Υπολειτουργεί ο ΟΑΕΕ Νάξου

Συνεχίζεται η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων

  • Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2014 - 06:10

Για άλλη μια φορά απασχόλησε το πρόβλημα υπολειτουργίας του ΟΑΕΕ Νάξου και η ταλαιπωρία που υφίστανται οι ασφαλισμένοι Θήρας, οι οποίοι εξαρτώνται άμεσα από την προαναφερθείσα υπηρεσία για την κάλυψη των υποχρεώσεών τους.

Ο δήμαρχος Θήρας, Νικόλαος Ζώρζος, αποφάσισε να στείλει επιστολή στους αρμόδιους κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την “απαράδεκτη κατάσταση” που επικρατεί, θέλοντας να στηρίξει τους δημότες και να μεταφέρει την αγωνία τους. Με τη σειρά της η διοικητής του οργανισμού απάντησε στην παρέμβαση του κ. Ζώρζου αναφορικά με την κατάσταση, επιρρίπτοντας ευθύνες στην υπάρχουσα πολιτική κατάσταση που επιβάλει συρρίκνωση υπηρεσιών.

Ζητά λύσεις ο δήμαρχος Θήρας

Την διαμαρτυρία του για την ταλαιπωρία που υφίστανται οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ στη Σαντορίνη εξέφρασε ο Δήμαρχος Θήρας, Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος, με έγραφό του προς τη διοικητή του Οργανισμού, Γεωργία Κωτίδου, και τους βουλευτές των Κυκλάδων.

Στο περιεχόμενο αυτού, μετέφερε την αγανάκτηση του για τη δυσμενή κατάσταση στην οποία αναγκάζονται να περιέλθουν χιλιάδες ασφαλισμένοι της Θήρας και της Θηρασιάς του ΟΑΕΕ εξαιτίας της υπολειτουργίας του Περιφερειακού τμήματος του ΟΑΕΕ Νάξου, δεδομένου ότι στην υπηρεσία υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος ο οποίος δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις υπάρχουσες ανάγκες.

Η έλλειψη προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα να αποστέλλονται τα αιτήματα των ασφαλισμένων στη Νάξο χωρίς όμως να πρωτοκολλούνται άμεσα και κατ επέκταση να μην διεξάγεται η διεκπεραίωση τους. Άλλο ένα πρόβλημα που τόνισε ο κ. Ζώρζος στην επιστολή του προς τους αρμόδιους είναι η κωλυσιεργία της αναθεώρησης των βιβλιάριων υγείας για το τρέχον έτος, κάτι το οποίο δημιουργεί προβλήματα στους ασθενείς, οι οποίοι δεν μπορούν να λάβουν τις παροχές που δικαιούνται και να συνταγογραφήσουν φάρμακα.

Στη συνέχεια, ο δήμαρχος Θήρας αναφέρθηκε στις υψηλές εισφορές που υποχρεούνται να καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι που παραμένουν χωρίς αντίκρισμα, στις διαδικασίες βεβαιώσεων ταμειακής ενημερότητας για φορολογική χρήση, σε ρυθμίσεις οφειλών και αιτήσεις για δικαίωμα υπαγωγής σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία που δεν διεκπεραιώνονται με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανυπέρβλητα προβλήματα λειτουργίας των επιχειρήσεων των ασφαλισμένων επαγγελματιών του ΟΑΕΕ εν όψει τουριστικής περιόδου.

Παράλληλα, το πρόβλημα τηλεφωνικής επικοινωνίας που έχει προκύψει με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης πολιτών του Δήμου Θήρας και του ΟΑΕΕ Νάξου επιδεινώνει τη κατάσταση καθώς ζημιώνονται οι ασφαλισμένοι, των οποίων οι αιτήσεις παραμένουν σε εκκρεμότητα. Σε επείγουσες περιπτώσεις μάλιστα, οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ Σαντορίνης αναγκάζονται να μεταβούν αυτοπροσώπως στη Νάξο, προκειμένου να εξυπηρετηθούν με αποτέλεσμα να υφίστανται οικονομική επιβάρυνση σε καιρούς οικονομικής δυσχέρειας.

