Γραφειοκρατικές διαδικασίες που επιβάλλεται να “τρέξουν” για τον νέο χώρο στάθμευσης στη Λαλακιά, απαιτούν αρκετό χρόνο που δεν θα επιτρέψει από φέτος την αξιοποίησή του για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού

Η μεταβίβαση “μπλοκάρει” την άμεση διάθεση του parking

Το τελικό ποσό αγοράς του ακινήτου αγγίζει τις 850 χιλ. ευρώ

Ένας αγώνας δρόμου που όμως φαίνεται πως δεν θα έχει άμεσα θετικό αποτέλεσμα για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν αναπτύσσεται από την πλευρά του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης αναφορικά με το νέο parking στη Λαλακιά, καθώς οι διαδικασίες για τη μεταβίβασή του, απαιτούν χρόνο που δεν θα επιτρέψει – όπως όλα δείχνουν – την αξιοποίηση του ακινήτου τους προσεχείς καλοκαιρινούς μήνες.

Αν και η αναζήτηση νέου χώρου στάθμευσης στην περιοχή ξεκίνησε και καρποφόρησε σχετικά έγκαιρα (Μάρτιος 2021), ωστόσο οι κινήσεις για τη μεταβίβασή του και συγκεκριμένα όλη η γραφειοκρατική διαδικασία, κατά πάσα πιθανότητα θα στερήσουν έναν πολύτιμο χώρο που θα “απάλυνε” την κυκλοφοριακή κίνηση εντός ιστορικού κέντρου τη θερινή σεζόν.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιάννης Πιταούλης στην “Κοινή Γνώμη”, απομένουν ακόμη γραφειοκρατικά θέματα από πλευράς ιδιοκτητών, καθώς όμως και η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την έγκριση του ποσού που θα προωθηθεί για την αγορά του.

Βάσει της δουλειάς που έκανε ορκωτός εκτιμητής για την απευθείας αγορά του ακινήτου στη Λαλακιά, αυτό το ποσό ανέρχεται στις 850 χιλ. ευρώ. Εντός των ημερών θα λάβει σχετική απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο και αμέσως μετά, η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να προωθήσει τις διαδικασίες με την πλευρά των σημερινών ιδιοκτητών του.

Με φόντο το γνωστό πρόβλημα του κυκλοφοριακού τη θερινή περίοδο, επιβάλλεται ο Δήμος να διαπραγματευθεί με τους ιδιοκτήτες, ώστε ακόμη και αν η μεταβίβαση πάρει χρόνο (κατ΄ εκτίμηση διάστημα 3μηνου), αυτό το ακίνητο να διατεθεί προς αξιοποίηση, αν πρωτίστως γίνουν ορισμένες ήπιες βελτιώσεις.

Αναφορικά με τα παραπάνω έδωσε απαντήσεις ο Γιάννης Πιταούλης.

Απόφαση Δ.Σ. για το ποσό της αγοράς

“Τέλη Μαρτίου το Δημοτικό Συμβούλιο είχε πάρει την απόφαση αρχικά για την απευθείας αγορά του ακινήτου. Στη συνέχεια αναθέσαμε σε πιστοποιημένο εκτιμητή τον προσδιορισμό της αξίας του ακινήτου. Αυτή την εκτίμηση την έχουμε. Το ποσό είναι στις 850 χιλ. ευρώ. Οπότε στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, την ερχόμενη Δευτέρα, το θέμα θα έρθει προς συζήτηση. Το σώμα θα κληθεί να αποδεχθεί ή όχι, την αγορά του ακινήτου στην αξία των 850 χιλ. ευρώ” γνωστοποίησε αρχικά ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, υπενθυμίζοντας πως αυτό το ποσό στο μεγαλύτερο μέρος του θα πληρωθεί φέτος, ενώ το υπόλοιπο την επόμενη χρονιά. Μάλιστα ο Δήμος έχει εξασφαλίσει στον προϋπολογισμό του, το ποσό των 650 χιλ. ευρώ για αγορές parking.

