Ιδιωτικό Σχολείο “Ο Άγιος Γεώργιος”: 100 χρόνια προσφοράς στη συριανή νεολαία

Μαθητές χαρούμενοι, ευτυχισμένοι, υπερήφανοι

Όσα χρόνια κι αν περάσουν, όσοι αιώνες αδιάλειπτης προσφοράς κι αν προστεθούν στην πλάτη του, οι στόχοι του Ιδιωτικού Σχολείου “Ο Άγιος Γεώργιος” στη Σύρο παραμένουν ίδιοι: μαθητές χαρούμενοι στο σχολείο, ευτυχισμένοι μέσα στο σχολικό τους περιβάλλον, υπερήφανοι που φοιτούν στο ιστορικό σχολείο των Φρερ.

Με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από την ίδρυσή του, ο Γενικός Διευθυντής του Σχολείου, Φρερ Μάριος Καπέλλας υποδέχτηκε την “Κοινή Γνώμη” στις εγκαταστάσεις της μονάδας και αναφέρθηκε στη σημαντική αυτή επέτειο τόσο για το νησί της Σύρου, όσο και για την κοινότητα των Λασαλιανών Σχολείων.

Στενή συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων και Αποφοίτων

“Είμαστε χαρούμενοι, γιατί φέτος συμπληρώσαμε 100 χρόνια προσφοράς στην εκπαίδευση και την αγωγή της συριανής νεολαίας. Στη διάρκεια αυτής της χρονιάς οργανώσαμε μουσικές συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, παρουσιάσεις βιβλίων και πολλές ακόμη εκδηλώσεις για να τιμήσουμε αυτό το γεγονός, πάντα με τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και του Συλλόγου Αποφοίτων και Φίλων του Σχολείου μας”, δήλωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, κατέστησε γνωστό πως στο πλαίσιο της συνεργασίας με το Σύλλογο Αποφοίτων και Φίλων του Σχολείου, τέθηκε σε εφαρμογή από την έναρξη του σχολικού έτους 2014-2015 ένα “Πιλοτικό Πρόγραμμα Μελέτης για τους Αποφοίτους του “Αγίου Γεωργίου” που παρακολουθούν φέτος τα μαθήματα της Α' Γυμνασίου. Το πρόγραμμα αυτό τελεί υπό την αιγίδα του Συλλόγου και υλοποιείται με την ευθύνη της κ. Ντίνας Βουτσίνου. Σημειώνεται πως για το ερχόμενο σχολικό έτος το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και θα ισχύσει για τους μαθητές τόσο της Α' όσο και της Β' τάξης γυμνασίου. Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές, κατά το πέρασμά τους από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, να μάθουν να προγραμματίζουν τη μελέτη τους, να οργανώνουν τον χρόνο διαβάσματος στο σπίτι και να μην έχουν ανάγκη τη συνεχή φροντίδα του γονιού τους. “Δεν πρόκειται για φροντιστήριο με την παραδοσιακή έννοια του όρου” σημείωσε ο Φρερ Μάριος, προσθέτοντας πως “οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν ότι μπαίνοντας το παιδί τους στο σχολείο μας, θα έχει μια συνέχεια από το παιδικό σταθμό μέχρι την αποφοίτησή του από το γυμνάσιο”.

Σημειώνεται ότι η συνεργασία του σχολείου με τον Σύλλογο Αποφοίτων επεκτείνεται και στον πανεπιστημιακό χώρο, καθώς το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου διοργανώνεται από κοινού με το Πάντειο Πανεπιστήμιο ένα Διεθνές Σεμινάριο στην Ερμούπολη με θέμα “Ηλεκτρονική δημοσιογραφία, πολιτιστικό περιεχόμενο και δημιουργική οικονομία”.

Η νέα οικονομική πολιτική του σχολείου

Ο Διευθυντής δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη νέα οικονομική πολιτική του σχολείου, η οποία φιλοδοξεί να συμβάλει στη σημαντική μείωση του κόστους φοίτησης των μαθητών και παράλληλα να δώσει κίνητρα και σε νέους γονείς, να εγγράψουν το παιδί τους στον “Άγιο Γεώργιο”.

