Επιστολή Δημήτρη Κρυστάλλη

Κύριε Διευθυντά,

  • Τρίτη, 23 Ιουλίου, 2013 - 16:02

Σχετικά με το άρθρο σας, την 22.07.13, στην «Κοινή Γνώμη» «Τα φάλτσα της Τέχνης» θα ήθελα να σας γνωρίσω τα ακόλουθα:

1. Δέν θέλω να αναφερθώ  επί της ουσίας της διαφορά σας με τον Κον Π. Τιμπόρις, διότι δεν έχω προσωπική άποψη καθ’ όσον δεν  ήμουν παρόν, αλλά επί θεμάτων δημοσιογραφικής δεοντολογίας που αφορούν όλους μας και κυρίως εσάς τους ταγούς της ενημερώσεως των πολιτών.

2.Αναφέρεσθε συνεχώς με τον όνομά του στον Κο Τιμπόρις και καλά κάνετε, αλλά ουδέποτε αναφέρετε και το όνομα του δημοσιογράφου(φωτογράφου) σας. Γιατί ; Μήπως είναι προσωπικό δεδομένο η φοβάται για την ασφάλειά του;  Και στις δύο περιπτώσεις δεν υπάρχει  δικαιολογία   εκ μέρους σας παρά μόνο σκοπιμότητα.

3. Είθισται  σε τέτοιες καταγγελίες να ζητείται  και η άποψις του καταγγελλομένου, τουλάχιστον ως προς την  ακρίβεια του των συνθηκών του σχετικού επεισοδίου, με τον δημοσιογράφο φάντασμα .

4. Στο αρχή του τελευταίου τμήματος  του άρθρου σας γράφετε επι λέξει « Το συγκεκριμένο γεγονός (επεισόδιο  με τον ανώνυμο δημοσιογράφο σας) απετέλεσε το έναυσμα για μία έρευνα της εφημερίδος για τα …………. και  αναφέρεσθε στην κερδοσκοπία του Κου Τιμπόρις για αρκετά χρόνια εις βάρος της Δημοτικής Αρχής. ΚΑΙ ΕΡΩΤΑΣΘΕ  εάν δεν είχε γίνει αυτό το επεισόδιο θα κάνατε αυτήν την έρευνα  η θα εξακολουθούσε ο Κος Τιμπόρις να κερδοσκοπεί εις βάρος του Δήμου;  Μου θυμίζετε κακό γείτονα ο οποίος εάν τον παρατηρήσει ο γείτονάς του για κάτι,  αυτός τρέχει και τον καταγγέλλει  στο ΑΤ ότι έχει κότες στην αυλή του και τον ενοχλούν.

Αλλά αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ. Αυτό το είδος δημοσιογραφίας έχει καθιερωθεί στην Ελλάδα, να είναι καλά οι αδελφοί Κουρή, ως ΑΥΡΙΑΝΙΣΜΟΣ.

Με εκτίμηση;

Δημήτριος  Κρυστάλλης

 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

Κύριε Κρυστάλλη

Απαντώντας στην επιστολή που μου αποστείλατε, αρχικώς να σας επισημάνω ότι μάλλον δεν παρακολουθείτε την “Κοινή Γνώμη”, διότι τη θέση της διευθύνσεως δεν κατέχει άνδρας αλλά γυναίκα.

Όσον αφορά στο τί συνέβη με τον κ. Τιμπόρις, δεν πρόκειται για προσωπική μας διαφορά, αλλά για γεγονός που έλαβε χώρα ενώπιον πλήθους ανθρώπων, που επιβεβαιώνει αυτό καθ' αυτό το περιστατικό, για το οποίο η θέση του κ. Τιμπόρις αποδείχτηκε από την πράξη του. Σε ό,τι εσείς δεν είστε παρών δεν συνεπάγεται αυτομάτως και ότι δεν συνέβει! Η ουσία αυτού είναι ότι η συγκεκριμένη συμπεριφορά δείχνει το ποιόν του ανθρώπου, που αν μη τι άλλο είναι μακράν της καλλιτεχνικής του φύσης.

Επειδή αποκαλείτε τον δημοσιογράφο που ενεπλάκη στο περιστατικό ως "δημοσιογράφο φάντασμα", για ακόμα μία φορά σας επισημαίνω ότι ασχοληθήκατε πολύ επιφανειακά με το άρθρο της εφημερίδας, καθώς ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος υπογράφει το άρθρο με το ονοματεπώνυμο του, οπότε η "γνωστή" συνομοσιολογία περί "σκοπιμοτήτων" που επικαλείστε, μάλλον αφορά σε άλλου είδους έντυπα. Όμως τέτοιου είδους χαρακτηρισμοί, φαντάζομαι να κατανοείτε φυσικά ότι απαιτούν και τις ανάλογες αποδείξεις εκ μέρους σας.

Για την έρευνα της εφημερίδος και για το ερώτημα που θέτετε, επειδή δεν μπορείτε να γνωρίζετε πώς λειτουργεί το δημοσιογραφικό επάγγελμα, καθώς από το κείμενο σας γίνεται σαφές ότι σας είναι άγνωστο, σας ενημερώνω ότι για να ξεκινήσει μία έρευνα για οποιοδήποτε θέμα, πρέπει να υπάρξει η αφορμή και στην παρούσα περίπτωση, αφορμή αποτέλεσε η σκηνή που δημιουργήθηκε από τον κ. Τιμπόρις, μέσα στο θέατρο Απόλλων.

Τέλος η κριτική περί του τι είναι δημοσιογραφία και τι όχι, και τα μαθήματα περί δημοσιογραφικής δεοντολογίας, καλό θα ήταν να γίνονται από ανθρώπους που κατέχουν το αντικείμενο και όχι από τον κάθε διαφωνούντα, που χρησιμοποιεί χαρακτηρισμούς εντυπωσιασμού. Άλλωστε κανείς από τους δημοσιογράφους της "Κοινής Γνώμης", δεν ήλθε να κάνει κριτική στο πως ασκείτε εσείς το δικό σας επάγγελμα. Αυτοί και μόνο οι χαρακτηρισμοί σας, επιβεβαιώνουν, για ακόμα μία φορά, πόσο επιφανειακά παρακολουθείτε την εφημερίδα, η οποία ουδέποτε έχει δόσει δείγματα τέτοιου είδους γραφής. Από την πλευρά μας δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε ανάλογη σύγκριση με την Αυριανή, την οποία επικαλείστε, διότι ουδέποτε υπήρξαμε οπαδοί, ούτε καν αναγνώστες της.

Η Διευθύντρια της Κοινής Γνώμης

Τέτα Βαρλάμη

Διαβάστε ακόμα