Διαπραγμάτευση για αξιοποίηση εντός καλοκαιριού

Ερωτηθείς για τον χρόνο μεταβίβασής του στον Δήμο, ο κ. Πιταούλης εξήγησε πως θα απαιτηθεί ένα σημαντικό διάστημα. “Παράλληλα και οι ιδιοκτήτες πρέπει να προωθήσουν κάποια δικά τους γραφειοκρατικά θέματα. Δηλαδή όποιος πάει να κάνει κάποια μεταβίβαση, ούτως ή άλλως έχει κάποια θέματα που πρέπει να λύσει. Το πηγαίνουμε βήμα βήμα. Αυτό που μπορώ να πω τώρα είναι πως αν έχουμε μία κατάληξη, ενδεχομένως προσδοκούμε στη συνέχεια να κάνουμε και κάποια ίσως για αρχή μικρή παρέμβαση. Θα δούμε πως θα πάει το θέμα” διευκρίνισε, απαντώντας παρακάτω και στην ερώτηση αν θα ήταν εφικτή η διαπραγμάτευση με τους ιδιοκτήτες – από τη στιγμή που συμφωνούν – για διάθεσή του γρηγορότερα από τον χρόνο μεταβίβασης, ώστε το καλοκαίρι να βοηθήσει στη δύσκολη κατάσταση.

“Εφόσον θα έχουμε καταλήξει σε μία συμφωνία είναι κάτι που θα το θέσουμε επί τάπητος. Θα δούμε αν σε έναν βαθμό θα μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Είναι μία συζήτηση που θα την κάνω όταν κλείσουμε και το ποσό. Πρέπει πρώτα να αποφασίσει το Δημοτικό Συμβούλιο και μετά θα κάνω τις κινήσεις που πρέπει” ανέφερε λακωνικά ο Γιάννης Πιταούλης, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο διαπραγμάτευσης με τους ιδιοκτήτες.

Καθυστέρηση στην ολοκλήρωση αγοράς

Πάντως, ο ίδιος για τον χρόνο ολοκλήρωσης της αγοράς πριν το καλοκαίρι, ήταν σαφής. “Θα έλεγα ότι είναι κάτι δύσκολο. Από την εμπειρία μου, γνωρίζω πως αν πάνε δύο ιδιώτες να κάνουν μία συμβολαιογραφική πράξη, από τη στιγμή που θα συμφωνήσουν τους παίρνει τουλάχιστον ένα τρίμηνο. Εμείς λογικά την επόμενη Δευτέρα, εφόσον πάρουμε την απόφαση αυτή, θα είμαστε στο ίδιο στάδιο. Δηλαδή στην φάση που οι δύο πλευρές συμφωνούν πως πρέπει να κάνουν τη μεταβίβαση. Το 3μηνο είναι ο συνήθης χρόνος που απαιτούν τέτοιες διαδικασίες, καθώς πρέπει να μπουν μηχανικοί, συμβολαιογράφοι για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση με ορθό τρόπο” δήλωσε, λέγοντας όμως, πως, “Είναι ένα από τα θέματα που το έχουμε υψηλά στην ατζέντα μας. Μπορεί ο χρόνος για τη μεταβίβαση και αυτό το 3μηνο που λέμε να ακούγεται μεγάλο διάστημα, αλλά είναι κάτι που πρέπει να ακολουθηθεί, αφού έτσι λειτουργεί το ελληνικό κράτος.

Δεν θέλω να πω ότι θα τελειώσει η υπόθεση πιο γρήγορα και τελικά να είμαι αναξιόπιστος. Αν αυτό γίνει, θα είναι σίγουρα καλύτερα για όλους. Προσπαθούμε για το καλύτερο”.

Parking σε Κίνι και Δόξα

Με αφορμή τα παραπάνω, αξίζει να διευκρινιστεί πως ο Δήμος άμεσα θα προχωρήσει σε ρίψη χαλικιού στα τρία parking του Κινίου, ενώ κατά πάσα πιθανότητα ανάλογη βελτίωση θα πάρει και ο χώρος πλησίον του parking της Δόξας, που διατέθηκε δωρεάν προς τον Δήμο από την οικογένεια Τορναζάκη μέχρι και τέλος του 2023. Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνά Αληφραγκή τονίσθηκε πως αν τα οικονομικά του Δήμου το επιτρέψουν και στο νέο τμήμα της Δόξας, θα είναι εφικτή η ρίψη χαλικιού.