίδια, κλείνοντας την απάντησή της.