Εργαστήριο ψηφιακής αφήγησης στη Βαρδάκειο Σχολή Ερμούπολης

Η φαντασία εκπαιδεύεται

Την ευκαιρία να αξιοποιήσουν ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό εργαλείο, μέσα από το οποίο θα δημιουργήσουν τις προσωπικές ιστορίες τους, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα περισσότερες πτυχές της προσωπικότητάς τους θα έχουν 12 εκπαιδευόμενοι της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης.

Το πρωτότυπο εργαστήριο ψηφιακής αφήγησης που θα πραγματοποιηθεί από 2 έως 5 Σεπτεμβρίου στο χώρο της Σχολής, αποτελεί συνέχεια της 2ης συνάντησης εκπροσώπων έξι διαφορετικών οργανώσεων της Ευρώπης με στόχο την εκπαίδευση στη χρήση της Ψηφιακής Αφήγησης (Digital Story Telling).

Το ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα υλοποιείται κάτω από την ομπρέλα του Erasmus + και αφορά στην εκπαίδευση ενηλίκων.  Μετά το πέρας της εκπαίδευσης, οι έξι οργανώσεις διοργανώνουν στις χώρες τους εργαστήρια με διαφορετικό target group. Το εργαστήριο της Βαρδακείου απευθύνεται σε μετανάστες, παλαιούς και νέους μαθητές της.

Η εκπαίδευση των φορέων στην οποία συμμετείχαν τρεις εκπρόσωποι της Βαρδακείου πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2015. Αυτή τη φορά, οι υπεύθυνοι της Σχολής έρχονται να εφαρμόσουν στην πράξη τις αρχές του Digital Story Telling, με ένα εργαστήριο που θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να γνωρίσουν την ψηφιακή αφήγηση σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά και τους τρόπους δημιουργίας ενός εικονογραφημένου σεναρίου.

Χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια τεχνικού που θα εγκαταστήσει ένα πρόγραμμα στους υπολογιστές των συμμετεχόντων, κάθε μαθητής θα κληθεί να δημιουργήσει μια δίλεπτη ταινία με φωτογραφίες από το προσωπικό του αρχείο, η οποία θα συνοδεύεται από την αφήγηση μιας ιστορίας.

Όπως εξηγεί στην «Κοινή Γνώμη» η υπεύθυνη εκπαιδευτικός κ. Ευγενία Κόλλια, όλη η διαδικασία της δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων θα πραγματοποιηθεί εντός του σχολείου, με στόχο τη συνεργασία και αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων.  «Θα δεθεί η ομάδα και σιγά σιγά ο καθένας θα καταλήξει στη δημιουργία μιας δικής του ιστορίας με τον ίδιο πρωταγωνιστή, βασισμένης πάνω σε φωτογραφίες από το αρχείο του» αναφέρει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα αξιόλογο εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού.

Η παρουσίαση των ταινιών και η λήξη του εργαστηρίου θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου.

Τον προσεχή Οκτώβριο, εκπρόσωπος της Βαρδακείου θα παραστεί στην επόμενη συνάντηση των οργανώσεων στην πόλη Λα Σπέτσια της Βόρειας Ιταλίας, όπου και θα μεταφέρει τις εμπειρίες των συμμετεχόντων από τη χρήση του Digital Story Telling. Στα άμεσα σχέδια της Σχολής περιλαμβάνεται η διοργάνωση μίας ανοιξιάτικης εκδήλωσης, όπου θα παρουσιαστεί η δουλειά που έχει θα έχει παραχθεί στο πέρασμα του χρόνου.

Αλυσίδα δράσεων

Σημειώνεται ότι ο πυρήνας των συμμετεχόντων αποτελείται από τις μαθήτριες της Βαρδακείου που συμμετείχαν στα απογεύματα αφήγησης παραμυθιών άλλων χωρών που διοργανώθηκαν τον περασμένο Μάρτιο σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμούπολης.

«Η δράση αυτή είναι συνέχεια πολλών πραγμάτων που έχουμε κάνει στο παρελθόν κι ένας ακόμη τρόπος για να εκφραστούν οι μαθητές μας» σημειώνει η κ. Κόλλια, προσθέτοντας πως «αν δεν είχαμε όλη αυτή την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων, δεν θα ήταν εύκολο να τους πείσουμε, καθώς πολλοί εξ’ αυτών δεν γνωρίζουν το συγκεκριμένο εργαλείο και δεν έχουν πολύ ελεύθερο χρόνο, δεδομένης και της τουριστικής περιόδου. Ως εκ τούτου, είμαστε τυχεροί που τους έχουμε και μπορούν να εκτιμήσουν τι είναι αυτό που μπορούμε να τους προσφέρουμε».

Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και κοινωνικοποίηση

Καταλήγοντας, κρίνει ότι, η ψηφιακή αφήγηση θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες στην αυτοεκτίμησή τους, στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς της καθώς και στην εύρεση εργασίας, ενώ θα λειτουργήσει και ως μέσο κοινωνικοποίησης, δεδομένου ότι τα αποτελέσματα των εργαστηρίων θα αναρτηθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να τα παρακολουθήσει το ευρύ κοινό.