Το Πρόγραμμα Εκπτώσεων αποφασίστηκε από τη Διοικητική και Διαχειριστική Επιτροπή και θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2015 – 2016. Το ποσοστό έκπτωσης για το δεύτερο παιδί ανεβαίνει από 10% στο 15%. Γονιός, οποιασδήποτε βαθμίδας (Παιδικός Σταθμός – Νηπιαγωγείο – Δημοτικό), ο οποίος φέρνει νέο παιδί σε οποιαδήποτε τάξη του Δημοτικού, θα έχει έκπτωση 30% στα δίδακτρα και την ίδια έκπτωση θα έχει και ο γονιός του νέου παιδιού. Αυτές οι υποτροφίες θα ισχύσουν αναλογικά για όσα χρόνια τα παιδιά αυτά φοιτούν στο σχολείο. Επιπλέον, στις τάξεις του Δημοτικού τα δίδακτρα μειώνονται, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών της κάθε τάξης. Ως βάση υπολογισμού είναι οι 14 μαθητές για τους οποίους το ύψος των διδάκτρων ανέρχεται σε 3.400 ευρώ. Για κάθε επιπλέον μαθητή, α δίδακτρα μειώνονται κατά 50 ευρώ ανά μαθητή. Τέλος, σε περίπτωση εξόφλησης ολόκληρου του ποσού με την εγγραφή (Μάιος-Ιούνιος) γίνεται επιπλέον έκπτωση 10% σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις.

Γιατί ένα ιδιωτικό σχολείο και όχι ένα δημόσιο;

Στην ερώτηση γιατί ένας γονιός να φέρει το παιδί του σε ένα ιδιωτικό σχολείο και να μην επιλέξει ένα δημόσιο, ο Φρερ Μάριος υπογράμμισε πως για να απαντήσει κανείς σε αυτή την ερώτηση, πρέπει να λάβει υπόψη του τρεις παράγοντες, οι οποίοι θα τον βοηθήσουν να πάρει τη σωστή απόφαση για το παιδί του: ο γονιός, το παιδί, το σχολείο.

Όπως εξήγησε, ο κάθε γονιός θα πρέπει να σκεφτεί τι θέλει από το σχολείο για το παιδί του και για τον εαυτό του. Αγωγή; Εκπαίδευση; Γνώσεις – Επιτυχίες – Διπλώματα; Γνωριμίες; Κοινωνική καταξίωση και αυτοπροβολή; Μερική απαλλαγή από τις δικές του ευθύνες και ικανοποίηση προσωπικών φιλοδοξιών;

Έπειτα, θα πρέπει να εξετάσει τις διανοητικές ικανότητες του παιδιού του, τον χαρακτήρα του, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητές του, το οικογενειακό περιβάλλον του, πιθανά προβλήματα που αντιμετωπίζει, τη σωματική διάπλασή του και την ικανότητα κοινωνικοποίησης και επικοινωνίας.

Ωστόσο, σημαντικότερος παράγοντας όλων θεωρείται το σχολείο. Ο γονιός θα πρέπει να αξιολογήσει το προσωπικό, την εσωτερική οργάνωση, τα ωράρια λειτουργίας, τις εγκαταστάσεις, τις αρχές και την παράδοση, τις συνθήκες λειτουργίας και τον περιβάλλοντα χώρο, τα μέσα που χρησιμοποιεί (εποπτικό υλικό, νέες τεχνολογίες – διαδραστική διδασκαλία), την ποιότητα αγωγής και το επίπεδο εκπαίδευσης, τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τους Συλλόγους Γονέων και Αποφοίτων.

Ολόκληρη η συνέντευξη του Φρερ Μάριου Καπέλλα είναι διαθέσιμη στο web tv της “Κοινής Γνώμης”.

Ετικέτες: