Ο Γ. Πάπιτσης για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Ο "χειρότερος Σεπτέμβρης των τελευταίων ετών" αποτελεί ο συγκεκριμένος μήνας σύμφωνα με την επιστολή του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Γιώργου Πάπιτση, αναφορικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και όχι μόνο, να διαδέχονται το ένα το άλλο.

Ο κ. Πάπιτσης στην ανακοίνωσή του κάνει λόγο για εφαρμογή πολιτικής που γυρνά "χρόνια πίσω" την εκπαίδευση και επισημαίνει την ανάγκη "να αντιδράσει η τοπική Αυτοδιοίκηση".

 

Αυτούσιο το μήνυμά του

Ξεκινώντας η Σχολική Χρονιά βρίσκει την Παιδεία σε διάλυση, όπως όλους του άλλους τομείς στην Ελλάδα, είναι θλιβερό αυτό που ζούμε, καθώς δεν υπάρχει Υπεύθυνος Προγραμματισμός, αλλά αριθμητικά δεδομένα και στατιστικά στα οποία λάθος χτίζεται το παρόν και το μέλλον αυτού του Έθνους, εκτελεστές η Τρόικα και οι κυβερνώντες το ακυβέρνητο πλοίο εν μέσω θαλασσοταραχής χωρίς πυξίδα και ορίζοντα.

Ανοίγοντας τα σχολεία, χωρίς δασκάλους και καθηγητές, με την κατάργηση τμημάτων σε τεχνικά επαγγέλματα, χωρίς προσδιορισμό της θέσης των εκπαιδευτικών, με άσκοπες μετακινήσεις και δαπάνες που δεν μπορούν να αντέξουν οι εκπαιδευτικοί με μνημονιακούς μισθούς, δείχνει την σοβαρότητα και την υπευθυνότητα του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης γενικότερα.

Αυτός ο Σεπτέμβριος είναι ο χειρότερος των τελευταίων χρόνων όσο αφορά τον τομέα της παιδείας. Από τον Απρίλιο του 2013 έχει αρχίσει ένα θέατρο του παραλόγου και έχει ενεργοποιηθεί ένας παράνομος μηχανισμός για όλες τις διαδικασίες. Πριν καν συζητηθεί και ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο – φονιάς που οδηγεί στη διαθεσιμότητα και την απόλυση 2500 εκπαιδευτικούς, το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί τη διάταξη του υπό ψήφιση νόμου.

Η απαξίωση του ρόλου των εκπαιδευτικών, η αξιολόγηση που μοναδικό σκοπό έχει την απόλυση και όχι την καλυτέρευση του παιδαγωγικού έργου, η υπό χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών ,οι μειώσεις οργανικών θέσεων , οι συμπτύξεις τμημάτων , οι συγχωνεύσεις σχολείων, η κατάργηση των ολοήμερων τμημάτων για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών ,η αδιοριστία και η ομηρεία αναπληρωτών και ωρομισθίων, η κινητικότητα – διαθεσιμότητα- απόλυση, η κατάργηση ειδικοτήτων στην δευτεροβάθμια , οι μετατάξεις σε ανύπαρκτες οργανικές και η ελαχιστοποίηση των αποσπάσεων το μόνο που καταφέρνουν είναι τη διάλυση του εκπαιδευτικού συστήματος .

Όσο αφορά τον νομό Κυκλάδων 21 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της Δ.Ε. προβλέπεται να απολυθούν, ενώ περίπου 320 μαθητές θα είναι “ξεκρέμαστοι”. Υπάρχει κίνδυνος να μη λειτουργήσουν ή να υπολειτουργήσουν κάποια από αυτά τα σχολεία, στα οποία καταργούνται ειδικότητες, κυρίως στα πιο μικρά νησιά, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους μαθητές και τους γονείς τους.

Τα κενά ξεπερνούν το 25% στους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας στις Κυκλάδες.

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ( Π.Ε.) τα κενά είναι 407 , 152 δάσκαλοι και 83 νηπιαγωγοί.

Οι εκπαιδευτικοί ζούνε μες την ανασφάλεια , το φόβο και την απειλή μετακίνησης ή απόλυσής τους.

Οι γονείς και μαθητές είναι γεμάτοι αγωνία και απογοήτευση για όλα αυτά που οδηγούν στην απαράδεκτη υποβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και την αδιαφορία για το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη μόρφωση.

Επιστροφή στο παρελθόν με αδίστακτες αποφάσεις και πράξεις, οδηγούν σε εκπαίδευση των ολίγων και των εχόντων και όχι εκπαίδευση για όλους, όχι στο δικαίωμα της μόρφωσης, όχι στην εφαρμογή της Νησιωτικότητας και της ιδιαιτερότητας των νησιών μας. Σήμερα έπρεπε να μιλάμε για σχεδιασμό της παιδείας με βάση των αναγκών και την χάραξη της Ανάπτυξης που σχεδιάζει η Περιφέρεια και οι Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με τους εκπαιδευτές και όχι στη διάλυση της Παιδείας που είναι η βάση και σηματοδοτεί τον Ορίζοντα και το Όραμα της επόμενης γενιάς.

Ξεκινώντας με απεργίες και όχι με Προγραμματισμό δουλειάς και εκπαίδευσης των μαθητών, δικαιολογημένα η Εκπαιδευτική Κοινότητα αντιδρά και εμείς είμαστε δίπλα τους, οι μαθητές αποσυντονίζονται, στερούνται μαθημάτων και εκπαιδευτικής ύλης, η παιδεία υποβαθμίζεται, με ευθύνη της ακυβερνησίας που περνά η χώρα και τις απαράδεκτες εντολές της Τρόικας και την ευθύνη όλων όσων προσπαθούν πειραματικά να τις εφαρμόσουν και δεν αντιδρούν, στο δικαίωμα, της Εθνικής Κυριαρχίας, της Κοινωνικής Ευθύνης, στο Δικαίωμα της Εκπαίδευσης που έχουν όλοι οι Ευρωπαίοι Πολίτες.

Η αντιμετώπιση αυτής της καταστροφικής πορείας και στην εκπαίδευση, πρέπει και μπορεί να μας βρει ενωμένους, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ιδιαίτερα, η οποία έχει και πρέπει να διαδραματίσει σοβαρό και υπεύθυνο ρόλο και όχι να παραμένει παρατηρητής των εξελίξεων και εκδότης ψηφισμάτων.

Στους μαθητές, στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς ευχόμαστε μια χρονιά καλή εκπαιδευτική με την ευθύνη που τους διακρίνει, με σεβασμό στο καθήκον, δεν πρέπει οι όποιες πικρίες και διαφορές με τους κυβερνώντες να μεταφερθούν σε τριβές, σε μεταξύ σας διαίρεση, σε διχασμό όπως αυτοί επιδιώκουν.

Καλούμε την Δημοτική Αρχή να συγκαλέσει σύσκεψη και να διαμορφώσει θέση για την παιδεία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, η Αυτοδιοίκηση πρέπει και έχει λόγο να αντιδράσει στην καταστροφική πορεία και την ριζική υποβάθμιση της παιδείας.

 

ΠΑΠΙΤΣΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

ΣΥΡΟΣ ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