Προς το τέλος, της επιστολής του, ο κ. Ζώρζος επαναδιατύπωσε το πάγιο αίτημα για δημιουργία τμήματος ΟΑΕΕ στο νησί της Σαντορίνης προκειμένου να σταματήσει η ταλαιπωρία των χιλιάδων ασφαλισμένων επαγγελματιών της Περιφερειακής Ενότητας Θήρας ενώ απαίτησε την άμεση λύση του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί και την αποστολή σαφών οδηγιών για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων Θήρας και Θηρασιάς καθώς και την παρέμβαση των ιθυνόντων για τη διευκόλυνση των επαγγελματιών κατά τις συναλλαγές τους με τη ΔΟΥ Θήρας, θεωρώντας ότι δεν είναι δική τους ευθύνη η έλλειψη των απαραίτητων εγγράφων που πρέπει να εκχωρεί ο ΟΑΕΕ.

ΟΑΕΕ: “Γίνονται προσπάθειες”

Τη δική της απάντηση έσπευσε να δώσει η διοικητής του ΟΑΕΕ Νάξου, Γωγώ Κωτίδου, η οποία ευελπιστεί στην αρωγή της Σύρου προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα υπολειτουργίας του οργανισμού.

Ειδικότερα, η κ. Κωτίδου ανέφερε ότι το τμήμα Νάξου, αν και υφίσταται προβλήματα υποστελέχωσης από την ίδρυση του, κατάφερε να διατηρηθεί στο νέο οργανόγραμμα του ΟΑΕΕ μετά από έγκριση το φθινόπωρο του 2013 λόγω της ιδιαιτερότητας του νησιωτικού συμπλέγματος της χώρας. Δεν μπορούσε όμως να εξαιρεθεί από τη συρρίκνωση που έχουν υποβληθεί όλες οι δημόσιες υπηρεσίες της χώρας. Άλλωστε είναι γεγονός πώς λόγω των μνημονίων που έχουν επιβληθεί στη χώρα οι υπηρεσίες αναγκάζονται να λειτουργούν με μειωμένο προσωπικό προκαλώντας έτσι δυσλειτουργικά προβλήματα. Παράλληλα, η ίδια, ενημέρωσε ότι το Περιφερειακό Τμήμα Νάξου λειτουργούσε μέχρι τον Απρίλη με έναν υπάλληλο με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι με τον επιθυμητό τρόπο. Η υπηρεσία προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα μέσα από τη χορήγηση μηχανογραφικών κωδικών στον προϊστάμενο του Περιφερειακού τμήματος Σύρου προκειμένου να εξυπηρετηθούν άμεσα οι ασφαλισμένοι για θέματα όπως η χορήγηση βεβαιώσεων, ενημερότητας, έκδοσης ταχυπληρωμών, θεώρησης βιβλιαρίων υγείας, ρυθμίσεων, διαγραφών και εξαιρέσεων.

Τέλος, όπως επισημαίνει στην απαντητική επιστολή της, γίνεται κάθε δυνατή προσπάθεια, πάντα στο πλαίσιο του εφικτού, προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι ασφαλισμένοι και να εξυπηρετούνται με το καλύτερο δυνατό τρόπο. Στην συγκεκριμένη προσπάθεια, θα συμβάλλει η ανάπτυξη των μηχανογραφικών εφαρμογών, όπως η παρακολούθηση της πορείας της συνταξιοδοτικής υπόθεσης, εκτύπωσης των ταχυπληρωμών, έκδοσης βεβαιώσεων καθώς και άλλων ενεργειών που θα τεθούν σε άμεση λειτουργία. Η ίδια, καταλήγοντας, εξέφρασε την πεποίθηση ότι σύντομα θα επιλυθούν οι δυσλειτουργίες που έχουν προκληθεί από την έλλειψη προσωπικού με γνώμονα την σωστή εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ετικέτες: