Πρώτη ημέρα των απεργιακών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών της ΟΛΜΕ

Καθολική συμμετοχή

Δάσκαλοι και καθηγητές πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε μεγάλα ποσοστά κυμάνθηκε το ποσοστό συμμετοχής στην απεργία των καθηγητών από τα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων, κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα των κινητοποιήσεων, που πραγματοποιεί η ΟΛΜΕ.

Σε ορισμένα νησιά, όπως η Μήλος, το ποσοστό της συμμετοχής έπιασε το 100%, αποδεικνύοντας ότι οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν με τους καλύτερους οιωνούς.

Εντωμεταξύ, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές της Σύρου πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου έθεσαν το θέμα της κατάργησης του ολοήμερου σχολείου, καθώς και της ενισχυτικής διδασκαλίας.

Από τη συζήτηση βγήκε το αποτέλεσμα ότι το πρωτεύον ζήτημα για το υπουργείο Παιδείας είναι μόνο δάσκαλοι με τη έννοια του αριθμού και όχι με την έννοια του εκπαιδευτικού.

Στο 90% η συμμετοχή στις Κυκλάδες

Απόλυτη ήταν η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Κυκλάδων, κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα των απεργιακών κινητοποιήσεων που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ απέναντι στα μέτρα που έχουν παρθεί για την παιδεία.

Στη Σύρο η συμμετοχή στην απεργία άγγιξε το 100%, αφού κανένα λύκειο δεν λειτούργησε, ενώ ανάλογη εικόνα παρουσίαζαν και τα τρία γυμνάσια του νησιού.

Ανάλογη εικόνα παρουσίασε και η Τήνος, ενώ η συμμετοχή στην Άνδρο άγγιξε το 90%.

Στη Μήλο τώρα στο 1ο γυμνάσιο του νησιού από τους 14 εκπαιδευτικούς, 2 δεν συμμετείχαν, ενώ στο γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ η συμμετοχή των καθηγητών στην απεργία άγγιξε κυριολεκτικά το 100%

Στο νησί της Μυκόνου το γυμνάσιο, το Λύκειο και το ΕΠΑΛ ήταν κλειστά και συγκεκριμένα σε σύνολο 63 εκπαιδευτικών, δεν απέργησε μόνο ένας.

Στην Πάρο και στην Αντίπαρο κυριαρχεί η ίδια εικόνα. ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ Πάρου, 100 %. Γυμνάσιο Αντιπάρου 100 %, Γυμνάσιο Παροικιάς 96,5 %, Λύκειο Παροικιάς 75 %,

γυμνάσιο Αρχιλόχου 78 %, λύκειο Νάουσας 64 % και στο γυμνάσιο Νάουσας η συμμετοχή κυμάνθηκε στο 60 %.

Η ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων χαιρετίζει τη καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη χθεσινή απεργιακή κινητοποίηση, τόσο στα νησιά των Κυκλάδων, όσο και στην υπόλοιπη χώρα.

Απεργιακό πρόγραμμα

Σύμφωνα με την ίδια, ο αγώνας συνεχίζεται με την ίδια ένταση και συσπείρωση και τις επόμενες ημέρες. Για σήμερα η ΕΛΜΕ Α΄ Κυκλάδων έχει προγραμματίσει επισκέψεις σε εργασιακούς χώρους για ενημέρωση, ενώ την Τετάρτη στις 10 και μισή το πρωί θα γίνει συλλαλητήριο με συγκέντρωση στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και για τις 6 το απόγευμα έχουν προγραμματιστεί καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στο χώρο του ΕΠΑΛ στο Μάννα.

Την Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου η ΕΛΜΕ έχει αποφασίσει και πάλι συλλαλητήριο στις 10 και μισή το πρωί έξω από τα γραφεία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ενώ στις 6 το απόγευμα

θα γίνει η γενικής της συνέλευση στο σχολικό συγκρότημα των γυμνασίων, στον Ξηρόκαμπο. Την ίδια ημέρα στις 8 και τέταρτο το βράδυ έχει προγραμματιστεί συναυλία στην πλατεία Μιαούλη.

Τέλος, την ερχόμενη Παρασκευή στις 7 και μισή το απόγευμα θα συμμετάσχει στη γενική συνέλευση των εργαζομένων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Ευημερούν οι αριθμοί

Στην τρίωρη στάση εργασίας που είχε προκηρύξει για εχθές η Διδασκαλική Ομοσπονδία, συμμετείχε ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου-Μυκόνου. Τα μέλη του Συλλόγου, μαζί με καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου έθεσαν στον αναπληρωτή προϊστάμενο, Χρήστο Καφτηράνη, δύο από τα σοβαρά θέματα που ταλανίζει αυτή τη στιγμή τους δασκάλους και κατ' επέκταση τους μαθητές των δημοτικών σχολείων.

Πρόκειται για την ουσιαστική κατάργηση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, καθώς και της ενισχυτικής διδασκαλίας.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιώργος Καλημερίδης αναφερόμενος στο θέμα έδωσε απτά παραδείγματα για το τι συμβαίνει στα σχολεία της Σύρου, όπως στο 1ο δημοτικό όπου το ολοήμερο σχολείο μπορούν να το παρακολουθήσουν, έπειτα από σχετική εντολή του διευθυντή του σχολείου, μόνο οι μαθητές των τριών τάξεων, καθώς επίσης και για το τι συμβαίνει στο 4ο δημοτικό και στο σχολείο της Ποσειδωνίας.

Ο κ. Καλημερίδης στάθηκε και στο θέμα της ενισχυτικής διδασκαλίας, καθώς και στη σύμπτυξη τμημάτων, με το κάθε ένα να φιλοξενεί 28 μαθητές, κάτι που αντιτάσσεται στο παιδαγωγικό σύστημα.

Από την πλευρά του ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Καφτηράνης δήλωσε ότι τα σχολεία του νομού είναι καλυμμένα από εκπαιδευτικό δυναμικό, ενώ στις ενστάσεις των εκπαιδευτικών, ομολόγησε ότι έπραξε βάση των εντολών του υπουργείου.

Εν κατά κλείδι, το υπουργείο ενεργεί βάση μόνο των αριθμών, δηλαδή ενδιαφέρεται μόνο να καλύψει τις θέσεις των δασκάλων, κόβοντας εκπαιδευτικούς από το ολοήμερο και την ενισχυτική διδασκαλία, αφήνοντας στην άκρη τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Να σημειωθεί ότι στη συνέχεια καθηγητές και δάσκαλοι επισκέφθηκαν και τα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου με σκοπό να συνομιλήσουν με τον κ. Μεσσάρη, κάτι το οποίο δεν επιτεύχθει, καθώς απουσίαζε.

 

  • Ανοιχτό γράμμα προς τους γονείς των μαθητών

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, με ένα ανοιχτό γράμμα προς τους γονείς των μαθητών, καταγράφουν την κατάσταση που επικρατεί, ζητώντας τους να σταθούν στο πλευρό των εκπαιδευτικών, σε μία προσπάθεια να “σωθεί” η δημόσια εκπαίδευση.
“Απευθυνόμαστε σε σας με αυτό το γράμμα γιατί εκτιμάμε ότι το ζήτημα της παιδείας μας αφορά όλους. Το καλοκαίρι που μόλις τελείωσε ήταν διαφορετικό από τα προηγούμενα. Πάνω στο ήδη πληγωμένο σώμα τoυ δημόσιου σχολείου, ήρθαν μια σειρά αποφάσεις και νομοσχέδια που με διαδικασίες «εξπρές» προσπαθούν να κατεδαφίσουν ό,τι απέμεινε όρθιο. Με τον ίδιο τρόπο που στο όνομα της κρίσης μείωσαν μισθούς και συντάξεις, αύξησαν την ανεργία, επέβαλλαν μια πρωτοφανή φοροεπιδρομή, έκλεισαν νοσοκομεία και κέντρα υγείας, δυσφημώντας όλους τους εργαζόμενους, αντίστοιχα, με πρόσχημα τα υποτιθέμενα “συντεχνιακά συμφέροντα” των εκπαιδευτικών, περιορίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς και κάθε έννοια εργασιακού δικαιώματος για τους εκπαιδευτικούς”, αναφέρει ο Σύλλογος στο εισαγωγικό σημείωμα, ενώ στη συνέχεια μπαίνει στην ουσία των προβλημάτων.

Συγκεκριμένα, σημειώνει ότι φέτος τα σχολεία άνοιξαν χωρίς χιλιάδες εκπαιδευτικούς που χρόνια πρόσφεραν στο δημόσιο σχολείο. “Σε μια νύχτα πετάχτηκαν στο δρόμο 2.500 εκπαιδευτικοί της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Είναι η πρώτη φορά σε ολόκληρη τη μεταπολεμική περίοδο που δεν έγινε κανένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού σε καμία βαθμίδα και ειδικότητα, παρά το γεγονός ότι μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνταξιοδοτήθηκαν 1.800 εκπαιδευτικοί. Δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που κάλυπταν πραγματικές ανάγκες φέτος δε θα δουν την πόρτα του σχολείου. Όσο για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που σας λένε στα κανάλια ότι δήθεν περισσεύουν από τα γυμνάσια και τα λύκεια και θα έρθουν στα δημοτικά, είναι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που από τη μια στην ουσία «διώχθηκαν» με το έτσι θέλω από σχολεία που τους χρειάζονται, από την άλλη δεν σας λένε πως το πρόβλημα με τους δασκάλους και τις νηπιαγωγούς θα είναι τεράστιο και οι λύσεις που προωθούν διαλύουν το δημόσιο σχολείο. Φέτος τα σχολεία μας άνοιξαν χωρίς να έχει ακόμη ρυθμιστεί τι θα γίνει με τα τμήματα ένταξης και την ειδική αγωγή.
Όσοι από την εκπαιδευτική διοίκηση και την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μιλούν για μηδενικά προβλήματα, αποσιωπούν σκόπιμα όλα τα παραπάνω. Τα σχολεία μας ασφυκτιούν από την υποχρηματόδοτηση. Οι απολύσεις όλων των ανθρώπων που στήριζαν το δημόσιο σχολείο (σχολικοί τροχονόμοι, φύλακες) και οι καθυστερήσεις με τις συμβάσεις των καθαριστριών, αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα και προετοιμάζουν τους εργαζόμενους να βάλουν βαθιά το χέρι στη τσέπη για να εξασφαλίσουν τα στοιχειώδη για τα παιδιά τους (θέρμανση, χαρτί, μελάνια).

Ο νέος τύπος του γενικού λυκείου και τεχνικού λυκείου που ψήφισαν, μετατρέπει το δικαίωμα στη μόρφωση σε ακριβό προνόμιο. Φέτος τα σχολεία μας άνοιξαν με περισσότερους από εσάς άνεργους, με περισσότερους μαθητές μας με προβλήματα επιβίωσης και με εμάς τους εκπαιδευτικούς συχνά μακριά από τα σπίτια μας, χωρίς οικογενειακό και προσωπικό προγραμματισμό και με 600-800 ευρώ μισθό, με τον οποίο πρέπει να ζήσουμε, πληρώνοντας ενοίκια και λογαριασμούς. Το χαμόγελο και το μεράκι που θέλει η εκπαίδευση συνθλίβονται καθημερινά στο λογιστικό προγραμματισμό της δημοσιονομικής προσαρμογής και των περικοπών”, καταλήγει μεταξύ άλλων το ανοιχτό γράμμα των δασκάλων προς τους γονείς των μαθητών.

“Η αλήθεια για το ολοήμερο σχολείο”

Όμως ο Σύλλογος δε σταματά εδώ. Με δεύτερη επιστολή θέτει τα ζητήματα που ανέκυψαν με τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

“To υπουργείο Παιδείας, δύο μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με οδηγία που έστειλε στις Περιφερειακές Διευθύνσεις (Αρ. Πρ. 125334/Γ1-9/9/2013) επιδιώκει να διαλύσει το ολοήμερο σχολείο και να δημιουργήσει πληθωρικά τμήματα με 26-27 μαθητές, προκειμένου να καλύψει τα τεράστια κενά που έχει σε δασκάλους και νηπιαγωγούς. Με αυτό τον τρόπο συνεχίζει την πολιτική κατασκευής πλεοναζόντων εκπαιδευτικών με τίμημα τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Με το συγκεκριμένο έγγραφο αφενός ορίζει, ότι ο αριθμός των νηπίων και των μαθητών μπορεί να υπερβαίνει κατά 10% την υπάρχουσα αναλογία των μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό και αφετέρου προβλέπει την κατά σειρά προτεραιότητας τοποθέτηση κατά την έναρξη του σχολικού έτους των εκπαιδευτικών στο πρωινό τμήμα, εν συνεχεία στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων και τέλος, στα ΕΑΕΠ επιδιώκει να λειτουργήσει τα τμήματα του ολοήμερου μόνο με τις διαθέσιμες ώρες των δασκάλων και των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, καταργώντας τον υπεύθυνο δάσκαλο”.

Ο Σύλλογος θεωρεί, με βάση και το πόρισμα της νομικής συμβούλου της Ομοσπονδίας ότι το παραπάνω έγγραφο του υπουργείου, είναι αυθαίρετο και δεν ερμηνεύει το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, πράγμα που θα το καθιστούσε εγκύκλιο, αλλά εισαγάγει νέες ρυθμίσεις και μάλιστα αποκλίνουσες από τις ισχύουσες, χωρίς να φέρει τυπικά την μορφή υπουργικής απόφασης και χωρίς βεβαίως να έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.” Υπό την έννοια αυτή, το εν λόγω έγγραφο στερείται παντελώς δεσμευτικότητας και είναι έκνομο. Ιδιαίτερα μετά την απόσυρση της τροπολογίας για την αύξηση των μαθητών ανά τάξη, θεωρούμε ότι κάθε τμήμα που υπερβαίνει τα 25 παιδιά θα πρέπει να χωρίζεται και να θεωρείται λειτουργικό κενό. Αντίστοιχα πρέπει να οριστούν δάσκαλοι υπεύθυνοι για τα ολοήμερα σε όλες τις σχολικές μονάδες και σε αυτές του αναμορφωμένου προγράμματος, εφόσον υπάρχει ο αντίστοιχος αριθμός παιδιών που δικαιολογούν την ύπαρξή του. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση, η διοίκηση παρανομεί εις βάρος του δημόσιου σχολείου και των εργαζόμενων γονιών”.

Η εξαφάνιση των κενών στα νησιά, σύμφωνα με το Σύλλογο, βασίζεται στη χρήση της παραπάνω οδηγίας, ενέργεια που χαρακτηρίζει αντιεκπαιδευτική και παράνομη. “Η αποστολή αστυνομίας στο ΠΥΣΠΕ ν. Δωδεκανήσου ενάντια στους συναδέλφους μας που διαμαρτύρονταν για τη διάλυση του ολοήμερου σχολείου αποδεικνύει περίτρανα τον αυταρχισμό της εκπαιδευτικής διοίκησης στο Νότιο Αιγαίο, απέναντι σε όποιον αγωνίζεται για το δικαίωμα στην εργασία και τη μόρφωση. Η απειλή ότι οι τοποθετήσεις των “υπεράριθμων” θα γίνουν χωρίς τη σύγκληση του υπηρεσιακού συμβουλίου από τον ίδιο τον περιφερειακό διευθυντή, είναι η καλύτερη απόδειξη της πολιτικής “αποφασίζομεν και διατάσσομεν” που εφαρμόζει το υπουργείο Παιδείας στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας. Η εφαρμογή της συγκεκριμένης οδηγίας υποβαθμίζει το μορφωτικό αντισταθμιστικό εκπαιδευτικό ρόλο του ολοήμερου σχολείου και ανοίγει την πόρτα για την πλήρη κατάργησή του. Είναι υπόθεση όλου του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος, η ακύρωση του συγκεκριμένου σχεδιασμού”, αναφέρει κλείνοντας ο Σύλλογος.

Μαζί γονείς και εκπαιδευτικοί στη Μύκονο

Στη Μύκονο οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί έκαναν ένα βήμα παραπάνω, από ότι συμβαίνει στη Σύρο. Εξέδωσαν ένα κοινό δελτίο Τύπου, με το οποίο κάνουν γνωστό ότι μαζί θα συμπορευτούν σε αυτό τον αγώνα για δημόσια παιδεία. “Γονείς και εκπαιδευτικοί τα τέσσερα τελευταία χρόνια συνεχίζουμε βλέπουμε ότι ο κόσμος στον οποίο μεγαλώσαμε, δεν υπάρχει πια. Μέσα από τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι μαθητές μας, τα σχολεία μας και εμείς οι ίδιοι παρακολουθούμε όλο και πιο έντονα και ξεκάθαρα τη σταδιακή υποβάθμιση και διάλυση της Δημόσιας – Δωρεάν Παιδείας. Όλα δείχνουν ότι το κράτος αντί να θεωρεί βασική του αποστολή την Παιδεία (άρθρο 16 του συντάγματος), τη θεωρεί περιττή δαπάνη και σπατάλη. Μπροστά σε όλα αυτά δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε όλοι μαζί και για όσο θα χρειαστεί για ουσιαστική – δημόσια – δωρεάν εκπαίδευση και μόρφωση για όλους τους μαθητές. Αντιστεκόμαστε στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Μαζί στον αγώνα για το δημόσιο σχολείο που θα χωράει όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς”, αναφέρουν μεταξύ άλλων καθηγητές και γονείς της Μυκόνου.

Στο πλευρό των εκπαιδευτικών

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Κυκλάδων, με ανακοίνωσή του, συντάσσεται στο πλευρό της Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων και του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου, στον αγώνα για δημόσιο σχολείο που θα χωράει όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς. Το Εργατικό Κέντρο, καλεί όλους τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους, τους γονείς όλων των μαθητών, καθώς και όλη την κοινωνία και τους τοπικούς φορείς στο πλευρό των καθηγητών και δασκάλων. “Όλοι μαζί ενωμένοι να δώσουμε ένα δυναμικό αγωνιστικό παρόν, ενάντια στην κατάργηση της Δημόσιας Παιδείας, στις απολύσεις, στις διαθεσιμότητες, στην ανεργία και την λιτότητα”, σημειώνει.